Kartu E.ON Drive nově akceptují i dobíječky elektromobilů Ionity

Řidiči elektromobilů, kteří jsou registrovaní v sítí E.ON Drive, mohou pomocí jedné karty nabíjet už u čtvrté velké sítě dobíjecích stanic v Česku. Po domovském E.ON Drive a sítích PREpoint a ČEZ pro ně společnost E.ON dokázala zajistit i možnost dobíjet u stanic IONITY.

„Roaming je pro rozvoj elektromobility velice důležitý. V tomhle směru jsme se za poslední rok posunuli dopředu a snažíme se dělat postupné kroky k tomu, abychom pro naše zákazníky tuhle službu dokázali zajistit v co největším rozsahu a kvalitě. Využili jsme možnosti, která byla dostupná, a na národní úrovni mohou naši zákazníci jednoduše dobít jedním čipem už u více než 600 stanic těch největších sítí,“ vysvětluje Martin Klíma, vedoucí oddělení Mobility Services společnosti E.ON Energie. A snahy E.ONu tím nekončí. Do budoucna by chtěl přidat minimálně ještě jednu výraznou síť a otevřít by chtěl pro své zákazníky i další stanice v zahraničí. 

Využít lze nově 14 ultrarychlých dobíječek

Celkem čtrnáct ultrarychlých dobíječek sítě IONITY o výkonu 350 kW mohou řidiči registrovaní v sítí E.ON Drive využít na pěti lokalitách poblíž hlavních dálničních tahů v Česku. U dálnice D1 mohou dobít v obou směrech u Pávova a dále pak u Nupak. U dálnice D8 mohou využít stanice u Lovosic a na D5 lokalitu u Berouna za obdobné ceny jako další neregistrovaní zákazníci této sítě.

„Je to zvýšení komfortu pro naše zákazníky. V případě potřeby mohou využít další stanice a nemusí řešit jejich platební mechanismus. Jen přiloží svůj čip,“ dodává Jakub Kott, který má právě roamingové služby v E.ONu na starost.

Využít síť IONITY s čipem E.ON Drive mohou zákazníci zatím jen v České republice. Propojení obou sítí je možné pomocí platformy Hubject. Právě díky této platformě E.ON zpřístupnil pro své zákazníky už na konci minulého roku stanice sítě ČEZ, kterou mohou pro své dobíjení jednostranně využít. Oboustranná spolupráce pak už téměř tři čtvrtě roku funguje se sítí PREpoint.

Síť E.ON Drive má v Česku 150 dobíjecích stanic pro elektromobily. Z toho jsou tři ultrarychlé dobíjecí stanice s výkonem 175 kW ve Vystrkově u Humpolce (Jedná se o první otevřenou ultrarychlou dobíječku v České republice v srpnu 2019.), v Rozvadově a nově také u Vyškova. V minulém roce elektromobilisté v síti E.ON Drive při rekordním počtu 38 660 dobití odebrali více než 627 MWh elektrické energie, dosud nejvíce během jednoho roku. Více informací najdete na www.eon-drive.cz.

zdroj: tisková zpráva

80 Comments on “Kartu E.ON Drive nově akceptují i dobíječky elektromobilů Ionity”

      1. Co taky čekat od superšmejda… Horší je prohlášení šéfa VW: Přechod na elektromobilitu nestíháme, nemáme baterkárny… Jó když se neinvestuje do budoucnosti a radši ve zlatých časech plní soukromé trezory… Ale nebojte, oni vám pomůžou čínské elektromobilky…To bude jízda….do prdele 😢

      1. Tak co, už začínáš chápat, že smát se neúspěchům EVROPSKÉ elektromobility je stejně hloupé, jako se smát sousedovi, když mu sarančata žerou úrodu?.. Když se v Evropě začalo jezdit na pneumatikách, amerika si vystačila ještě s obručema… Vážně věříš, že je dnes podobně možné, aby Asie a Amerika jezdila na elektřinu a Evropa na fosil?… Vážně si takový 🤡?

              1. According to the China Passenger Car Association (CPCA) (via CnEVPost), in 2022, sales of plug-in electric cars might reach 5.5 million, while the overall New Energy Vehicle volume (including commercial vehicles and buses) should be at up to 6 million.

                The market share would then further increase to 22%, and most likely, the majority of plug-ins will be all-electric.

                Those are pretty serious numbers that will translate into very high global EV sales, as China is the world’s largest EV market.

                https://insideevs.com/news/558136/china-plugin-sales-prediction-2022/

                1. Might, most likely, should be…

                  Já miluji predikce chování trhu. Ukaž mi studii, která předpovídala pokles prodeje elektromobilů v ČR v roce 2021 o 20%.

                2. 42: nedávno to přirovnával Sandy Munro, k 70 rokům, kdy i díky ropné krizi začali Japonci v Americe a Evropě více prodávat auta.Tehdy měla „velká trojka“ naprostou většinu trhu, a všichni „experti“ tvrdili, že to je dočasné, a „zlaté časy“ se zase vrátí, realitu určitě znáte.Dnes si místo Japonců dosaďte Čínu, a pokud se rychle neprobereme, tak končíme, a nějaké prodeje v ČR jsou absolutně mimo mísu.

                3. Uvedené přirovnání má jednu podstatnou vadu. Úspěch šel ruku v ruce s tržním hospodářstvím, nikoliv proti němu.

                4. Jako, že v USA nebo Číně není tržní hospodářství?A pro šťouraly,naprosto čisté tržní hospodářství není nikde na světě, a dle mě ani nikdy nebylo, to je možná někde v knížkách „Václava 1“.

                1. Pro elektromopedům zvaným elektrokola nic nemám, tedy až na nepochopitelné tolerování jejich provozu v CHKO a jiných nevhodných místech. Ani proti elektrickým invalidním nebo manipulačním vozíkům, robotickým vysavačům apod.

                  To jsou vše aplikace, kde využití pohonu baterie-elektromotor dává smysl. Což ovšem neumenšuje problémy vlastní elektromobilům ani o píď.

                2. Pro Runču…A ani malou paralelku nevidíš? 😉 Cca 10 let zpátky jsem řešil s místním cyklo prodejcem elektrosadu na kolo… Tenkrát měl na krámě asi dvě drahá elektrokola a povídal mi, že nemá elektro rád, že je to pro lenochy… Dneska ho baterkáče dobře živěj…Co myslíš- už je má radši?😃

                3. Ne, paralelu nevidím. Věci jsou tak jak jsou a ne za co je vydáváme, nebo označujeme.

                  Elektromopedy byly, jsou a budou vzhledem k poměru mrtvé a živé váhy vhodná aplikace pro chemické baterie. Ano a pro lenochy. Což se nevylučuje a je jedno, jak je označíme.

                  Koalice SPOLU jsou proříští fašisté, kteří se dnes ve sněmovně pokusili o puč. Je jedno, že se označují za demokraty.

                  Podstatná je realita, nikoliv označování.

        1. Mě spíše vadila samotná nevyváženost diskutujících, kdy Vávra ač není nějaký super technický expert, tak je poměrně znalý uživatel a na druhé straně Vondra, který BEV možná nikdy neřídil a myslí si, že nevyjede kopec. 😀

          To mají v drtivé většině odpůrci BEV stejné. Tvrdí jak dané věci rozumí, ale často nejsou schopni dát dohromady ani základní části BEV, natož typy motorů, nabíječek, složení baterií nebo přehled nejrozšířenějších modelů a jejich parametry.
          Většinou se po 2 minutách stává z diskuze spíše přednáška, na konci které je podle míry velikosti ega buď stále zabedněný antiBEV nebo další „nakažený“.

                1. Ani na jedinou vulgaritku? Ty jseš teda čajíček.😜

                2. hele de vo to abys tady příliš nevobtěžoval bezduchejma kecama a když už tak dodával 😉 ale to fšechno moooc dobře víš 🙂

          1. „V prumeru majitel EV stravi nabijenim mene casu nez fosilak na benzince..“

            Toto platí, samozřejmě, jenom pro ty elektromobilisty, kteří v drtivé většině nabíjejí doma a tím pádem jezdí kolem baráku, resp. v dosahu dojezdu jejich EV. Zapíchnout kabel do zuta je opravdu rychlejší než natankovat za 6 minut plnou u benzinky.

            Stačí ale jedna delší cesta měsíčně, jak to mám já (přes 500 km tam a zpátky) a rázem je ta doba strávená nabíjením na cestě delší než tankování.

            Takže ano, pro uživatele, kteří nikam daleko nejezdí a mají doma nabíječku, to co jste napsal, většinou platí.

              1. Trasu co já jezdím do DE (519 km) mi to ukázalo s eNiro cca. 1 hod. nabíjení, dva nebo třikrát, dle taktiky nabíjení.

                Ta samá trasa s Tesla 3 LR mi ukázalo 23 minut nabíjení (po 300 km nabití z 10 na 73 a dojezd do cíle s 8%). Teplota nastavena na 0 st., jak je skutečně venku.

                Pro srovnání Ioniq 5 celkem cca. 37 minut nabíjení po cestě. Stejná trasa. A když snížím rychlost, sice nabíjím kratší dobu, ale dojedu později 🙂

                1. Holt pro dlouhé trasy je Tesla pořád jasná volba, efektivitu ještě nikdo nepřekonal, zvlášť s AWD pohonem. ps. Praha-Frankfurt (514km) s jedním 18 min nabitím, při 0°C.

                1. Proč? Tesla spadá pod obecné EV, jak bylo uvedeno a „spalovák“ taky nebyl konkretizován značkou.

Napsat komentář