LG začíná vyrábět komponenty pro elektromobil Chevrolet Bolt

V jihokorejské společnosti LG Electronics začne do konce srpna výroba komponent pro elektromobil Chevrolet Bolt. Auto půjde na trh už koncem letošního roku.

Baterie elektromobilu Chevrolet Bolt vyrobená společností LG Chem
foto: LG Chem/Chevrolet

Elektromobil Chevrolet Bolt je vybaven 60kWh baterií, slibuje dojezd přes 320 km a z velké části jej pro GM/Chevrolet vyrobí právě LG Electronics. První novináři už měli v možnost se autem svézt.

Smlouva mezi Chevrolet a LG Electronic má dobu trvání šesti let, což je také nejspíš životnost daného modelu. Komponenty vyrobené v Jižní Koreji jsou dopraveny do Spojených států, kde pak GM skládá auto dohromady ve své továrně Orion v Michiganu.

ZAJÍMAVOST: co všechno dodává LG Chem do elektromobilu Chevrolet Bolt? Elektromotor, invertor, palubní nabíječku, kompresor klimatizace, baterii, ohřívač baterie, distribuci napětí, komunikační modul, panel nástrojů, infotainment a modul napájení příslušenství.

Stát se tak má v říjnu, a k prvním zákazníkům tak auta dorazí na konci roku 2016. To je o plný rok dříve, než se na trhu objeví srovnatelný konkurent v podobě Tesla Model 3.

VĚDĚLI JSTE, ŽE… V Evropě se Chevrolet Bolt bude prodávat jako Opel Ampera-e

56 Comments on “LG začíná vyrábět komponenty pro elektromobil Chevrolet Bolt”

  1. nejde mi do hlavy, proč se
    nejde mi do hlavy, proč se u elektromobilů uvádí jako jedno z kritérií dojezd – Chevrolet Bolt je vybaven 60kWh baterií, slibuje dojezd přes 320 km – Vždyť přece záleží na spoustě věcí, které ovlivní spotřebu. Tento dojezd s danou baterií je určitě reálný – spotřeba cca 18kWh/100km. Kdyby se uváděla jen spotřeba (kombinovaný provoz nebo 90/120km/h a město – jak bylo dříve) a využitelná kapacita aku (tak jako u spalováků s objemem nádrže), tzn 60kWh kapacita, pr. spotřeba např. 14/20/10 – tak daná informace o užitné hodnotě EV by byla mnohem přesnější a řidič předem ví co od auta očekávat dle způsobu použití.
    Třeba Nissan uvádí u Leafu kapacitu 24/30kWh, dojezd 199/250km, ovšem průměrnou spotřebu 15kWh/100km, což by měl být max. dojezd 160/200km a to ještě není počítáno s využitelnou kapacitou aku – tzn jedna z Nissanem oficiálně uvedených informací (celkový dojezd) musí nepravdivá. Podotýkám, že i Nissan uvádí všechny tyto údaje s odkazem na stejnou normu měření.

    1. Přirozeně, dojezd byl a je
      Přirozeně, dojezd byl a je u elektrokár dojezd ten nejvíc limitujíci faktor, tak se o něj lidi zajímají nejvíc. Mě to tak vyhovuje. Akorát se to liší dle teploty, tak by to chtělo uvádět oba, letní i zimní.
      Ostatní údaje se můžou uvádět jako doplňující a každý si najde to svoje. Americké kolik mílí ujedete na galon je pro našince taky matoucí, ale jen do chvíle než si na to zvyknete.

