Kloubový elektrobus Mercedes-Benz eCitaro vyjel poprvé ve Vídni

redakce - 15 Červen 2021

Vídeňský dopravní podnik poprvé testuje kloubový elektrobus. Na třech pravidelných linkách bude vozit cestující do 22. června. E-Gelenkbus neboli elektrický kloubový autobus Mercedes-Benz eCitaro

"E-Gelenkbus" neboli elektrický kloubový autobus Mercedes-Benz eCitaro. V běžném provozu by se kloubové elektrobusy ve Vídni měly objevit přibližně do deseti let, Wiener Linien ale očekává zvýšení dojezdu.
foto: Wiener Lineien / Gritsevskaja Alexandra

Po první pětici elektrobusů se standardní délkou 12 metrů začal vídeňský dopravní podnik Wiener Linien testovat v provozu s cestujícími i první kloubový elektrobus.

Osmnáctimetrové eCitaro značky Mercedes-Benz vyjelo do ulic 10. června a postupně se objevuje jižně od centra na pravidelných linkách 14A, 15A a 66A. Na každé z linek má jezdit tři pracovní dny, vždy přibližně od 7 do 16 hodin. Poslední výjezd plánuje Wiener Linien na 22. června.

„Všechna naše vozidla musí vyhovovat enormním nárokům. Bez ohledu na druh pohonu se musí bezproblémově vypořádat s krátkými rozestupy mezi zastávkami, krátkými intervaly, intenzivní výměnou pasažérů a celodenním provozem,“ uvedl při zahájení testování ředitel dopravního podniku Günter Steinbauer.

Kloubové autobusy tvoří více než polovinu vozového parku Wiener Linien a při přechodu na bezemisní provoz tedy hrají klíčovou roli.

„Abychom mohli více než 400 našich autobusů kompletně převést na bezemisní pohony, musí výrobci nabídnout to nejlepší. Hodně prostoru pro zlepšení vidíme především u dojezdu. Pokud bychom naši flotilu obměnili okamžitě, potřebovali bychom dalších 273 autobusů, a to není hospodárné ani ekologické,“ vysvětlil pohled dopravního podniku ředitel Steinbauer.

Wiener Linien plánuje do roku 2027 na základě výběrových řízení nasadit do provozu 62 standardních elektrobusů a 10 vozidel na vodíkový pohon, k nim přibude i desítka elektrominibusů.

První bezemisní kloubové autobusy mají podle dopravního podniku následovat až v pozdějších letech. Autobusy Wiener Linien ročně ujedou skoro 40 milionů kilometrů, doplňuje zpráva podniku.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

elektrobus je věc která tu měla být již dávno a dotace měly směřovat hlavně na tyto dopravní prostředky, kterými jezdí tisíce lidí spíše méně movitých

dotovat drahé a často luxusní EV pro bohaté, kterými jezdí většinou pouze jeden člověk je naprostý nesmysl

se zákazem vjezdu spalováků do měst se mělo začít hlavně u autobusů a nákladních aut, ne u osobních

Rhosumny nassor.

Obrázek uživatele ozana

Роскомнадзор

---

Путин — хуйло!

dlaždič taky

S tím zákazem kamionů bych to tak černě neviděl.
Je to hlavně hloupým plánováním, kdy veškerý tranzit vede přes města a objet to není jak.
Stejně tak osobáky. Raději bych frčel po obchvatu 80, než se trmácel městem přes semafory. Ale to prostě nejde.
Jak dlouho že už buduje praha ten slavný obchvat? Než ho dostaví, tak to už opět povede zástavbou. Menší města jsou na tom ještě hůře.

---

30 tis km elektricky od roku 2018


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebNabíječky elektromobilů Circontrole-stationVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil