Lid versus roboti?! Startuje Kybernetická revoluce 2018

Projekt Kyberneticka revoluce CZ navazuje na loňský zdařilý pilotní ročník a vyráží i letos šířit praktické informace o implementaci Průmyslu 4.0 ve firmách do regionů České republiky.

CzechInno je zájmové sdružení právnických osob založené k podpoře českého inovačního podnikání a autorem unikátního systému podpory inovací v ČR, který spočívá v organizaci soutěže Vizionáři, jejímž cílem je každoročně oceňovat inovativní počiny v českém podnikání, festivalu chytrého a inovativního přístupu k podnikání s názvem Smart Business Festival.
foto: CzechInno

Hlavním tématem pro letošní rok je problematika interakce lidí a technologií. Fenomén Průmysl 4.0, který do výrobních procesů přináší propojování digitálních zařízení, zásadně ovlivní dosavadní organizaci práce i spolupráci v týmech.

Do jaké míry lidé si budou muset zvykat na práci v týmech složených z lidských a technologických prvků, a budou se proto muset naučit novým dovednostem vysvětlí vybraní specialisté postupně v několika krajích ČR. „Předskokanem“ pro letošní speciální ročník se stala již v lednu Plzeň.

Záměrem letošního ročníku je šířit novinky o dění na národní i evropské úrovni a na druhé straně od zúčastněných firem a institucí získat informace o nových počinech realizovaných v uplynulém roce ve regionech celé České republiky.

Narozdíl od loňské série se ta letošní zaměřuje více, než na technologie samotné, na jejich dopad do firemní kultury, práce s lidskými zdroji a na podstatné bezpečnostní a právní konotace.

Účastníci budou letos mít možnost s přítomnými odborníky diskutovat právě na témata související s rozvojem lidských zdrojů, nových manažerských a obchodních modelů a fyzické i kybernetické bezpečnosti a právní průchodnosti nových technologií, jakož i na jejich celospolečenský dopad.

Kyberneticka revoluce CZ navštíví již 28. března Jihočeský vědeckotechnický park v Českých Budějovicích, v dubnu Olomouc a Karlovy Vary, v květnu Brno a v červnu Ostravu, ve II. pololetí se pak bude stěhovat do Hradce Králové, Ústí nad Labem a Zlína.

Projekt si klade za cíl vést kvalifikovanou diskuzi nad společensko-ekonomickými dopady Průmyslu 4.0 a prezentovat příklady dobré praxe a úspěšných řešení v této oblasti. Cílem série akcí je nejen šířit informace do regionů ČR, ale zejména umožnit efektivní síťování a sdílení příkladů dobré praxe.

„Letošní ročník je unikátní zaměřením na interakci robotů a lidí. Robotika a automatizace je celosvětovým aktuálním tématem a každoročně se týká rostoucího počtu firem. Stejnou situaci lze zaznamenat v České republice. Pro rok 2018 se bude projekt zaměřovat na konkrétní případové studie malých a středních podniků, které se úspěšně popasovaly s novými technologiemi a využily jich jako příležitosti ke svému rozvoji,“ říká předseda sdružení CzechInno, David Kratochvíl.

Pečlivě vybraní specialisté na každé z akcí budou vysvětlovat, jaké jsou klady, ale i případná úskalí nahrazování lidského faktoru kybernetickými systémy a zavádění automatizace do podnikání, a to jak ve výrobním procesu, tak ve fázích předvýrobních a povýrobních, včetně nových manažerských a obchodních modelů.

Každá z akcí bude zahrnovat dopolední teoretickou část s přednáškami a diskuzními panely k těmto tématům, expoziční část s praktickými ukázkami všech představených témat, po nichž bude odpoledne následovat fakultativní návštěva v provozu některého z regionálních technologických leaderů s praktickou ukázkou řešení důsledků Průmyslu 4.0 v podnikové praxi.

