Příští generace plug-in hybridu Chevrolet Volt: dojezd až 100 km

Jan Grohmann - 14 Srpen 2013

Chevrolet Volt je plug-in hybrid, který dokáže čistě na elektřinu ujet několik desítek kilometrů. Automobilka Chevrolet, divize General Motors, však u dalších generací Volt počítá s mnohem výkonnějšími bateriemi. Měly by nabídnout dojezd až 100 km.Rubbee

Chevrolet Volt 2013
foto: General Motors

Výkonný ředitel General Motors Dan Akerson aktuálně načrtl, jak by mohl nový Volt vypadat. V rozhovoru pro magazín Bloomberg uvedl, že příští generace Chevrolet Volt dokáže na elektřinu ujet až 100 kilometrů.

Poslední model Chevrolet Volt 2013 má oproti předchozí generaci jen mírně vylepšený dojezd. Baterie o kapacitě 16,5 kWh (o 0,5 kWh více než modelový rok 2012) mají dostatek energie pro jízdu na vzdálenost 60 kilometrů – o 4,5 kilometrů více než dokázal ujet Chevrolet Volt 2012.

Podle Akersona je pro další zvyšování dojezdu nutný pokrok v konstrukci výkonných baterií. Zlepšení potřebné kapacity baterií o 20 %, jak spekuluje Akerson, se očekává do tří až čtyř let.

Původně každá kWh baterie Chevrolet Volt vyšla na $800, v přepočtu 15 600 Kč (celkem tedy baterie stála 260 000 Kč). Nyní je cena baterií díky velkovýrobě a lepším technologiím nižší. Současnou cenu za kWh však Akerson neprozradil.

Chevrolet Volt 2013 vyjde americké zákazníky bezmála na $40 000 (přibližně 780 000 Kč) před dotacemi. Na příští rok pro modelovou řadu Chevrolet Volt 2014 je cena snížena na $35 000 (v hrubém přepočtu 680 000 Kč).

Avšak podle Akersona, v ruku v ruce se zlevněním baterií, chce General Motors jít později s cenou ještě o 5000 dolarů níže. Tomu by měl pomoci konečně také dlouho odkládaný rozjezd výroby baterií na americké půdě - v Michiganu, kde se taktéž vyrábí samotný Volt.

General Motors cenu koriguje především v závislosti na svém největším současném konkurentovi – čistě elektrickém . Japonský elektromobil v nejnižší výbavě je k dostání v USA již za $28 000 dolarů, případně za $33 000 ve vrcholové výbavě.

Kromě toho se General Motors musí mít na pozoru i před novým elektromobilem . Německý luxusní automobil se začne prodávat v příští rok za cenu okolo $45 000.

General Motors
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja osobne nechapu proc nedelaji nekolik verzi, kazdou z jinym dojezdem a to od levne verze 60km az po 100mil/160km.
Pak to spolecnost nemusi resit, at se kazdej rozhodne jakej dojezd chce, takovou verzi si koupi.

Jsem to jenom ja nebo je to ,,PR tahani kocky za ocas,,.

Obrázek uživatele honza.t

Souhlas a třeba i čisty elektromobil jak to chce BMW u i3

Obrázek uživatele Jolinar

Mimochodem nedavno na verejnost unikla informace z Tesly o cene jejich baterii, ktera je priblizne 250 $/kWh :-)

Když se vezme v potaz komplikovanost BMS u Tesly, pak ta cena je opravdu hodně slušná a o moc v dohledné době srazit dolů už nepůjde. Mimochodem to je pak cca 22tis USD za 85kWh baterii a celé auto pak stojí 80tis USD(bez dotací)?

Obrázek uživatele Jolinar

Presne tak, anebo to alespon vyplyva z tohto clanku, kde to udajne prozradil CTO Tesly JB Straubel.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hezky clanek. Je tam jednoduse popsano, jake vyhody Tesla ma oproti ostatnim automobilkam, kdyz vyuziva ty male AA clanky. Mimochodem, tech 250 USD/kWh je podle me spis ten horni odhad - J.B. Straubel mel udajne rict, ze cena za baterii je min nez polovina toho, co odhadoval autor clanku (42500 USD az 55250 USD) a ve vetsine pripadu spis ctvrtinova. To by bylo cca 12 tis. USD za 85kWh baterii, a tedy plus minus 150 USD/kWh. Samozrejme, ze to nikdo z Tesly nerekne otevrene, kolik je to stoji.. je to konkurencni vyhoda.

Obrázek uživatele Jolinar

ano to jsem si prvne taky myslel, ale kdyz jsem to precetl nekolikrat tak jsem dosel k zaveru ze ma na mysli ctvrtinu auta :(

... half the cost of the car. But Straubel indicated that it is already much lower. “They’re way less than half, actually,” he says. “Less than a quarter in most cases.”

mozna se pletu... samozrejme ze kdyby to bylo 150$/kWh tak by to bylo uplne fantasticke a ja bych byl jenom rad :-)

ale i kdyby se za 3-4 roky dostali "jen" na 200$/kWh tak muzou udelat GenIII 60kWh baterii za 12000$ neboli 234000Kc, coz je taky dost slusne :)

Když si to propočítám pro nájezd cca 15tis km ročně a 8let, tak abych se dostal na +/- stejné náklady jako benzín s tím, že potom můžu baterii zahodit, tak by baterie musela stát do 200tis. Čili podle těchto čísel z Tesly je to zřejmě možné již dnes.

Pro mně je z toho hlavně důležité resumé, že Tesla model "pro masy" opravdu může být jak pro výrobce, tak pro uživatele již rentabilní. A opět mě to utvrzuje v tom, že lithiové články jsou pro toto desetiletí správná volba, uvidíme jak se vyšvihne Toyota v roce 2015 s FCEV, já tomuto pohonu finančně nevěřím.

Obrázek uživatele Jolinar

napodobne...

A to dokonce jeste Tesla tvrdi, ze za 8 let (pri dodrzeni max najezdu 200.000km pro 60kWh baterii) kapacita urcite neklesne pod 70%, pod touto hranici by se to dalo povazovat za zavadu. Ale do zaruky to nenapsali, pouze takto odpovidaji na e-maily. Ale podle toho jak se drzi Roadster (viz plug-in america report), tak bych tomu aj veril.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mimochodem, to by znamenalo, ze Teslu stoji 85kWh baterie asi tolik, co GM stala 16kWh baterie do Voltu - nemam slov..

Obrázek uživatele Jolinar

$800 != 13200Kc

Dobrý den, díky, upraveno. Dolar je samozřejmě za 19,5 ne za 16,5. :)


Nabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.e-stationAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil