Lidl v Čakovicích má díky PRE nové rychlonabíječky 75 kW

redakce - 17 Prosinec 2019

Pražská energetika (PRE) ve spolupráci s developerskou společností Property Trust v pondělí 16.12. otevřela nový moderní dobíjecí park pro elektromobily na společném parkovišti s prodejnou Lidl v Čakovicích.Dobíjecí park zahrnuje dvě rychlé dobíjecí stanice HyperCharger o výkonu 75kW, umožňující dobíjet vozidla se standardem CCS2, CHAdeMO a Mennekes-Type 2.

Dobíjecí park zahrnuje dvě rychlé dobíjecí stanice HyperCharger o výkonu 75kW, umožňující dobíjet vozidla se standardem CCS2, CHAdeMO a Mennekes-Type 2.
foto: PRE

Jedna z této dvojice vysoce výkonných dobíjecích stanic byla realizována v rámci první výzvy dotačního programu OPD – známé jako „Páteřní síť PRE“, podporovaného Ministerstvem dopravy. Pro PRE se tak jedná o první z celkových 125 stavebních instalací v rámci tohoto programu, který bude naplněn do konce roku 2021.

Dalším milníkem v oblasti rozvoje dobíjecí infrastruktury veřejných dobíjecích stanic PREpoint je instalace ultrarychlé dobíjecí stanice HyperCharger o výkonu 150 kW v Praze na Výstavišti Holešovice.

Oproti běžným vysoce výkonným dobíjecím stanicím umožňuje použitá technologie současné rychlé stejnosměrné dobíjení dvou elektromobilů zároveň a současně v případě vytížení této dobíjecí stanice má PRE možnost do budoucna rozšířit výkon až na úroveň 300 kW.

Těmito dvěma instalacemi PRE upevňuje pozici dominantního provozovatele dobíjecích stanic na území hl. m. Prahy a zároveň technologického inovátora v oblasti superrychlého dobíjení.

PRE tak provozuje ke konci roku 2019 na území ČR celkem 85 dobíjecích stanic a připravuje do konce roku 2021 instalaci dalších přibližně 600 dobíjecích stanic.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

rychlosprc Cybertank od Tezly by v Evropě zatím jezdit nemohl, páč by neprošel testy, protože i ty jeho světla svítí šejdrem a oslňují, upozornil expert na certifikaci ;))

https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/cybertruck-od-tesly-by-v-evrope-zatim-jezdit-nemohl-neprosel-by-testy-upozornil-expert-na-certifikaci-1365342

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Slováci vzali útokem dotace na elektromobily:
1) V prvním kole registrací strhli server
2) při opakované akci vyčerpali rozpočet už za 4 minuty
3) Peníze dostane 668 žadatelů

https://auto.tn.nova.cz/clanek/novinky/slovaci-vzali-utokem-dotace-na-elektromobily-vycerpali-je-za-4-minuty.html

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Jako 668 žadatelů je asi dobrý, nevím jak jsme na tom ve srovnání, ale jestli dotace vyčerpali za 4 minuty, tak byly evidentně špatně nastavené! Buď měli mít připreavenou větší částku nebo menší podporu aby se dostalo na více zájemců. S takovou mohli uspokojit a podpořit klidně 6000 zájemců.

Již delší dobu je v PlugShare aktivní nabíjecí stanice PRE v Praze u výstaviště v Letňanech. Měla by mít 100 kW.
Zde o ní nic není...

Obrázek uživatele ozana

150kW
https://youtu.be/PfJJwE2nGSo

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

To jsou ty Holešovice. Já mám na mysli Letňany.

