Škoda Citigo na plyn jede Rallye Monte-Carlo

Na start „Rallye Monte-Carlo des Énergies Nouvelles“, která se koná od 20. do 23. března, nastoupí Škoda se čtyřmi vozy Citigo 1,0 G-TEC s pohonem na zemní plyn. Akce je nejprestižnější soutěží vozů s alternativním pohonem. Klíčovým hodnotícím kritériem je efektivní využívání energie na více než tisícikilometrové trati.

Škoda Citigo G-TEC neboli na plyn () jede Rallye Monte-Caro des Energie Nouvelles
foto: Škoda Auto

TISKOVÁ ZPRÁVA

Vůz Škoda Citigo 1,0 G-TEC s výkonem 50 kW (68 k) bude řídit sedminásobný mistr Německa v rally Matthias Kahle v doprovodu svého dlouholetého navigátora Petera Göbela. Kahle a Göbel jsou považováni nejen za specialisty na jízdu v terénu ve vysokých rychlostech, dosáhli i řady úspěchů v jízdách pravidelnosti.

Pro Matthiase Kahleho představuje závod, ve kterém jde o maximální efektivitu, přesto zcela novou výzvu: „Jet po předepsanou dobu předepsanou rychlostí přímořskými Alpami, šlapat na plyn a přitom ho co nejméně spotřebovat, to vyžaduje extrémní dávku citu a maximální soustředění.“

Zkušený soutěžní jezdec tím naráží na speciální pravidla Rally Monte Carlo pro vozy s alternativním pohonem. Zde totiž nejde jen o rychlost, ale spíše o „trojboj“ dovedností, které jsou v každodenním řidičském životě důležité.

Zásadním hodnotícím kritériem je efektivní využití energie – spotřeby různých koncepcí pohonu a paliv se do společného hodnocení přepočítávají pomocí bodového systému. Hodnocení kromě toho ovlivňuje i několik jízd pravidelnosti, které se zčásti konají i na tratích rychlostních zkoušek klasické Rally Monte Carlo.

Třetím hodnotícím bodem je obratnost vozů, testovaná v jachetním přístavu knížectví. Všechny zkoušky se jedou na neuzavřených tratích za běžného provozu.

Škoda Citigo G-TEC přináší řadu předností, které jsou při „alternativní Monte“ žádoucí: S kombinovanou spotřebou pouhých 2,9 kilogramů zemního plynu na 100 kilometrů spadá do energetické třídy A+.

Díky nízkým kombinovaným emisím 79 g CO2 na 1 km je tento model na špici ekologického hodnocení vozů německého klubu Verkehrsclub Deutschland e.V. (VCD) pro období 2013/2014. Žádný jiný model z této výsledkové listiny není úspornější a ekologičtější.

Škoda Citigo G-TEC, uzpůsobena pro provoz na zemní plyn a benzin, navíc zaujme i agilními jízdními vlastnostmi: s motorem o výkonu 50 kW vůz zrychluje z 0 na 100 km/h za 16,3 s a dosahuje maximální rychlosti 164 km/h. S průměrem otáčení 9,8 metru a kompaktní celkovou délkou 3,56 metru je ideální do městského provozu i na klikaté silničky. Stabilizační systém a regulace prokluzu ASR jsou součástí sériové výbavy.

„Rallye Monte-Carlo des Énergies Nouvelles“ je považována za jednu z nejnáročnějších soutěží pro vozy s alternativními pohony. V různých kategoriích proti sobě nastupují elektromobily, hybridní vozy, vozy na vodíkový pohon i vozy se spalovacími motory.

Startovní pole je členěno také dle používaného paliva, jako je zemní plyn, , bionafta, solární elektřina, vodík a další. Soutěže se smí účastnit pouze vozy, které mají velmi nízké nebo nulové emise CO2.

Zcela v intencích klasické Rally Monte Carlo začíná i „alternativní Monte“ hvězdicovými jízdami. Do nich vyjely všechny čtyři vozy Škoda Citigo G-TEC z francouzského Clermont-Ferrand. Až do cíle etapy v Aix-en-Provence ujedou zhruba 550 kilometrů. Odtud týmy vyrazí na přibližně 365 kilometrů dlouhou cestu do Monaka.

Tam je očekává 190 kilometrů dlouhý okruh kolem celého knížectví, převážně po tratích rychlostních zkoušek Rally Monte Carlo. Trať „Rallye Monte-Carlo des Énergies Nouvelles“ měří celkem 1.105 kilometrů. Vyhlášení vítězů proběhne 23. března 2014 v jachetním přístavu v Monaku.

tisková zpráva

3 Comments on “Škoda Citigo na plyn jede Rallye Monte-Carlo”

  1. Zdravím,
    prosím neexistuje

    Zdravím,
    prosím neexistuje někde nějaký test či reálná čísla ohledně Citigo? Byl jsem u dvou prodejců, kteří mají ve své flotile možnosti Citiga 50kW a prý po 5,5 litru benzínu nejde. Jel jsem v něm a co se týče kultury motoru, na město dosti slabé (myslím tím svižnost rozjetí alespoň do 50km/hod z křižovatky, kde při dvou dospělých fuňel a musel jsem jít po plynu, abych udržel krok s ostatními vozy na silnici).

    Těch 2,5kg mi přijde dosti „ve hvězdách“.

    Děkuji

      1. Děkuji moc pane Horčík,
        Děkuji moc pane Horčík, tak nějak jsem to předpokládal.

        Chtěl jsem nějaké malé auto, které by ale bylo na tom dobře se spotřebou. Rozdíl oproti dieselové octávii nestojí za to pořizovat další vůz :-(.

        Stejně jako Golf Variant s udávanou spotřebou 3,5kg je dle mého hodně ve hvězdách.

Napsat komentář