Krutý zimní test elektromobilů v Norsku: je lepší e-Golf, Leaf, i3, Ampera-e nebo Ioniq?

Norská elektromobilní asociace se rozhodla otestovat nejnovější elektromobily na trhu. V drsných zimních podmínkách únorového Norska.

Kdo s koho? BMW i3 vs Volkswagen e-Golf vs Hyundai Ioniq Electric vs Opem Ampera-e vs nový Nissan Leaf.
foto: elbil.no

Hlavním cílem testu bylo zjistit jak si elektromobily povedou v krutých zimních podmínkách mimo pohodlí města. Výsledek? Ani mrazivá venkovská norská zima není pro nejnovější elektromobily překážkou.

Pětice jezdců, kteří se za volantem často vyměňovali, nasbírala podrobná data zejména o nabíjení a spotřebě. Zjistili například, že nejpomalejší rychlonabíjení má Opel Ampera-e.

Zdaleka nejnižší spotřebu nabízí – i v zimě – elektromobil Hyundai Ioniq Electric, a to kolem 14-16 kWh/100 km. Naopak překvapivě nejvyšší mají Opel Ampera-e a nový Nissan Leaf (19-20 kWh/100 km).

Nejrychlejším a nejvýkonnějším rychlonabíjením se může pochlubit opět Hyundai Ioniq Electric, který prakticky na všech rychlonabíječkách dosáhl nejvyššího průměrného výkonu. Nabíjelo se přitom pouze do 80 % kapacity.

Přečtěte si celý test zde (anglicky).

65 Comments on “Krutý zimní test elektromobilů v Norsku: je lepší e-Golf, Leaf, i3, Ampera-e nebo Ioniq?”

    1. Leaf je větší, výkonnější, s větším dojezdem
      Leaf je větší, výkonnější, s větším dojezdem (mírně 🙂 a za srovnatelnou cenu. Ioniq má výhodu v aktivním TMS (ochrana baterie), s čímž souvisí i rychlejší dobíjení. Ale hlavně Leaf je dostupný Ioniq ne. Počkejte si na březnové prodeje. 😉

      1. Leaf ma mozno tak vacsi kufor. Vykonnejsi ako Ioniq nie je
        Leaf ma mozno tak vacsi kufor. Vykonnejsi ako Ioniq nie je (85kw Leaf, 88kw Ioniq).
        Leaf dostupny nie je !! aktualne na Slovensku cakacia doba prekrocila 6 mesiacov. To je mozno aj viac ako Hyundai.
        Predvadzacie Leafy budu na predaj u importerov az od 9/2018 lebo ine proste nemaju. Detto novinarske testy. Na slovensku neprebehol zatial ziadny test – nie su auta.

    2. V Leafu 2 jsem jel a musím říci , že je trochu výše než
      V Leafu 2 jsem jel a musím říci , že je trochu výše než Ioniq
      sedí se tam podobně jako v Kie NIRO kterou mám a vůbec je to hodně podobný auto.

      S tím bude souviset i spotřeba protože u hybridních sesterských aut bere Ioniq a 20-25% méně než NIRO a to mají stejný pohon.

      Je to prostě daň za vyšší podvozek a lepší posez , cena eletřiny v tom že to bere více je zanedbatelná a pokud se jedná o dojezd, tak si musí dobře každý rozmyslet a uvědomit omezení těchto vozů. Oba vozy jsou jako komínovky na denní ježdění super,ale tím to končí. I když se mi prodejce snažil namluvit že se s tím dá dělat Chorvatsko v pohodě ..

      1. že by Ioniq bral meně než Niro se mi nechce věřit,v
        že by Ioniq bral meně než Niro se mi nechce věřit,v testech které jsem sledoval neumi hybridní ioniq jet cistě na elektriku! kdežto Niro ano. na rovině kde to jde jezdím i 4km jen EV.Mam Niro 2 mesice a jezdim za 1.25kc/km ,a tankuju V-power 100,ta cena se vrátí na kvalitě.

        1. Asi to neuměli testovat, má to stejný pohon a tak to musí
          Asi to neuměli testovat, má to stejný pohon a tak to musí fungovat naprosto stejně.

          Nevím proč by mělo vyšší NIRO brát méně než IONIQ který má i menší papírovou spotřebu.

          Se podívejte na spritmonitor.de průměrná ná spotřeba 181 hybridních Ioniqu je 4,85 l/100 Km a KIA NIRO 254 ks. má 5,28 l/100 Km

          Jinak tankovat do NIRA 100 oktanový benzín není třeba, ten motor to nevyužije je dělaný primárně pro Ameriku a tam běžně ani takový benzín nepoužívají. Je beru běžnou 95 a k tomu aditivum.