Ano Letňany (za výstavištěm PVA) jsou společně se Škoda Energo se systémem "vyrovnávacích" setrvačníků

Fanouskum spalovaku se jejich predpoved o nedostupnosti urcitych nerostu, konkretne kobaltu a lithia, ted vyplni, ale jinak nez si prali. Palladium je element potrebny k vyrobe katalysatoru. A ejhle, cena se behem roku zdvojnasobila a je drazsi nez zlato. Tak si hezky priplatte a uz se nepoustejte do nesmyslnych uvah o dostupnosti surovin pro baterky.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

je fááákt že lithium byla medijální rádobybublina, jinak ho je na světě jako sraček...

https://kcc-hho.webnode.cz/elektrina/lithium/

... když to ílon zvládne bez kobaltu ...

https://kcc-hho.webnode.cz/elektrina/kobalt/

... budou fajne baterky ;))

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Obrázek uživatele runner42

Ono neškodí podívat se, kolik v čem toho kovu taky je, než budeš žonglovat s procentuálním zdražením. U běžného auta je tam palladia tak za 600 Kč.

---

Zima je tu, elektromobilisté houfně nakupují povinnou výbavu - kulichy.

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, a ...

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

no řeknu ti že tady fpražský smradlavý díře byla vonehdá s rozmachem ručního li-ion nářadí celkem dost vysoká poptávka po recyklaci katalyzátorů a tím akcelerovaná motivace přechodu na elektromobil ;)))

https://www.policie.cz/clanek/kradeze-katalyzatoru-709847.aspx

https://www.policie.cz/clanek/sprava-jihoceskeho-kraje-zpravodajstvi-kradeze-katalyzatoru.aspx

https://pardubice.rozhlas.cz/patnact-katalyzatoru-za-dva-tydny-na-orlickoustecku-radi-vyfukovy-zlodej-7568042

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Obrázek uživatele runner42

No jasně, ale v katech není jen palladium. kradli se hlavně kvůli platině.

Navíc my máme palladia spoustu, stačí se zeptat Duky:

Palladium země české se vrací do Staré Boleslavi. Dočasně bylo v péči Duky
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/mariansky-relief-stara-boleslav.A191217_094826_domaci_may

---

Zima je tu, elektromobilisté houfně nakupují povinnou výbavu - kulichy.

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, a ...

Obrázek uživatele Kuk

Drahé kovy do vodíkových aut taky nebudou žádná hitparáda.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

O platinu se budou pretahovat spalovaci s FCV. Oboji technika je v osobnich autech nesmysl.

Obrázek uživatele Ladislav -eNV 200

Už mne začínají všichni pěkně srát ! Kolik všelijakých debilních společností-provozovatelů nabíječek jako ještě bude ? Pořád staví z dotací, po krátkém zkušebním provozu pěkně napálí cenu, ale kolik hergot má člověk mít debilních čioů a kartiček a smluv a všelijakých H. Už by v tom měl poskytovatel dotací konečně udělat pořádek, když chceš dotaci tak budeš v jednotné síti !!!
K čemu jsou nabíječky postavené z dotací ( předraženě postavené ) a dojedu k nim a nemám posr.nou kartičku ??? A Polyfazer je pěkná srač.a co pořádně nefunguje a EV Mapa je ostuda všech ostud.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, Tesla X90D, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Taky mě to celkem vadí, nabíječek už je v ČR celkem hodně, ale u každé nové aby jeden přemýšlel jestli "mi dá či nedá" teda jestli ji budu mít čím spustit, nehledě na to že se často dopředu nedovím za kolik nabíjím.
PRE je taky unikát - začínají stavět nabíječky po celé ČR, ale kartu na spuštění vydávají jen při osobní návštěvě jejich pobočky v Praze.
Přitom karty operátorů i z jiných zemí se dají objednat na netu s doručením poštou.
EV Mapu naopak chválím - je sice potřeba registrace a předplatné, ale pak jde spustit nabíjení vytočením tel. čísla - nemusím řešit kartu/aplikaci/smartphone či dostupnost Internetu v daném místě.

Jakoby téměř celý EV svět zapoměl na to, že existují peníze (chápu problémy s příjmem hotovosti u stojanu, avšak existují bankovní platební karty).
Skutečnost, že na tyhle uzavřené systémy ještě provozovatelé pobírají státní dotace je tristní.

