Lexus GS 450h - auto s nejvyšší zůstatkovou hodnotou
Německý magazín Auto Bild udělil modelu Lexus GS 450h titul Mistr zůstatkové hodnoty 2013. Odborníci na zůstatkovou hodnotu z agentury Schwacke poskytli nejnižší absolutní a procentní pokles hodnoty vozu po čtyřech letech (provozu).
foto: Lexus
Nový sportovní sedan s plně hybridním pohonem vykazuje po čtyřech letech nejnižší procentní pokles hodnoty ve své třídě. Výsledek napovídá, že plně hybridní soustava pohonu je přínosem pro rozpočet majitele nejen z pohledu spotřeby paliva, ale i v otázkách zůstatkové hodnoty.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Test: Nový Lexus GS 450h - hybrid pro vyvolené
Hodnocení vychází z různých hledisek, kam patří mj. atraktivita a image značky i vlastního modelu, odhad přímého konkurenčního prostředí a obecná ekonomická hlediska.
Ocenění pro GS 450h potvrzuje životaschopnost plně hybridního systému pohonu, který úspěšně přesvědčuje stále rostoucí počet zákazníků a etabloval se jako obzvláště hospodárná a ekologická alternativa ke konvenčním hnacím jednotkám.
Čtvrtá generace modelu Lexus GS se v Evropě nabízí od první poloviny roku 2012. Plně hybridní hnací ústrojí modelu GS 450h kombinuje zážehový vidlicový šestiválec používající Atkinsonův cyklus s elektromotorem a vykazuje celkový systémový výkon 254 kW (345 k). Průměrná spotřeba paliva činí 5,9 l na 100 km (emise CO2 na úrovni 137 g/km).
Emise CO2 na úrovní 137 g/km. Není to trochu moc? Tedy na hybrid.
Nutno vzít v úvahu jaký je to typ auta, tedy sportovní vůz s velmi dobrými výkonovými i jízdními parametry. Pak už se to jako zas tak vysoké číslo zdát nemusí.
šéfredaktor Hybrid.cz
Tieto hybridy extrémne klamú, čo sa týka spotreby...ich spotreba je v reáli väčšinou dvojnásobná pri šetrnej jazde a väčšinovej jazde v meste, nie to ešte keď človek jazdí normálne.
Kamoš má ten najmenší Lexus čo má papierovo 3,8 a jemu to robí spotrebu 7,6...je to fakt luxusné auto, ale na takýto hybrid sa mi môže človek fakt vy...keď lacnejšie naftové BMW dokáže jazdiť neporovnateľne úspornejšie.
Lexus CT200h, koupeno v září 2011, zatím najeto 11 525 km, v podstatě jezdím jenom do práce a zpět, což znamená po vyjetí z garáže 1 km k dálnici, 15 km po dálnici, 2 km po městě (a domů samozřejmě opačně), tedy trasa spíše nevyužívající předností daného hybridního pohonu, navíc nejezdím nijak záměrně úsporně, a průměrná spotřeba za celou ujetou vzdálenost je 6,39 l/100 km (asi 648 l benzínu Shell V-Power, nyní Shell V-Power Nitro Plus, plus asi 100 l "běžného" benzínu). Malinký Nissan Micra 1.3 CVT měl při stejném využití spotřebu zhruba tak 7,5 l/100 km. Jak se musí jezdit s cétéčkem, aby bumbalo 7,6 l/100 km??? Ta papírová spotřeba je i u něj samozřejmě nesmyslná naprosto stejně, jako každá jiná spotřeba zjišťovaná podle na hlavu padlých euronorem ;-) …
Zase tak neporovnatelně úsporněji ten diesel jezdit nebude, odhadem 5-6 litrů. A hlavně, jestli má spotřebu 7.6l, tak s tím musí jezdit jak s formulí a to mu těžko diesel poskytne a u benziňáku zase při stejné stylu jízdy bude mít spotřebu přes 10l. A vo tom to je.
Nic neříkající článek. O kolik procent tedy poklesne cena Lexusu z nákupní ceny po 4 letech?
Napsali jsme do Lexusu aby nám to objasnili, a tady to je: cena poklesne po 4 letech o 45,9% tedy zbytková hodnota je 54,1 %. Scan z Autobildu: zůstatková hodnota Lexus GS 450h
šéfredaktor Hybrid.cz