        2. Opravdu věříš, že Shell má u nás kvalitné paliva? Tím
          Opravdu věříš, že Shell má u nás kvalitné paliva? Tím neříkám, že má nekvalitní, prostě má prakticky obyčejný benzín, který má dle testů řada noname benzínek. Bohužel u nás je to podvod, v zahraničí tam ty aditiva jsou v množství, jak mají být.

      2. Realna spotreba Hyundai KONA a Kia Niro ma tiez zaujimaju –
        Realna spotreba Hyundai KONA a Kia Niro ma tiez zaujimaju – specialne ta zimna (aj ked pre 40kWh uz dali 297,5km / 186 mil).

        A „lepsi posez“ – osobne preferujem v aute nizsie sedenie „ako v kresle“ (limuzinove); a sedenie „ako na stolicke“ (SUV) je pre mna trochu nepohodlne.

        Pri Leaf2018 aj Ioniq by som uz o kominovkach nerozpraval. Hlavne ked jazdim Ioniq-om pravidelne denne 170 km. A teda cestu z vychodu Slovenska do BA len s jednou prestavkou, a tak aj s len jednym dobitim si viem v pohode na Ioniq-u predstavit.

        Pred 20 rokmi som jazdil z Kosic do Bratislavy „na otocku“ v jeden den, ale teraz uz by som na to vobec nepristal – a teda auto sa stihne cez noc v pohode dobit aj na spiatocnu cestu 😉

        1. Kona nevím ta bude menší, ale Niro bude na 100% brát více
          Kona nevím ta bude menší, ale Niro bude na 100% brát více než Ioniq ,počítám stejně jako LEAF2.

          Pokud jde o zimu, mají tam výrobci ještě rezervy ve formě rekuperace odpadního vzduchu jako se používá v domech. Problém je že se ohřívá všechen vzduch co proudí do vozu a vzadu v kufru se klapkama zase vypouští zde ve spojení s izolačním sklem je ještě určitý potenciál tu zimu řešit.

          Koukám kilometry úspěšně přibývají na ty Vaše účely máte super auto.
          S tou komínovkou jsem to nemyslel zle, ale jako jediné auto tomu ještě něco málo chybí a máte pravdu do města a kolem komína až moc dobrý.

    1. No jo, ale testovat cizí akumulátor se zřejmě komisi
      No jo, ale testovat cizí akumulátor se zřejmě komisi nechce. Jako volba je pronájem dobrý, mnohým pomůže mít vůz rychleji, ale není to dobré mít jako jedinou možnost na doživotí (vozu). Třeba je to odmítavý postoj k pronájmu…..

      1. Zoe se v Norsku prodávala, prodává, a bude prodávat jen s
        Zoe se v Norsku prodávala, prodává, a bude prodávat jen s baterkou. Jinde v Evropě si zákazníci můžou vybrat, teď konečně i ve Francii… Navíc oni Zoe už za podobných podmínek testovali, v článku je o tom zmínka. 😉

      1. Osobne nepoznám nikoho s takou spotrebou na leafe, ale to
        Osobne nepoznám nikoho s takou spotrebou na leafe, ale to neznamená, že to nie je možné. Velmi záleží na štýle jazdy. Vy budete z tých úspornejších. Aj ja viem zajazdiť na S-ku pod 10kWh/100km ale nechcel by som tak jazdiť. Priemer mám cez 20kWh.

        1. Prostě jezdím 90% po vysočině, 10% po dálnici. V zimě
          Prostě jezdím 90% po vysočině, 10% po dálnici. V zimě vždy topím tak, abych bez kabátu/bundy a bez topení do sedačky a do volantu měl pohůdku; nikoli však trenýrková teplota a vždy předtápím půl před cestou (40 km) až 1,5hod před dlouhou cestou (125km) ze sítě, tu do spotřeby auta nepočítám, ani ji nevím, je to pár set Wh. V létě pak se zapnutou klimou na 25 až 20st dle venk.teploty. A vždy s režimem klimatizace na Auto a jízdním Eco B. Velkou roli hraje tepelné čerpadlo, jež se určitě zapíná i za mrazu, když se fridex dostane nad +5st (ale to je můj dojem).