Více na www.kybernetickarevoluce.cz.

tisková zpráva

38 Comments on “Lid versus roboti?! Startuje Kybernetická revoluce 2018”

  1. Jistě je to zajímavé a i záslužné, ale nějak mi přijde
    Jistě je to zajímavé a i záslužné, ale nějak mi přijde že na to je ještě dost času, zatím potřebujeme nasadit ve velkém klasickou automatizaci, ta ještě zdaleka není všude a ne dost rychlá. Vím že jsem s tím asi už otravný, ale nemáme ji nasazenou ani na dráze, odhadem víc než polovina železniční sítě jede pořád na telefonním dorozumění, v lepším případě, stanice se nepoužívají jak mají (není obsluha výhybek, výpravčí) výhybky jsou zamčené jezdí se po jediné koleji, to je problém v momentě kdy je zpoždění, nevykřižujete. To výrazně omezuje kapacitu dráhy a činí problémy dopravcům a cestujícím. Pár let zpátky si tak vlaky u nás vyjezdily skoro hodinovou sekeru, stačilo aby v pár stanicích nebyla obsluha (s rekonstrukcí se přepojují na dálkové ovládání).

    S automatizací má ale podle mne přijít dalekosáhlejší společensko-ekonomická změna, redukce pracovní doby/týdne. Současný stav je poněkud podivný a vycházející z, podle mne, již překonaných a zastaralých pouček. Odpovědí není podle mne nějaká forma socialismu/komunismu/státního kapitalismu, ten má od vedení dolů stejnou strukturu (a akcie firmy dá zaměstnancům jen pár lidí), poučky a problémy.

    Spíš je třeba aby se podnikly takové kroky aby lidi nebyli zbytečně zatěžování „strojovou“ činností. Současné uspořádání život příliš (a zbytečně) prodražuje přičemž vede na degradaci existence, což lepí jenom dalším spotřebováváním. S dovolením je to pitomost.

    1. Bohužel jsou tu mraky činností, které by šly dělat
      Bohužel jsou tu mraky činností, které by šly dělat automatizovaně, na dálku atp.. Ale jakmile se něco masivněji prosadí, většinou díky aplikaci v mobilním telefonu, je tu myšlením bolševik se svojí oblíbenou regulací a zdaněním.
      Jak jsme zidiotizovaní bolševikem bylo vidět na pražské taxi partě. Místo toho, aby logicky demonstrovali proti politikům za měkčí pravidla pro taxikaření nebo rovnou přešli všichni demonstrativně pod Uber, Liftago atd., tak chodí mlátit a vlokovat auta Uberu, Liftago atd. a pořádají opruzovací kolony po Praze. No je to normální?

      1. Normální by bylo na ně poslat armádu.
        V tom protestu bych

        Normální by bylo na ně poslat armádu.
        V tom protestu bych ani tak neviděl nějakého bolševika, ale to stejné co dělali drožkáři když přišla dráha. Kde vyhráli jsou dnes bezvýznamným sídlem a vesnice o půl míle daleko moderním průmyslovým centrem.

        Ono kdyby měli taxikáři mírnější pravidla tak logicky vzroste konkurence, více lidí to bude dělat, atd, proto proti tomu protestují, snaží se udržet si svoji výlučnost a možnost okrádat. Velmi podobný problém má třeba dráha, nemá strojvedoucí, ale jejich odbory se jak čert kříže bojí sebemenšího usnadnění získání licence.

        Tady tomu se daří jenom protože, vysledoval jsem to tak nějak, druhá strana většinou sedí a doufá že pravda zvítězí, bohužel bez boje to nejde. A lidé jsou tvorové jednoduší, ovládaní strachem a jídlem, jako psi, člověka z nich musíte udělat teprve,naučit je neřídit se hladem, strachem, sexem. Jistý druh společenského moru se tu rozmohl jenom protože si mnoho člověků neuvědomilo proti čemu stojí, že vysoké myšlenky nevyhrají samy. Když proti sobě stála Rudá a Bílá armáda, tak zatímco na území ovládaném bolševiky byly lidé do armády proti vůli odváděni a nuceni bojovat, na území ovládaném Bělogvardějci nic takového nebylo, lidé čekali že je snad bůh spací nebo co, víme jak to dopadlo. Víme jak dopadla politika appeasementu, lidé z nových technologických odvětví, lidé stojící na straně svobody dělají stále tu stejnou chybu.

        Vystoupil někdo někdy před veřejnost s tím proč je to výhodné tento systém? Nebo třeba Airbnb? NE! Nikdy, rezignovali!

        A jen a pouze protože se lidé z Bílé armády zdráhají nadále vyhrávají síly temna. To není možné trpět pokud nechceme aby nám začalo jít o krk, není totiž skrz mnoho věcí už kam jít. ledna snad… Ale kdoví co spáchají Muskovi lidé na Marsu. Rozhodně by to mohlo být klidně ještě horší.

          1. Ano, to se jim musí nechat a proto snad by mohl vyhrát
            Ano, to se jim musí nechat a proto snad by mohl vyhrát někdo kdo je opačným postupem zvládne porazit.

            Proti Slovensku máte pravdu. Ale teď vážně, takováto akce nemá být vůbec povolena, ohrožuje to bezpečnost bezprecedentním způsobem, to není prosím jako uzavření ulice a pochod, nebo srocení někde v parku či na náměstí. A pokud dochází navíc k napadání a poškozování majetku dalších osob, je to zcela nepřípustné.

            Za velmi nebezpečné však beru to že sovětská propaganda jede dodnes a nebezpečně deformuje západ nebezpečně doleva.

            P.S.
            Mohl by někdo aktualizovat verzi captchy? 10x F5 abych dostal použitelný kód mst shutdown message je poněkud… no ještě bych rád tu klávesnici pár let měl.

      2. Je to normální.
        Trochu srovnání s válkou Severu proti

        Je to normální.
        Trochu srovnání s válkou Severu proti Jihu. Jako příčina války se často uvádí spor o to, zda má být povoleno otroctví. Jedni zastánci starých pořádku, druzí potřebovali dělníky do průmyslu a do fabrik. Autonomní vozidla vs taxikáři. Virtuální úředník vs osoba na teplém místečku. Už dnes EET nahrazuje částečně finanční úředníky a kontrolní činnost. Kde je doba poštovního doručování faktur, dopisů, korespondenčních lístků? Taxikáři dnes vyhráli bitvu, válku bohužel prohrají. Autonomní auta budou jezdit 24/7/365 bez dovolené, bez soc.pojištění…. Tomu taxikáři nezvládnou konkurovat. Bohužel dočkáme se dalších nepokojů. Krnáčová není ani Marie Terezie a ani Abraham Lincoln. Reforma MHD v Praze kdy si zaplatíme jízdenku kartou, nebo mobilním telefonem prostě nestačí.

        Neb příklad z jiného koutu světa.
        Rolnická reforma v Rusku roku 1861 znamenala především zrušení nevolnictví. Reforma mnohde vyvolala nepokoje, neboť se nevolníkům nelíbil způsob vyměřování půdy obecními prostředníky. Obviňovali je, že statkářům ponechávají nejúrodnější části polí, a že z rolnických přídělů statkáři získávají tzv. odřezky.
        Dnešní stav vyhovuje taxikářům a úředníkům. Jedni mají ryto, druzí mají slušné platy za vymýšlení kontrol a papírováni. Představa, že úředník bude kontrolovat autonomní vozidlo nebo pracovní smlouvy, důchodové listy, bezpečnost práce robotů ve fabrice je prostě absurdní.

    2. tie poučky sú predsa socialistické – viď ako sme sa
      tie poučky sú predsa socialistické – viď ako sme sa dostali na osemapol hodinový pracovný čas:
      6*8hod + 1*5hod – po-so.
      najprv sa NAPRACOVALI dve soboty, neskôr ďalšie dve, takže sa prešlo na päťdňový pracovný týždeň, kde tá POLHODINA denne ola prerozdelená z pracovných sobôt.
      to, že sa „pracije“ osem hodín a polhodinová prestávka sa do pracovného času nepočíta je výsledok implementácie kapitalizmu do pracovného práva?
      ja v tom vidím socializmus jak poleno – napracovanie „obednej prestávky“ je zreteľné najmä pre jednosmennú pracovnú dobu, ktorú majú „buržuji/mešťania“, robotníkov v dvoj, troj a štvorsmennej prevádzke sa netýka.
      pomôcka – kapitalizmus je historicky protivníkom šľachty a socializtov.

      1. Skoro 30 roků po revoluci to nemá smysl řešit kdo s tím
        Skoro 30 roků po revoluci to nemá smysl řešit kdo s tím přišel, zhovadilost je to bez pochyby. Je to tam je. Ale není to jenom o tomto, některých věcí, společných v obou systémech, které jsou naprosto pošahané, najdeme vícero.

        Když už jsme u toho tak X věcí se o pracovního práva dotahlo jako kopie sovětského VÁLEČNÉHO předpisu.

          1. Také ne, ale mám něco málo načteno. Chtěl jsem kdysi
            Také ne, ale mám něco málo načteno. Chtěl jsem kdysi psát knihu o tom jak by to vypadalo kdyby ČSR nebyla v Sovětském područí, ale alternativní historie není můj šálek kávy. Tedy ne takováto. To musí být na trůně ještě jeho výsost císařpán abych to napsal, ale mám dvě takové historické fikce z Japonska za Shogunátu, Válka je pořád ještě živá a chtě nechtě bych se nevyhnul politickému stanovisku a do toho se mi nechce.

            Ale možná bych měl. Možná by měl někdo konečně přinést novinu z jiné dimenze o tom jak byla průmyslová mocnost zničena aby pomohla industrializovat zločinný režimu s krví stamilionu na rukou. (Stalin, Mao, Khméroé, Kimové, Ho-či-min…) Možná by to mohlo být to světlo které propálí mlhy nostalgie a ukáže že císař byl nahý, navíc měl bradavice a lepru a navíc se zaplétal s gaunery.

              1. Já myslel ČSSR, ale to je jedno, možná jste vymyslel
                Já myslel ČSSR, ale to je jedno, možná jste vymyslel ještě lepší komédii, ale o Horních Uhrách toho vím ještě míň než o Marii Terezii Valpurze Amálii Kristýně 🙁 A o té jenom vím že ji děti v předlitavsku a zalitavsku přímo nesnáší. A že měla hrozně šetrného syna a přes metrák. 🙁

                Víte mne už unavuje jak v posledních letech se čím dál tím více nostalgizuje období objektivního úpadku a destrukce republiky, dodnes jsme se z toho nevyhrabali. Přijde mi to nebezpečné a mající neblahý vliv na naši současnost.

                1. horné uhry boli technicky o nadmorskej výške :-),
                  horné uhry boli technicky o nadmorskej výške :-), https://sk.wikipedia.org/wiki/Horn%C3%A1_zem

                  možná je to tým, že človek nikdy nedospeje a tak žije v predstavách akú to bolo VEĽKÉ A KRÁSNE. svoje detstvo a mladosť som prežil pánubohu za chrbtom, v mieste, kde platili predvojnové vzťahy a ľudová demokracia dorazili pár rokov pred dobudovaním socializmu. ale aj tak nás skoro zomleli páni, ktorí nedávno svine pásli. preto mám prezieravý vzťah k elite, ktorej členovia pochádzajú z miest, kde viac ako jedno podlažie mala sýpka.

                2. No dobre, bolo to o nadmorskej výške 🙂
                  Mě to přijde ale

                  No dobre, bolo to o nadmorskej výške 🙂

                  Mě to přijde ale dost nebezpečné ze současného geopolitického pohledu.

                3. je to iba hra – „sk“ maďari by po odtrhnutí/pripojení sa k
                  je to iba hra – „sk“ maďari by po odtrhnutí/pripojení sa k vlasti boli a-chudobní príbuzní, b-už desaťročia sú kultúrne inde. prímer spojenie nemecka.

  2. ále hounó roboti ty blábolo z
    ále hounó roboti ty blábolo z redakce….

    csfd.cz/film/91975-ja-robot/prehled/

    …startuje elektrofilní revoluce TESLA !! a VW furt nemá káru :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    TESLA jedéééé a germán si ani neškrt TESLA jedé…

    insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

Napsat komentář