Jihokorejská SK Innovation začala v Maďarsku stavbu 7,5GWh baterkárny, německé automobilky se tetelí

V lednu jsme informovali, že SK Innovation postaví v Maďarsku velkou továrnu na baterie. Minulý týden stavba oficiálně začala.

Bateriový článek společnosti SK Innovation.
foto: SK Innovation

Do roku 2022 hodlá jihokorejská společnost SK Innovation nainvestovat do své nové evropské baterkárny v maďarském Komárom celkem $777 mil. Výroba má ale začít už v roce 2020.

Ročně se bude v Maďarsku vyrábět 7,5 GWh bateriových článků. SK Innovation přitom zatím patří spíše k menším výrobcům baterií, k dispozici má pouze jednu 3,9GWh továrnu v jihokorejském Seosanu.

Všeobecně očekávané zvýšení poptávky po bateriích ale vede jihokorejské společnosti k významným investicím. Své baterkárny už v Evropě staví také Samsung SDI (Maďarsko) a LG Chem (Polsko).

Ti všichni sází zejména na významný růst poptávky po bateriích ze strany evropských automobilek. A nejspíš se nemýlí: Volkswagen několikrát deklaroval, že v roce 2025 chce prodávat čtvrtinu aut jako elektromobily.

SK Innovation bude v Komáromu vyrábět baterie pro elektromobily třetí generace, které umožní dojezd až 500 km na jedno nabití. Půjde o světově první středně velké až velké pouch články NCM (nikl-kobalt-mangan) s poměrem 8:1:1.

13 Comments on “Jihokorejská SK Innovation začala v Maďarsku stavbu 7,5GWh baterkárny, německé automobilky se tetelí”

    1. Vedia to aj sucasne ale chemia NCM 811 dosahuje lepsiu
      Vedia to aj sucasne ale chemia NCM 811 dosahuje lepsiu kapacitu baterii nez sucasne pouzivane. Naviac to co sa ma zacat pouzivat teraz je len prva generacia NCM811. Bohuzial ich nevyhoda je vo vyssej nestabilite a teda su este viac nebezpecne nez sucasne LiIon a otazna je tiez zivotnost.

      Dost som sa tesil na solid state baterie ale vypada to tak, ze napr. Toyota (vid. clanok vyssie) chce ich nastup oddialit, co je jasne pretoze teraz mozu predavat predrazene hybridy z ktorych maju velky zisk (kedze je to lacna technologia a predava sa ako superdraha).

      1. Jasne, zase spiknuti. Zli vyrobci nam nechteji dat solid state
        Jasne, zase spiknuti. Zli vyrobci nam nechteji dat solid state baterie i kdyz je maji uz 20 let v supliku. Nebo ze by to bylo jinak a te baterky proste nejsou pripravene na nasazeni? Zvlast vzhledem k tomu, ze je zatim nikdo neukazal, vsichni „na nich pracuji“ pripadne dokonce „jsou blizko“… S ohledem na to je 2030 pomerne optimisticky termin.

              1. Tesla má vlastní chemii a to pro auta i stacionární
                Tesla má vlastní chemii a to pro auta i stacionární baterie zvlášť, výrobu zajišťuje Panasonic, stejně tak jako zajišťuje výrobu baterek pro Toyotu podle jejich know how a stejně tak jako to zajištťuje LG pro GM podle GM know how.
                Tesla baterky ti Panasonic neprodá.

  1. šmarjá a porovnání s produkcí TESLA GIGA by nešlo??
    SK

    šmarjá a porovnání s produkcí TESLA GIGA by nešlo??

    SK Seosan = 4 GWh
    Madaři = 7,5 GWh
    TESLA GIGA1 2018 = 35 GWh / 2020 = 150 GWh

    kcc-hho.webnode.cz/znacka/tesla-gigafactory/

    Takže Maďaři jsou celesvětových PÁR DROBNÝCH jakokdyžsiusere soudruzi, to konzervu zaručeně nespasí :)))))))))))))))

Napsat komentář