Kia Optima Sportswagon plug-in hybrid ujede 62 km na elektřinu

redakce - 27 Červen 2017

Nový Plug-in Hybrid již lze objednat v autorizované dealerské síti Kia. Auto pohání baterie o kapacitě 11,26 kWh a spalovací motor 2,0 litru GDI.V nejvyšší výbavě lze plug-in hybrid Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid pořídit už za 1 199 980 Kč

V nejvyšší výbavě lze plug-in hybrid Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid pořídit už za 1 199 980 Kč
foto: Kia

Kia uvádí na český trh nový model Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid, který završuje modelovou ofenzivu rodiny vozů Optima. Tu společnost zahájila ve 3. čtvrtletí minulého roku uvedením modelů Optima Sportswagon, Optima GT a Optima Plug-in Hybrid ve verzi sedan.

Nová vlajková loď Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid v sobě spojuje to nejlepší z dříve uvedených modelů, tedy prostornost karoserie kombi se zavazadelníkem o objemu 440 litrů a úspornost vylepšeného hybridního hnacího ústrojí s dojezdem na elektřinu 62 kilometrů a celkovým dojezdem 1 120 kilometrů (v kombinovaném cyklu NEDC).

Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid tak nabídne oproti Plug-in hybridní verzi sedanu o 133 litrů větší zavazadlový prostor a zároveň o 8 km vyšší dojezd v elektrickém režimu, což je umožněno 15% nárůstem kapacity lithium-iontové polymerové baterie, která nově činí 11,26 kWh.

Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid

Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid
foto: Kia

Díky tomu se nový model řadí v kategorii vozů Plug-in Hybrid mezi leadery střední třídy. Velkorysý úložný prostor, který po sklopení zadních sedadel s praktickým dělením 40:20:40 činí až 1 574 litrů (podle metodiky VDA), je výsledkem promyšlené konstrukce umožňující plnou integraci výkonné baterie pod podlahou zavazadelníku.

Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid

Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid
foto: Kia

V základu hnacího řetězce je hospodárný zážehový čtyřválec Kia 2,0 GDI o výkonu 156 k a s točivým momentem 189 Nm. Ve spolupráci s elektromotorem činí celkový systémový výkon hnacího ústrojí 205 k při 6000 ot/min a celkový točivý moment provedení Plug-in Hybrid činí 375 Nm již od 2 300 ot/min.

Vůz tak dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,7 sekundy a maximální rychlosti 192 km/h. Díky kombinaci úsporného benzínového motoru a výkonného elektromotoru produkuje model (v kombinovaném cyklu NEDC) emise na úrovni 33 gramů CO2 na kilometr jízdy. Kombinovaná spotřeba (v kombinovaném cyklu NEDC) potom činí pouze 1,4 litru a 12,3 kWh/100 km.

Optima Sportswagon Plug-in Hybrid prošla podobně jako Plug-in hybridní sedan řadou designových úprav, které zlepšují aerodynamické vlastnosti vozu. Ať už jde o optimalizaci designu předních a zadních nárazníků a novou aerodynamickou clonu s aktivními lamelami v masce chladiče, nebo specifická 17" kola z lehkých slitin.

Samozřejmostí jsou nejmodernější technologie zvyšující účinnost bateriového modulu, jakými jsou nejnovější a dosud nejúčinnější systém rekuperace kinetické energie či vyspělý systém topení, větrání a klimatizace (HVAC). Tento inteligentní systém umožňuje ventilaci vzduchu pouze směrem k řidiči ve prospěch úspory elektrické energie.

Nový přístrojový štít před řidičem zobrazuje klíčové informace o hnacím ústrojí – např. stav nabití baterie nebo podrobnosti o jízdním stylu a spotřebě.

Systém palubního infotainmentu s osmipalcovým dotykovým displejem podporuje služby Kia Connected Services, jejichž součástí je také navigace s nepřetržitými dopravními aktualizacemi, informacemi o rychlostních kamerách a s možností předpovědi počasí na základě dat od společnosti TomTomTM.

Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid nabídne také podporu systémů technologií Android Auto™ a Apple CarPlay™ pro komunikaci s chytrými telefony.

Na českém trhu je vlajková loď Optima Sportswagon Plug-in Hybrid k dispozici v jediné a to v nejvyšší úrovni výbavy Premium za cenu 1 199 980 Kč s DPH. Výbava Premium nabízí například 17" kola z lehkých slitin s pneumatikami 215/55, full LED světlomety s funkcí Dual bending, 8“ integrovanou GPS navigaci s 270° monitorovacím systémem AVM, prémiovou soustavu 10 reproduktorů Harman Kardon o výkonu 590 W či kožená vyhřívaná přední i zadní sedadla a ventilovaná a elektricky nastavitelná přední sedadla.

V nabídce nechybí ani nejmodernější technologie na podporu řízení (ADAS) v podobě vyspělých systémů DRiVE WISE jako například stabilizační systém VSM (Vehicle Stability Management), pokročilý inteligentní tempomat (ASCC), systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu (LKAS), systémy sledování mrtvého úhlu (BSD a LCA) nebo nezávislý systém nouzového brzdění (AEB)** či inteligentní parkovací asistent pro příčné i kolmé parkování (SPAS).

Model Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid se prodává se sedmiletou zárukou Kia (s omezením na 150 tisíc kilometrů po prvních 3 letech), která se vztahuje také na bateriový modul.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Já nevím, sice PHEV, ale pořád auto narvané technologiemi s běžným prostorem pro posádku a zmenšeným kufrem. Vpředu zobák k ničemu, vzadu kufr jen až od sedáků sedadel výše, mezitím běžný prostor pro lidi. Prostě poměr mezi kubíky pro lidi a náklad a technologiemi je špatný. A to je to velikostně auto jako kráva.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1.2mega bez pseudopilota a machr indexu si koupí pár lidí max 5 v ČR.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty údaje "dle NEDC" snad ani nemá smysl zveřejňovat

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no skoro ,,EV" kombi ale ta cena kuxva nejak mi to...nižší kuxva nižší!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jo, jo, cena vysoká, protože není konkurence a navíc kvůli dotacím... takže za 3 roky mírně ojeté snad pod 500tis. s DPH a bude to ideální rodinný vůz.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No nevim, tak porad bych asi v teto cenove hladine volil Passate GTE, ikdyz asi jsou o fous levnejsi, no. Ale co, rad to koupim za par let ojete. Dulezity je, aby se jich dostatek prodal, nove auto fakt nepotrebuju :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No, auto z bazaru po sobě a 3 letech bych teda nechtěl. Tady se ještě k tomu může podelat dost serepeticek.

Obrázek uživatele ozana

z textu vyplývá, že na jiných trzích může být s nižší výbavou cena nižší.

---

Jezdím na proud, najeto 75 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupProdej pneu 100% online

Newsletter