      1. pokud mám EV s
        pokud mám EV s deklarovaným dojezdem 200km, tak mi to neřekne vůbec nic, pokud neznám spotřebu v daných režimech a kapacitu aku. Jde mi o to, že sám výrobce udává všechny údaje v jedné hromadě a přitom jsou ve vzájemném protikladu. Absurdní příklad třeba EV s dojezdem 500km ovšem až někde pod čarou se dočtu, že je to pouze na trase Sněžka-Semily při 22st C a s větrem v zádech… Stejně Nissan uvádí u NL24 dojezd 199km ovšem pod čarou a s hvězdičkami se dočteme, že je to dle v praxi nedosažitelné normy NDEC metodikou UNECE č.101. Ovšem dle stejné normy uvádí také průměrnou spotřebu 15kWh/100km. Tak co si z toho kdo má vzít? Jak dle stejné normy můžou dostat spotřebu 15 a zároveň dojezd 199 z kapacity 24 ?

        1. No chtít po testování v
          No chtít po testování v uzavřené místnosti na stolici hodnoty, které odpovídají realitě je bláhové. Zvláště když se aerodynamický odpor následně dopočítavá 🙂
          Todle pokřivený laboratorní testovaní je dobrý jedině pro porovnání spotřeby mezi modely aut a ne s realitou. V principu jde o to aby všechny testy probíhali za stejné teploty.
          Já na nějakej NEDC zvysoka s**u a orientuju se hlavně podle EPA a dle osobních zkušeností majitelů.
          Taktéž sranda testy typu ujedu kus, protože mi to na dýl nepůjčili a zbytek dojezdu dopočítám nebo odečtu z displeje taky neberu. O přepočítávaní na litry benzínu nemluvě.
          Moc hezká je tabulka jak moc automobilky lžou o spotřebě spalováků ve svých prospektech 😀

          1. Ten uváděny dojezd je
            Ten uváděny dojezd je většinou nereálný. V květnu t.R. jsem měl s e-NV200 průměrný dojezd 170 km, ale pak jsem měl v Belgii na trase hory, asi 50 km stále do kopce a ve vyšší na.vyšce a těch 80 km k nabijecce jsem téměř nedal. Z kopce ani kilometr takže rekuperace nedala nic. Ale naštěstí to vyšlo.
            P.S. v zahraničí jsem ujel 9.000 km a ne tlačil jsem auto nikdy, ale tady v Česku už 4x…..

  2. Nástup Boltu se zřejmě
    Nástup Boltu se zřejmě posunuje o 3 měsíce.
    Zajímavé, že žádná média nebijí na poplach ani neprobíjhají zběsilé diskuze a spekulace o důvodech posunutí termínu? … Že by Bolt vůbec nikoho nezajímal? Kde jsou všichni ti fňukači a kverulanti?
    Díkybohu, že zajímá nadšence z Cleantechnica, kteří se vydali v centru elektromobility, tedy v Kalifornii, do GM dealerství s cílem předobjednat si Bolta.
    http://cleantechnica.com/2016/08/19/chevy-bolt-launch-timing-delayed/

    Dle dubnového tvrzení GM měl jít Bolt objednat teď v srpnu a dodání se mělo konat v říjnu. Teď však dealeři tvrdí že první kousky na ukázkou dostanou až tak v listopadu 🙁

    Moje spekulace byla a je, že GM sice ohlašuje časné termíny, aby nalákal zájemce o Teslu M3, ale v reálu se díky různým zpožděním a průtahům dostane blíž k termínu uvedení TM3, než aby využil šance, získal opravdu pořádnej náskok a skutečně nabral pořádnou porci zákazníků. GM je naoko v elektropředvoji, ale v reálu to možná až tak nehrotí. Uvidíme v jakejch kvantech budou Bolt chrlit a jak rychle se dostanou k prodejcům. Tam bude další úzký hrdlo.
    Tak doufejme, že budou mít aspoň čas vychytat maximum výrobních neduhů.

                1. dočkej času jako husa
                  dočkej času jako husa klasu a todle si nastuduj

                  youtube.com/watch?v=B6CfhV-EVqY

                  a nenech se odradit komerčníma vejblitkama na začátku… to není jenom vo lopatičce na písku 😉

                2. Nemám čas na hodinový
                  Nemám čas na hodinový luštění polštiny, nejsem z Opavy abych tomu přesně rozuměl, titulky nejsou. A krměním žvásty od Mužíků apod. vykuků už jsem taky dávno odvyk. Zlatý voči, vzbuďte mně až aspoň něco najdou, zbytek jsou jen kecy vod piva a ztráta času.

