Autosalon Ženeva se letos pochlubil celou řadou zajímavostí z oblasti alternativních pohonů od většiny velkých automobilek. Jednou z těch méně viditelných byla německá společnost EDAG. Resp. jejich projekt nazvaný Light Car Open Source, tedy lehký elektromobil postavený na bázi open source.
foto: EDAG
EDAG je německá společnost s celosvětovou působností založená už v roce 1969. Jejím primárním zaměřením je vývoj nových produktů, mimo jiné v oblasti automobilového průmyslu. Jednu kancelář má firma mimochodem i v Mladé Boleslavi.
A právě tak vznikl i projekt malého elektromobilu LCOS a s ním spojené on line půjčovny LCS. Koncept elektromobilu podle EDAG vzdáleně připomíná malý francouzský elektromobil Mia Electric.
Je postaven na in-wheel elektromotorech a poháněn lithium-železo-fosfátovými bateriemi. Na jedno nabití ujede auto až 150 km při max. rychlosti 140 km/h. Auto je primárně určeno do městských aglomerací, kde má sloužit jakožto součástí půjčoven/sdílení automobilů LCS.
Auto pojme až šest lidí – tři vpředu a tři vzadu. Je plně integrováno se systámem online sdílení/půjčovny vozů, která je přístupná např. přes chytré telefony či tablety. Auto samo navíc dává najevo to zda je k dispozici ke sdílení, případně jak moc je obsazeno, skrze výrazné LED osvětlení.
Nechápem, prečo musia
Nechápem, prečo musia niektoré elektromobily tak hnusne vyzerať.