Kia má v továrně nový systém na hašení baterií

Od října má hasičské oddělení výrobního závodu značky Kia na Slovensku k dispozici inovativní technologii CRISTANINI WJFE 300 pro hašení baterií.

Kia je první automobilkou na Slovensku, která má tento typ hasicího systému pro hašení li-ionových akumulátorů. Cílem pořízení systému je zajistit maximální bezpečnost svých zaměstnanců při práci s akumulátory pro elektrifikované vozy.

Systém umožňuje hasit akumulátory umístěné ve vozidlech, ale i kdekoli mimo ně, například ve skladech nebo na výrobních linkách. WJFE 300 je účinný nástroj pro vrtání/řezání všech druhů materiálů: dřeva, oceli, plastu, skla, betonu atd. Umožňuje také hasit vnitřní prostory, aniž by se do nich vstupovalo (kontejnery, sklady, nebezpečné prostory).

Využívá patentovanou trysku se specifickým systémem míchání abraziva a vody. Při vrtání vodní mlhy pod tlakem 350 barů ze speciální trysky dochází k okamžité přeměně mlhy na páru, která přibližně 1700krát zvětší svůj objem, nasytí prostředí a zbaví plameny kyslíku. Ty se tímto procesem rychle redukují a stejně rychle se snižuje i teplota.

„Věříme, že nám systém WJFE 300 umožní efektivně řídit potenciální rizika spojená s bateriemi používanými v elektrifikovaných vozidlech a přispěje k bezpečnosti našich zaměstnanců a majetku,“ řekl Tomáš Potoček, tiskový mluvčí společnosti.

Zaměstnanci závodního požárního oddělení Safirs testovali systém WJFE 300 na elektrifikovaném voze i na samotné Li-Ion baterii v areálu společnosti Kia Slovakia. Jedná se o inovativní přístup k hašení požárů těchto typů akumulátorů.

Technologie míchání abraziva a vody umožňuje rychlý zásah, protože systém dokáže rychle proniknout odolnými materiály a zasáhnout přímo zdroj požáru. Jemná vodní mlha navíc akumulátor účinně ochlazuje. Díky přesnému a rychlému zásahu je možné zabránit rozšíření požáru a tím předejít k ohrožení zdraví zaměstnanců a okolního prostředí. 

zdroj: tisková zpráva, foto: Kia

10 Comments on “Kia má v továrně nový systém na hašení baterií”

  1. Tohle už se zkoušelo a žádný velký úspěch to není. Ano, lze vodou vyvrtat do batterypacku díru. Bohužel, když už se to rozhoří, a to je po roztavení separátoru otázka nižších desítek sekund, nikdo se k baterii už nedostane a rozřezávat celé auto z bezpečné vzdálenosti není moc účinné. A v té první fázi tepelné exploze, kdy prudce roste uvolněná energie a tlak, opravdu není chytrý nápad dělat z metrové vzdálenosti do pouzdra díru.
    Zadruhé, ta baterka suverénně hoří i když je okolí nasycené vodní mlhou. Hoří dokonce i pod vodou, a to je úplně jiný level.
    Problém je, že to hoří bez přísunu kyslíku, hoří to ukryté v ocelovém pouzdře a chráněné hmotou auta. Haste si to….

        1. Je uplne stejne plodny jako Kim cong un. Ten uz napsal spoustu uzitecnych prirucek, kterymi se celozivotne ridi vsichni obcane kldr. A kdyz se jeden cesky fotograf pri navsteve kldr zeptal nejakeho Kimova mluvciho kolik ze uz napsal prirucek, tak mu bylo sdeleno 1000. A pan fotograf to pozdeji v CR okomentoval, ze v te situaci by nebylo dobre se zasmat.
          Tak ted zvazuji, zda mam soudruha runner42 oslovovat jako lavrov42 nebo Kim-cong-un42.

      1. Realita vypadá totiž takto:
        https://youtu.be/ESXr4EQiJrc?feature=shared

        Auto tiše stojí, pak začně trochu čoudit…. bum. Do pár sekund máš inferno. Dělat díru do baterie uložené v nitru hořícího auta, když hrozí další exploze, ti nikdo dělat nebude.
        Takže ilustrační fotka sice pěkná, ale realita je poněkud jinde, že…

        Skutečný požár elektromobilu není jako práce s buzolou, děti.

Napsat komentář