                3. Opravdu jste se nespletl?
                  Opravdu jste se nespletl? Nevím, žeby Němci měli tehdy takový vlak na baterky, ale kdoví, malé dělal už Ringhoffer na Smíchově.

                  Myslím že jediné co tam najdou je tunel do pryč, ale už to by byl dost velký úspěch, Němci toho nechali po Evropě tolik že nikdo neví co kde je a ještě za dvě stě roků to budou lidi hledat podobně jako tajné komory ve Vleké pyramidě.

                  To mi připomíná že se před X lety do jednoho z jejich tunelů kdesi u nás propadl bagr aby se s tím moc nenadělalo, tak se to v tajnosti zase zasypalo a stavělo se dál.

  3. Nebude se to celé vyrábět
    Nebude se to celé vyrábět v Korei ve výrobních závodech Daewoo(Chevrolet)Možná pro Evropu ? To by vysvětlovalo Velký cenový sešup v poměru kapacita akumulátoru dojezd oproti konkurenci ?
    http://www.hybrid.cz/sef-nissanu-neni-z-chevroletu-bolt-ani-trochu-nadseny
    Když se řekne Daewoo Tak se mi vždy vybaví pojízdné plechové rakvičky. Daewoo Tico,Daewoo Matiz.

        1. Aha. Já vím jen o tom, že
          Aha. Já vím jen o tom, že si Chevy tým v Koreji jim dizajnuje malý káry. Podle toho až si ošahaj výrobu v emerice a vychytaj mouchy, tak ty zajetý výrobní linky vyvezou kam budou potřebovat, třeba i k nám nebo na Slovensko.
          Novýho Volta bouchaj jenom v Michiganu a prdnou na to čumák s logem Oplu či Vauxhalu dle potřeby. To už je fuk.

  4. Celý jádro Bolta je
    Celý jádro Bolta je outsourcovaný mimo Chevrolet k LG do Koreje, v Americe to jen vobalej plechem, přidaj kola a sedačky a jedém…
    To, že si automobilky nechaj vyrábět jádro elektroaut mimo automobilku se nelíbilo už šéfovi Fiatu Sergio Marchionnemu. Tesla se snaží vyrábět všechno sama, BMW si vyrábí vlastní elektromotory i uhlíkový vlákna.

            1. uz po druhe mate pravdu.
              uz po druhe mate pravdu. jednak tesla opravdu nejlepsi neni. pokud vim, jsou to nejmene spolehive vozy vubec. myslim, ze dokonce dacia je na tom lepe. a to vzhledem k tomu, ze to je ekekomobil je uz opravdu vykon. pomer cena vykon, spolehlivost, dostunosti servisu, dojezd. kriterii si muzete navymyslet kolik chcete. mozna by se naslo jedno z mala kriterii ve kterem nejlepsi je. tim je kvalita marketingu. jsou tady dokonce blbouni, kteri jsou ochotni tvrdit, ze na markreting nedaji ani korunu, jini fanatici zase tvrdi, ze jine automobilky davaji milion krat vice do reklamy. fak je jenom ten, ze makreting tesly je hodne kvalitni. to se musi nechat. vsechny ty hyperloopy, autopiloty a pristavaci rakety neni nic jineho nez hracky miliardare. a ano, z tohodle pohledu to opravdu resim. porad totiz nechci verit, se nasla takova spousta relativne ineligentnich lidi, kteri se nechali zmagorit recma miliardare, ktery si hraje na vizionare.

                1. Jasně a ještě je třeba
                  Jasně a ještě je třeba mít plný trezor nábojů.

                2. Znal jsem jednoho pána z
                  Znal jsem jednoho pána z podkarpatský rusy a ten měl i dvoje kamna, každý na jiný palivo, co kdyby zas přišla válka, že. Se mu ani nedivim, ten ješte zažil bolševiky za revoluce, který se nejdřív vožrali a pak vytáhli všechny ze sklepa co měli kravatu a postříleli je, páč inteligence byla nepřítelem revoluce se rozumí …

                3. ted bych se te valce ale ani
                  ted bych se te valce ale ani nedivil, i Nemecka vlada jiz predstavuje koncept kdy by obyvatelstvo melo mit zasoby na 10 dni, ciste prakticky Rusakovi muze prasknout zilka kdykoliv a Evropa by se mu s tim vedenim co ma nevzeprela ani po mesici, oni se nejsou schopny domluvit co s par milionama „uprchliku“, takze kdyby do Evropy dnes najela armada 10 milionu „uprchliku“ z Ruska, tak se EU sesipe a do ruky to vezmou domobrany, aneb jakasi obcanska vlaka jen to hvizdne 😀 , ostatne jak se to podarilo na Ukraine, Rus se vsem jen smeje, bububu sankce….za nim stoji velka cast Ruska, za Evropskyma „lidrama a elitama“ stoji tak maximalne EK, obcani Evropy by je vsechny nejradsi popravili sami 😀

                  ja znam spoustu lidi co maj vlastni zdroj energie, vlastni zdroj vody a z velke casti i vlastni zdroj jidla, jsou snad paranoidni? ne proste jsou to realisti 🙂

              1. Z toho cos napsal čiší
                Z toho cos napsal čiší akorát závist.
                Napsat o někom, kdo dokázal tolik věcí co málo kdo na světě, že si hraje na vizionáře je hodně mimo.

                Pochlub se co dokázal ty?

                A právě ta spousta inteligentnich lidí to ví. Což je jen důkaz, že když v porodnici rozdávali inteligenci ty jsi byl na pojišťovně….

                Je určitě spousta magorů i milionářů, kteří si na vizionáře hrajou, ale Musk mezi ně rozhodně nepatří, ten si na nic nehraje, na rozdíl od ostatnich za nim uz jsou jeho činy.

                1. jste mi pripomel, ze jsem
                  jste mi pripomel, ze jsem zapomel dodat, ze zmagoril jeste spoustu blbu, nejemom relativne inteligentnich lidi.

              2. Částečný souhlas.
                Částečný souhlas. Marketing mají velmi dobře podchycený .
                Už jen to, jak profesionálně dělají předváděcí akce, aby uklidnili dosavadní a přilákali nové investory k tomu i potenciální nové zákazníky. Bude nákladně.
                Jinak nesouhlas. Dacia používá převzaté odzkoušené technologie a výrobní postupy/procesy Renaultu. Takže velké potíže s poruchovostí nelze očekávat .
                Tesla motors aplikuje dostupné technologie novým neodzkoušeným způsobem, co přináší technické potíže .
                Hračky Miliardáře. Jenže on ty hračky nejen že dokáže díky tvůrčímu potenciálu lidí s https://cs.wikipedia.org/wiki/Silicon_Valley zkonstruovat, ale i komerčně zhodnotit . Celé automobilové odvětví Tesla motors ostře sleduje a každý i malý neúspěch, který by u jiných s mávnutím ruky přehlédli. Je podroben tvrdé kritice . Na druhé straně jsou i tací, kteří veřejně vyslovili svůj obdiv .
                http://www.hybrid.cz/sef-vyvoje-elektromobilu-audi-priznal-ze-tesla-dela-vsechno-spravne
                Podpásovek už u Tesla motors zažili několik, bylo několik vice či méně úspěšných pokusů o diskriminaci Které by jiné už položily ,ale Tesla motors to ustála a jede dál .
                http://www.hybrid.cz/dalsi-pokus-o-diskreditaci-tesla-motors-nevysel

Napsat komentář