Jeep a Bill Murray představili supervýkonné elektrokolo

Jan Horčík - 06 Únor 2020

Super Bowl, finále ligy amerického fotbalu, patří k nejdražším reklamním časům. Letos se reklamy nesly ve znamení elektromobility.elektrokolo Jeep

Značka Jeep patřící pod Fiat Chrysler Automobiles se přidává k ostatním světovým automobilkám, které už svá elektrokola představily.
foto: Jeep

Svou troškou do mlýna letos v rámci Super Bowlu přispěla také značka Jeep. V minutové reklamě si Bill Murray zopakoval svou legendární roli z filmu Na hromnice o den více z roku 1993 (Groundhog Day).

Hlavní roli tentokrát ale nehrál on, nýbrž nový Jeep Gladiator. Vedle něj si ale krátkou roličku střihnul také další stroj: terénní elektrokolo značky Jeep.

Elektrokolo bude vybaveno širokými pneumatikami, elektromotorem o výkonu 750 W (špičkově dokonce až 1,6 kW/160 Nm) a dojezdem až 64 kilometrů. Za jakou cenu se elektrické kolo bude prodávat zatím není jasné, dostupné bude v polovině letošního roku.

Zpět na HybridPřidat komentář

Až na to, že podle naší legislativy to nemůže na silnici.

---

19 tis km elektricky od roku 2018

Jooo? Od kdy? Nebo jsi myslel to myslel jinak, že ho musí registrovat jako "malou motorku" a pak nesmí na cyklostezky (protože na chodník nesmí kolo ani teď i když jezdí a policajti čumí a nic nedělají...)

Takže prvně učit, učit a učit ;)

Se učit nemusím. Tohle moc dobře vím.
Takže ano, pokud to dostane homologaci, tak to lze provozovat jako motorku.
A je k tomu potřeba vše. Helma, řidičák a musíte s tím jezdit tak jako s motorkou. Tj. žádné cyklostestky a pod.
Na takovém kole s výkonem 7kW jsem jezdil. Jede to super, ale brzdí to a drží to stopu prostě jako kolo. Na obyčejné motorce se cítím daleko jistěji.
A cenu počítám přes 100 tis. Takže proč si rovnou nekoupit el. skůtra? Vyjde to levněji. A na černo do lesa si můžu něco postavit sám. Lepší a levněji.

---

19 tis km elektricky od roku 2018

A bude to mít homologaci jako malá motorka, aby se to tak dalo registrovat?
Takže prvně učit, učit a učit ;)

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, aby mohli řídit jen skuteční řidiči - hned bude aut a lidí na silnici max 1/3

nevím jak se to jmenuje, bude to něco jako "elektroskuter"=škatulka=stejně to bude kolo.

Takže učit se , učit se a učit a za to se omlouvám, že sem neřekl, že se tím myslí "učit se obsah slov ne kaligrafiu"=ne jak se ta slova napsala, ale co znamenala obsahem ;)

P.S. Ale jestli chceš jet stylem, kdy nejde o obsah, ale grammar nazi/slovíčkaření, tak to napiš hned, pak nebude nedoruzumění ;)

Jakmile to není kolo, tak se homologujou brzdy, blatníky, osvětlení (nevím, jestli mají ještě dneska mopedy výjimku na směrová a brzdová svěla, ale myslím, že ne), rám, tlumiče, pneumatiky - to prostě je úplně někde jinde, než pro jízdní kolo. Předpokládám, že by se to muselo homologovat jako LA - tedy jako dvoukolový moped s konstrukční rychlostí max 45 km/h - pak samozřejmě vyplývá povinnost platit povinné ručení a pro řidiče řidičák a nosit motocyklovou helmu.

Kdyby to chtěli mít jako kolo, tak je jediná možnost kategorie LM s patřičnými omezeními, pak nemá smysl jejich řešení,protože pokud si dobře pamatuju, tak je tam omezení 25km/h konstrukční rychlost a 250W jmenovitý výkon motoru

Tím učit se učit se učit se jsem myslel přesně to, že píšete a poučujete a nemáte o tom elementární znalost, což jste s elektroskůtrem prokázal opakovaně.

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, aby mohli řídit jen skuteční řidiči - hned bude aut a lidí na silnici max 1/3

Jasně, když dám blatníky na kolo, tak to nění kolo, když přimontuju osvětlení, tak opět to zázrakem není kolo :D

Hele mám otázku, když jsem si na své horské kolo namontoval osvětlení, proč mě policajt něřekl, že už nejezdím na kole :D

Chápeš, že přeřazením kola namontováním 1kW vs 250W motoru není o tom, že to najednou nebude kolo, ale protože nebezpečí pro další cyklisty na cyklostezce...

No, problém je, že vy nemáte znalosti, dkyž dokážete naposat, že namontováním blatníků na kolo=takové se dají koupit i z výroby je podle vás už něco jiného :D Nekomentuju i ty další pohádky ajko tlumiče apod., díval ste se někdy poslední dobou po roce 89, že se prodávají i kola s tlumiči :D

No, podle toho co jste napsal teď je vidět, že jsme mimo a když přijdu do obchodu s kli a koupím si kolo co má blastníky a tlumiče, že mi vlastně neprodali kolo, ale bůhví co s čím nesmím na cyklostezku, ale jenom na polu :D

Aha zase jeden co nechápe souvislosti.
Jakmile to není kolo = myšlenko vozidlo kategorie jízdní kolo - v případě elektrokola max vozidlo kategorie LM
V tu chvíli buď máte vozidlo legislativně nelegální, nebo musí být homologováno jinak - v našem případě kategorie LA
Pro vozidlo z kategorie LA- světlo musí být homologované pros silniční provoz - takové to E s číslem v kroužku (co se dělá v čr je E8) atd.. TZN tlumiče, blatníky, brzdy, světla pro jízdní kolo nejsou schváleny pro použití na mopedu a naopak..už to chápete?

Co je a není kolo s pomocným pohonem (LM) z pohledu legislativy neurčuje vzhled a faktická funkcionalita, ale výkon motoru a konstrukční rychlost. Takže pokud máte vozidlo kategorie LM používáte komponenty cyklistické,
Pokud máte vozidlo kategorie LA používáte věci s plnou homologací - tedy tlumiče, brzdy, světla pláště, kola použitá z jízdních kolo (max kategorie LM), jsou tu chvíli neschválený díl a v případě průšvihu to jde naplno za tím, kdo to používá

Pokud máte elektrokolo, co překračuje parametry kategorie LM a nemá homologaci LA, potom se oficiálně s ním smíte prohánět na uzavřených areálech a nesmíte do provozu.

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, aby mohli řídit jen skuteční řidiči - hned bude aut a lidí na silnici max 1/3

A co jsem napsal? Ze když tam namontujes motor 1kW tak ho musis homologovat na něco jako elektroskuter, ale stale je to kolo, jenom nesmi ny cyklostezku s tím, že sem dodal, že na chodník nesmí ani teď (když pominu děti pod 9let) i kddyž protože se policajti flakaj a neřeší to.
Takže pro cyklistu skoro "nic nemění", jede sále na kole jenom, protože zákony potřebují škatulky je prostě "v motorkách".

Jasně nebudu mít světlo od větnamce (s číny bude...), ale budu muset mít něco "z razítkem", ale stále to bude kolo, jenom protože lidi jsou hovada co nechcou dodržovat nějaké základy odpovědnosti, tak se musí zaškatulkovat "kolo jako motorka", protože výkon a nutnost omezit hovado zakonem, aby nejel na cyklostezku a chodník...

A ten poslední odstavec co jste napsal já právě protože lidi jsou hovada a musí se řešit právě to, že jsou hovada. A o "výkoných motorů" je to zařazení na "motorky"

Obrázek uživatele Krueger

A neni ve vyhlasce nahodou, ze za motorove vozidlo se povazuje...25km/h a vykonem pres 1000W? Tech 250W je naka evropska pikovina... nebo?

To nevadí, cílová skupina s tím stejně jezdit nejlépe po stezkách prvních zón národních parků a běda tomu, kdo se jim pokusí něco říct nebo dokonce jim uctivě neuvolnit cestu. A samozřejmě budou přitom vřeštit, že jsou ekologičtí

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, aby mohli řídit jen skuteční řidiči - hned bude aut a lidí na silnici max 1/3

Off
https://oenergetice.cz/uhli/vyroba-elektriny-uhli-eu-roce-2019-poklesla-24


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil