Kredity pro Tesla Supercharger zlevní Model S i X

Dobře informovanému magazínu Electrek.co se podařilo zjistit, že připravované kredity pro síť nabíječek Tesla Supercharger mají pomoct zlevnit Tesla Model S a Tesla Model X.

Dobíjení elektromobilů Tesla Model S u nabíjecí stanice Supercharger
foto: Tesla

Z původní zprávy o Tesla Supercharger kreditech plynulo, že primárně jsou určeny pro Tesla Model 3. Později se ale objevily informace, že podobné kusy kódu byly nalezny i ve stránkách „My Tesla“ u majitelů Tesla Model S a Tesla Model X.

Je tedy víceméně jasné, a zdroje Electrek.co to potvrzují, že Tesla se chystá představit systém „Supercharger Credit“ také pro své dva stávající elektromobily. Umožní tím snížit jejich pořizovací cenu, a to podle odhadů až o $2500.

Je možné, že představení programu Supercharger Credit je naplánováno souběžně s plánovaným vypuštěním nové verze operačního systému/firmwaru Tesla v8 nebo 8.1.

Majitelé elektromobilů Tesla si budou moct nakupovat „Supercharger Credits“ v podobě bloků po kWh. Ceny budou záviset na lokálních cenách elektřiny. Hádáme, že v první fázi bude program přístupný pouze v a později se rozšíří také do Evropy a dalších regionů.

Placení bude fungovat přes stránku My Tesla, kde si uživatelé s pomocí kreditní/debetní karty kredity jednoduše nakoupí. V budoucnu chce Tesla monetizovat čas strávený u nabíječek Supercharger i jinak – např. nabídkou mytí auta. Tento pilotní projekt už běží ve Fremontu.

Co je ale možná úplně nejdůležitější, přechod na možnost nákupu Supercharger kreditů by mohl naznačovat možnost otevření sítě i pro jiné automobilky. Elon Musk nedávno naznačil, že Tesla Motors jedná s některými evropskými výrobci elektromobilů.

Electrek.co

22 Comments on “Kredity pro Tesla Supercharger zlevní Model S i X”

  1. Off
    Nikola tahahače po 2

    Off
    Nikola tahahače po 2 letech vývoje a 3 měsíce před uvedením prototypu dělají salto mortale, ruší pohon na baterky a turbíny a vrhají se na vodík!!! LOL
    Buď jejich mormonští investoři nemaj rádi baterky, nebo narazili na patenty kolem turbín a nebo je to celý blamáž na investory. Možná jim Elon udělal čáru přes rozpočet.
    To teda hodně smrdí tím že vezmou prachy investorů a vezmou draka :)) Prostě další vaporware scam s naleštěnou vizualizací 🙂

    1. Musk nabízel svou SC síť
      Musk nabízel svou SC síť ostatním už dávno, ale nikoho to nezajimalo. Tady je vidět jak moc je ostaním automobilkám nějaká elektromobilita ukradená a že to není jenom o tom narvat plechovku tužkovkama a jedéém…

      Chevrolet uvedl, že žádnou nabíjecí síť budovat nebudou. Pořád dělaj jen to co musej a ani krok navíc. Elektroauta jim vylepší imidž, zlepší vyžadovanost ekologičnost portfolia a vy si je nabijte kde chcete nám je to úplně u zadele.

      I nějakej šéfíček z Porše řekl, že jejich elektroauto slouuží jen k tomu aby udělali úlitbu předpisům a dál mohli vyrábet svý spalovací sračkomety dokavad to půjde.

      1. Asi to pojal tak, že prachy
        Asi to pojal tak, že prachy leží na cestě a když je nezvednete vy, tak je zvedneme my. V podstatě ho to nestojí nic, protože kredity bude prodávat pro M3 a adaptér si lidi koupí buď u něj, nebo u Číňana. Zvýší si tak efektivitu nabíječek.

        Mám pocit, že klasickým automobilkám ujíždí další vlak. Napřed samotné EV, nedávno kšeftík s baterkami a teď ty nabíječky. To bude ještě zajímavé…

        1. Chademo by melo vyznam,
          Chademo by melo vyznam, pokud da generator vic, nez zvladne interni nabijecka, jinak je to vcelku jedno, na kterem konci kabelu ta nabijeci elektronika je (zvlast kdyz uz je v aute jednou namontovana a zaplacena). Nemluve o tom, ze samotny chademo konektor stoji tolik jako cely spickovy 3kW generator.

          1. Souhlas, ale ztráty nejsou
            Souhlas, ale ztráty nejsou zanedbatelné, proto to DC. Ale když si chce někdo dělat hybridního leafa, tak ten generátor může zapojit jednoduše řečeno přímo na baterii a může ject a nabíjet naráz.
            Anebo ssebou vozit pár m2 PV panelů…
            Ekonomičtější je ale nabíjet u evémapy za 10,-
            Třeba se autor Q pochlubí, co hodlá podstoupit s lupínkem.

            1. A ktere ztraty jsou tam
              A ktere ztraty jsou tam navic?

              I kdybych nakrasne k tomu (spalovacimu) motoru nemel pripojeny alternator (generuje AC), ale dynamo (s komutatorem, leze z toho neco vzdalene pribuzne DC, spis to vypada jak kopecky), tak to zdaleka nema parametry, ktere potrebuji li-ionky, aby je to po par cyklech neznicilo. Takze tam zase bude muset byt ten kus elektroniky, co uz je v aute, jedine, co ubyde je usmernovac (4-6 „diod“) – a ten uz se umi udelat s celkem minimalnimi ztratami. Ale i kdybych tam dal „blbe“ schotky, tak to je ubytek pul voltu na 400V, cili ztraty navic 1 promile… A naopak jsme „dostali“ komutator a uhliky (zpusob odebirani energie z tociciho se rotoru).

                1. Ano, dynamo je mechanicky
                  Ano, dynamo je mechanicky zdroj stejnosmerneho napeti (DC), alternator stridaveho (AC), oboje jsou podskupiny generatoru. A oboji muze byt provedene moderne/nemoderne.

                  Motor Leafu pri jizde z kopce („prekvapive“) vyrabi stridave napeti (trifazove), ktere se na 99% procpe (zase) skrz palubni nabijecku do baterie. To zbyle 1% je, ze maji druhou nabijecku integrovanou ve vykonovem rizeni motoru.

                  Leaf totiz nema stejnosmerny komutatorovy motor (ktery by se krmil DC), ale synchronni motor s permanentnimi magnety, ktery se budi trifazovym AC napetim (a naopak, kdyz s nim tocime, tak zase trifazove AC vyrabi).

                2. Inu zajímavý text. Leaf
                  Inu zajímavý text. Leaf (ať motor má 3F či víceF) vyrábí a dodává proud zjednodušeně řečeno přímo do baterie, páč ta palubní nabíječka je jen 1F a jen 3,5kW avšak leaf z kopce nabíjí v malých krocích 0 až 30kW. Tož leaf vyrábí DC (ať leze z motoru cokoli).

              1. Tak problém s kopečky
                Tak problém s kopečky vyřešil myslím už pan Gramme a dořešil Lilienfeld když přišel s elektrolytickými kondenzátory. Ale je otázka jestli to má nějakou zásadnější výhodu proti 3f můstu. Snad jedině možnost regulovat napětí.

                Opravím vás trochu, i kdyby se tam daly jakékoliv normální diody, tak budou ztráty zanedbatelné. Úbytek napětí je tam bažně kolem 0,6-1V v propstném směru a i ty nejlacinější udrží 1kV. A bavíe se o nákladech pár korun.

                A to se nebavíme o tom že i usměrňovač jde dneska udělat celkem chytrý, buď na bázi tyristorů nebo FET tranzistorů.

Napsat komentář