Kia Sorento Hybrid už se vyrábí, slibuje nižší spotřebu

Kia ve svém závodu v korejském Hwasungu spustila výrobu evropského provedení modelu Sorento Hybrid.

Od roku 2002 se celosvětově prodalo přes 3 miliony vozů Sorento
foto: Kia

Kia dnes zahájila výrobu nové vlajkové lodi, SUV modelu Sorento, poprvé s elektrifikovaným ústrojím v provedení Hybrid. Na jedné výrobní lince v korejském Hwasungu sjíždí z výrobních linek hybridní verze modelu i provedení s benzínovými a naftovými motory.

První vyrobené hybridní modely jsou určeny pro evropské trhy včetně České republiky; vůz také zanedlouho vstoupí do výroby pro Severní Ameriku v závodu Kia ve West Pointu v americkém státě Georgia.

Dosavadní Sorento třetí generace, které sjíždělo ze stejných výrobních linek, si postupně vybojovalo několik ocenění za kvalitu. Nový model bude těžit ze stejně vysokých výrobních standardů a požadavků na kontrolu kvality.

Sorento je již bezmála dvě dekády stálicí globální modelové řady Kia – od premiéry v roce 2002 se celosvětově prodalo přes 3 miliony vozů s tímto označením. Na evropských trzích by se Sorento čtvrté generace mělo objevit ve třetím čtvrtletí 2020; na většině globálních trhů Kia bude možné tento vůz objednávat ještě před koncem letošního roku.

Ke konci roku 2020 bude nové Sorento na některých trzích poprvé k dispozici i v provedení Plug-in Hybrid (výroba ve Hwasungu by měla být zahájena ještě letos).

Nová Kia Sorento Hybrid

Nové Sorento je prvním vozem značky, který staví na nové generaci podvozkové platformy Kia pro středně velká SUV. Díky novému podvozku v kombinaci s větší karoserií ve prospěch velkého zavazadlového prostoru se Sorento stává jedním z nejprostornějších sedmimístných SUV na trhu.

Promyšlené uspořádání interiéru se navíc promítlo do možnosti nasadit nová elektrifikovaná hnací ústrojí Kia ‚Smartstream‘, která majitelům přinášejí výhodu nižší spotřeby paliva, nižších emisí a nejvyššího výkonu v historii tohoto modelu.

Nové elektrifikované ústrojí ‚Smartstream‘ pro Sorento Hybrid kombinuje jednotku 1,6 litru T-GDI (přeplňovaný benzínový motor s přímým vstřikováním) s li-ion polymerovou baterií o kapacitě 1,49 kWh a elektromotorem o výkonu 44,2 kW.

Díky chytře řešené zástavbě na nové podvozkové platformě Sorenta se podařilo uložit bateriový modul pod podlahu s minimálním dopadem na místo v kabině nebo zavazadelníku.

Nový elektrifikovaný pohon o výkonu 170 kW/350 Nm předává sílu prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky a elektrického zařízení zabudovaného v převodovce, což dovoluje souběžný přenos celého výkonu spalovacího motoru a elektromotoru při minimálních energetických ztrátách.

tisková zpráva

Napsat komentář