---

i3/120Ah

Obrázek uživatele Ladislav -eNV 200

Spousta z nás si prošla dobou, kdy jsme k malobeterkáčům museli mít spousty kartiček a čipů, ceny různé, někdy až vyděračské a lichvářské, placení QR kódy a přes všemožné nekvalitní a polofunkční aplikace bez šance vyřešit reklamaci když nám něco naůčtovali vícekrát, placení paušálů a ostatní pikantnosti....
TESLA nás před tímto zlem od začátku chrání. Je tak božské dojet kamkoliv na planetě k Tesla Supercharger a jen zastrčit konektor......

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, Tesla X90D, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Bezesporu TESLA je v tomto naprosto unikátní - výhoda jednoho výrobce vozidel i nabíjecí infrastruktury.
Ostatní sice plánují zavedení obdoby v rámci CCS, ale zatím je to v nedohlednu a už teď to vypadá že těch standardů nakonec může být více:
https://v2g-clarity.com/wp-content/uploads/2019/06/Whitepaper-Autocharge-vs-ISO15118-Plug-and-Charge.pdf

Bohužel Tesla vyrábí velká auta v americkém stylu, kdyby přišla s něčím kratším do města (obdobou i3) a menší dodávkou, mohla by nejen v Evropě získat další segmenty.

---

i3/120Ah

Obrázek uživatele Kuk

Tesla z cca 80 % vyrábí auta velikosti Oktávie a těch velkejch aut produkuje jenom 20 %. Oktávku což je auto napodvozku Golfa rozhodně nepovažuju za velký auto. To už spíš Passáta.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele runner42

Zkuste benzín.
Zastavíte jen na pět minut, bez čekání, kdykoliv kdekoliv a platí se jednotně - penězma.

---

Zima je tu, elektromobilisté houfně nakupují povinnou výbavu - kulichy.

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, a ...

Benzín dávám do služebního "auta" a spatřuji v něm několik zásadních nevýhod. Ta nejzásadnější je, že musím ob den k pumpě. Kdybych měl služební BEV, nemusel bych k pumpě/nabíječce kromě cca 3 dnů za rok vůbec nikdy. Tankování mě zdržuje. Za den najezdím zpravidla méně než 280 km, dvakrát do měsíce mám tak 350, 3x za rok 470. Suma za rok lehce přes 40 tisíc km (+ soukromě dalších 20 tisíc s BEV). Takže Kona by stačila. Nejezdím proto, abych furt tankoval, jezdím proto, že lidé chtějí telefonovat a datovat.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016) | 2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014 | 2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah | 2020: FVE 2.4 kWp

Obrázek uživatele runner42

A to je neřešitelný problém? Kupte si jakékoliv koncernové auto vyšší střední v dieslu, nechte si do něj za malý příplatek dát origo 80/90l nádrž a s dojezdem 1700 kilometrů budete tankovat jednou týdně.

Jinak nechápu, proč byste jezdil k pumpě každý druhý den. I Superb má 65 litrovou nádrž. To projedete denně 30 litrů nafty na 280 kilometrů? To asi ne, že?

---

Zima je tu, elektromobilisté houfně nakupují povinnou výbavu - kulichy.

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, a ...

Ne kazdy jezdi do posledni kapky. Ja mel vzdy minimalne 20 litru nafty v nadrzi, co kdyby neco prislo a musel jsem pryc. Benzinky byly tenkrat od 21h zavrene. Ted nevim, jezdim na elektrinu.

Obrázek uživatele runner42

Tyhle kecy si nechte na koledu.

Od devadesátých let si můžete vybírat, na kterou nonstop benzinku pojedete, až se vám rozsvítí rezerva. Tvrdáci jezdí na pumpu, až když jsou na nule, protože i při nule auto dá 60-80 kilometrů.

