Ve středu 31. ledna 2024 skončil příjem žádostí do prvního kola výzvy Zakládání energetických společenství, která má podpořit pilotní projekty energetických komunit v Česku. Po jejich hodnocení čeká úspěšné žadatele druhé kolo, ve kterém doplní zbývající dokumenty. Ministerstvo životního prostředí (MŽP) plánuje podpořit nejméně 40 energetických společenství z 83 přihlášených. Celková alokace je 98 milionů korun. Po přijetí novely lex OZE II se jedná o vítaný a potřebný krok pro start komunitní energetiky v Česku.
„Komunitní energetika je naší budoucností. Využití energie ze slunce, větru nebo biomasy snižuje závislost na fosilních palivech, zároveň posiluje energetickou bezpečnost a zlevňuje elektřinu a teplo pro zapojené domácnosti. Proto jsme vyhlásili v prosinci minulého roku výzvu financovanou z Národního plánu obnovy na zakládání energetických společenství. Výzva se uzavřela poslední lednový den a byl o ni enormní zájem, bylo podáno celkem 83 záměrů. Nyní proběhne vyhodnocení, během kterého se vybere minimálně 40 nejvhodnějších záměrů k postupu do druhého kola,” uvedl ministr životního prostředí Petr Hladík (KDU-ČSL).
SOUVISEJÍCÍ: Komunitní energetika v Česku má zelenou! Poslanci schválili novelu
Cílem dotační výzvy je umožnit prvním vzorovým projektům energetických společenství, aby překonaly překážky spojené s tím, že komunitní energetika je u nás zcela nový model, jehož vznik umožňuje teprve měsíc stará novela energetického zákona.
Dotaci lze využít např. k přípravě ekonomických, technických či právních analýz, které je nezbytné provést před samotným zahájením sdílení energie ve společenství nebo na činnost energetického koordinátora.
„Náročná příprava žádostí vyžadovala značný technický vhled a úzkou spolupráci mezi partnery v budoucích společenstvích a prověřila tak, že přes všechny překážky je u nás zájem o komunitní energetiku široký. S poměrně malou alokací prostředků Česko získá 40 pilotů, které prošlapou komunitní energetice cestu. Podpora by ale neměla skončit jen u nich, Ministerstvo životního prostředí by mělo využít i další prostředky Národního plánu obnovy a Modernizačního fondu, aby umožnilo masivní rozšíření sdílení energie z obnovitelných zdrojů,” říká k výzvě Ondřej Pašek, expert na energetiku a dotace Hnutí DUHA a vedoucí dotační pracovní skupiny UKEN.
Dotace podporuje nejen přípravu projektu, ale vyžaduje i reálné založení energetických společenství. Jak ukazují zkušenosti ze zahraničí, energetické komunity mají pozitivní dlouhodobý dopad na rozvoj regionu. Investice do komunitních projektů přináší řadu výhod nejen v energetice.O podporu se uchází i mnoho členů UKEN, například obec Brumovice, kde projekt zpracovává energetický koordinátor Daniel Ullmann:
„Podporu ministerstva jednoznačně vítáme, protože přípravou založení energetického společenství se zabýváme už skoro rok. Zpočátku jsme uvažovali o celém regionu, ale vzhledem ke komplikovanosti fungování tak rozsáhlého společenství, jsme se rozhodli začít na úrovni obce s příslibem další expanze do regionu. Jedná se tedy o pilotní projekt, pro které je výzva přímo určena. Jsme rádi, že se ministerstvo rozhodlo podpořit aktivní občany, kteří se chtějí starat o energetické potřeby v širší komunitě. Dokázali jsme si poradit i s tím, že se do výzvy nemohou hlásit projekty s účastí velkých podniků. V místě máme totiž českou nábytkářskou společnost s již instalovanou fotovoltaikou, která by nám významně posílila efektivitu společenství.”
zdroj: tisková zpráva
Pro Jirkujíru…. Jak sám vidíš, moc příkladů si uvést nemohl…
Poválečná politika západu byla ovlivněna konkurencí SSSR. Ve zkratce museli, ač neradi, ukazovat vlídnou tvář kapitalismu. Pokud jde o 19. st, bylo v USA spousta příležitostí – bylo kde rabovat a koho legálně obírat až na kost…
To je totiž největší problém toho ext kapitalismu, že to není systém v rovnováze… Postupně a nezadržitelně se kapitál přesouvá na menší množství zvětšujících se hromad a ve finále elitám nezbývá než ,,brzdit patama“ sociální explozi – všemi možnými i nemožnými prostředky….
Proto vám všichni u vesla přijdou levicový…
Oni by rádi byly pravicová smetánka jako za ,,starých dobrých časů“, ale jestli se chtějí udržet u koryt, zkrátka si to nemůžou dovolit….
Jednoduše: Funkční pravicová společnost jak si ji představujete je dnes už jen vzdušný zámek…
My máme asi 75 000 společenství vlastníků bytových jednotek. Z toho je drtivá většina domů, které mají vhodné podmínky, pro umístění FV panelů a my v roce 2024 začínáme se 40 pilotními projekty. Hurá, hurá, jak křičela ta slečna, když…
„My máme“? Ty osobně Hajiči máš asi nula (to jest zase ta Tvoje vulva), max jedno společenství. Takže pokud je to tak, starej se jen o to svoje společenství a do ostatních se laskavě neserinkej a nech brouka žít, opečovávej svou vulvu a tak…..
Drtivá většina to není. V Praze jsou často SVJ v domech s památkovou ochranou a tam FVE umístit nelze. Na nějaké paneláky to umístit půjde, ale zase je hloupost, aby se z toho distribuovala elektřina. Jednodušší je tím rovnou ohřívat vodu a odpadá tak nutnost složitého rozpočítávání.
Energetická společenství 😀 Ale no tak, proč se stydět? Jednota, pospolitost, společné energetické vlastnictví energetické komuny. Kupředu levá, soudruzi.
pro Runnču…. S váma je prča vy klauni 😃
Už jsem slyšel že levičák je fašoun Kalousek, buržousti Piráti, Adolf byl samozřejmě levej protože nSdap, ve Španělsku nadávaj neofrankisti Jeho Veličenstvu FilipuVI. do – levičáků😆
Tady je každý den Silvestr 🎉🥃🍾🥂🍷🎊🎇🥳🤪
Tak jsi prohrál – oficiální čísla z Německa – leden pouze 22 tisíc registrací elektromobilů. Naprosto plochá růstová křivka, a to se prosím pěkně registrovaly ještě prosincové dotované prodeje.
Pro Runnču…. Co že jsem prohrál?? … Ale klidně bych se vsadil, že rok 2024 bude pro EV opět lepší než předchozí a to výrazně…
Definuj výrazně. O flašku? 😀
😁definuj: ,,Rok 2024 bude znamenat konec elektromobility.“ Jsou to přece tvoje slova a na to sázíš??
A ještě runnere definuj kdy podle tebe dojde ropa. Ať vidíme kdo je tady největší snílek.
Nikdy.
Tak to potom vysvětluje tvoje odhodlání. Ale šéfové automobilek si to nemyslí a nechtějí investovat do mrtvé technologie. Možná jen krátkodobě vytřískat ještě co se dá.
V roce 2024 očekávám plochou křivku prodejů, tedy konec růstu podílu elektromobilů. Což je elektro optimistický odhad, protože německá VDA očekává celkový pokles. Očekávám konstatování národních vlád EU, že s tím nelze nic dělat. Očekávám otevření diskuze k přehodnocení emisních cílů v dopravě, což bude signál pro všechny automobilky k obnovení vývoje spalovacích motorů, pokud tak již neučinily.
Očelávám, že dnes na svém jednání vláda ČR konstatuje, že strategie k zavádění elektromobilů se naplňuje (politické hledisko), ale pomalým tempem (statistické hledisko), a nedá se s tím nic dělat (ekonomické hledisko).
pro Runnču…. No potom je sázka jednoduchá: Pokud v EU počet prodaných čistých EV za rok 2024 bude vyšší než v roce 2023 vyhrávám já, pokud bude nižší vyhráváš ty….
Tak že v lednu 2025 to budeme moci uzavřít…. Ovšem mám dojem, že budu moci slavit už někdy v létě 😃
@Drvoštěp Tři důvody, proč 10%. Zaprvé, růst do desetiprocent bude znamenat obrovské, přímo existenční problémy, pro řadu automobilek, včetně VW. Zadruhé, bude to v přesném opaku predikcí předpovídajícíh pro rok 2024 exponenciální růst a za třetí, zcela jistě růst o jednomístné číslo nelze označit za výrazný, jak tvrdíš ty.
Takže dohodnuto 😊👍
@Drvoštěp Plochou křivkou chápu stávající úroveň +- 10% Pokud bude vyšší, vyhráváš, pokud bude nižší, nevyhrává nikdo. Což je jak uznáš dobrá nabídka, protože se trefují do poměrně úzkého rozpětí.
EU bude trochu problém, protože na ucelenou statistiku budeme čekat moc dlouho. Dal bych Německo, Francii a ze srandy ČR.
Pro Runnču Tak jestli chápeš 10% růst prodejů jako KONEC elektromobility, tak to tvoje prohlášení je trochu ,,velkohubé“, že….
Ale jinak klíďo. Že bude růst řádově v desítkách procent nepochybuju.😉
@Oštípek: seš si jist, že Ti neuniká rozdíl mezi pojmem promile a procenta nebo to při svých promilích v krvi už vůbec nerozlišuješ? Oprav se zavčas sám na „desítky promile“. Díkes.
pro Dlaždicy Pro Kristovy hřebíky ty jsi fakt tele😃
Logika – slyšel si o tom někdy??
Kdybych zaměnil % za ‰ tak by mě v řádu desítek ‰ vyšlo max přesně 10% a v tom případě by sázku vyhrál Runner… Tak že logicky bych nepřistoupil na sázku, kterou bych měl podle vlastního názoru předem prohranou. Kapišto?😉
Ale vždyť já vím, že si chtěl být jen ftipnej… Nojono, každému to nejde 😆
Drvoštěp: Vsadím se, že současně vyhraješ (růst bude nad 10 %) i nevyhraješ (Runner bude klást dodatečné podmínky, vymlouvat se, odečítat auta na leasing atp.).
@Oštípek: Logika? Se míchá do bílého jogurtu, ne?
Jako pokoušet se hledat logiku u věřícího člověka? To jest u Tebe? Si myslíš, že mám tolik zbytného času?
pro Ježka … Jasně že se bude kroutit jak žížala, ale o to bude větší bžunda😃
@hedgehog07 Tato teslí manipulace, kdy Tesla sama prostřednictvím společného joint venture nakupovala vlastní auta, v tomto případě doufám nehrozí. Tesla byla existenčně závislá na tom, zda se najde dostatek idiotů věřících v její úspěch. Volkswagen naproti tomu bude za pár let hledat dostatek idiotů, věřících v jeho neúspěch a ochotných schválit státní intervenci.
Přestože považuji nákup sám sebou za fiktivní, vzhledem k více rozloženému zastoupení na trhu je toto riziko lžiprodejů výrazně nižší a mysím, že ho můžeme pominout a vcházet z ofiko čísel, tedy v Německu KBA.
Nárokuji výhru flašky. Prodeje elektromobilů v roce 2024 v EU klesly v mnou předpověděném rozsahu.
Celosvetove se prodalo o 25% vic EV. Tak tu flasku musis koupit ty.
evmagazin.cz/globalni-prodeje-elektromobilu-v-roce-2024-rostou-evropa-pokulhava#:~:text=Rok%202024%20se%20stal%20pro,25%25%20n%C3%A1r%C5%AFst%20oproti%20p%C5%99edchoz%C3%ADmu%20roku.
No jistě, taky se prodalo rekordní množství smradlavého durianu, ale ani prodeje durinanu či prodeje smardlavých elektromobilů v Číně se sázkou nesouvisí.
Smradlavý durian znám, smradlavý spalovák taky. Ale co může smrdět na elektromobilu? Elektrony?
Tak v Číně vychází CO2 emise elektřiny na 600g/kWh průměr. Pro jejich městské elektromobily nabíjené prakticky výhradně v noci, což je 90% jejich vozového parku, je to přes 1000g. Čmoudi.
Nevím proč by to mělo být v noci 1000 g když je průměr 600 g. Ale pořád je to méně než spalovák. Navíc komíny elektráren nejsou ve městě, výfuky jsou. Čína má na světě nejvíc FVE, větráků, vodních i atomových elektráren ale je jich moc tak zatím mají i uhlí.
Protože v noci, kdy se ve městech nabíjí ty miliony elektromobilů, jim FVE nic nedává a jedou hlavně na uhlí a na spalování ropy.
Neznám jak je to v Číně ale ve většině zemí noční hulení spíš klesá protože je nižší odběr a atom jede pořád. Když do toho foukne tak jsou ceny záporné. My bychom tady noční nabíjení radostně přivítali. Ale ani v té Číně se mi nezdá, že by v noci museli hulit víc.
Tak se mi zdá že @běhna vyhrál. Sláva mu. Je vidět že když chce tak dokáže odhadnout vývoj.
Nicméně 😁
Stále nechápu jeho výroky, které na základě „toho vývoje“ prorokuje:
– krach Tesli – stále čekám a nic
– konec elektromobility – stále čekám a nic
Ono je něco jiného získat čísla a něco jiného na základě nich předpovědět 😁.
V tomto případě má pravdu, ale jakže někdo napsal svět se netočí kolem EU. A celosvětově vzrostli mnohem víc.
Takže jediné co se dá prorokovat je konec evropských automobilek. Nebude to hned, a taky záleží jak se zachovají. Ještě stále mají čas.
runner mel pravdu i s Teslou i Musk to priznal. snad krome zacatku valky co vim mu vsechno vyslo uplne presne. Ukrajina trumpeta autopilot energokrize. je stopro presnejsi nez prdi jako nydrmajer.
Ale v jednom se mýlí. Tvrdí, že ropa nedojde nikdy. To se může stát jen když lidstvo vyhyne dřív než ji vyčerpáme.
Jak mohl mít pravdu s Teslo? Je jedno co řekl Musk. Když si přečteš jeho životopis o začátku jeho podnikání, tak karchuje docela často. Ale to neznamená, že firma krachla. Nebo že krachne zítra a zitra zase řeknu, že zitra. Každá firma krachuje, víš kolikrát řeší firmy to zda skončí nebo půjdou dál? To musí firmy řešit neustále to je součást práce.
To co je výsledek je, že Tesla stále funguje a prodává více a více.
Tj. netrefil se rozhodně.
Stejně jako se netrefil s tím, že menší počet prodaných ev loni znamená konec EV. To je další lež.
A takhle bychom mohli vzít spoustu jeho výroků.
Rozdíl je samozřejmě v momentě kdy ho konfrontuješ, tak začne říkat trochu jiné věci a už svoje výroku omezuje a omezuje a trefí se. Ale to není nic těžkého :-).
nevim co vsechno psal a nepsal ale co to tady ctu tak nekdy 2018 psal ze Tesla zkrachuje a ze podvadi a rok potom vylez na CNN Musk a priznal ze to tak bylo ze mirili ke krachu takze runner to mel spravne ale to je burt hlavni je co bude ne co bylo. me jsou ukradeny elektromobily mam diesel a dalsi kupuju hybrida ale runnera me bavi cist a ma recht to nikdo neokeca a jede to podle jeho predpovedi jako nostradamus je top a moje prachy bych vsadil na nej a ne na zalaskovany fandy.
No myslím že jsem to napsal správně. Je rozdíl mezi tím když řekneš že někdo zkrachuje nebo že je na pokraji krachu. Jsou to dvě růze věci. Všechny firmi krachujou téměř každý rok. Klidně si zjisti něco o porshe, vw, a dalších. I všechny malé firmy musí každý rok řešit zda budou pokračovat nebo ne. Obzvlášť patrný to bylo v roce největší inflace.
Takze jak tvrdíš že se běhna trefil tak to je prostě lež.
Přesně tak kup si co chceš. Kamarád začal na hybridu taky ale skončil na Ev. A stejně tak můj brácha. A taky si myslím že ty skončíš na Ev. To je zase moje předpověď 😁.
A pokud fakt kupuješ hybrida tak v podstatě kupuješ už Ev ať chceš nebo ne. Většina hybridu má už tak velkou baterii jako první baterkace.
Tady není o čem, z elektromobility se stala záležitost čínských měst, kde se elektrické ještěrky staly relevantním typem dopravy. Pak je tady ještě část německé populace, potomků přeživších mentálně retardovaných, kteří nezvládli za druhé světové udržet zbraň a moč. Ti také věří. Zbytek světa to nikdy nebral vážně a tím je osud elektromobility daný.
Definuj osud elektromobility.
Osudem elektromobility je podíl na trhu, který odpovídá reálným možnostem produktu. Tedy podíl zákazníků, pro které je provoz bez lokálních plynových emisí k.o. kritériem, a které převáží všechny ostatní parametry, ve kterých produkt elektromobil selhává – cenu, užitnou hodnotu, dostupnost služby, TCO atd. Osudem elektromobilů jsou nižší jednotky procent globálního trhu.
Není chybou elektromobilu, že přes jeho jasně známá omezení z něho z ideových důvodů někteří chtěli mít univerzální prostředek individuální dopravy s majoritním zastoupením na trhu, tedy produkt v disciplíně, ve které totálně selhává.
A co tady podle tebe bude jezdit za 50 let? Spalováky nebo věříš na nějaký jiný zázračný pohon? Tak to už je nejvyšší čas ho objevit.
Teda to jsou zase blaboly:
– co jsou reálné možnosti produktů zde tedy Ev? Podle popisu to vypadá že jsi zamrz tak 5 let zpět, ale třeba teď řekneš něco jineho
– „Osudem elektromobilů jsou nižší jednotky procent globálního trhu.“ co máš přesně na mysli prodeje? Počty? Nižší jednotky jsou jsou čísla pod 10 %? Fakt? Tohle potrebuju vysvětlit 😂
– co je disciplina majoritni zastoupení na trhu? Já že takovou neznám, což nic neznamená 😁
@vlskrbek Několik charakteristik prostředku individuální osobní dopravy jsem uvedl. Je zbytečné to dál rozebírat.
Podíl elektromobilů se stabilizuje někde okolo 3-5% globálního vozového parku. Prodeje očekávám, že budou peakovat v horizontu cca 2-3 let, následně se stabilizují v uvedém rozsahu.
Začínající deglobalizace bude mít vliv i na urbanizaci ve smyslu de-urbanizace a přesunu výrobních zdrojů z měst na venkov a s tím se bude protor pro elektromobilitu dále zmenšovat.
@běhna
No koukám, že to důležité jsi vynechal a přidal něco jiného.
Nikdo nemluví o prostředcích individuální osobní dopravy, ale o části té individuální dopravy, která zahrnuje využití ev aut. Takže jsi nic neuvedl.
– ne na otázku reálných možností produktu (v tomto případě ev aut) jsi neodpověděl. Potřebuji hlavně vysvětlit „který odpovídá reálným možnostem produktu. Tedy podíl zákazníků, pro které je provoz bez lokálních plynových emisí k.o. kritériem“ Protože jak u ev aut tak u jakéhokoli individuálního prostředku osobní dopravy je hlavní kriteriem to zda mě přesnune z bodu A do bodu B nikoliv lokální emise jak píšeš.Tudíž toto nebude mít vliv na množství EV.
– je krásně vidět, jak najednou mění význam slov který řekl původně mělo být konec elektromobility v roce 2024. Nyní se dozvídáme, že to že se jich v EU prodalo méně ale celosvětově opět více není konec ev v roce 2024, ale jen začátek konce, který nastane až za 2 až 3 roky. Kdy jak tvrdí se ustálý počet nových EV a tím to hasne. No to je ale něco úplně jiného. Nicméně příští rok se opět očekává 25% nárůst. Ale aby se splnil tvůj předpoklad, tak by se prodeje celosvětově už museli snižovat. Což se neděje. Protože skokové snížení nastat nemůže protože firmy mají tolik výrobních kapacit, že další ev se prostě vyrábět budou a tedy i prodávat
– a další blábol o deglobalizaci, což prý povede ještě k menšímu prostoru pro EV. Což jen znamená, že neví o čem mluví a už neví co by řekl. Protože EV v současnosti a i v budoucnu mají největší smysl pro lidi na venkově, protože mají kde nabíjet a parkovat auta. Takže odpadá jeden z velkých problémů městských lidí. Tedy deglobalizace bude mít naopak účinek že po EV bude větší zájem.
– ale vrátím se k tomuto blábolu „produkt elektromobil selhává – cenu, užitnou hodnotu, dostupnost služby, TCO atd“:
– produkt neselhává kvůli ceně, cenový vývoj je naopak scela přesný a zatím kopíruje všechny ekonomické poučky ale to jistě víš moc dobře :-), tvrdit tedy, to že na začátku rozvoje produktu kdy je cena vysoká oproti zavedenému jinému produktu který existuje 100 let je opravdu mimo mísu. A odpovídá přesně tomu co jsem psal, kdy zamrzl na vlastnostech před 10 lety.
– užitnou hodnotou neselhává také, protože ta je silně individuální, ale hlavní užitnou hodnotu splňují současná auta z 90 % pro každého, lze zjistit ze statistik, hlavním užitkem je totiž přesun z bodu A do bodu B a to splnují všechna auta bez ohledu na palivo
– neselhává ani dostupností, nevím o tom, že pokud by někdo chtěl EV, že by ho nemohl mít, výrobní kapacity navíc stále rostou, což se o spalovacích autech kdy výrobní kapacity klesají nedá říct.
@vlskrbek Hele Vláďo, začínáš ztrácet focus. Zopakuji to v bodech, aby pro tebe jednotlivé výroky byly jasně vymezené.
1) Elektromobil, o kterém se bavíme, je prostředek individuální osobní dopravy. Substitut spalovacího osobního automobilu. Existují další elektromobily, které byly jsou a budou, ale jejich užívání, vlasnosti a kritéria se řídí jinými potřebami.
2) Elektromobilita skončila je výrok, kterým označuji dosažení bodu, ve kterém synergie procesů jako je růst cen elektřiny, ekonomická recese Evropy, deglobalizace a mnohých dalších, dosáhla takové intenzity, že je zřejmý zvrat těchto netržních mechanismům prosazování elektromobilů. A že jsem měl pravdu při predikci tohoto vývoje je naprosto objektivně změřitelné porovnáním plánů s realitou.
3) Elektrobil je drahý. Je mnohem dražší, než spalovací auto. Tento fakt lze zakrývat umělým zatěžováním spalovacích aut daněmi (EU), přímým subvencováním výroby elektromobilů (Čína), křížovým financováním (koncern VW). Ale všechny tyto netržní mechanismy dřívě či později zkolabují. To je ekonomická jistota.
Nevím, jestli dává smysl v této diskuzi dále pokračovat. Protože to co píšeš, mi tady roky pořád dokola opakují jiní zaslepení fandové BVE. Studená sprcha, jakou byl rok 2024 a bude 2025, vám jedině prospěje.
Co se týká ostatních bodů, tak nemám v pondělí po ránu čas tě opravovat, co je dostupnost služby. Za to se omlouvám, snad někdy jindy.
Čas už jim vypršel. Evropské automobilky zaspaly a dohnat Čínu , jde jen malým zázrakem. Už to bude jen propouštění, úspory , zavírání továren a zdražování spalováků , aby vůbec výroba byla rentabilní. Svůj čas a prostředky promrhaly obranou spalováků a kecama o realističtějších cílech. Teď se s tím toxickým spalovacím šrotem co denně produkují mohou vyfotit a asi je to tak spravedlivé. Už těch lží , výmluv , polopravd a manipulací veřejnosti bylo až až.
Evropa zaspala ve výrobě elektrických ještěrek pro dopravu v desetimilionových městech a Afrika zaspala ve výrobě vlněných rukavic.
A bohužel, bez dotací odbyt ještěrek a rukavic na těchto trzích strádá, protože zákazníci jsou nedostatečně uvědomělí a ruští agenti je přesvědčili, aby to nechtěli.
Kalousek je pravice, protože chtěl snižovat vládní výdaje. Nicméně současná vláda je levice. Piráti jsou komouši a ani se tím netají. Adolf byl národní socialista, takže levice. Obecně pravice nechává lidi, aby se !postarali sami o sebe!, jsou nízké daně, žádné dávky, minimum regulací, stát prostě lidem nekecá do života. Naproti tomu levice – vysoké daně, přerozdělování, dotace, regulace, dávky, razí se teorie, že !stát se má o člověka postarat!
Pro Jirkujíru … To je všechno jenom takové povídání a romantické představy…
Ve skutečnosti jsou to všechno (VŠICHNI bez vyjímky) oportunisti, lháři, podvodníci a zloději…
Nejhorší na tom je, že mají čím dál častěji pracky zacákané od krve.😡
Pokud je systém opravdu pravicový, tak máte i málo úředníků, málo regulací, je svoboda slova, takže je i menší šance na zneužití systému. Ve výsledku je takový systém efektivní – například USA po 2SV, 19. století a ekonomický rozvoj, … Jenže lidi takový systém nechtějí a volí strany typu pětikoalice.
pro Jirkujíru…. pardon… odpovědět máš omylem úplně nahoře 😃
Tož eBando, vy fakt nechcete diskutovat o megaskvělé komunitní energetice, tj. o záležitosti, o které snily marně předchozí generace? Že budou po elektrické síti navzájem jiskřit, sdílet a vyměňovat si výboje a náboje? Jestli chcete a vlastně i když nechcete, tak vám povím jak to bude: lidé si budou sdílet a vyměňovat náboje, aby se ubránili výbojům ekonomických a kulturních nájezdníků. Jo vlastně, vy jste v klidu. Máte natrénovanou obranu domovů a rodin z každodenního statečného zapojení se od klávesnice do bojů na východoevropském válčišti? Tak to jo……….
Hurá hurá hurá, hegemonie energetickejch molochů potřebuje přistřihnout křidla. Navíc to pomůže zvýšit strategickou soběstačnost v energiích. O zlepšení životního prostredí a snížení ztrát vzniklých dálkovým přesnosem ani nemluvě. Jupí.
Ti si zisk nenechají ujít. Spíše si komunita vybuduje na vlastní náklady FVE, bude platit distribuci a zdarma posílat přebytky do sítě.
Dobre rano eKuciii. Malokdy delam neco, co je IN. Ale kvuli vam jsem se kousnul a zmocnil jsem sam sebe, abych na vas byl hodny. Mate to tezke – to je furt nejaky Hertz a Dukovany, Mlaska bijou…. A do toho ty zvesti, ze zkratowozy maji odzvoneno? To se vam pak ani nechce diskutovat o skvele komunitni energetice. Rozumim vam. Takze jsem maximalne s vami. Dnes. Jestli k temuz zmocnim sebe I zitra nevim, mozna uz poleti odmocnovani 🙂 :-).