Kia představila novou bezpečnostní vychytávku: centrální airbag

redakce - 18 Září 2019

Centrální airbag se nafukuje do prostoru mezi řidičem a předním spolujezdcem, aby se zamezilo vzájemnému střetu osob na předních sedadlech.S využitím patentované technologie se jedná o jeden z nejlehčích centrálních airbagů na světě

S využitím patentované technologie se jedná o jeden z nejlehčích centrálních airbagů na světě
foto: Kia

Automobilka Kia v rámci své skupiny vyvinula nový centrální airbag s cílem zvýšit bezpečnost svých osobních vozidel. Airbag funguje tak, že vyplní prostor mezi řidičem a spolujezdcem. Uvedenou technologii nasadí značka Kia do svých budoucích vozidel.

Zcela nový airbag se nafukuje do prostoru mezi řidičem a předním spolujezdcem, aby se zamezilo poranění hlavy osob na předních sedadlech. Pokud je sedadlo předního spolujezdce neobsazené, airbag ochrání řidiče před bočním nárazem z pravé strany.

Centrální airbag je zabudován do sedadla řidiče a nafukuje se okamžitě po detekování nárazu. Odhaduje se, že nový centrální airbag o 80 % zmírní riziko poranění hlavy v důsledku vzájemného střetu osob na předních sedadlech.

Podle statistiky Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA) dochází k sekundárním škodám při střetech tohoto druhu nebo nárazech do prvků interiéru přibližně v 45 % případů.

Značka KIA v rámci své skupiny použila nově patentovanou technologii, která zachovává vysokou spolehlivost, ale snižuje hmotnost i rozměry airbagu. Airbag obsahuje vnitřní součást označovanou jako ‚uzda‘, která dovoluje airbagu zachovat příslušný tvar a odolat nárazové síle ze strany cestujícího.

Nová technologie byla vyvinuta s cílem zjednodušit konstrukci a snížit hmotnost uvedeného prvku výbavy, čímž vznikl airbag přibližně o 500 g lehčí než konkurenční produkty. Díky menším rozměrům airbagu budou mít návrháři automobilky volnější ruce při koncipování podoby sedadel do budoucích vozů.

Očekává se, že počínaje rokem 2020 budou do hodnocení nárazových testů Euro NCAP zahrnuty i boční nárazy osobních vozidel, a tak by měl nový airbag přispět k příznivějším výsledkům takovýchto hodnocení.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

S prichodem plne autonomniho rizeni bude kabina pred jizdou vypenena polyuretanovou penou. Cestujici budou hezky chraneni ze vsech stran a provoz bude bezpecny. Jeste se musi vyresit jak se ta pena zase odstrani aby se dalo vystoupit.

nejako takto? :)

https://www.youtube.com/watch?v=47cq3sjlUug

Presne toto je nase bezpecna budoucnost.

Obrázek uživatele Kuk

Fuj. Vypěněním PU pěny vznikaj strašný karcinogení jedy.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Třeba je to marshmallow pěna ;-)

Jo a taky zajistit ať to neleze do nosu a tak :-D

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Tomáš

To je super. Jen aby to neskoncilo tak ze nas ty airbagy umlatej. Hahaha.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol