Kladenská MHD má 12 nových autobusů na zemní plyn

redakce - 10 Září 2020

Ve vozovém parku společnosti ČSAD MHD Kladno ze skupiny Arriva přibylo dvanáct nových autobusů Scania Citywide LF s pohonem na zemní plyn. Novinky se dočkala také Praha.autobusy CNG zemní plyn Scania Kladno

Nové CNG autobusy Scania jsou určeny pro zajišťování linek městské hromadné dopravy v Kladně.
foto: Scania

Klimatizované CNG autobusy o délce 12 metrů jsou plně nízkopodlažní, disponují 28 sedadly (+2 sklopná) i místem pro kočárek nebo invalidní vozík. Celková obsaditelnost je 80 cestujících.

Ti navíc mohou využívat Wi-Fi připojení, USB porty pro nabíjení drobné elektroniky, úhradu jízdného mohou uskutečnit prostřednictvím platebních karet. Řidiči mají mimo jiné k dispozici ledničku a kabinu od prostoru pro cestující odděluje průhledná stěna.

Autobusy Scania Citywide LF jsou vybaveny moderním elektronickým vnějším i vnitřním informačním systémem, samozřejmostí je povelový přijímač usnadňující orientaci nevidomým.

Vozíčkářům je k dispozici výklopná nájezdová plošina u druhých dveří. Nástup a výstup cestujících zajišťuje vnější i vnitřní poptávkový systém otevírání dveří.

Ve vozidlech je nainstalováno zařízení na sledování aktuální polohy, data jsou pak předávána do chytrých označníků a aplikace Město Kladno. Pro využití v budoucnosti je v autobusech namontována technologie, umožňující komunikaci s externím zařízením na křižovatkách k postavení preferenční trasy pro veřejnou dopravu.

Vnější polep pořízených autobusů je podle nového jednotného vizuálu včetně nového loga schváleného Magistrátem města Kladna.

Scania Citywide LF je autobus, který byl speciálně navržen pro rušný provoz v centrech měst, který si žádá rychlý nástup a výstup cestujících s maximální přepravní kapacitou.

Autobusy jsou vybaveny plynovým motorem Scania o objemu 9 l a s výkonem 280 koní. O přenos síly na vozovku se stará automatická převodovka ZF.

ČSAD MHD Kladno provozuje v systému městské dopravy v Kladně 52 autobusů a z toho 12 je značky Scania. Všechny autobusy jsou nízkopodlažní.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Technologicky, co se komfortu pro cestující i řidiče týče, hodně na výši, to chválím.
Problémem je jen kravál, vibrace a jedy do ovzduší plus závislost na Putinově plynu, které obyvatelům Kladenska zůstaly.
Když přitom máme každoročně obrovské přebytky elektřiny a můžeme jezdit tiše, čistě, bez jedů a vibrací.
Prostě taková ta třetí česká cesta á la Ostrava, kde ovšem jen na rychlo využili miliardu dotací (na to se tedy vymlouvají, proč 105 CNG busů a ne elektrobusy, respektive ty jen v jednotkách kusů). Místo toho, udělat to na Kladně pořádně, jako už to udělali před lety v Hranicích na Moravě nebo v Třinci.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 90 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Např. Jihlava píšou má jen CNG a parciální trolejbusy...žádná nafta

V Hamburku kupuji uz jen elektro autobusy. CNG je takovy nemastny a neslany kompromis. Plynarska mafie tlaci rusky plyn.

Obrázek uživatele Tomáš

Bohuzel. Ale porad lepsi nez nafta.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.


Nabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.10% sleva na produkty EVmotion