LISTOPAD 2016: prodej elektrických aut v USA rekordně roste

Za listopad 2016 se v prodalo 13 337 aut do zásuvky. Za celý letošní rok je to už 133 854, o 31 % víc než za stejné období minulého roku.

Prvních pár týdnů plug-in hybridu Toyota Prius Prime na trhu příjemně překvapilo.
foto: Toyota

Zatímco v roce 2015 zaznamenaly prodeje aut do zásuvky v USA pokles o 7 %, letos je vše jinak. Prodej elektromobilů a plug-in hybridů opět utěšeně roste.

Listopadovým rekordmanem je nový Chevrolet Volt se „skóre“ 2531. Druhé místo obsadil Ford Fusion Energi (1817). Na třetím místě elektromobil Nissan Leaf s 1457.

Přes tisícovku prodaných kusů se přehoupl i Tesla (1400) na čtvrtém místě a páté místo obsadil Tesla Model X (900). Těchto pět modelů tvoří velkou většinu prodejů aut do zásuvky v USA, které téměř dosáhly na podíl 1 % z celkových prodejů aut.

Mezi výrobci překvapivě za listopad 2016 vedl Ford (2604) následovaný General Motors (2575) a Tesla (2300). Víc se prodalo plug-in hybridů (61,2 %) než elektromobilů (38,8 %).

Na trh také dorazil nováček v podobě plug-in hybridu Toyota Prius Prime, který se neprodával ani celý listopad a připsal si už 781 kusů. To je velmi slušný debut, který bude ještě více zúročen v prosinci.

Stejně tak se očekává prosincový nástup elektromobilu Chevrolet Bolt, takže celkové prosincové prodeje by mohly podle očekávání dosáhnout až na 20 000 kusů.

EV-Sales

63 Comments on “LISTOPAD 2016: prodej elektrických aut v USA rekordně roste”

  1. Vidím jediný skutečný
    Vidím jediný skutečný el. automobil (Tesla), vše ostatní jsou směšné, předřažené parodie pro hlupáky. Tyto hybridy mají dokonce vyšší spotřebu jak můj starý diesel, a to nemluvím o polovičním výkonu. A kdo chce řešit životní prostředí, tak nejvíce ho znečišťuí zvířata na maso, dále nejvíce skleníkovým plynu produkuje dobytek, takže kdo má mozek, kupovat tyto parodie kvůli životnímu prostředí je doslova debilita 😉
    Kdo chce skutečně řešit životní prostředí, přestane jíst maso = zakyselení organismu = rakovina = 70 % obdělávané půdy slouží masu (kácení pralesů atd.), toliko k faktům, lidi se poteřbují probrat z tupého snu.

      1. větší problém je jídlo
        větší problém je jídlo než smog z dízlů (který není v ČR tak hrozný, přenáhíš), když máš v sobě zničnou imunitu z jídla a dalších chemikálií (mýdla, šampony, zubní pasty atd.), tak ti pak smog škodí, zdravému člověku to tolik neškodí, zvlášť praha není tak špinavá, jak si mnozí myslí, stačí se dívat na statistiky znečištění 😉

          1. ano, ubozí lidé slepě
            ano, ubozí lidé slepě spolehají na subjektivní pocity místo na objektivní statistiky, bohužel, proto nám vládnou psychopati, které takoví omezení a nezvdělaní lidé volí 🙁

            ostatně to je jejich záměr, mít stádo neinformovaných blbců, těm se pak snadno vládne, ty jsi se jimi taky nechal zblbnout, gratuluji k příslušnosti do onoho stáda

              1. Takže to, že jsem
                Takže to, že jsem informovaný a znám fakta, tak proto nemůžu mít pravdu? 🙂
                Hochu, já nedávám na názory v diskusích, já si čtu fakta, dle toho si utvářím názor (pak to vlastně ani není názor, jen reprodukuji fakta), je mi tě líto, že máš jen subjektivní názor bez faktických důvodů 🙂

                1. Informovaný? To může být
                  Informovaný? To může být pravda, ale zároveň si osvojuješ roli soudce, kdy ostatní fakta co se ti nelíbí prohlásíš jako zanedbatelné nebo nepravdivé, což říká, že líto by ty mělo být sebe, že svoje subjektivní názory předkládáš jako onu pravdu…

                  Co si uvědomit, že to, že o něčem prohlásíš jako pravdu, musíš mít podloženo, nejenom svými fakty, ale opomentovy tvojí teorie musíš dokázat, že jeho námitky jsou špatné, tedy ne prohlásit jak děláš ty, ale dokázat, ale to by jsi musel být infomovaný víc než jenom o fakta co dokazují tvoji pravdu, ale i o fakta co ji odporují, ale to není dnes moderní, dnes je moderní říci mám pravdu a kdo nesouhlasí říká jenom svůj subjektivní názor :D, kdysi se tomu co děláš říkalo diletantismus, což tvému egu vadí a tak jsou hlupáčci jenomostatní…

                2. já dal fakta, ty nic,
                  já dal fakta, ty nic, takže soudce klidně budu, tvé commenty nejsou založeny na ničem, mé na faktech
                  už to konečně chápeš? 🙂

                3. Zatím jste žádná fakta
                  Zatím jste žádná fakta nepředložil. Jen své doměnky. Nesmíte se nechat tak oblbovat, pak tu kecáte nesmysly.

                4. co byly ony doměnky??
                  co byly ony doměnky?? :-O
                  Praha není až zas tak znečištěná není doměnka, to je fakt dle statistik
                  lidem více škodí strava a jiné chemie – taky jen doměnka?
                  ještě něco?
                  hochu, ty mi přijdeš jako velmi omezený člověk, co nezná vůbec nic, proto vše považuje za doměnky – holt hodnotíš dle sebe, neinformovaného
                  víš, každý není tak neinformovaný jako ty 🙂

                5. Jo aha, a já myslel že ty
                  Jo aha, a já myslel že ty vaše fakta jsou pravda a vy jenom čtete, tak to jo.

    1. Nevím jak Vy, ale já
      Nevím jak Vy, ale já osobně si myslím, že tím, že nebudu jíst maso planetě zase tak moc nepomůžu. Na druhou stranu, propagací podle mého názoru čistčích a ekologičtějších řešení, bychom časem něčeho alespoň malého dosáhnout mohli.

      A souhlasím s předchozím příspěvkem, že ve městě čichat ty staré kouřící diesely už vážně nenávidím a neskutečně se těším na dobu, kdy aspoň polovina aut na silnici bude jezdit na elektřinu a na tu druhou polovinu se budou všichni koukat přes prsty aby už konečně také přešli…

      1. To mi vysvětli tvou logiku,
        To mi vysvětli tvou logiku, když víš, že masný průmysl znečišťuje/ničí planetu nejvíce ze všeho na světě, ale vyloučením masného prumyslu dle tebe planetě nepomůže? To my vysvětli, jak jsi na to přišel, velmi zvláštní sčítání 1+1 = 0, velmi „obdivuhodná“ logika 🙂

        1. Tak to spíše ty by jsi
          Tak to spíše ty by jsi měl použít mozek, odstraněním jednoho zdroje potravy musíš, ale vzít jiný, kde máš jistotu, že to pomůže? Tedy přesněji, že bude zvolen ten co pomůže…

          To je tak, když máš na něco názor a místo otázky jak to myslel, ze rovnou rozčílíš „námáš pravdu“, ale fakticky jsi za hlupáka ty, protože se díváš úzkým pohledem svých malých znalostí a tak nejsi schopen posoudit to jako celek, ale sebevědomí velké, takže víš , že máš vždy pravdu…

        1. V tom se právě
          V tom se právě mýlíte.

          Masný průmysl v dnešním rozměru není enormní zátěž. Jen to prostě není dokončené.

          Takže máme zvířata na maso a metan uniká zcela bez užitku do atmosféry. Přitom stačí jen systémově myslet – metan je lehký plyn, stoupá vzhůru, takže stačí plachta trubka a kompresor a máte ideální palivo – směs vzduchu a metanu.

          A proč se to takto nedělá? Protože spalování zemního plynu vyjde levněji. Takže se takto vyrobený metan prostě nechá unikat.

      2. jak je jenja fanatickej tak
        jak je jenja fanatickej tak v tomto ma pravdu neb si to precetl a ted to hlasa, jeho nazory ohledne jedineho praveho EV je treba ignorovat, ostatne ani on sam ho nema 🙂

        chov dobytka produkuje mnohanasobne vice metanu (mnohem vice sklenikovej plyn nez CO2) nez kolik vyprodukuje celosvetova fosilni doprava CO2, nejhelede na dalsi fakta jako extremni spotreba vody a zaber pudy ktera se da vyuzit ja pestovani jinych potravin

          1. Chápu to tak, že když ti
            Chápu to tak, že když ti řekne někdo pravdu, ale je onen označkovaný fanatik, tak si ho mám s úsměvem vyslechnout a pak jít za tebou za radu co je ona věčná pravda co musím ctít?

            To co jsi napsal, je právě fanatismus, namísto obsahu slov kritizuješ kdo to říká… Tomu se říká dle ČT a tebe demokracie, dle Masarika je to tyranie…

                1. to není myšlenka, ale
                  to není myšlenka, ale realita
                  spinkáme už 10 let? 🙂
                  goo.gl/TiJDef

              1. a ono existuje nejake presne
                a ono existuje nejake presne ustanoveni jak presne musi vypadat pouzitelnost auta v rodine? jsou lidi kterym staci mestske male autocko s dojezdem 50km a jsou rodiny co jim nestaci dodavka pro 9 lidi a jeste s vozejkem 😉 proste resis picoviny a beres je jako nejaky jasne dany fakta jen proto ze si to myslis zrovna ty 😉

                1. on totiž hloupý člověk
                  on totiž hloupý člověk na to nikdy nepřijde, tak to je mi líto, že to nevíš 🙂

                1. jenže tys asi nepochopil,
                  jenže tys asi nepochopil, že Tesla Model S je „dostačující“ do rodiny jako vůz číslo jedna, což žádný jiný EV není, ty auta jsou jen předražené šmejdy se srandovním dojezdem

                  opravdu máš velmi slabou argumentaci

                2. Ne, opravdu jsem nepochopil,
                  Ne, opravdu jsem nepochopil, že Tesla S je dostačující vůz do rodiny. A z čeho to mám pochopit? Vy určuje lidem, co je pro ně dostačující a co ne? A za jakou cenu? Takže rodina, co si uspoří po 5 letech na novou Octávku, tak má šetřit dalších 15 let, aby si koupila Teslu S za dvě mega a do té doby jezdit MHD?

                  Proč Vy nemáte jednu Teslu doma, když je to dostačující auto pro všechny?

                  Když vezmu například svoje okolí a sebe, tak moje hlavní auto je V-Klasse. Kvůli prostoru a pohodlí při dlouhém cestování. Kamarádka má Jeepa Grand Cherokee, protože často tahá koně. Další kamarád má BMW X5, protože jezdí po polňačkách i v lese. Moje máma má Yarise, protože potřebuje malé auto do města. Můj bratr má starou Octávku, jemu by Tesla S stačila (a měl by i parkování v Praze v modrý zóně), ale nemůže dát za auto víc jak 200 tisíc.

                  Ani pro jednoho není Tesla S akceptovatelná a/nebo možná.

                  Tak jak můžete tvrdit, že Tesla S je dostačující pro rodiny jako vůz číslo jedna?

                  Jediný, koho znám, kdo má sedan(y) a má na Teslu je společník mé manželky. A k tomu má ale ještě velký Landcruiser. Takže taky není typický představitel rodiny.

                  Opravdu miluji lidi, co ostatním určují, co je pro ně dostačující a co ne. Tohle jsme tu měli 40 let a jaksi se v praxi neosvědčilo.

                  Prostě 100 lidí znamená 100 chutí a zkuste, prosím, pochopit, že to co vyhovuje jednomu, nemusí vyhovovat druhému. A neznamená to, že ten druhý je hlupákem.

                3. ty jsi hloupý 🙂
                  Tesla je

                  ty jsi hloupý 🙂
                  Tesla je totiž jediné EV, co stačí pro celou rodinu na vše

                  další vlastnosti netřeba zmiňovat, toto je alfou a omegou pro rodinný vůz č. 1

                  ty musíš být skutečně neskutečně hloupý, když ani toto nechápeš 🙂

                  promiň, dál jsem nečetl, jen tvoji první větu, která byla tak hloupá a omezená, že jsi to valstně celé psal zbytečně 🙂

                4. na vše = tím myslím
                  na vše = tím myslím hlavně dojezd

                1. vida, hloupý eRyc už
                  vida, hloupý eRyc už upravuje podmínky dle své omezené mysli 🙂

                  Takže nedáš příklad rodinného EV vozu, který může sloužit jako č. 1, že?

                  Ten totiž neexistuje, moulo, co stále nic nechápe 🙂

                2. Ty se z tý svý sociální
                  Ty se z tý svý sociální deprivace už asi nikdy nevyhrabeš.

                3. Jen se chci zeptat,
                  Jen se chci zeptat, 70k/mesic cisteho usetreneho. To by sis teslu S koupil cca za 3.5 roku, ne? To je mi prijde jako prijatelna doba setreni an auto. Lidi setrili i mnohem dele na blbou skodovku.

                4. Tak nezapomenme nejake uroky
                  Tak nezapomenme nejake uroky (operujeme s koupi ted, za 3.5 roku uz bude nejspis na trhu i neco dostupnejsiho nez S), nesmi byt treba penize na nic jineho… A ta rodina ma oba vydelavajici cleny v cca 3% nejlepsich prijmu v CR.

                  Jasne, na „blbou skodovku“ se setrilo podobne dlouho. Taky tech aut bylo vyrazne min (nekde jsem cetl, ze panelakova sidliste mela planovanou parkovaci kapacitu 1 auto na 4 rodiny).

              2. Vyvracet Vám nikdo nic
                Vyvracet Vám nikdo nic nebude. To je stejná logika jako „dokaž, že jsi neznásilnil“.

                Vy prokažte, že druhé auto jako EV je parodie za přemrštěnou cenu. A hlavně definujte přemrštěnou cenu. Pro někoho je přemrštěná cena za barák 5 mega, pro někoho jen začátek.

                1. koukám, že ti naprosto
                  koukám, že ti naprosto chybí mozek, že si ani neumíš spočítat cenu těch EV parodií k dojezdu 🙂
                  pro mě je důkaz cena/dojezd, prostě číslo
                  pro tebe je to absence mozku, která si ani toto není schopný spočítat 🙂

    2. A Vy už Teslu máte, že
      A Vy už Teslu máte, že soudíte o ostatních, že jsou hlupáci?

      Já budu tady v ČR rád za tisíce elektrických aut do města typu Leaf, Zoe, atd. než pár desítek předražených Tesel, které si může dovolit jen pár procent populace.

      Sice zajisté budete argumentovat Teslou 3, ale to je stále drahé (kolik lidí si může koupit nové auto za min. milion Kč a ani ta Tesla 3 se nehodí do města jako malá vozítka typu Zoe, Ion, i3, atd.) a hlavně Tesla 3 se tu dostane nejdříve za 2 roky a než se rozšíří, tak to bude trvat dalších 5 let. A do té doby už tady mohou ostatní dávno jezdit s EV (protože jezdit musí už teď) a ne jen žvanit na fóru…

      1. Ty asi nepochopíš, proč
        Ty asi nepochopíš, proč Tesla ovládla luxusní sedany, že? Že už má 1/3 tohoto trhu, že?

        Opravdu je pro tebe důležitější jeden názor oproti většině, kdy ostatní padají, Tesla má 1/3 trhu a jediná neustále prudce roste?

        To je opravdu tak jednoduchý tebou manipulovat jedním názorem?

        Hochu, na západě lidi normálně kupují auta v ceně M3, to je jejich hlavní, cílový trh, my ne. Ani toto nevíš?

        1. Proč bych nepochopil, že
          Proč bych nepochopil, že Tesla ovládla luxusní EV sedany? Tvrdím snad něco jiného? Proč mi podsunujete výrok, který jsem nevyslovil?

          A že ostatní padají? Opravdu? Třeba v Norsku je za listopad nejprodávanější (ze všech aut, nejen EV) BMW i3 a Tesla se do TOP 15 ani nepodívala.

          A mě především zajímá, co bude jezdit tady v českých městech, protože mnichovský vzduch nedýchám…

          1. To ti musím opravdu vše o
            To ti musím opravdu vše o polopatě vyslvětlit znovu?
            1) já: ostatní jsou hlupáci, co kupují něco jiného než Teslu, protože ostatní padají ve stejném segmentu
            2) ty: proč jsou ostatní hlupáci?
            3) já: opakuji protože ostatní padjí ve stejném segmentu (jasný důkaz, že většina jsou chytřejší, přecházejí na Teslu), což ty uznáváš, najednou
            4) ty: i3 dáváš do stejného segmentu jako Teslu

            Promiň, ale ty vůbec nezvldáš základy diskuse, chybí ti totálně schopnost kontextově myslet.

                1. Ach jo… To co jste teď
                  Ach jo… To co jste teď uvedl, to nerozporuji.
                  Já jsem reagoval především na Vaše tvrzeni „Vidím jediný skutečný el. automobil (Tesla), vše ostatní jsou směšné, předřažené parodie pro hlupáky.“
                  Když pominu to, že Tesla S je cenově přepálená, tak nevidím důvod, proč ostatní, co jezdí třeba Leafy, proč by měli být hlupáky, když si koupili EV za stovky tisíc.

                  Tesla S má 100% podíl v EV sedanech, je to nová třída, kterou si Tesla pro sebe vytvořila a zatím žádný z konkurentů není schopen nabídnout svoje luxusní sedany v konkurenceschopné EV variantě.

                  Ale nevidím důvod, proč by člověk, který hledá malé městské vozítko do města, kde nepotřebuje tak velký dojezd jako s Teslou, proč by měl být hlupákem. A hlavně, proč by měl platit min. 2 mega za velké auto, když potřebuje městské auto.

                  Vy sám Teslu nemáte, takže jste jen teoretik, co ostatním určuje, co si mají koupit a co ne. Až si koupíte své první EV a nasbíráte nějaké reálné zkušenosti, tak pak diskuze s Vámi bude mít nějakou cenu.

                  Chováte se jako nevychovaný hulvát a jsem rád, že spolu diskutujeme jen přes klávesnici a mohu Vás kdykoliv vypnout.

                  Třeba jako teď.

                  Howgh.

                2. 1) Tesla MS patří do
                  1) Tesla MS patří do luxusních sedanů, ty bys chtěl luxus technologie za lidovou cenu? zapni mozek 😀
                  2) všechny ostatní EV jsou v luxusu spalováků za poloviční cenu, zapni mozek
                  3) ano, jen hlupák koupí EV v přemrštěné ceně za stejný luxus jako spalovák za půlku, Tesla není přemrštěná, normal luxusní vůz, navíc nejrychlejší na světě
                  4) nejsem teoretik, Tesla to potvrzuje svým podílem trhu, zapni mozek

                  tak prosím, už zapni mozek 🙂

      2. To my teda vysvětlete proč
        To my teda vysvětlete proč je ta předražená Tesla celoročně na prvních místech v prodejích pluginů v USA a proč podle vás ty levnější modely jako Leaf apod. dalekonásobně nepřevyšují prodeje předražené Tesly??? :O
        Selským rozumem mi z toho vychází, že Tesly mají i při své pro nás astronomické ceně vyšší užitkovou hodnotu než „levné“ Leafy apod.
        http://insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/

        1. Tak jsou lidi, co tvrdí,
          Tak jsou lidi, co tvrdí, že iPhony jsou předražené a stejně je Apple jeden z největších výrobců mobilních telefonů.

          Tesla S může mít užitkovou hodnotu jakou chce, může mít i výfuk, z kterého budou padat zlaté pruty, ale dokud bude mít astronomickou cenovku, tak to nebude přístupné pro 90% populace. Tam kam míří, tak uživatelé si mohou dovolit „vyhodit“ 2-4 mega za auto a nijak je to neohrozí. A i těch 10% je neskutečně velký trh, takže tam má úspěch, kterému zatím žádná jiná automobilka není schopna dnes konkurovat.

          Tam kam míří Leaf (a jiní podobní), jsou středně příjmové skupiny, kde už faktor „EV hračka, superpočítač na 4 kolech, zrychlení jak ve stíhačce“ jako u Tesly tolik nefunguje. A tam je výrazně těžší uspět, když za cenu Leafa máte velmi slušně vybavenou Octávku v kombíku,

          Tesla je něco podobného jako Apple. Musk vytvořil nový segment trhu, kde nikdo nebyl a ovládl jej. Tak jako Apple kdysi vytvořil trh pro tablety, kde do té doby prakticky žádný nebyl. Ostatní se Applu a Tesle smáli a obě firmy svým konkurentům vytřely zrak, že dokázali vstoupit a opanovat nové území, kde nikdo dosud nebyl.

          1. Tesla prodává protože
            Tesla prodává protože nezkriplila dojezd a má bezstarostnou síť nabíječek, jinak by se na ní každej vybod vychytávky nevychytávky.
            Ten 1/2 milion rezervací na 3 jasně ukazuje, že lidi chtěj normální dojezd a ne nějakou zkriplenou parodii. Za normální dojezd jsou schopný překousnost i horší kvalitu či nedodělky viz kvalita zpracováni Tesel.
            Stejně tak japka se prodávaj protože maj jednoduchý ovládání, jinak by s tím lidi mrskli hned vo zeď.

Napsat komentář