Během uplynulých 12 měsíců neklesl v západní Evropě podíl elektromobilů na nově prodaných autech pod 2 %.
foto: Kia
Podle analytika Matthiase Schmidta, který dlouhodobě sleduje statistiky prodejů aut v západní Evropě, je dvanáctiměsíční průměr prodeje elektromobilů nad 2 %.
To znamená, že každé 50. nově prodané auto bylo elektromobil. Během vrcholících dodávek elektromobilu Tesla Model 3 dokonce podíl dosahoval v některých měsících na 2,5 %.
Schmidt ale upozorňuje, že vysoký podíl lze přičíst několika okolnostem. Jednak to byly daňové změny v Nizozemsku, které přinutily řadu zájemců o nákup elektromobilu investovat před koncem minulého roku.
Dalšími faktory byly samozřejmě masivní dovoz elektromobilů Tesla Model 3 do Evropy a také velmi dobré prodeje nových modelů Kia a Hyundai, jmenovitě Kia e-Niro a Hyundai Kona Electric.
foto: Matthias Schmidt
Schmidt předpokládá, že i v příštím roce zažije západní Evropa výrazný nárůst prodeje elektromobilů. Bude to dáno zejména zpřísňujícími se emisními limity. Od roku 2020 totiž musí 95 % vyrobených aut plnit limit 95 g/km a od roku 2021 to bude 100 % vyrobených aut.
Jen koncern Volkswagen (všechny jeho značky) by údajně příští rok rád prodal v Evropě na 300 000 elektromobilů. Podíl by tak mohl dosáhnout až 3,5 %, neboli přes půl milionu prodaných kusů.
Volkswagen prý v roce 2025 prodá 1,4 milionu BEV a bude
Volkswagen prý v roce 2025 prodá 1,4 milionu BEV a bude jednoznačným lídrem, zatímco Tesla bude až 4. největší výrobce s prodeji 413 tisíc 😀 nám chce namluvit CNN
Ani jsem netušil že prodeje ev jsou až takhle nízké.
Ani jsem netušil že prodeje ev jsou až takhle nízké.
S tvým nízkým IQ se není čemu divit.
S tvým nízkým IQ se není čemu divit.
Je na tom krásně vidět síla médií a lobbing v praxi,
Je na tom krásně vidět síla médií a lobbing v praxi, podle článků a médií má laik pocit, že elektromobilita je nosným tématem světa a jiná auta už prakticky nemají šanci na existenci, ovšem prevít neviditelná ruka trhu skládá účet opačný….
Na první pohled dobrá zpráva, ale když to otočíte tak je
Na první pohled dobrá zpráva, ale když to otočíte tak je to k pláči. Znamená to totiž, že 98 ze sta prodaných aut jsou stále ještě spalováky.
Nemluvě o tom, kolik se vůbec prodá nových aut. Nevíte, existuje někde statistika, kolik se jich z provozu (a z existence) vyřadí? Jestli je to plus mínus obměna, nebo nárůst?
OT: Renault ZOE Z.E50 Fully
OT: Renault ZOE Z.E50 Fully Charged
https://www.youtube.com/watch?v=IYBz_5H2jdw
Hezky auto.
Hezky auto.
Od 1.4.t.r. mam pri cestach po CR dojem, ze BEV se tu jaksi
Od 1.4.t.r. mam pri cestach po CR dojem, ze BEV se tu jaksi vytratily.
Bohuzel. Ale ja jsem optimista. Dockame se i my.
Bohuzel. Ale ja jsem optimista. Dockame se i my.
Proč zrovna od apríla ???
Já mám teda úplně jinou
Proč zrovna od apríla ???
Já mám teda úplně jinou zkušenost, kažýdu chvíli na sebe blikáme nebo máváme. Vrací mě to o padesát let zpět, kdy na sebe mávali majitelé stejných značek aut.
A fakt není výjimkou potkat v Praze i dvě další ev najednou (a to ne u nabíječky).
Prece 1.4. e.on zpoplatnil vetsinu svych stojanu a je u nich
Prece 1.4. e.on zpoplatnil vetsinu svych stojanu a je u nich prazdno.
Imho v Pze je tomu mozna jinak, kdyz je potkavate.
Aha, to mi nedošlo.
No tedy fakt nevím,nevím. Pokud je
Aha, to mi nedošlo.
No tedy fakt nevím,nevím. Pokud je vidíš prázdné, znamená to možná, že už je dost nabíječek :-).
Protože nenabíjet za 3 kč, když doma je to za 2,20 mi připadá zcestné, i když chápu, ža zadara je to milejší.
A všichni přeci víme, že na dnešní ceny nabíjení budeme jednoho dne vzpomínat jako na zlaté časy emobility.
Tak ať nám to chlapci co nejdýl vydrží, že ???
Inu ten pohled na pocet 🙂 mne nenapadl 🙁
Ta zmena ale byla
Inu ten pohled na pocet 🙂 mne nenapadl 🙁
Ta zmena ale byla ku prospechu. Od toho dne, kdyz jedu dal a musim nekde pricucnout, neresim 10min pred prijezdem appkama ci webem, zda je tam volno. Prijedu, pricucnu; vyjimecne se s nekym stridam. Pisni jak je to po Pze.
Praha je podle mě v pohodě, nabíječek dost a rostou
Praha je podle mě v pohodě, nabíječek dost a rostou další. Dost i bezplatných u obchodů – tam si ale vždycky alespoň drobnost koupím.
Já teda nikdy nezjišťuji, jestli je obsazená nebo ne, většinou je mám cestou, tak to „risknu“. Občas tam někdo nabíjí, ale do pěti až deseti minut končí. Pokud zrovna přijel, jedu dál. I když, pravda, jsou místa, kde bývá obsazeno častěji – Praha 4 Duhová a U pomníku, ale tam je zase hned vedle na Brumlovce pár stojanů, sice na placeném parkovišti, ale 15 minut zdarma, což mi vždycky stačí.
Takže za mě Praha v pohodě.
To je presne ono „do peti deseti min odjizdi“. Protoze byt to
To je presne ono „do peti deseti min odjizdi“. Protoze byt to gratis, tak nabije co to da bez ohledu na cas.
Je to tedy jaksi vychovne.. byt u 100janu jen potud, aby objel co potrebuje a u dalsiho nab.mista mel idealne 0+% soc. PS: nikdy to netrefim a mivam 10+%.
Jindy, kdyz prijedu k nab.mistu a vim ze tam nekde budu pul, hod ci dve, tak pouziji AC, abych nemusel po x-minutach preparkovavat a necham DC free.
Všechno je to ohleduplnosti a umění vyjít si vstříc. A
Všechno je to ohleduplnosti a umění vyjít si vstříc. A jsem přesvědčenej, že většina eřidičů to tak má, alespoň dle mých zkušeností.
Já mám to samé, o 50 let zpátky.
Problém ale asi
Já mám to samé, o 50 let zpátky.
Problém ale asi nastává, když jedu spalovací dodávkou a taky zablikám, pokud je to známý tak mne pozná pokud je to neznámý, tak se asi diví proč na něj blikám.
🙂
Škoda, že už nepatříme do západní Evropy…
Škoda, že už nepatříme do západní Evropy…
a dlouho patřit nebudeme…dokovad tady budou převládat
a dlouho patřit nebudeme…dokovad tady budou převládat názory polointeligentních degresivnich pablbu…tak budeme na chvostu Evropy jako ostatně už v čemkoliv jiném…skoda…měli jsme našlápnuto dobře před lety…
Jako soudruh na hrade atp. Je to tragedie.
Jako soudruh na hrade atp. Je to tragedie.
Zeman je boží.
Zeman je boží.
Už aby s ním byl. Ikdyž Zeman má spíše větší šanci u
Už aby s ním byl. Ikdyž Zeman má spíše větší šanci u jeho kolegy v suterénu.
To tam máte peknú ostudu 🙂
To tam máte peknú ostudu 🙂
Je mi naprosto jedno, kdo tam sedí. Problém je, že tam
Je mi naprosto jedno, kdo tam sedí. Problém je, že tam sedí za moje prachy a nepotřebuji ho. Ale musím ho platit.
Aby 10,5 milionu lidí na rozloze plivnutí do moře mělo prezidentskou kancelář, senát, sněmovnu, vládu s premiérem a +-15 ministerstvy, které kromě Prahy mají ještě XY místních poboček po celé ČR, 14 krajských úřadů, a nim krajská zastupitelstva, krajské radní a hejtmany a pod nimi bylo ještě 6.000 obcí s jejich zastupitelstvy, radními a starosty, přičemž některé se dále dělily (třeba Ostrava na necelý dalších 30 městských částí s jejich zastupitelstvy, radními a starosty) a teprve nad tím měly velké zastupitelstvo a primátora, tak to je fakt velký problém. A v to nepočítám ústavy a různé další vládou, kraji, městy a obcemi zřizované organizace většinou na věci, o které by se měl postarat trh. A třístupňové soudnictví a ústavní soud nad tím vším, další mraky peněz.
To je prostě nesmysl nad nesmysly, který navíc stále bobtná a roste.
Za tvoje prachy ne, ty jsi dotační parazit. Ti se živí na
Za tvoje prachy ne, ty jsi dotační parazit. Ti se živí na úkor společnosti.
Příjemci dotací by neměli mít volební právo.
Vy jste dobrý estébák. Jak tak o mně všechno víte,
Vy jste dobrý estébák. Jak tak o mně všechno víte, včetně dańových přiznání mých i mých firem a lidí v nich pracujících.
Největší podporu elektromobilů stát udělá, pokud bude
Největší podporu elektromobilů stát udělá, pokud bude cena elektřiny co nejnižší. Tj žádné příplatky za OZE. V takovém Německu se EV nemá šanci nikdy vrátit na pohonných hmotách.
No, co se týče elektromobility a efektivní ochrany
No, co se týče elektromobility a efektivní ochrany životního prostředí (to, jak se k přírodě chovat) – tak než v Německu, tak bych si radši bral příklad v Dánsku