Kia EV6: dojezd 510 km, 800V architektura a spousta místa uvnitř

Kia EV6 je symbolem nové značky Kia a současně prvním bateriovým elektromobilem postaveným na nové vyhrazené platformě E-GMP pro elektromobily.

Nový elektromobil Kia EV6 nabídne rychlé 800V nabíjení z 10 na 80 procent kapacity za pouhých 18 minut; prodloužení dojezdu o 100 km za necelé 4,5 minuty.
foto: Kia

Nová Kia EV6 z kategorie SUV-crossoverů přináší dlouhý dojezd, ultra rychlé 800V nabíjení a výrazný styl. EV6 je prvním vozem značky, jenž bude postaven na nové vyhrazené platformě Kia pro bateriové elektromobily (BEV).

Podpora 800V nabíjení znamená, že EV6 lze nabít z 10 na 80 procent kapacity akumulátoru za pouhých 18 minut; provedení GT, navržené pro zákazníky toužící po atraktivní jízdní dynamice, přitom zrychluje z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a dokáže se rozjet až na 260 km/h.

Elektrický pohon

Zájemci o EV6 mohou volit z několika čistě elektrických uspořádání hnacího ústrojí s nulovými emisemi vč. vysokonapěťových akumulátorových modulů pro dlouhý dojezd (77,4 kWh), resp. standardní dojezd (58,0 kWh). Provedení EV6 GT-Line se nabízí s oběma typy akumulátorového modulu; EV6 GT bude v nabídce výhradně s akumulátorovým modulem pro dlouhý dojezd.

Kia EV6

Kia EV6
foto: Kia

Jde o prvním elektromobil značky Kia, u nějž může zákazník vybírat mezi pohonem předních kol (2WD) a stálým pohonem všech kol (AWD). Pohon AWD přitom zprostředkuje rozšířené dynamické schopnosti vozu i za těch nejnáročnějších jízdních podmínek.

EV6 s pohonem 2WD a akumulátorem o kapacitě 77,4 kWh ujede na jedno nabití přes 510 km (v kombinovaném cyklu podle WLTP). EV6 s pohonem AWD a točivým momentem až 605 Nm akceleruje z 0 na 100 km/h za pouhých 5,2 sekundy.

Akumulátorový modul o kapacitě 77,4 kWh napájí elektromotor o výkonu 168 kW (229 k) pohánějící zadní kola; dva elektromotory o výkonu 239 kW (325 k) u provedení AWD pohání přední a zadní kola.

EV6 s akumulátorem o kapacitě 58,0 kWh akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy; provedení AWD disponuje maximálním točivým momentem 605 Nm. Akumulátorový modul o kapacitě 58,0 kWh napájí elektromotor o výkonu 125 kW pohánějící zadní kola; dva elektromotory o výkonu 173 kW (235 k) u provedení AWD pohání přední a zadní kola.

Nová vyhrazená platforma E-GMP zjednodušuje konstrukci cestou modularizace a standardizace, čímž dovoluje rychlý a flexibilní vývoj produktů s různorodými vlastnostmi. Tento způsob vývoje také dokáže reagovat na různorodé zákaznické požadavky ohledně výkonových charakteristik, a to i v rámci jediné modelové řady, jako např. EV6.

Kia EV6

Kia EV6
foto: Kia

EV6 GT s dvojicí elektromotorů 430 kW posouvá elektrické jízdní schopnosti na novou úroveň. Verze GT s pohonem AWD a maximálním točivým momentem 740 Nm impozantně akceleruje z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a dokáže se rozjet až na 260 km/h (předběžné cílové hodnoty). Elektronický samosvorný diferenciál, jenž se nabízí výhradně pro verzi EV6 GT, zprostředkuje řidiči sebejisté ovládání a agilní jízdní vlastnosti za všech podmínek.

Ultra rychlé nabíjení 800 V

Platforma EV6 standardně podporuje 800V i 400V nabíjení bez nutnosti používat další součásti nebo adaptéry. Vozidlo lze v rychlém režimu nabít z 10 na 80 % kapacity již za 18 minut (u všech provedení), resp. během necelých 4,5 minuty prodloužit dojezd vozidla o 100 km (provedení 2WD s akumulátorem o kapacitě 77,4 kWh).

Rozměry elektromobilu Kia EV6

Rozměry elektromobilu Kia EV6
foto: Kia

Systém nabíjení vozidla je díky integrované jednotce řízení nabíjení (ICCU) flexibilnější než v případě akumulátorových elektromobilů předchozí generace. Jednotka ICCU podporuje novou funkci V2L (Vehicle-to-Load – od vozidla ke spotřebiči) pro tok energie z akumulátoru vozidla ke spotřebiči.

Funkce V2L nabízí výkon až 3,6 kW, a může tak napájet např. 55″ televizi a jednotku klimatizace po více než 24 hodin. Uvedený systém lze v případě potřeby použít i k dobití jiného elektromobilu.

Pokud je akumulátor nabitý alespoň na 35 %, EV6 může posloužit k tahání přívěsu o hmotnosti až 1600 kg. K tomu je zde funkce V2L, a tak si majitel EV6 může přibalit kompletní výbavu na expedici za město s přáteli nebo rodinou, a vše přitom absolvovat zcela bez emisí.

Rekuperace energie

EV6 je vybaveno technologiemi pro rekuperaci energie ve prospěch maximálního dojezdu. Sem patří nejnovější generace energeticky účinného tepelného čerpadla, které získává odpadní teplo z chladicí soustavy vozidla. Vůz díky tomu i při teplotě -7 °C vykazuje 80 % dojezdu odpovídajícího teplotě 25 °C.

EV6 kromě toho používá nejnovější generaci systému chytrého rekuperačního brzdění Kia, ovládaného pomocí páček pod volantem, kdy řidič snadno a rychle zpomaluje vozidlo a rekuperuje kinetickou energii ve prospěch dojezdu při co nejmenší spotřebě elektřiny.

V závislosti na požadované úrovni rekuperace může řidič volit ze šesti úrovní rekuperačního brzdění (žádné, 1 až 3, režim ‚i-PEDAL‘ nebo režim ‚auto‘). V režimu jediného pedálu ‚i-PEDAL‘ získává vozidlo při brzdění maximum energie, a řidič tak může vůz jemně zastavit bez použití brzdového pedálu.

Nové funkce palubní konektivity

EV6 představuje sestavu technologií na podporu bezpečnosti, konektivity a palubního infotainmentu. Ty byly navrženy tak, aby zvýšily bezpečnost cestování, usnadnily mobilitu a zamezily zbytečnému stresu.

Špičkový systém palubního infotainmentu zahrnuje dvojici 12″ displejů. Zakřivené displeje EV6 používají TFT panel nové konstrukce a propracovanou technologií k potlačení vlivu světla.

Přístrojový štít je propojen se systémem infotainmentu tak, jako by tvořil jediné těleso pod vyztuženým sklem. Obrazovka táhnoucí se od volantu napříč středem vozidla zahrnuje digitální přístrojový štít před řidičem a systém palubního infotainmentu nad středovým panelem.

Elektromobil Kia EV6 rovněž používá head-up displej s podporou rozšířené reality (AR), který promítá klíčové údaje vozidla do oblasti základny čelního skla v zorném poli řidiče. Uvedený systém zobrazuje varování vyspělých systémů na podporu řízení, informace o rychlosti vozidla a pokyny navigace k odbočování.

Prvky výbavy na přání zahrnují i výkonný systém prostorového ozvučení Meridian® se 14 reproduktory (poprvé v rámci elektromobilů Kia), zprostředkující navýsost pohlcující zážitky při poslechu hudby.

Audiosystém se 14 reproduktory byl navržen specialisty firmy Meridian a zahrnuje hned několik vlastních technologií digitálního zpracování signálu (DSP) tohoto britského průkopníka audio průmyslu. EV6 ctí základní filozofický koncept ozvučení firmy Meridian, a tak se zákazníci mohou těšit na přirozenou, realistickou a originální akustiku celé kabiny.

Systém reproduktorů rovněž nabízí aktivní akustický systém (ASD); tato nově vyvinutá funkce Kia se ovládá přes uživatelské rozhraní a poskytuje řidiči zvukovou zpětnou vazbu informující o rychlosti vozidla.

Bezpečnost a praktické zaměření

Model EV6 s paketem vyspělých systémů na podporu řízení (ADAS) přináší bezpečnost a funkčnost na vrcholu třídy. Tyto systémy pomáhají eliminovat celou řadu všudypřítomných rizik a zároveň snižují únavu při řízení a nepřetržitě chrání posádku i další účastníky silničního provozu.

Asistent pro bezpečné vystupování (SEA) pomáhá při vystupování z EV6 vyhnout se střetu s vozidlem blížícím se zezadu. Když pasažér po zastavení vozu otevře dveře a systém rozpozná jiné vozidlo blížící se zezadu, aktivuje se výstraha. Systém SEA rovněž pomáhá blokovat zadní dveře prostřednictvím elektronické dětské pojistky.

Systém následování v jízdním pruhu (LFA) pomáhá udržovat vozidlo uprostřed příslušného jízdního pruhu. Během jízdy lze LFA zapínat a vypínat stiskem tlačítka.

Asistent pro jízdu na dálnici 2 (HDA 2) udržuje na dálnici přednastavenou vzdálenost od vozidla jedoucího vpředu a rovněž pomáhá udržovat vůz uprostřed daného pruhu (dokonce i v zatáčkách).

Pokud HDA 2 rozpozná ve vedlejším pruhu blízko jedoucí vozidlo, pomůže zkorigovat trajektorii EV6 ke zmírnění rizika kolize. Dále je možné klepnutím na páčku směrového ukazatele přejet s vozem do příslušného pruhu (podmínkou jsou ruce řidiče na volantu a rychlost jízdy nad stanovené minimum).

Dálkově ovládaný inteligentní parkovací asistent (RSPA) pomáhá na dálku zaparkovat nebo vyjet z parkovacího místa, kdy řidič ovládá EV6 mimo kabinu vozidla.

Interiér

Provedení interiéru, jenž je sám o sobě výrazným produktem epochy elektromobilů, bylo umožněno vyhrazenou podvozkovou platformou Kia E-GMP. I přes kompaktní vnější rozměry se EV6 chlubí rozvorem 2900 mm, což se odrazilo v prostorné kabině připomínající spíše SUV střední třídy.

Jedním z nejmarkantnějších prvků je hladce začleněná zakřivená obrazovka systému palubního infotainmentu. Jednoduché tvary širokoúhlé obrazovky v kombinaci s přístrojovou deskou evokují v interiéru otevřenou atmosféru.

Štíhlá, lehká a moderní relaxační sedadla jsou čalouněna moderní, opticky zajímavou a odolnou látkou s obsahem recyklovaných plastů – v objemu odpovídajícím 111 kusů PET lahví.

EV6 nabízí promyšlené a všestranné řešení interiéru a bezpočet odkládacích prostor po celé kabině, jakožto i zavazadelník o objemu 520 litrů (podle VDA) při nesklopených zadních sedadlech. Sklopením sedadel druhé řady lze prostor pro náklad zvětšit přibližně na 1300 litrů. Vůz disponuje i předním kufrem s dalšími 52 litry (provedení 2WD), resp. 20 litry (AWD).

Velké plány Kia

EV6 je první vyhrazený akumulátorový elektromobil Kia postavený na zbrusu nové podvozkové platformě E-GMP (Electric-Global Modular Platform), představující první etapu přechodu Kia do nové éry elektrifikace pod novým sloganem značky ‚Movement that inspires‘.

Kromě toho zahajuje středně- až dlouhodobou strategii, kterou je do roku 2030 zvýšit podíl akumulátorových elektromobilů (BEV), plug-in hybridů (PHEV) a hybridních elektrických vozů (HEV) Kia v celkovém prodejním mixu až na 40 procent; cílové roční prodeje těchto ekologických vozidel by přitom měly činit 1,6 milionu kusů.

Kia v rámci těchto cílů plánuje do roku 2030 navýšit prodeje BEV na 880 tisíc kusů a zařadit se mezi nejprodávanější značky světa. EV6 je prvním z 11 nových akumulátorových elektromobilů, které Kia plánuje uvést do roku 2026 – sedm na architektuře E-GMP, resp. čtyři elektromobily odvozené od stávajících modelů.

Model EV6 se bude vyrábět v Jižní Koreji. Zahájení prodeje modelu na vybraných světových trzích je naplánováno na druhou polovinu roku 2021; na některých trzích se 30. března začnou přijímat online rezervace.

tisková zpráva

65 Comments on “Kia EV6: dojezd 510 km, 800V architektura a spousta místa uvnitř”

  1. tyhle dve auta EV6 a Ioniq5 zmeni „svet“ BEV myslim ted nejvic
    tyhle dve auta EV6 a Ioniq5 zmeni „svet“ BEV myslim ted nejvic za poslednich nekolik let, je to takove jako kdys prisla Tesla S a ukazala smer

    je to vesmes baterkova technika Taycanu v mainstreamovem baleni a Korejci ukazuji ze umi konkurenci nadelat slusne vrasky 🙂 kdys bych vedle sbe postavil EV6, Ioniq5 a ID4 s Enyaq, tak tady na plne care asi vyhrava Korejsky koncern, ac interier Enyaq je fakt peknej, teda pro moje oci, ale ta technika to zene smerem ke Korejcum

          1. Podobne se vyjadruji rusaci o drivejsich nepovedenych letech
            Podobne se vyjadruji rusaci o drivejsich nepovedenych letech Falcon 9. Dnes cumi s otevrenou hubou a radeji nic nerikaji. Tesla a SpaceX maji kratkou historii, ale zato velmi strmou cestu k uspechu. Ze ten clanek o TMX vysel na autoforu nema cenu mluvit. A ze baterka v klicku muze byt polovybita u kazdeho auta uz ani neni nutne pripominat. Jinak v clanku se pise ze auto bylo 3 roky stare a pritom mezi 2016 a 2020 kdy clanek vysel je rozdil 4 roky. Ale preju vsem troubum a nepratelum Tesly hezky zazitek.

      1. Stejně všichni budou dávat všechno všude, protože to
        Stejně všichni budou dávat všechno všude, protože to bude levnější, než homologovat padesát vairant – Korejci a Japonci to mají dávno propočítané, že příplatky a konfigurace jsou zbytečná komplikace – Tesla to dotáhla do extrému, protože je to pro ni extrémně výhodné na montáž a i tak má kvalitativní problémy – takže znouzecnosti udělali marketingově přednost a Tesla má nejlepší marketing na světě v kombinaci se zástupy věrných

      2. ani bych se nedivil kdyby vsechny koncernove elektromobili
        ani bych se nedivil kdyby vsechny koncernove elektromobili dostali pri faceliftech do 2-3 let taky 400/800V techniku, navic za ty 2-3 roky zase o kousek poskoci i samotne baterky a treba se doskame u vrcholnych verzi vyuzitelnych kapacit okolo 100kWh a tedy dojezdu okolo 500-550 realnych

      1. Asi tak, jak to tady číňani válcují ve spalovacích
        Asi tak, jak to tady číňani válcují ve spalovacích autech? I spalováky jsou v Číně mnohem levnější a žádné válcování v Evropě se nekoná. Proč by to u EV mělo být jinak?

        Můj názor je, že se v EV nic moc nezmění oproti situaci jaká je se spalováky. V Evropě budou převládat evropské, japonské a korejské značky, americká Tesla bude v menšině a číňané tady budou za exota, jako třeba Zhi-Do s pár prodanými kusy. Ale je to jenom odhad…

            1. Tak to vidite blbe. Do Evropy se dovazi uz par spickovych EV.
              Tak to vidite blbe. Do Evropy se dovazi uz par spickovych EV. Napriklad BMW iX3, TM3 SR LFP, Nio a BYD. Mozna i jine. Tusim ze i VW ma podobne plany. A kluci sikmooky jsou ucenlivy a casem budou i ciste cinska auta na urovni. Vas otec se podobne posmival korejskym a japonskym autum?

              1. ale vise jmenovana auta jsou naoko jine narodnosti, a Nia a
                ale vise jmenovana auta jsou naoko jine narodnosti, a Nia a BYD tu prozatim zadnou prodejni hydparadu neudelali

                ono vesmes Evropa je hodne konzervativni, i proto se tu stretavaji 2 nazorove proudy i na samotnou elektromobilitu

                neverim ze Cina v tomto desetileti nejak vyrazneji uspeje s elektrikama v Eu krome Volva

                1. A i to Volvo, co vím, tak má pořád vývoj v Evropě a
                  A i to Volvo, co vím, tak má pořád vývoj v Evropě a Číňan akorát dal prachy na záchranu a moc jim do toho nezasahuje, naštěstí. Takže to bych taky nebral jako typickou čínskou automobilku. Ale budiž…

                2. hybridni a elektricky Volva se vyrabej tusim v Cine ne? a
                  hybridni a elektricky Volva se vyrabej tusim v Cine ne? a vozej to do Evropy vyhradne vlakem po hedvabny stezce co jsem nekde cetl

                3. To jo, jen mají vývoj v Evropě ve Švédsku, tak mi to
                  To jo, jen mají vývoj v Evropě ve Švédsku, tak mi to nepřijde jako typické čínské auto.

                  A treba BMW iX3 taky ne, jak tady někdo blouznil 🙂

                4. VW ma uz v Cine vyvojove centrum kam presunuli vyvoj z DE. Uz
                  VW ma uz v Cine vyvojove centrum kam presunuli vyvoj z DE. Uz jsem to kdysi psal, je to podobny trend jako drive v IT, kdy se vyvoj stehoval do Indie. Sam jsem u Audi mel tu „cest“ spolupracovat s indickymi koordinatory, kteri posbirali projekty a zpet prisly aplikace. Bohuzel casto nepouzitelne. Nevim kam to doslo, ale ve vyvoji aut to bude podobne castejsi. A cas ukaze zda to je dobre nebo ne. Pro zamestnanost to bude urcite spatne. Vsak automobilky vykrikuji, kolik musi kvuli EV zrusit mist. Pritom v tom je zahrnuta likvidace evropskych mist a budovani v Asii.
                  Takze VW uz nejsou ryze evropska auta.

              2. To, jestli vidím blbě, se uvidí za pár let. A BMW iX3 ani
                To, jestli vidím blbě, se uvidí za pár let. A BMW iX3 ani Teslu 3 nepovažuji za čínské auto, je jenom vyráběné v Číně. Myslel jsem, že se bavíme o čínských značkách, to bylo předmětem původní diskuse. Nevím, proč diskutujete, když si nepřečtete o čem diskuse je 🙂

                Jo, BYD a jiné se možná vozí, ale ve statistikách prodejů v Evropě je moc nevidím, tak uvidíme jak si povedou. Klidně bych se vsadil, že za 10 let nebude situace na trhu EV v Evropě moc odlišná od situace, jaká dnes vládne ve spalovacích autech, co se týká zastoupení jednotlivých značek, resp. krajin a kontinentů. Prostě podle mě to tady Číňan nezválcuje, jak bylo původně napsáno a na to jsem reagoval.

                1. Mozna ze do deseti let budete jezdit v cinskem EV uplne stejne
                  Mozna ze do deseti let budete jezdit v cinskem EV uplne stejne spokojene jako ted ve vasem japonskem spalovaku.

                2. Je zajímavé, jak se silně vyhrazujete proti Rusku a Čína
                  Je zajímavé, jak se silně vyhrazujete proti Rusku a Čína je ok?

                3. Zrejme nectete z mych prispevku dostatecne jasne poselstvi, ze
                  Zrejme nectete z mych prispevku dostatecne jasne poselstvi, ze evropske automobilky by mely vyvoj emobility akcelerovat, jelikoz jinak hrozi, ze Cina nas paterni prumysl zdecimuje. Celou dobu pozaduji vcasne kroky proti rysujicimu se nebezpeci. Ze Mercedes nevyrabi EV by me vlastne mohlo byt uplne u prodlouzeneho zatylku. Jenomze ja mam obavu z cinske invaze a proto bubnuji na urychleni vyvoje odpovidajicich EV. rusko a cinu beru jako dve nejvic nepratelsky operujici zeme.

                4. Stačí udělat to samé, co USA nebo Čína – pokud chcete
                  Stačí udělat to samé, co USA nebo Čína – pokud chcete dodávat, fajn tak chlapci budete lokalizovat…všechny automobilky na světě, co přesunuly vývoj do Číny, to dělaly, protože, kdo v Číně nelokalizuje, tak tam nedodává.

                5. Možná, ja se nepasuji za vseveda. Jen jsem napsal co si
                  Možná, ja se nepasuji za vseveda. Jen jsem napsal co si myslím o tom válcovaní čínskými EV.

          1. velkej problem Cinskych aut jsou prave licence schazejici pro
            velkej problem Cinskych aut jsou prave licence schazejici pro prodeje na jinych trzich, a ty licence pokud to auto ma bejt i klavlitni a bezpecne, coz je dalsi aspekt na ktery se treba v Eu hodne kouka, by to auto prodrazili na podobnou uroven jako Korejska auta, takze Cinani by museli hodne zapracovat nejen na licencovani, ale hlavne na bezpecnosti tech aut

            celkem zasadni problem bych videl i v siti dealeru a servisu, u Tesly je to vpohode taky jen u lidi co Tesle fandi, nefanda Tesly ale v prvni rade koukne na to ze nejblizsi servis pro to auto ma hodne daleko a kdys mu pak spocitaj pojistku tak vetsinou skonci u konkurence, a ze zrovna Kia/Hyundai tech dealeru maj celkem hodne i po te rosade Vosickeho nebo jak se jmenoval

            aneb nemyslim si ze by Cinani nejak vyrazneji krom Volva v Evrope zabodobovali v tomto desetileti s dalisma znackama, a u toho Volva to je diky tradici a mozna i diky tomu, ze spousta lidi ani netusi ze Volvo je dnes Cinske a stale si ho spojuji se Svedskem

                1. Já bych se radši nevsázel, a nejedná se pouze o lithium,
                  Já bych se radši nevsázel, a nejedná se pouze o lithium, nebo kobalt.

                2. To jako zase vytahujete touhu vsech pitomcu, ze
                  To jako zase vytahujete touhu vsech pitomcu, ze elektromobilita zanikne?

                3. a proc by mela zanikat? spise se presune zajem na zajimavejsi
                  a proc by mela zanikat? spise se presune zajem na zajimavejsi technologie baterii ktere nejsou na tech vzacnejsich kovech tolik zavysle

      1. Citace z článku, resp. je to tisková zpráva:
        „Jde o

        Citace z článku, resp. je to tisková zpráva:
        „Jde o prvním elektromobil značky Kia, u nějž může zákazník vybírat mezi pohonem předních kol (2WD) a stálým pohonem všech kol (AWD). Pohon AWD přitom zprostředkuje rozšířené dynamické schopnosti vozu i za těch nejnáročnějších jízdních podmínek.“

        Tak jak to tedy je? Taky bych spíš čekal pohon zadních kol plus AWD.

      2. A tady citace z auto.cz:
        „Právě technika je to

        A tady citace z auto.cz:
        „Právě technika je to nejmodernější, co je aktuálně pro elektrovozy k dispozici. EV6 nabídne několik variant pohonu, přičemž jako vůbec první elektromobil značky nabídne výběr mezi pohonem jedné (té zadní) nebo obou náprav. Standardní pohon zadních kol má přitom pomáhat jízdním vlastnostem, navíc neomezuje vnitřní prostor jako u konvenčních aut se spalovacím motorem vpředu, vyžadujících centrální tunel.“

  2. Vypadá to moco dobře. Jsem zvědavý na první
    Vypadá to moco dobře. Jsem zvědavý na první zkušenosti.

    Dnes výlet s eNirem :

    330 km, z toho 250 dálnice 120 km/h tempomat, 60 km okresky a 2O km město.
    Teplota 20C, topení a klima zapnuté, dokonce i rádio hrálo

    a spotřeba 15,8 !!!!

    Jsem z toho auta fakt nadšenej !

      1. Nevím jak Runner s dýzlem… Za sebe ale můžu říci po
        Nevím jak Runner s dýzlem… Za sebe ale můžu říci po cca 20 let řezání s dvoutaktními Husqvarnami, kdy řežou na stojato, na šišato, na placato, v horku, v mrazu, prostě vždycky, když do ní doliju benzín a nabrousím řetěz – tak nezastavitelně. Kdyby měly eMrdky natočit tolik co moje 3,5 kW Husqvarna, musely by vaše prd.ele dotáhnout až na Pluto, aby to bylo v poměru k tomu, co dokáže ten prcek. Čus.

        1. A toho smradu, čo si sa pri tom nadýchal. Tiež som sa už
          A toho smradu, čo si sa pri tom nadýchal. Tiež som sa už niečo s 357XP narezal. Je to super stroj ale dnes ho už používam iba na spílenie stromu a všetko ostatné robím s aku pílou Stihl a Makita. Nemajú, samozrejme taký rezný výkon ale to ticho a čistý vzduch okolo, stoja za to.

          1. Svatá boží prostato ;-). Kdybych byl jednosmyslový jako
            Svatá boží prostato ;-). Kdybych byl jednosmyslový jako Tesilák, možná by mi smrad vadil? Jenže já vnímám i chutě, světlo a tmu, jednou hluky, jindy zvuky, barvy, teplo i chlad… Můj svět je vícerozměrný, zatímco Tvůj se smrsknul jen na pohyb v jedné ose, vlevo je absolutně sterilní vzduch a úplně vpravo je vzduch ze spalováků, že? Takže si posuneš šoupátko nadoraz vlevo a jsi happy? Co ale děláš, když jdeš sr.át? 🙂 🙂 🙂 Dáváš si na nos kolíček na prádlo? Aj tak sa može….

            1. Nesklamal si, ostatne, ako vždy. Mám pre teba (alebo pre
              Nesklamal si, ostatne, ako vždy. Mám pre teba (alebo pre skôr pre tých v tvojom okolí) zlú správu: inteligencia sa ti rapídne znižuje a bude to už len horšie. Zrejme tie výfukové plyny majú negatívny vplyv na tvoj, už dosť, atrofovaný mozoček. Do toho ešte prostata …
              Nezávidím ti 🙁

    1. Překlad pro lidi s mozkem nepostiženým
      Překlad pro lidi s mozkem nepostiženým elektroláskou:

      „Najel jsem pracovně v mírném lockdownovém provozu 330 kilometrů, díky krásnému jarnímu dni s ideálním počasím bez topení a klimatizace. Při odečtu na elektroměru lehce pod 20 kWh/100km, tedy s emisemi i provozní cenou na úrovni odpovídající spalovacímu autu. Po zohlednění toho půl milionu, co jsem mohl investovat jinde a kde by mi vydělával cca 4-5 tisíc Kč měsíčně, mě to stálo o dost víc, než se spalovákem.

      Ale protože se širším kontextem nezatěžuji, jsem nadšený.“

      1. No vidíš to, já jsem první zimu neměl ani rýmu ani mě
        No vidíš to, já jsem první zimu neměl ani rýmu ani mě nechytly plotýnky jako v tom promrzlém dieselu. Elektromobil topí okamžitě. Spotřebu neřeším protože to mám zadarmo. Emise nulové protože co jsem do sítě v létě dodal to jsem si v zimě vzal.

      1. Kulišníci v elektromobilech odkládají kulichy a po
        Kulišníci v elektromobilech odkládají kulichy a po měsících zimou stažených prdelí dělají ramena? 😀

        Potřeboval jsem si odskočit na D11 a při zaparkování na „vyhrazeném“ místě pro elektromobilní chudáčky jsem si nemohl nevšimnout, že odkládáte ty vaše srandovní čepičky a začínáte zase vypadat skoro jako normální lidi. 😀

        https://pasteboard.co/JV8BjIR.jpg

      1. korejci takova auta delaj, jen je neprodavaj ofiko v EU, treba
        korejci takova auta delaj, jen je neprodavaj ofiko v EU, treba Hyundai Palisade je az 8 mistne, a v 7 misten konfiguraci je to doslova luxusni svezeni 2+2+3, pak v EU ne prilis oblibenej maxivan H-1, nebo MPV Kia Carnival nebo minivan Sedona, pokud tyhle modely casem zelektrifikuji, tak doufam ze se podivaj i do Evropy, pripadne se to sem bude tahat individualne, protoze prave Kia Sedona by me jako rodinne auto vyhovovalo

      2. Tak to se zeptej kajakáře, jestli se mu nezdá kajak malej.
        Tak to se zeptej kajakáře, jestli se mu nezdá kajak malej. Jeho kámoši ježdění v šesti na raftu.
        Jezdím hodně sám, někdy s manželkou, občas jedno malé dítě a čas od času s babi a dědou na výlet.
        Takže mě se malý nezdá, pro čtyři lidi místa habakuk. Hlavně ujede to v pohodě a bez omezování 400 kiláků a to je pro mě podstatné.
        Pokud potřebuješ auto pro sedm lidí, musíš chvíli počkat. Ale Dáčie, nevím nevím.

Napsat komentář