Lotus Ethos je název konceptu, který automobilka Lotus představila na autosalonu v Paříži v roce 2010. Malé elektrické auto do města, původně přezdívané City Car, doplnilo tehdy bohatou přehlídku modelů začínajících na E.
foto: Lotus
Ethos se tak objevil po boku modelů jako Elite, Espirit, Elise, Eterne Hybrid a Elan. Narozdíl od všech těchto jmenovaných byl ale Ethos velmi odlišný. Má jít o malé ekonomické auto do města poháněné 1,2l tříválcem o výkonu 35 kW.
Tento motor ale bude sloužit pouze jako rozšiřovač dojezdu (range extender) – tj. bude vyrábět elektřinu pro baterie a elektromotor. Lotus upřímně říká, že čistě na elektřinu bude mít auto dojezd pouhých 60 km.
Při jakékoliv delší cestě se uvede v činnost právě malý motor, který nabídne dojezd dalších minimálně 264 km. Celkový max. dojezd auta však Lotus udává poněkud zvláštně 500 km – zřejmě jde o kombinaci.
Automobilky mají zájem o hybridní pohon Lotusu
Lotus tak slibuje průměrné emise pod 60 g/km, což je vynikající hodnota. Max. rychlost auta je 170 km/h a zmíněný tříválec navíc dokáže spalovat různá paliva, tedy např. E85 (bioethanol) nebo methanol.
Celková hmotnost auta je méně než 1400 kg. Mrňous nabídne točivý moment 240 Nm a z 0 na 100 km/h zrychlí během 9 vteřin. Maximální rychlost auta při dobíjení je 120 km/h. Max. výkon elektrického generátoru/elektromotoru je 162 kW, kontinuální 54 kW. Baterie má kapacitu 14,8 kWh.
Lotus Ethos by se měl v obchodech objevit v roce 2013. Pod stejným názvem se pravděpodobně začne prodávat také ve Spojených státech, které se pomalu, ale jistě otevírají malým autům do města.
Pokud Lotus toto vozidlo
Pokud Lotus toto vozidlo vyrábi pouze aby měl nižší pruměrný povoleny podíl emisí z ostatnich supersportů tak cenu neřeší.
Taky jsem už chtěl
Taky jsem už chtěl chválit, ale cena $45 tis. je asi trojnásobek toho, o čem by se dalo vůbec rozumně uvažovat 🙁
už som chcel to auto
už som chcel to auto pochváliť, ale baterka 14,8 kWh a dojazd 60km???
Je to plug-in hybrid, takže
Je to plug-in hybrid, takže dojezd 60km v čistě elektrickém režimu mi přijde naprosto OK.
to jo, ale s podobnou
to jo, ale s podobnou baterkou ujede Smart přes 140km!
To bude určite tým, že
To bude určite tým, že hybridy všeobecne využívajú kapacitu batérie zhruba od 40% do 80% kvôli zvýšeniu životnosti. Pretože keby využívali 100% kapacity, tak by pri opakovanom prepínaní režimov EV/E-REV batéria trpela.
pri plug-in hybride mi
pri plug-in hybride mi stačí dojazd 30km. no kapacita baterky nezodpovedá dojazdu. asi to budú mať tak vyriešené ako volt/ampera. 16kWh baterka no používa sa kvôli životnosti len polovica. teda automobilka svojim baterkám neverí. mali by sa poobzerať po kvalitnejších.