          1. Tak to ja nikdy nepredkurujem zo zásuvky. Nabijem nočným
            Tak to ja nikdy nepredkurujem zo zásuvky. Nabijem nočným prúdom a potom tak 10-15minut predhrejem, ale auto už nie je pripojené na sieť. Asi by som mal o niečo nižšiu priemerku, ale na úkor energie z drahšieho tarifu.
            S malou baterkou treha holt viac plánovať.

            1. To co z carwingsu vyleze je správně. Co ukazuji elměry
              To co z carwingsu vyleze je správně. Co ukazuji elměry nikdy nezjistím, neboť DC nabíjení na T53 ukazuje energii kabelem tj co jde do baterie. A kdybych nabijel jen doma AC a ideálně max proudem (u mne 16A), tak by to bylo o 10% víc ne o patnáct (to platí při 9A z gridu).
              A jaký je poměr mých dc/ac nabíjení taky nevím, navíc udržení leafa v garážové teplotě taky stojí nějakou energii, kterou pak nemusím brát z baterie.
              Takže pro mne je relevantní spotřeba z baterie, to je pro dojetí do cíle nejdůležitější. Mám-li v „nádrži“ 20,5kWh a pojedu 125km za 15 včetně topení, tak v cíli u nabíječky budu mít 8,5%. To je realita.

      2. netuším jestli všichni jezdíte po rovině a do 80km ale s
        netuším jestli všichni jezdíte po rovině a do 80km ale s starým leafem(2015) mám těch 14-15 v létě( ukazuje do 13, ale ten real je vyšší) a o zimě ani nemluvím. Např dnes ráno se mu vůbec nechtělo a svých obvyklých 20km jsem jel na 20% nabití

            1. A to byla v roce 2000 průměrná mzda 13.219 Kč v roce 2017
              A to byla v roce 2000 průměrná mzda 13.219 Kč v roce 2017 pak 29.504 Kč. Tedy asi jako by jste si tu Fabii dnes koupil za 1.115tis.Kč, no neberte to. Zlatej Jaguár nebo Tesla.

              Poctivost se myslím vrátí, protože ze začátku budou výrobci opatrní. Časem se, ale obávám, že až se jim podaří cenu stlačit ke spokojenosti výše přispívajících tak to bude opět v háji.

              1. Dobrá poznámka, já jen doufám že to tak nebude poplatné
                Dobrá poznámka, já jen doufám že to tak nebude poplatné pro akupack ale snad jen na ostatní díly karoserie. Tím by si jinak poměrně energicky zatloukali pořádné hřebíky do rakve. A to by byla škoda. Sic asi provoz aut bude časem zpoplatněn nějakou další silniční daní aby se vybraly peníze jako nyní z paliv, ale myslím si že to za trochu čistší vzduch ve městech stojí.

                1. Kdyby jen ten vzduch. U nás revitalizovali nedávno jedno
                  Kdyby jen ten vzduch. U nás revitalizovali nedávno jedno sídliště. Všechna parkovací místa jsou tam vydlážděna.
                  Když vidím po krátké době ty olejové skvrny na každém parkovacím místě, je mi do pláče.

                2. Jj prikladem budis Vystrkov, kde to vypada, ze kazdymu BEV
                  Jj prikladem budis Vystrkov, kde to vypada, ze kazdymu BEV kape motorovy olej a teslam trochu mene. Fleky od parkujicich fosilu jsou takove, ze se tomu pri nabijeni musime vyhybat.

                3. Na jaře tam najedou spalováky a budou ta měnit i motory a
                  Na jaře tam najedou spalováky a budou ta měnit i motory a rozdělávat převodovky, s tím se musí počítat.

              2. S tou cenou elektroaut je problém, podle mého názoru dost
                S tou cenou elektroaut je problém, podle mého názoru dost lidí by chtělo jezdit na elektřinu, protože je to mnohem levnější než na klasická paliva a právě proto se o to ty lidi zajímají.

                A většinou ten kdo řeší cenu paliva , tak bude řešit i cenu vozu a tak vznikne začarovaný kruh.

                Z ekonomického hlediska poptávky a nabídky je podle mě vyloučené, že by mohli ceny el. aut klesnout na úrověň spalovacích. V horizontu 6 let jak jsem někde četl.

                1. Mate pravdu, nizke provozni naklady pritahnou skupinu lidi,
                  Mate pravdu, nizke provozni naklady pritahnou skupinu lidi, ktera resi finance, ale vysoka porizovaci cena je nastve.

                  S tim poklesem cen uvidime. Kdyz se podivam do minulosti jak padali ceny baterek, tak jsem optimista.

                2. U Tesly se to dá pochopit že naštve určité lidi.
                  Ale že

                  U Tesly se to dá pochopit že naštve určité lidi.

                  Ale že když se mě občas na ulici někdo zeptá kolik jsem dal za I-Mieva a já mu řeknu že super cenu 300 tis za roční najeto 9000 tis. Km ze Švýcarska tak mě mají za blázna, protože oni takovej balík nedali za všechna auta co kdy vlastnili za celý život …

                  Jezdím po servisu po lidech a už jsem slyšel i názor lidí, že když k nim přijedu EV , tak musím být nutně předraženej když si takové auto mohu dovolit …

                3. Stačí se podívat po bazarech, 80% aut se tam kupuje mezi
                  Stačí se podívat po bazarech, 80% aut se tam kupuje mezi 100-200 tis. Kč, tyhle lidi nebudou jezdit v EV nikdy, za tu cenu bude EV s baterií na 40% kapacity na konci životnosti.

                4. Tak to je smutne.
                  Co si lidi mysli o me si radeji nedomyslim.

                  Tak to je smutne.
                  Co si lidi mysli o me si radeji nedomyslim. 🙂

                5. Ani nemusíš, třeba tady E-ryk ti to vpálí rovnou do
                  Ani nemusíš, třeba tady E-ryk ti to vpálí rovnou do ksichtu :)))

                6. +1, jsi machr, takhle mi to natrit…
                  Bud chlap a napis, co

                  +1, jsi machr, takhle mi to natrit…
                  Bud chlap a napis, co jsem ti vpalil do ksichtu.

                7. Pockej, to se musis zeptat Kuka…
                  Pockej, to se musis zeptat Kuka…

                8. A heleho, typickej českej zamindrákovanec ti nejdřív
                  A heleho, typickej českej zamindrákovanec ti nejdřív převypráví celej tvůj život, jak už ses narodil rovnou bohatej se zlatou lžičkou v hubě a jak pro tebe vůbec není problém si koupit Tezlu za 3 míče a že vůbec nemáš ani ánuk jak se žije dolním chudejm 10ti milionům a teď si tu hraje na čestného Mirka Dušína a prince Jasoně v jedné osobě co hrdě hájí svojí zamidrákovanou čest :))))
                  Ani do tý huby si nevidí. Michelin byl úplně svatej, že všechny ty tvoje ukřivděný žvásty vydržel a ještě ti vše asertivně vysvětloval.

                9. No vida. Ja si to ani sam nepamatuju. Takove reci jdou mimo me.
                  No vida. Ja si to ani sam nepamatuju. Takove reci jdou mimo me.

                10. Pár měsíců zpátky. To byla tak dlouhá diskuze že už se
                  Pár měsíců zpátky. To byla tak dlouhá diskuze že už se zužovala do nudličky 🙂

                11. Jo, takovych jsem tu par vedl. 🙂
                  Jo, takovych jsem tu par vedl. 🙂

                12. A cim presne se lisi moje „Tesla ani nikdo jiny nema reseni
                  A cim presne se lisi moje „Tesla ani nikdo jiny nema reseni pro dolnich 10 milionu“ od totohle prispevku:

                  Vložil/a Michelin, So, 2018-03-31 09:03
                  Vase vypocty jsou sice spravne, ale vychazi ze soucasnych statistik. A ty jsou ovlivneny absolutni absenci cenove dostupneho a pritom univerzalne pouzitelneho ev…

                13. Vy jste, ale detektiv. Tak mi jeste pripomente kdy jsem se s
                  Vy jste, ale detektiv. Tak mi jeste pripomente kdy jsem se s vami prel, ze ma nekdo reseni pro dolnich deset milionu?
                  Mimochodem fakt, ze neni na trhu cenove dostupne univerzalne pouzitelne ev neznamena, ze si nemuze dovolit dolnich deset milionu na dojizdeni do prace nejaky malobaterkac. Pouze to jeste neni na nejake velke prodeje, a o tom ta diskuse byla.

    1. Jedna predvadzacka je okamzite k odberu v Presove (plna vybava
      Jedna predvadzacka je okamzite k odberu v Presove (plna vybava mimo koze, v bielej farbe).

      – s minimom najazdenych km, lebo ju nikomu nepoziciavaju robia s nou akurat tak skusobne jazdy v pritomnosti ich predajcu.

      A mozem potvrdit, aj moja zimna spotreba je 14-16 kWh/100 km pri 80% dialnica a 20% mesto (dialnica 100-105 km/h pri -5C).

Napsat komentář