LG Chem a GM postaví v Ohiu baterkárnu za $2 mld. s roční výrobou přes 30 GWh

Není cesty zpět. Po světě už je rozjetých tolik projektů nových továren na baterie, že další směřování automobilového průmyslu je takřka jasné.

Nový elektromobil značky Cadillac už bude mít baterie z nové baterkárny v Ohiu.
foto: GM

O tom, že jihokorejský LG Chem chystá v novou baterkárnu, se mluví už od letošního léta. Tehdy se uvažovalo o investici $1,7 mld., roční výrobě 10+ GWh a továrna měla začít vyrábět v roce 2022.

Jako kandidáti připadaly v úvahu státy Kentucky a Tennessee. Po půl roce je jasné, že továrna vyroste v Ohiu a druhým hlavním investorem bude automobilka GM (General Motors).

Celkově se bude investovat až $2,3 mld. skrze společný podnik LG Chem a GM. Továrna vyroste v okolí města Lordstown v Ohiu. Roční výroba má dosáhnout až 30 GWh s možností dalšího rozšíření!

Jde tedy o částečně podobnou dohodu, jakou dnes mají Tesla a Panasonic pro Gigatovárnu 1. GM a LG Chem směřují k tomu, aby cena za vyrobení 1 kWh v jejich továrně klesla hodně pod $100.

Bateriemi se pochopitelně bude zásobovat primárně GM, které chystá novou platformu BEV3 a řadu nových elektromobilů, včetně Cadillacu a pick-up trucku (podzim 2021).

Stavba továrny má začít v polovině příštího roku. Vytvoří zhruba 1100 nových pracovních míst. LG Chem díky tomu dosáhne na vytoužených 100 GWh globálně.

tisková zpráva

13 Comments on “LG Chem a GM postaví v Ohiu baterkárnu za $2 mld. s roční výrobou přes 30 GWh”

          1. Taky je to dospěly spalovací Superb, který studentíci s
            Taky je to dospěly spalovací Superb, který studentíci s firmou EVC přestavěli na elektřinu. Schválně se podívejte, jaké přestavby dělají v USA různí šikovní mechanici o garážích a navíc tam mají obrovskou výhodu, že s tím normálně mohou na silnici.

          2. a co by ne, inženýr s podporou univerzity a šikovných
            a co by ne, inženýr s podporou univerzity a šikovných rukou co dostal hotový auto bez motoru… stačí vůle a podpora, dyt na tom technicky nic nemožnýho není. američani votvíraj hubu na kde co prosimtě

                1. Že u nás individuálním přestavbám není přáno.
                  Že u nás individuálním přestavbám není přáno.

  1. Tzn. po najetí plné výroby to bude stačit na 300.000 aut
    Tzn. po najetí plné výroby to bude stačit na 300.000 aut se 100 kWh baterií. To je sice hezké číslo, ale GM ročně vyrábí okolo 8 mil vozidel. Takže i kdyby ještě nakoupili batt. pro dalších 500.000 aut baterií, tak budou na 10% své produkce. Prostě produkce spalováků je obrovská a ještě dlouho bude. Ale buďme rádi alespoň za to. Horší je, že my (ČR) jsme a asi i v budoucnu budeme jednou z nejpomalejších zemí v EU v adopci EVs. I v Rumunsku jsou na tom lépe.

    1. další položka do seznamu v čem je ČR pozadu … zatím
      další položka do seznamu v čem je ČR pozadu … zatím vede stavební řízení 🙂 157. místo z 180 zemí světa před námi je Rwanda a Zimbabwe, no tak aspoň že tu jezdí víc EV než v těchto afrických státech…nebo už nás taky předběhli ?

Napsat komentář