A jestli na pumpu nechcete jezdit, kupte si za pár korun nádrž s čerpadlem a tankujte doma.

PS: Tzv dvacet litrů v nádrži je celkem cca 25 litrů paliva, tedy dojezd cca 450 kilometrů. To se divím, že vám teď z dojezdu netečou nervy, protože takovouhle rezervu dojezdu nemáte ani s nabitým autem. Vrátíte se s nenabitou Teslou, a jste v piči, protože těch 450 kiláků nedáte s žádným vašim autem.

Takže bacha... co kdyby, že?

---

Zima je tu, elektromobilisté houfně nakupují povinnou výbavu - kulichy.

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, a ...

Doma nabijim z 5ti koliku 3x16A, to odpovida 11kW. Pri prumerne spotrebe 15kWh/100km nabijim 75km/h. A kdyz prijedu domu, tak se predem nabiju u rychlonabijecky Cezu. Mam cip a platim si to. Takze baterku mam vzdy pohotovou. Jeste nikdy jsem nesel pod zbytek 95km, protoze pri 100km se baterka podbarvi oranzove a to mi rika, ze je cas dobijet. Vubec nic o EV nevite a porad kafrate moudrosti. Dekuju, ale vase moudra si uplatnujte u vaseho smradocha.

Tak znovu opakování Vendulko (čímž nenaznačuji, že by se Ti mělo někdy dostat té výsady a někdo o Tobě řekl - je moudrý. To fakt u EV fanatika nehrozí.) Jeden plně funkční smraďoch na dvorku představuje nižší ekologickou zátěž než Tvá tři elektrická nedochůdčata tamtéž. Vem to jako fakt a neztrácej čas polemikou...Čus, Dlaždič.

A jak to teď děláte s elektromobilem ? 20 litrů nafty je rezervní dojezd 200-400 km dle auta. Podotýkám rezerva, ne plný dojezd.

Rychlonabijecky v okoli jsou nonstop v provozu. Nejblizsi je ca. 65km vzdalena. At jedu jakymkoliv smerem, vzdy dojedu k pristi rychlonabijecce. No vlastne v Nemecku je jeste bliz. S dojezdem fakt problem nemam.

No jednoduse, Teslu 3 mam nabitou na 70-80% a to je dojezd minimalne jako 20 litru nafty. A moje zasuvka 5ti kolik je 24h pristupna bez uzaviraci doby a dava elektrinu za 2 kc/kWh. Na nejake benzinky se muzu vykaslat.

To bude tím, že zásuvka doma nezavírá v 21 hodin :)

---

19 tis km elektricky od roku 2018

Od brezna 2020 prechazi Cez na prodej vsem a podle kWh. Zacina se to trochu hybat. A u Lidlu muzete vetsinou nabijet bez cipu a zadarmo.

Ono 10 korun za čip PRE za měsíc není až tak moc, ale je pravda, že je to otrava, pořád řešit nějaké čipy. Mám toho v autě už pěknou hromádku.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016) | 2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014 | 2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah | 2020: FVE 2.4 kWp

Ja ma 3 cipy. CEZ, PRE a nemecky Maingau. To me staci pro celou Evropu. Bohuzel ten Maingau v Cezku nefunguje. Cezko a Cesi, no specifikum jak prase.

Možná by pomohlo trochu popsat právě ten " nemecky Maingau " a další možnosti dobíjení po evropě? Díky

Uz jsem to psal pred tydnem. maingau-energie.de/e-mobilit%C3%A4t/Autostrom-Tarif. V DE 0,35Eur/kWh na vsech stanicich. I tam kde ostatni chteji 0,59 nebo i vic. Nemaji smlouvu uplne na vsechny nabijecky ale vzdy se nejaka najde.

goingelectric.de/stromtankstellen/

Řešíte čipy, protože jste cypi :-).

Kaj deš cype? Do Staříča...


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol