Kalifornie: stát zaslíbený alternativním pohonům

Kalifornie, nejlidnatější a nejbohatší americký stát, je doslova mekkou alternativních pohonů aut. Už druhý rok za sebou tam je nejprodávanějším vozem vůbec Toyota Prius. Toyota tam prodá velkou část svých vozů z celých USA. A není sama, podobná je situace např. i pro Tesla Motors a její elektromobily Tesla Model S.

Kalifornie se vedle prefektury Aiči stane druhým místem na světě, kde bude Toyota testovat bezdrátové dobíjení pro vůz Toyota Prius plug-in hybrid
foto: Toyota

V Kalifornii přebývá plná jedna osmina všech Američanů, téměř 40 milionů lidí. Je to zároveň třetí největší stát co do rozlohy. Pokud by Kalifornie byla samostatnou zemí, šlo by o devátou největší ekonomiku na světě. V roce 2013 se tam prodalo celkem 69 728 vozů značky Prius (tedy klasický Prius, Prius v, Prius c a Prius plug-in hybrid).

Pro srovnání, v roce 2012 to bylo 61 893 prodaných kusů (26 % z celkového počtu prodaných hybridů Prius v ). Toyota tak svými hybridy zcela zastiňuje veškerou svou konkurenci, ačkoliv například Ford už začíná japonské automobilce dělat vrásky na čele.

Zásadní úspěch Toyota v Kalifornii (v celých USA prodala za rok 2013 celkem 234 000 hybridů Prius) má za následek i to, že po Japonsku je Kalifornie dalším místem, kde se začíná testovat bezdrátové dobíjení plug-in hybridů Prius.

Pro zajímavost: kalifornská (tedy „domácí“) automobilka Tesla Motors prodala v Kalifornii za rok 2013 celkem 8347 elektromobilů Tesla Model S z celkově prodaných 22 477 aut. To znamená, že plných 37 % vyrobených automobilů Tesla se prodá přímo v Kalifornii.

tisková zpráva

6 Comments on “Kalifornie: stát zaslíbený alternativním pohonům”

  1. Ja mám Prius III štvrtý
    Ja mám Prius III štvrtý rok, najazdené 110000 a ak by som ho mal meniť tak zase len za Prius alebo niečo podobné. Je to návykové auto, kto neskúsi nevie. Spotreba sa pohybuje podľa podmienok : v lete po okreskách 3,8-4,2 , po dialnici leto , zima 5,0 – 5,5, po meste 4,2-5,0. V zime má na spotrebu najväčší vplyv keď jazdíte krátke trasy v nízkych teplotách. Motor beží dlhšie kôli zohriatiu a kúreniu, aj keby kôli batérii nemusel. V lete má klimatizácia minimálny vplyv, zvyšuje spotrebu cca o 0,1-0,2 l.
    Najviac si ale cením spolahlivosť Priusa. Za celý čas som mal jedinú závadu, menili mi pravé predné ložisko na kolese. Tá však bola spôsobená tým že som v zime sekol pneumatiku na našich krásnych cestách, a tá postupne vymlátila ložisko.
    Okrem tohoto poznám servis iba z pravidelných prehliadok. Dokonca dodnes mám pôvodné brzdové platničky, aj keď v dohladne im už hrozí výmena 🙂

Napsat komentář