LokoTrain převzal první ze tří lokomotiv Siemens Vectron

Společnost LokoTrain přiveze na české koleje zbrusu nové lokomotivy typu Vectron z produkce Siemens. Bude se jednat celkem o tři vícesystémové elektrické lokomotivy, najaté od rakouské společnosti ELL.

Lokomotiva Siemens Vectron
foto: Siemens

První lokomotiva byla předána v pátek 6.3.2015 v dopoledních hodinách v Břeclavi. Další dva stroje se připojí ještě na jaře tohoto roku. Společnost LokoTrain poskytuje převážně pronájem elektrických lokomotiv a tímto krokem tak výrazně posílí svou flotilu najatých i vlastních lokomotiv.

Vectron MS od společnosti Siemens patří mezi interoperabilní lokomotivy určené pro nákladní i osobní dopravu. Společnost LokoTrain plánuje jejich využití dopravci zejména na hlavních dálkových železničních tazích České republiky (I. a II. železniční koridor) s tranzitem do Německa, Polska, Rakouska, na Slovensko či do Maďarska. Kromě národních zabezpečovačů jsou lokomotivy vybaveny také ETCS v souladu s požadavky evropských směrnic.

„Již od prvopočátku bylo naší filozofií vybudovat v České republice lokomotivní pool, který by byl otevřený všem dopravcům ve střední a východní části Evropy. Liberalizace železniční dopravy postoupila o velký krok dopředu, ale největším problémem bylo a stále je hnací drážní vozidlo,“ vysvětluje Evžen Nečas, ředitel společnosti LokoTrain a dodává:

„V České republice, ale i v okolních státech jsou ve velké míře dopravci využívány dieselelektrické, někde i klasické jednosystémové elektrické lokomotivy vyrobené v 60. a 70. letech minulého století. Tyto lokomotivy byly poplatné této době. Svou konstrukcí a výkonem již plně nevyhovují dnešním dopravním požadavkům. A to jsou právě ty důvody, proč jsme začali stavět úplně nový systém lokomotivního parku pro dopravce s využitím vícesystémových moderních lokomotiv s velkým výkonem. Náš lokomotivní pool je určen všem dopravcům střední a východní Evropy, kteří chtějí využívat rychlou, hospodárnou, interoperabilní a v neposlední řadě ekologickou dopravu.“

Roman Kokšal, ředitel dopravní divize společnosti Siemens, jeho slova potvrzuje a dodává:

„Moderní vysoce výkonné elektrické lokomotivy Vectron přesně zapadají do konceptu společnosti LokoTrain. Jsou schopné provozu ve všech okolních zemích včetně Maďarska a významně přispívají k zajištění rychlé a hospodárné dopravy. Navíc díky nim odpadá neefektivní výměna lokomotiv na státních hranicích. Zvýšení rychlosti a produktivity železniční dopravy je významným nástrojem k odlehčení silnic a dálnic od zatížení těžkou nákladní dopravou.“

Technické parametry lokomotiv Vectron pro LokoTrain:

• Délka: 18 980 mm
• Šířka: 3 012 mm
• Výška: 4 248 mm
• Napájecí systémy: AC 25 kV, 50 Hz; AC 15 kV, 16,67 Hz; DC 3 kV; DC 1,5 kV
• Nejvyšší trakční výkon: 6 400 kW
• Tažná síla při rozjezdu: 300 kN
• Nejvyšší provozní rychlost: 160 km/h
• Hmotnost: cca 89 t

Charakteristiky lokomotiv Siemens Vectron:

• Vysoká produktivita: vysoké normativy zátěže, rychlá a dynamická jízda, dlouhá vozební ramena
• Interoperabilita a z ní vyplývající široký provoz po Evropě
• Nízké náklady životního cyklu: nízká spotřeba energie, nízké náklady na údržbu, vysoká disponibilita
• Variabilnost provedení a flexibilita změn
• Servisní zázemí a možnost volby různých způsobů zajištění údržby

tisková zpráva

6 Comments on “LokoTrain převzal první ze tří lokomotiv Siemens Vectron”

  1. Nojo, Vectrony jsem už u
    Nojo, Vectrony jsem už u nás viděl, stejně jako mnoho dalších, z pohledu lidí u nás, exotických lokomotiv.

    Problém je ale v tom že ne všechny tratě jsou u nás elektrifikovány a tedy se z pohledu dopravů jevilo jako výhodné používání dieselových lokomotiv, kterých se dráhy a různé jiné společnosti zbavovaly. Pravda je že není problém vidět i dva „kocoury“ na jednom vlaku, dvojice brejlovců jsou méně časté, ale také jsem viděl už tři mašiny na jednom vlaku, pravd je že jednu mohli převážet.

    Tato lokomotiva na koridorech nakonec přinese významné zrychlení dopravy, protože většina lokomotiv, které soukromí dopravi, ale i ČD Cargo používají je navržena na 100-120km/h maximálně.

    Aby se drážní doprava více rozšířia, potřebovali bychom nejen nové lokomotivy, ale i elektrizaci a zrychlení tratí, ty nízké rychlosti jsou ostudné. (mnohde ne více než 50km/h)

    Klidně by třeba mohl existovat koridor Cheb-Plzeň-Summerau, což by mohlo zrychlit dopravu, ale úsek plzeň Summerau je s maximální rychlostí 100km/h.

    Republice obecně chybí spojení Moravy a Čech v jižníé části, zhruba v místech transverzální dráhy. Ať již by se mělo jednat o silnici, nebo železnici s rychlostmi alespoň pro 20. století, tedy minimálně 100-120km/h v celé délce. Ne jako nyní v některých úsecích rychlost max 70km/h, nebo i jen 60km/h. Nemusí se ani jednat o dvojkolejnou trať, stačí, pro přepravu lidí je to rozhodující, jen dostatečně vysoká rychlost, pro náklad pak zase aby to trať unesla.Přestože trať místy vede složitým terénem, nemusel by být problém ji upravit a přestavět pro vyšší rychlost. Což by stáhlo dost nákladu a nejspíše i lidí

Napsat komentář