Jak se v Česku žije řidičům elektromobilů? Šetří na povinném ručení i při údržbě vozu

Na českých silnicích aktuálně jezdí téměř 1 500 elektromobilů. Postupně se rozrůstá i počet míst, kde si řidiči mohou své vozidlo na elektřinu dobít.

Elektromobil šetří kromě emisí i provozní náklady. Majitelé elektrovozu spoří rovněž na povinném ručení, silniční dani a často také na parkování.
foto: BMW

Prodeje osobních automobilů v Česku rostou a spolu s nimi se zvyšují i počty prodaných elektromobilů. Elektromobily nebo vozy na hybridní pohon nyní tvoří 4,3 % všech registrovaných vozů v Evropské unii a jejich podíl by měl v dohledné době dále růst.

„V roce 2017 jezdilo na českých silnicích 1 475 elektrovozů, v provozu bylo 270 stanic. Rosteme o 55 % ročně,“ uvádí k elektromobilitě v České republice Asociace elektromobilového průmyslu. Experti také odhadují, že by se v roce 2020 v tuzemsku mohlo prodat až 7 000 vozů na elektřinu.

300+ dobíjecích míst

Při řízení elektromobilu je třeba myslet na pravidelné dobíjení baterie, což je zásadní rozdíl, s nímž se musejí řidiči ekologických vozů popasovat. Dobíjecích stanic v České republice ale přibývá, aktuálně jich je přes 300. Najdete je například u supermarketů, u frekventovaných silnic nebo u běžných čerpacích stanic či na dálničních odpočívadlech.

A další dobíjecí stanice rychle přibývají. Vznikají hlavně v rámci projektů spolufinancovaných Evropskou unií. V blízkosti velkých dopravních koridorů v České republice vyrůstají především rychlonabíjecí stanice, kde lze elektromobil dobít během několika minut.

„Loni v prosinci jsme otevřeli například novou dobíjecí stanici v Toužimi a v Písku. V nejbližší době otevřeme stanici v Nýřanech. Do konce letošního roku plánujeme vystavět přibližně další desítku stanic,“ dodává Miloslav Fialka, manažer společnosti E.ON zodpovědný za elektromobilitu.

Dojezd elektromobilů se postupně prodlužuje, a vozy se tak zbavují své hlavní nevýhody vůči autům se spalovacím motorem. Konkrétní vzdálenost, kterou na jedno nabití elektrovůz ujede, záleží na řadě faktorů. Svoji roli hraje kapacita baterie, styl jízdy i počasí

„U vozu Nissan Leaf 24 kWh se běžný dojezd po dálnici při rychlosti 115 kilometrů za hodinu pohybuje kolem 110 kilometrů. Ve městě by měl být kolem 130 až 150 kilometrů. Energii je nutné doplnit v případě, že dojezd klesne pod 20 kilometrů,“ říká Martin Poštolka, řidič elektrovozu.

Méně za servis i za povinné ručení

Elektromobily lákají nové majitele čistým a bezúdržbovým provozem. Snižují se celkové náklady, které řidič musí do svého vozidla investovat. Odpadá například pravidelná výměna oleje nebo svíček, což je nezbytné u automobilu se spalovacím motorem.

Nutná je pouze výměna pneumatik, brzdového obložení a brzdové či chladicí kapaliny. „Elektromobily vyžadují daleko méně údržby, nemusíte se zabývat výměnou oleje nebo olejových filtrů,“ potvrzuje Martin Poštolka.

V případě údržby elektromobilů by se přitom řidiči měli obrátit na autorizovaný servis. Technici pracující na elektrických vozech musejí projít speciálním školením.

Hodinová sazba techniků se liší podle servisu i typu vozidla. Běžně zaplatíte 450 až 850 korun za hodinu práce, výměna brzdové kapaliny vás vyjde na 350 až 1 000 korun. Za seřízení geometrie vydáte od 540 do 1 050 korun.

Kromě běžné údržby mohou majitelé elektromobilů ušetřit i na povinném ručení. Pojišťovny si v minulosti s elektromobily nevěděly příliš rady, ale to se postupně mění. Na elektrovozy se většinou vztahuje nejnižší možná sazba povinného ručení, což odpovídá vozidlům s obsahem do 1 000 ccm.

Některé pojišťovny zavádějí i speciální slevy při sjednání povinného ručení elektromobilů. Vozy na elektřinu jsou rovněž osvobozeny od silniční daně a aktuálně se zvažuje i jejich osvobození od dálničních poplatků.

Dotace na elektromobil

I když elektromobilů pořád přibývá, jejich cena je oproti klasickým automobilům stále vyšší. Nové elektrovozy se pohybují v cenovém rozpětí od 600 tisíc do dvou milionů korun. S jejich pořízením by zájemcům mohly brzy pomoci dotace.

„Aktuálně je projednáváno další vyhlášení výzvy Nízkouhlíkové technologie se zaměřením na elektromobilitu. Podnikatelé by tak mohli požádat o dotace na elektromobily. Podrobnosti ale zatím nejsou známé,“ uvádí Miloslav Fialka.

Jedinečný způsob využívání elektroaut nabízí krátkodobý operativní leasing ElektraCars. Řidiči mají zaručeno, že budou mít vždy nejmodernější typ elektromobilu a nemusejí se starat o servis, pojištění, výměnu pneumatik, ani o dálniční známku.

Součástí služby je i dobíjení zdarma. Svůj elektromobil může zákazník dobíjet doma, ve firmě, na všech nabíjecích stanicích společnosti E.ON a u dalších 100 vybraných dobíjecích stanic napříč celou republikou.

tisková zpráva

137 Comments on “Jak se v Česku žije řidičům elektromobilů? Šetří na povinném ručení i při údržbě vozu”

  1. Levnější povinné ručení nechápu. Takže někdo, kdo má
    Levnější povinné ručení nechápu. Takže někdo, kdo má prachy, si koupí elektromobil, dostane na to od chudiny dotace a ještě levnější povinné ručení, které pojišťovny opět vytahají z těch, kteří na předražené el.mobily nemají peníze. Celá tahle pseudoekologie ja naprosto absurdní. Hlavně když jedna zaoceánská loď během jedné cesty z číny do evropy vypustí tolik znečištění, co 50 milinů aut za rok.

          1. aha ty napises ze fnuka a tak to je 😀 zase dalsi ekologickej
            aha ty napises ze fnuka a tak to je 😀 zase dalsi ekologickej svazak, kdyz nejakej svazackej prijde a zacne prednaset o potrebe veset ty se spatnym nazorem protoze preci „svet je dal“, pak to smrdi nejakym pruserem.
            Svazaku kuku co planujete s bratry bolseviky dnes, kdo nema elektromobil bude viset na kandelabru nebo jako ada budete osvobozovat praci?

    1. správně ferdo 😉 to prase co jezdí dízl a šetří korunu
      správně ferdo 😉 to prase co jezdí dízl a šetří korunu na zdraví spoluobčanů bude platit/přispívat za to, že se chová jako dízlprase tj špiní vzduch tomu, kdo jezdí sice dražším ale čistým elektromobilem 😉 A tak je to správné 🙂

      kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/

    2. Pokud vezmete kolik současné největší lodě vypustí na
      Pokud vezmete kolik současné největší lodě vypustí na přepravenou tunu nákladu,zjistíte,že auto je mnohem horší. Ale prostor pro zlepšení emisí na moři je velký,to nepopírám.Narychlo jsem si našel data k MSC Oscar z roku 2015: Na každou spotřebovanou 1 kWh energie dopraví plavidlo 1 tunu nákladu do vzdálenosti 183 km!
      Na 1 t nákladu a 1 km vypustí výfukový komín Maersk-Tripple jen 3 g CO2, tj. 6krát méně než železnice,
      a 15krát méně než kdyby byl přepravován kamionem.

    3. Popořadě:
      1. Levnější ručení, to je otázkou

      Popořadě:
      1. Levnější ručení, to je otázkou matematiky, ceny vozu a pravděpodobnosti, že způsobí škodu. Pojišťovny jsou komerční organizace a já u sebe nevidím nikde příspěvek na povinné ručení pro auta na rozdíl od fotovoltaiky. Tedy za mě ok. Ale jinak obecně souhlas, dotace jsou zlo a je třeba je z ekonomiky dostat pryč. Je to projev totality, rozděl a panuj.
      2. Pseudoekologie, hmm, ona celá ekologie je ve skutečností hlavně ideologie. O zdraví nedej Bože o přírodu vůbec nejde. Jde o to zblbnout dostatek lidí a vytěžit z toho peníze. Tady dávám za pravdu.
      3. Zaoceánská loď, ano hřebíček na hlavičku. Letadlové lodě jezdí na jaderný pohon a funguje to.

      1. ad 3/ – no nevim, kolik zakazniku by bylo ochotno si priplatit
        ad 3/ – no nevim, kolik zakazniku by bylo ochotno si priplatit (v cene prepravy) za ochranu toho reaktoru, ktera je u letadlovky jaksi „v cene“ – stihacky, doprovodne mensi lode… Zatimco obchodni lode jsou (ano, vim, ze je to zjednoduseni) vzasade neozbrojene a „nesmi“ se branit.

  2. Tož v česku se nám žije docela obstojně. Už víme jak a
    Tož v česku se nám žije docela obstojně. Už víme jak a kudy kam.

    Ale můžete mi někdo prosím poradit, jak se mám připravit na nabíjení cestou přes Německo a Francii ???????? (na západ jedu jaksi poprvé)

    Díky moc za rady a tipy.

  3. Problémem je vláda, která toleruje dízlpopelnice bez DPF,
    Problémem je vláda, která toleruje dízlpopelnice bez DPF, automobilkám jejich další produkci a rozvoj Zemáku CNG. Elektromobily v ČEZký díře má za okrajovou záležitost 😉

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

    5.500.000 fosílijí ku 1.500 elektromobilů
    3.600 ku 1dné velké čezké bídě 😉

    auto.cz/poplatky-na-stara-auta-chudym-brat-bohatym-davat-120273

    1. Vládní dotace ČR na elektromobily jsou následující:
      1)

      Vládní dotace ČR na elektromobily jsou následující:
      1) povinné ručení 1.000 Kč pro všechny
      2) minimální síť nabíjecích stanic zpoplatněná
      3) vláda na vás zvysoka, leda že byste si dali solárko na střechu baráku ;))))

      kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/

    1. Tak to zkuste brát tak že dobrá investice je i velké
      Tak to zkuste brát tak že dobrá investice je i velké ušetření na nákladech (v tomto případě nákladech na komfort vozit si zadek).
      Pro rodinu s kočárkem bydlící na vesnici je jakékoliv auto nutnost..

      A když to vztáhnu na EV, tak pak už jen záleží kolik musí dávat za tento komfort „ve standartu“ (za spalovák) a o kolik je „výhodnější“ EV (protože nikdy nejde jen o cenu za kilometr, ale i o rozdílný způsob zajištění a používání).

      1. Pro běžnou rodinu s průměrnými příjmy se nemá
        Pro běžnou rodinu s průměrnými příjmy se nemá elektromobil šanci vyplatit oproti spalovací motorizaci.

        Třeba můj příklad, benzínová Hyundai i30 kombi za 350 tisíc korun, roční nájezd do 15 tisíc kilometrů. Potřebuji vozit rodinu, tedy 2 dospělí a 2 malé děti, sourozenecký kočárek který časem nahradí jiné věci a další věci. Ani za 10 let provozu se nedostanu na finální cenu, jakou bych zaplatil třeba za Hyundai Ioniq.

        Cena auta 350000,- cena za palivo za 10 let 320000,- za prvních 5 let servisu přibližně 30000,- za kompletní pojištění za 5 let 35000,-, za 10 let se tedy zřejmě nedostanu ani na částku 800 tisíc korun za které bych ani nepořídil Ioniq Electric který stále není prostorem vyhovující. Elektro mobilita prostě ještě do takového bodu nedospěla, aby se vyplácela u běžných lidí. Nehledě na fakt že většina lidí nemá po ruce 900 tisíc korun které by mohla dát za auto, a půjčení financí by tu možnost ještě prodražila o další zřejmě desetitisíce až statisíc korun.

          1. Dotace je ta nejhorší možná věc co nás potkala. Aneb
            Dotace je ta nejhorší možná věc co nás potkala. Aneb všem vezmeme, a dáme těm co mají dost na něco co si mohou koupit i bez dotací. Kdo má na Elektromobil za 900 tisíc, tak ten dotaci 100 nebo 200 tisíc opravdu nepotřebuje. BEV se mi líbej a jednou bych ho chtěl, ale dotace ho v mích očích dost srážejí.

          2. mali sme tu česko/slovensko dvakrát iba PRIVRETÝ kohútik –
            mali sme tu česko/slovensko dvakrát iba PRIVRETÝ kohútik – raz ropa, raz plyn.
            ani vojna, ani zdraženie, nič. skrátka dvadsať litrov na auto (veľký technický) na mesiac. a bolo vymaľované. a vtedy tu bola desatina dnešného počtu.

          1. A co když někoho automat a výbava nezajímá? Pro spoustu
            A co když někoho automat a výbava nezajímá? Pro spoustu lidí proste elektromobil nebude pořiditelný, pokud jeho cena neklesne na úroveň cenového průměru aut v dané krajině. V České Republice je to kupříkladu průměr 412 tisíc korun, to je průměrná cena zde nově prodávaných aut. I takováto investice je pro drtivou většinu lidí do auta nepřijatelná. Nehledě na fakt že drtivá většina lidí bz takové auto ani neměla kde nabíjet.

            V České Republice prostě budeme rádi, pokud se zde bude ročně prodávat třeba 5 až 6 % elektromobilů během 5 až 10 let a to jen díky firmám. Více prostě není reálné vzhledem k příjmům jaké zde lidé mají.

            1. nezajímá, nebude poříditelný, … to sú reči z
              nezajímá, nebude poříditelný, … to sú reči z hospody.
              cigarety a chlast zdražujú plynule a furt sa fajčí a pije.
              keď mňa začalo fajčenie zaujímať, stáli detvy korunu, bystrice/partyzánky korunu šesťdesiat, lipy dve koruny a tarasa si napamätám.
              víno ovocné i hroznové sme kvasili doma a kořalku pálili na kraji lesa, pre dievčatá sme kupovali likér HOBÉ.
              koľko dnes vyjde slabého fajčiara jeho návyk?
              koľkokrát za socíka boli výpočty o počte embéčok za dym a tbc/rakovinu?

              1. je rozdil zvedat cenu postupne u zavislaku, a nebo nadhodit
                je rozdil zvedat cenu postupne u zavislaku, a nebo nadhodit cenu vysoko naraz lidem kteri maji navyber i jinou „levnejsi moznost“ 😉

                kurak nema jinou moznost nez si poridit cigatery nebo tabak, ci skoncit s kourenim, motorista ma moznost si vybrat ze spousty aut na ruzne druhy pohonu, elektromobil pro nej neni jedina moznost 😉

                ja nespochybnuju elektromobily jako moznost snizovani emisi a tedy mozna i casem snizovani nekterych zdravotnich problemu a civilizacnich chorob, ja jsem zastance elektromobilu, ale take jsem realista ktery nemuze prehlizet fakta ktera jsou na „stole“ ted 😉 a ty fakta jsou jasna, vysoka cena a nizke prodeje, vysoka cena a jiste omezeni s dojezdem a dobijenim 😉

                1. závisláci postupne mrú, noví fajčiari nabiehajú na
                  závisláci postupne mrú, noví fajčiari nabiehajú na vyššie ceny. a tie ceny sú reálne vyššie, u automobilov niesú ceny reálne vyššie. nasadím príklad – r.1956 plat riadiaceho pracovníka 1200/1800(vtedajších) Kčs a LEPŠIE auto 35200Kčs (a nutnosť mať ministerský poukaz). dnes je to (číselne) podobne, akurát tie poukazy. oni by si ľudia BEV kúpili, lenže (z inej diskusie) zákazník obiehal všetkých „troch“ dodávateľov a všade dnes, ani zajtra, možno o pol roka. pretože sme v únii, kde mamamerkel rozhoduje. v usa vw sklapol a VYKUPUJE. a musí sa dostať na určené emisie, inak!
                  znova odkaz https://www.aktuality.sk/clanok/577205/foto-dieslovy-cintorin-volkswagenu-na-pusti/

                2. porovnavat s rokem 56 kdys tu byl komunismus je krapet
                  porovnavat s rokem 56 kdys tu byl komunismus je krapet zavadejici 😀

                  ale kdys mas tu potrebu, tak si porovnavej, me staci ze prodejni cisla me davaj za pravdu, proste ty prodeje jsou smesne , v CR ani SR nedosahuji ani na 1% prodeju, ba dokonce ani na pul %, a dokud budou ceny vysoke, mnoho se nezmeni, jak ukazuji udaje z Nmecka, prodejum BEV nepomahaji ani celkem velike dotace, a tajne doufam ze dotace na cokoliv se postupne zrusi

                3. 1. bola ĽUDOVÁ demokracia,
                  2. čo hovoria predajné ČÍSLA?

                  1. bola ĽUDOVÁ demokracia,
                  2. čo hovoria predajné ČÍSLA? hovoria, že sa snažia predať ŠMEJD, ktorý sa bude SERVISOVAŤ, KAZIŤ a „votomtoje!“ – som členom skupiny pre prieskum trhu a verejnú mienku. krátko ako prepukla dýzelgejt bol prieskum či by som si kúpil auto zo skupiny VW. aké malé/veľké, koľko by som zaň dal, … a v skutočnosti sa pýtali ako sme naladení, aké „benefity“ sú dnes na programe dňa, … a pre mňa bol výsledok – predáme vám auto v ZÁPORNEJ cene, veď ho časom PREPLATÍTE.
                  ČÍSLA nevravia opočte predaných BEV, hovoria o neochote predávať. kto si nekúpil predvádzací ionik (11.2016), čakal prinajmenej pol roka, kórejci podhodnotili skutočný záujem nemcov, rakúšanov, slovákov (českú nepoznám) a nemali objednaný dostatok batérií. reálne tu bola požiadavka, ktorá by ČÍSLA zmenila.
                  vo chvíli, keď mamamerkej prestane ovládať zákony a stane sa to, čo v usa, bude tu ponuka TRHU elektrické auto za €70/mesiac -dvojročný lízing. predajná cena bude €12 tisíc. presne tak je to v kalifornii, kde to auto dodáva fabrika so stratou väčšou ako 10tisíc USD. a toto je fiat, mercedes tuší niečo podobné, SMART ed 2/4 z dodacej doby tri mesiace v 12/2017 prešli na polroka už v 1/1218.a to ich už ako spaľováky prestali dodávať.

            2. A co když někoho zase nezajímá že vás to nezajímá ?
              A co když někoho zase nezajímá že vás to nezajímá ? 😉
              Ale k věci – už konečně akceptujte fakt že EV se (doufám zatím) nevyrábí ve všech cenových modelech jako normální auta ale že ani to není důvod porovnávat jablka s hruškami…

              1. vis ja mam jednu velkou vyhodu, je me to u zadnice, a za
                vis ja mam jednu velkou vyhodu, je me to u zadnice, a za pravdu me davaj prodejni cisla v CR 😉

                ja to akceptuju, nikdy jsem netvrdil ze to tak neni 😉 a nikdo tu jabka s hruskama neporovnava, ja jen konstatoval fakt ze BEV se proste neprodavaj ve velkem proste proto ze jsou draha a nad moznosti drtive vetsiny obcanu CR 😉

                1. Nové technologie jsou zpočátku drahé a elektroauta
                  Nové technologie jsou zpočátku drahé a elektroauta jakbysmet. Kapitán obvious znovu zasahuje :))))
                  Přes 80 % novejch aut v ČR si kupujou firmy a instituce, v Německu je to 60 %, plebs si kupuje vojetiny.

                2. hlavně aby elektroauta nedopadla jako Apple sračky ….
                  hlavně aby elektroauta nedopadla jako Apple sračky ….

              1. i ty levnejsi smartphony muzou bejt nadupane, viz Cinske
                i ty levnejsi smartphony muzou bejt nadupane, viz Cinske znacky kde spousta modelu je cenove v low-endu, a vybavou v mainstreamu neboi dokonce v high-endu 😉

                kdyby tomu tak bylo u elektomobility, jiste budou prodeje nasobne vetsi nez jake jsou dnes, prijde tady snad nekomu ze 1500 elektromobilu na celou CR je nejaky uspech?, 1500 aut z cele flotili temer 5.8 milionu aut, a to se v CR prodavaji oficialne elektromobili jiz 8 let ! proste cena je problem a zadnejma recma tady s tim nikdo nic nenadelame 😉 a dokud nebude cena na urovni nejakych 400-500 tisic, tak se ty prodeje nijak dramaticky nezvysej, proste proto ze lidi nejsou ochotny utracet takove sumy za neco, co jim prinese spousty kompromisu 😉

                mimochodem, kolik lidi v CR splachuje pitnou vodou? vsimli jste si nekdy ze by lidi houfne prechazeli na splachovani treba destovou vodou? a to i presto ze voda neni nijak levna a dokonce je to nejvzacnejsi tekutina kterou mame, presto s ni splachujeme, jak pak chcete aby lidi kupovali elektromobili, kdys to neni ani levne, a ani to vetsine z nich zivot neulehci, ale spise stizi 😉

                klidne se tu placejte po zadech jak jste super ze diskutujete o elektromobilech, ale dokud nebude vyresen hlavni problem s cenou, tak rposte v CR prodeje elektromobilu nijak zasadne stoupat nebudou 😉

                1. Až bude voda 20x dražší, než je dnes, tak lidé začnou
                  Až bude voda 20x dražší, než je dnes, tak lidé začnou splachovat dešťovou vodou. Až bude benzín a nafa jen 3x dražší než dnes, budou lidé jezdit na alternativu….. pravděpodobně na elektřinu.

                2. jako že kubík pitné vody bude stát 2000Kč? 20 x 100Kč
                  to

                  jako že kubík pitné vody bude stát 2000Kč? 20 x 100Kč
                  to se fakt pak už vyplatí chodit sr.. ven na chodník jako to dělají čoklové :-)), nebo ještě lépe před VEOLIU

                3. pri 2000,- za kubik, by se vyplatila studna i lidem jak v
                  pri 2000,- za kubik, by se vyplatila studna i lidem jak v rodinnych domech, tak i v panelaku kde by bylo vrtu treba vice neb jedno cerpadlo by to nezvladalo 😉 a to klidne hooodne hlubokej vrt v radu set metru, a vyplatila by se jim i kdyby meli vtr a studnu nacerno a platili pokuty 😉

                  nektere scenare jsou proste nesmysly jiz v dobe psani tech scenaru 🙂

                  jen pro ukazku, vrtani studnicniho vrtu do 100 metru vyjde asi na 50 tisic v nejhorsich moznych podminkach kde jsou pisky, beznejsi cena je polovicni, tedy nijak zasadni suma kdys by kubik vody stal 2000, a cisticka/upravni zarizeni vody vcetne cerpadla asi 100 tisic, opet nic pri 2000 za kubik, pokuty za nepovoleny vrt studny je dnes do 10 tisic korun rocne, pri 2000 za kubik rekneme doslova smesna suma 😀 …. ne opravdu si nemyslim ze pokud bude voda, tak ze bude stat 2000 za kubik z rozvodu 🙂
                  samozrejme absence vody i podzemni je neco jineho, tam jiz dnes v podobe balene vody ten kubik vijde na podstatne vice nez 2000

                  co se Kapskeho mesta tyce, tam je to spise ukazka demence tamnich uradu a lidi ve vedeni mesta, jako mesto u pobrezi meli dlouhou dobu moznost se na to pripravit treba odsolovacima zarizenima na morskou vodu, tak jako to udelal kuprikladu Singapur, tam to zacali testovat tusim v 2010-2011 a dnes tak ziskavaji priblizne 10% vody pro Syngapur a mam dojem ze v planu maji takto ziskavat az 50% pitne vody do roku 2030

                4. Díváte se na problém s vodou očima průměrného evropana.
                  Díváte se na problém s vodou očima průměrného evropana. Voda pro čtyři milióny lidí je prekérní situace i když vedle sebe máte oceán slané vody.
                  Při ceně 30 Kč za litr benzínu by se vyplatilo začít těžit ropu u nás někde na zahradě….. A proč to nikoho nenapadlo??? Nějaká pokuta 10tis.nehraje roli. Uděláme vrt v řádech x set metrů?? Jo ona tam žádná není…??? Pak tedy demence našich úředníků spočívá v tom, že čekají až dojde ropa.
                  Ano při ceně 2000za kubík by se vyplatila studna. Jenže kde nic není ani čert nebere.

                5. Singapur ma necelych 6 milionu obyvatel a venuji se tomu, v
                  Singapur ma necelych 6 milionu obyvatel a venuji se tomu, v Kapskem meste proste tomuto tematu zrejme nikdo nevenoval ani pozornost, natoz usili

                  CR ma tu vyhodu ze podzemni vody jsou zde velice caste, priblizne 40% uzemi CR je na horninach ktere vytecne akumuluji podzemni vody a to v realtivne male hloubce do 30-50 metru, ve vetsich hloubkach jsme na tom jeste lepe, a ac podzemni vody ubejvaji, zapomina se na fakt ze ubejvaj pro vetsi vyuziti, tedy pro velke vrty, nikoliv pro ty male ktere nepotrebuji „silny tlak“

                  realne tak temer 80% obyvatel tehle zeme ma moznost pri vrtu pro studni narazit na funkcni spodni vodu kterou cerpadlem dostane k sobe 😉 ale samozrejme, ta situace se muze zmenit, to nijak vyvracet nebudu

                  plest do toho ropu je ciste diskuzni zoufalstvi, mimochodem domaci rafinace je tak nakladna, ze pokud by byl odbyt do cca 10 tisic litru paliv rocne, tak by jeden litr takoveho paliva stal na nakladech cca 150 korun, takze ne tahle veta „Při ceně 30 Kč za litr benzínu by se vyplatilo začít těžit ropu u nás někde na zahradě….“ je cire zoufalstvi a nesmysl 😉 ale muzete to zkusit, treba nekdo na vas ukor zbohatne kdys mu zaplatite za vrt a nasledne ten kdo vam doda rafinacni kolonu pro tu ropu ktera vam v 98% opravdu nepritece 😀 vrt na tezbu ropy take nestoji par desitek tisic, jen samotne vrtani do tech 200-300 metru jiz je otazkou milionu (holt velkej rozdil i 100 a 200 metru vrtu) a hlavne pokuty u takoveho vrtu jiz nejsou do 10 tisic, ale v radu milionů, jaksi jinej zakon 🙂

                  ale pokud sobrej, to jo !

                6. Ty už taky neumíš česky co 😀
                  Ty už taky neumíš česky co 😀

                7. no pěkný masakr s tou vodou, dopadnou jak ty některý
                  no pěkný masakr s tou vodou, dopadnou jak ty některý dávný civilizace co kvůli suchu také opustili svá města

                8. lesotho JE vnútri územia JAR, nie sused.
                  neviem, koľko

                  lesotho JE vnútri územia JAR, nie sused.
                  neviem, koľko priehrad tam postavili, ALE ak sa zájde 45 rokov späť, JAR spravovali pôvodne namíbiu, okolo 1974 tam podnikli výsadok, obsadenie územia medzi zambiou a zimbabve až do mozambiku cabora basa priehrada a elektráreň.
                  ORF vtedy urobilo obsiahly dokument o stavbbe, financovaní, využití vody a elektriny.

                9. To nic nemění na tom, źe je to soused.
                  To nic nemění na tom, źe je to soused.

                10. Se divím, že tadle krize už dávno nepostihla i Mexiko
                  Se divím, že tadle krize už dávno nepostihla i Mexiko city, tam totiž vyčerpali většinu podzemní vody a všude vznikly nečekaný propady povrchu čili sinkholes stejnej jako nám udělal tunel Blanka ve stromovce.

                11. Jako ze za poslednich 100let cena pitne vody nevzrostla? Co si
                  Jako ze za poslednich 100let cena pitne vody nevzrostla? Co si precist vyvoj ceny 😉
                  Pak se nebudes divit, ze by mohla cena vzrust…

                  P.S. dešťovou vodu u novostavby se uz ted vyplati schranovat na zachod a to nekomentuju zalevani…

                12. Že voda není levná? To jsi si ucvrnknul. Pokud by nebyla
                  Že voda není levná? To jsi si ucvrnknul. Pokud by nebyla levná, tak by vodou „zadarmo“ splachovali všichni. A prali v ní, sprchovali se…. Inu pokud jsme si vybrali cestu vše přepočítávat na chechtáky, tak holt musíme nastavit ceny dle preferencí (v tomto případě ekologistických). Jinak nám ekonomismus zgumuje lidstvo z planety. I když by to pravděpodobně byla správná varianta dalšího vývoje.

                1. Vývoj nezastavíš. Blbce taky ne….
                  Vývoj nezastavíš. Blbce taky ne….

                2. nepamatuju si ,že bych chtěl něco bourat
                  na splátky

                  nepamatuju si ,že bych chtěl něco bourat
                  na splátky nemůžu,nemám účet

        1. „Elektro mobilita prostě ještě do takového bodu
          „Elektro mobilita prostě ještě do takového bodu nedospěla, aby se vyplácela u běžných lidí.“
          Žádný auto se nikdy nevyplatí.
          A pokud nebude nadšenců, kteří projíždějí tuhle nelehkou cestu od nabíječky k nabíječce, za což se nám posmíváte a máte nás za blbce, tak by si ani tvoje děti nikdy nemohly EV koupit. A oni si ho koupí, tomu věř. Tedy pokud již nejsi kmet nad hrobem a tvoje děti těsně před důchodem.
          Musíte zažít, abyste uvěřili, tak to prostě je ….

          1. ja tu nikoho za blbce nemam a rozhodne se tu nikomu neposmivam
            ja tu nikoho za blbce nemam a rozhodne se tu nikomu neposmivam 😉 takze me laskave nepodsouvej neco co jsem nenapsal 😉

            stejne tak nikde nepisu ze by se melo auto vyplacet, kde neco takoveho vidis?

            ja elektromobilite fandim a az budou elektromobily dostupnejsi a bude oproti spalovaku davat smysl i trosku ekonomicky, tedy ze nebude nasobne drazsi, rad si ho poridim, a verim ze moje deti jiz budou mit tu sanci poridit si hlavne elektromobil

            takze priste si to poradne precti nez na to budes reagovat, blbce delas jen zesebe, protoze reagujes na neco co jsem nenapsal a jeste se snazis navodit dojem ze jsem neco takoveho napsal

            1. NEBER SI VĚCI OSOBNĚ. Rozhodně ti nic nepodsouvám. A blbce
              NEBER SI VĚCI OSOBNĚ. Rozhodně ti nic nepodsouvám. A blbce ze sebe nedělám. Ale přečti si ostatní diskuze, které zadávají Anonymové. Psal jsem k vám všem (anonymům), nevykal jsem ti.
              Příště se podepiš a máš pokoj !!! A jsem rád, že EV fandíš. Dočkáš se a je to skvělý !!!!

              1. „Jména hloupých na všech sloupích“ říkávali předci. A
                „Jména hloupých na všech sloupích“ říkávali předci. A velký bratr v čele s tlustým gzichtem to potuploval. Až spolu budeme pít pivo v hospodě, tak si před tím potřepeme rukou. Tobě jsou stringy ostatních za „vložil/a“ stejně k ničemu. Jen se prsíš že jsi jiný než ostatní, což nejsi. Pro 99,999% diskutujících jsi stejný anonym jako ostatní a můžeš to okecávat jak chceš. Takže ruce z kapes.

                1. Registrovaný nick na foru není jméno, když už to je
                  Registrovaný nick na foru není jméno, když už to je něco, tak záruka že vaším nickem nebude psát hlouposti někdo jiný.

                  Pomáhá to kontinuitě dialogu – obzvláště když se najdou tací Anonymové co své anonymity zneužívají, a ti se najdou 😉

                  Za mě je jednoznačně chyba v miskomunikaci na straně neregistrovaného diskutéra a vymlouvat se že zvolením pár písmenek ztrácíte něco ze své svobody je přinejmenším … podivné. Beztak provozovatel stránek ví jaké IP adresy k němu přistupují a váš provider ví kdo se za jakou IP skrývá, a to i v případě rotujících IP.

                2. naštěstí to provajdr nemusí bonzovat NSA, gůglu ani
                  naštěstí to provajdr nemusí bonzovat NSA, gůglu ani tlustému gzichtu. A vo tom to je. Nejde o to co je možné, jde o to co je přiměřeně reálné. Nic nedělám, nebojím se policie, ale nebudu někomu zbytečně podstrkovat data o sobě za které on vymýšlí jak si nechat zaplatit.

                  Ne ode zdi kezdismus ale nechvástat se, nemlaskat a nedivit se potom. Normální přirozené chování. A v případě anonyma – prostě si příspěvek přečtu a zamyslím se zda není k věci byť by byl od individua které nesnáším protože propaguje „plivání do vzduchu“. Nemám potom dopředu předsudky a řeším obsah.

        2. Třeba já jsem vymenil 4,5 letou (půl roku před koncem
          Třeba já jsem vymenil 4,5 letou (půl roku před koncem záruky) Hyundai IX20 za najeto 40 tis. dostal jsem za něj 225 tis.
          Za roční I-Miev od mitsubishi najeto 9 tis. Km záruka ješte 4 roky. Stála 305 tis. dolatek tedy 80 tis. za mnohem novější a vybavenější vozidlo.
          Jen rozměrově o dvě třídy níže, ale do práce školy skolky na nákupy stačí a jezdí mnohem lépe na ty couračky.

          Chápu že každá rodina nemá na to mít dvě auta ,ale když je nutně má (dva dojíždějící řidiči) tak jedno může klidně být na elektřinu.

          Druhý hlavní auto I30 benzín v automatu byla po roce vyměněna za KIA NIRO Hybrid rozdíl v ceně mám na leasing, na splátku ušetřím díky nižším provozním nákladům obou vozů

            1. Sehnal jsem ho normalne na sauto byl to dovoz ze CH. Musis
              Sehnal jsem ho normalne na sauto byl to dovoz ze CH. Musis obcas koukat na inzeraty a hned jednat kdyz chces neco vyhodne koupit.

              A JAKO 220 TIS. za 4 letou ix20 je jako hodne nebo malo podle tebe? Se podivej na sauto zadej rok vyroby 2014 cena kolem 225 tis. Je uplne bezna.

                1. Kdybys uměl číst, tak hned pod mým příspěvkem je odkaz
                  Kdybys uměl číst, tak hned pod mým příspěvkem je odkaz na Miev za 12 tis. EUR. Druhá věc je, že dnes už je jiná situace než před rokem.

                2. Rv 2013 to neni rok stary auto… kdybys teda umel cist :)))
                  Rv 2013 to neni rok stary auto… kdybys teda umel cist :)))

                3. Nechápu proč mě musíte neustále oponovat snad vím za
                  Nechápu proč mě musíte neustále oponovat snad vím za kolik jsem ho prodal a nejlevnější IX20 4 roky stará 1,6 benzín je na sautu za 199 tis a to má najeto 2x tolik než ta moje.

                  S tím Mievem máte pravdu, že nyní roční neseženete, by to musel být ročník 2017 a těch už se moc nedovezlo, mám dojem že výroba v tu dobu už skončila.

                  Stalo se to v roce 2016 nepsal jsem ,že jsem ho koupil včera,nyní díky tomu jak se o EV píše tak šli ceny nahoru.

                  Jinak bych do té transakce nešel, přece nedám za EV na ježdění kolem komína o 180 tis více než za spalováka, to by se snad ani nevrátilo ….

                4. Ve Švycarsku stojí nový 22 tis CHF s daní což je asi
                  Ve Švycarsku stojí nový 22 tis CHF s daní což je asi 475000,-Kč
                  Proč ho pán ročník 1943 z Ženevy prodával po roce a 9500Km za tu cenu nevím, možná že už nám to ani nepoví …

                5. Hmm, takze se potvrdilo, ze to za tvou cenu vlastne sehnat
                  Hmm, takze se potvrdilo, ze to za tvou cenu vlastne sehnat nejde pokud nevyhrajes „sportku“, ale prvotni tvrzeni o tom, ze neni problem za tu cenu sehnat to auto nezmenis 😀

                  Chlape pak prijde nekdo „nepolibem“ elektromobiloitou , precte tvoje zvasty a vsichni se pak divy, ze prohlasi „elektrofasisti zase maji kecy o skvelych cenach elektromobility, at jdou faissti doprdele“…

                  Co nekdy pouzit mozek, a ze jsi mel sprdele kliku na koupi nedela, ze se za tu cenu bezne sezene, ok, neosukal si managere, ale faktem zustava, ze jsi mel s prdele kliku jako bys toho manegera osukal, takze si nech ty kecy na sraz u piva, kde se pochlubis pepikovi od vedle jakej je vul, ze nema elektromobil, ale nevysirej na foru, kde timto delas elektrmobilite medvedi sluzbu a akorat nasiras lidi co pak zacnou elektromobilitu nenavidet, ze je okrada…

                6. Promiň ,
                  pročti si vlákno, nikdy jsem nepsal , že píšu

                  Promiň ,

                  pročti si vlákno, nikdy jsem nepsal , že píšu univerzální recept na elektromobilitu, jen jsem napsal jak jsem to udělal já, moje chyba byla že jsem nenapsal , že jsem to koupil v roce 2016.

                  To tu budem jako dokládat faktury?

                  Jinak ta cena se ti možná zdá jako snová,ale většina lidí v mém okolí mě má za magora a tolik peněz by za to nedali a dokonce i když vidí že 1,5 roku bez problému jezdím tak by do toho stejně nešli. (mají strach a stydí se v takovým malým a směšným autě jezdit)

                7. 1*
                  díky za další EV auto v provozu na českých silnicích,

                  1*
                  díky za další EV auto v provozu na českých silnicích, jo ale ty faktury bude opravdu potřeba doložit i s EET :-)))pro ty zdejší trotly co nemají známé gay managery :-))

        3. Nikdy jsem nové auto nekupoval a nemíním na tom nic měnit.
          Nikdy jsem nové auto nekupoval a nemíním na tom nic měnit. Takže 6,5let starý iOn za 210kKč nevidím jako problém (vozy jsem vždy provozoval do minimálně 20 let stáří). Jezdím cca. 20kkm ročně, děcka už vozit nepotřebuji, iOn při koupi měl cca. můj roční nájezd 😉 . Na STK na elektro čumí jako husa do flašky a nedělají ramena jako u rakovin. Opravdu se mi počítám-li TCO nevyplatí? Jde jen o to nemít přehnané požadavky na stáří. Pak je hned „návratnost“ v jiném světle. Prostě buď na to mám, nebo se snažím najít cestu, nebo neprudím proč se mi do toho neche.

      1. už od čias privatizácie bytového fondu sme krajiny
        už od čias privatizácie bytového fondu sme krajiny MILIONÁROV. a to najmä dôchodcovia, tí sa na odkupe podielali.
        a elektrická VOJETINA nestojí pol milióna – f500e je od 320tis, odveziE manželov, prípadne dôchodcu s PRÍTELKOU plus psa a bagáž, čo manželka vyložila predo dvere.

        1. jj být milionářem podle výpisu z katastru nemovitostí je
          jj být milionářem podle výpisu z katastru nemovitostí je fakt terno… spousta těchto milionářů nemá ani na základní údržbu a jsou rádi že vůbec mají na energie ,daně a poplatky a až zase stát napadne zvýšit několikanásobně daň z nemovitostí budou tito milionáři zase nadšeně skákat do stropu…

          1. To co hovoříš se základní údržbou je nesmysl. Vchod 12
            To co hovoříš se základní údržbou je nesmysl. Vchod 12 bytů, příspěvek na provoz domu je 1000-1500Kč/byt/měsíc, za posledních 15 let jsme opravili balkony, vyměnili okna, obkopali dům po základy kvůli svislé izolaci, výměna vchodových dveří a 3x vymalována chodba. + pořídili jsme za půl mega pozemek kolem domu. Kde jsou majitelé a né jen „nájemníci“, kteří nehnou prstem a mají pocit, že se všichni kolem nich po.erou z toho, že existují, tak to jde jako po másle. Bohužel majitelé docházejí a nájemníci zapsaní v katastru se množí.

  4. Řidičům elektromobilů v česku se žije pěkně na houby
    Řidičům elektromobilů v česku se žije pěkně na houby !
    ČEZ Ostrovačice- kreténi a bezmozci debilní co látají a záplatují silnice rozkopali přístup k nabíječkám z obou stran.
    Po D1 směr Brn-Pha je exit Ostrovačice uzavřen a musí se použít exit Devět Křížů a po dálnici se vrátit zpět směrem na Brno a sjet exitem Ostrovačice. Zajížďka 30 Km !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ti co toto plánují jsou naprostí úchylaci a diletanti a bezmozci.
    Pokud pojedu po silnici 602 a budu k nabíječkám chtít jet z obce Ostrovačice tak opět smůla. V Ostrovačicích překopaná silnice neboť tam mění kanalizaci. Nebo 5 km do Rosic, tam najet na D1 směr Pha a pak výše popsaných 30 km tam a zpět.
    Prostě k nabíječce se nedá dostat !!! Leda snad projet staveništěm a samozřejmě zákazem vjezdu !!! Vzhledem k hobby naší policie stát schovaní za značkou zákaz vjezdu a číhat, připadlo mi menší riziko dojet 15 km na rezervu a — do Brna na Lídl.

    1. Ahoj Laďo, nemáš tak úplně pravdu. Přístup z dálnice
      Ahoj Laďo, nemáš tak úplně pravdu. Přístup z dálnice D1 k nabíječkám ČEZ v Ostrovačicích a k celému D1 Truckparku normálně funguje. Včera jsme se o tom přesvědčili „na vlastní kůži“.

      Jeli jsme z Brna a už předem jsem měl ověřeno telefonátem na čerpačku, že z D1 na benzínku i k nabíječkám zajet jde. Jedeme jedeme… a najednou cedule na exitu 178, kde jsou škrtnuty Ostrovačice, a oranžová šipka Ostrovačice rovně po dálnici!!! Manželka na mě „sjeď, to projedeme“. Rychlé rozhodování, zvítězil princip dodržování předpisů, tak jsem pokračoval na další exit 168 Domašov, že to tam otočím. Na exitu Domašov opět na výjezdu oranžová šipka doprava Ostrovačice… to už ve mě začínal hlodat červík pochybnosti… a pak mi to došlo – ty oranžové šipky vyznačující objížďky a škrtnutý nápis Ostrovačice na výjezdu z dálnice na Ex178 jsou pro ty, kteří se chtějí dostat do obce Ostrovačice, nikoli pro nás elektromobilisty, kteří se chceme dostat k nabíječkám ČEZ u benzínky vedle v Truckparku. Tak jsme si udělali neplánovaný výlet.

      Takže suma sumárum:
      Zavřený v Ostrovačicích je jen úsek ulice Veveří mezi hřbitovem a první křižovatkou s ulicí Říčanská, ovšem až za sjezdem/nájezdem na D1. Stačí se podívat na http://www.dopravniinfo.cz, tam je ta uzavírka celkem názorně vyznačená, stačí si rozkliknout detail.

      Sjezd z D1 od Brna i od Prahy k nabíječkám i k benzínce normálně funguje. Stejně tak nájezd na D1 jak na Prahu, tak i na Brno.
      Jediná nevýhoda je třeba pro mě, když chci jet po nabíjení na Ivančice nebo Rosice, tak místo přes Ostrovačice musím jet zpět na Brno na exit 182 Kývalka a tam to otočit zpět na Rosice. Je to nepohodlné a navíc si to sežere o něco víc, ale co nadělám.

      Ještě k tomu, jak tituluješ ty, kteří ty uzavírky plánují. Ono to naplánování svou logiku má, i když není na první pohled zřejmá. Loni byla půl roku uzavřena celá ulice Osvobození až na konec Ostrovačic, ale od nabíječek se dalo jet přes Říčany na Rosice. Kdyby naplánovali obě akce zároveň, tak by i ten dnešní kousek byl uzavřený víc než půl roku. Takhle ta aktuální uzavírka je pouze od 26.3. do 21.5. čili jen 3 měsíce. Čili zvolili, jak se říká, to menší zlo. Za to bych jim nenadával. Na křižovatce ulic Veveří a Říčanská se v jednom místě dlouhodobě propadala silnice, takže byl nejvyšší čas to řešit.

  5. No hlavně vám to každej opraví skoro na koleně jako
    No hlavně vám to každej opraví skoro na koleně jako spalovák:)). Ale napřed dejte mega za pidiauto nebo trojku za Teslu. Prostě provozní náklady to v drtivé většině případů nevytrhnou a ta omezení jsou pořád převažující pro většinu racionálně smýšlejících motoristů.

        1. Skutečně vám přijde 3,5roku staré auto za 1,3 MKč jako
          Skutečně vám přijde 3,5roku staré auto za 1,3 MKč jako super nabídka? Sorry jako, ale za tu cenu mám např. 2 nové Škody Superb v základní výbavě (co to znamená u Superbu ?), nebo jednu v lepší výbavě a ještě mě zbyde pár set tisíc Kč na palivo.

          1. Kdo jednou zkusil uz jinak nechce.
            Po skoro roce a 65tis. km

            Kdo jednou zkusil uz jinak nechce.
            Po skoro roce a 65tis. km mohu uprimne rict, ze kdybych si mel vybrat mezi Teslou za 1.3mil. a dvema Superby nezavahal bych ani vterinu…
            Mozna jsem blazen, ale pripadal bych si jako bych mel presednout zpatky do parniho stroje. Uz jen predstava, ze bych zase musel jezdit na pumpy, navlekat tam ty igelitove rukavice, brat do ruky tu smradlavou pistoli a bruslit pri tom na mastne zemi. Brrr fuj. Nemluve o reseni neresitelneho dilema ve kterem servisu mi to auto zku..i nejmene…
            Nepopiram, ze Tesla nema sve problemy, a ze me obcas nestve i jejich servis, ale kdyz se pak na to podivam s nadhledem uvedomim si, ze vsechny ty problemy jsou vlastne smesne, a i kdybych je vubec neresil stale by to bylo skvele auto, se kterym me neskutecne bavi jezdit.

            Jakykoli spalovak v mem hodnotovem zebricku proste spadl nekam na samotne dno a ja si casto kladu otazku jak je mozne, ze jsem to jeste nedavno take povazoval za jedinou racionalni moznost individualni dopravy.
            Pripadam si nekdy jako bych se probudil z hodne ziveho snu, ve kterem jsem veril nejake konine a ja si oddechl, ze to byl jen zly sen. Jen nechapu jak jsem mohl spat tak dlouho.

            A ted ze me udelejte klidne blazna. Prijde cas a take se probudite, o tom jsem presvedcen.

                1. Aky blazen?! Nadšenci su vsetci co jazdia v tejto dobe na
                  Aky blazen?! Nadšenci su vsetci co jazdia v tejto dobe na EV.
                  Som zvedavy kolko nas bude v Moste. Uz sa neviem dockat 😉

                2. Asi mi neco uslo. Co se kdy chysta v Moste?
                  Asi mi neco uslo. Co se kdy chysta v Moste?

                3. Tesla zraz, ale neviem kedy presne
                  Tesla zraz, ale neviem kedy presne

                4. Aha. Na to je, ale jeste cas ne?
                  Aha. Na to je, ale jeste cas ne?

                5. Vzhledem k tomu, že se u nás ročně prodá 750 tis. aut a
                  Vzhledem k tomu, že se u nás ročně prodá 750 tis. aut a doveze dalších 300 tis. aut v průměrné hodnotě 200 tis. Kč a zároveň 65% lidí nebere ani průměrnou mzdu, tak za 20 let tady bude cirka 15 % BEV.

                6. Vase vypocty jsou sice spravne, ale vychazi ze soucasnych
                  Vase vypocty jsou sice spravne, ale vychazi ze soucasnych statistik. A ty jsou ovlivneny absolutni absenci cenove dostupneho a pritom univerzalne pouzitelneho ev. Dale stale jeste mizernou nabijeci infrastrukturou, kde vyjma Tesly uplne chybi opravdove rychlonabijeci stanice.
                  To vse se vsak jiz meni. Jsem presvedcen, ze spolu s restrikcemi vuci spalovacim motorum, kterych pribyva to bude mit za nasledek geometricky rust prodeju ev.
                  A mimochodem nehledte jen k nam. Tohle se bude rozhodovat hlavne na trzich od nas na zapad. My zase hlavne dovezeme co oni tam odjezdi.

                7. Na západ od nás je situace hlavně finanční opravdu jiná,
                  Na západ od nás je situace hlavně finanční opravdu jiná, ale o tom nemluvím, mluvím o tom že u nás řada lidí si koupí auto za statisíce rádo. Pro 75 procent lidí u nás je i 500 tisíc za elektroauto drahé, zvláště když jim pak zdraží nabíjení na 10 Kč za kWh a v podstatě bude stejná cena za benzín jako za elektřinu.

                8. No prave. U nas kupuji nova auta hlavne firmy. Obycejny clovek
                  No prave. U nas kupuji nova auta hlavne firmy. Obycejny clovek koupi v nejakem vysoce serioznim bazaru to co dotahli z Nemecka.
                  A firmy az dostanou nabidku na auto, se kterym zvladnou bez zdlouhaveho nabijeni odjezdit svoje denni trasy, tak jim nebude vadit ani vyssi porizovaci cena neb si spocitaji, ze se jim to bohate vrati na provoznich nakladech.
                  Co se tyka cen nabijeni tak pokud tenhle trh moc nez..rvi dotace pak se o cenu postara konkurencni prostredi. Vyhoda je, ze nabijecku zvladne postavit i mensi firma, ktera do zadnych kartelu s temi velkymi nepujde. Ovsem pokud nam stedra unie nadeli dotace, ktere za zcela “ferovych” podminek shrabnou velci hraci pak se muzeme bohuzel dockat toho co tu vzniklo na poli mobilnich telefonu a pak panbuh s nami elektromobilisty.

                9. Možná se někdy dočteme zprávu že mám Mountfield
                  Možná se někdy dočteme zprávu že mám Mountfield objednal 400 kusů Ioniq a Nissan Leaf za 300 milionů ročně uspoří 30 milionů na palubu a servisu, tedy návratnost je 4 roky a auta budou další čtyři roky jenom vydělávat.

                10. …..na palivu a servisu…..
                  …..na palivu a servisu…..

            1. na co jsou vlastně u pumpy ty igelitové rukavice? za 10let
              na co jsou vlastně u pumpy ty igelitové rukavice? za 10let co tam jezdím jsem na to ještě nepřišel… asi pro ženský aby si nezničili gelové nehty,
              důležité je hlavně tu pistoli po natankování ještě oklepat do nádrže úplně stejně jako to dělají chlapečkové s pindíkem pak nejsou potřeba žádný igelitový rukavice
              ale chápu že někomu smrdí benzín, nafta, ředidlo, barva atd, já osobně s aroma ropných produktů nemám problém, spíš naopak, když někde asfaltují novou silnici tak si jdu přivonět :-))
              holt ropáci otužený kyselými dešti díky čezáckým neodsiřeným elektrárnám se nezapřou :-))
              hlavně bacha na toho autopilota, docela hustý jak to ten autopilot napálil přímo do té betonové zdi, třeba dotyčnému amíkovi někdo haknul auto a bylo to záměrem…

                1. Indes berichtet ABC7News darüber, dass der verunfallte
                  Indes berichtet ABC7News darüber, dass der verunfallte Tesla-Fahrer sich bereits zuvor mehrere Male bei seinem Tesla-Händler beschwert haben soll, dass sein Fahrzeug bei eingeschaltetem Autopilot an genau dieser Stelle immer wieder in Richtung der Leitplanke ausschwenkt. Das will ABC7News vom Bruder des Verunfallten erfahren haben. Bisher sind diese Informationen jedoch nicht offiziell von den Ermittlern bestätigt.

                  není to sice oficiální, ale proč by si to vymýšleli??

                2. protože za to dostali zaplaceno?
                  protože za to dostali zaplaceno?

              1. Asi jste nikdy nejezdil na naftu. Pak by jste ty rukavice
                Asi jste nikdy nejezdil na naftu. Pak by jste ty rukavice pochopil i bez gelovych nehtu. Co se tyka vube, jen inhalujte, hlavne aditivovana paliva. Farmaceuticky prumysl se uz na vas tesi.

                Rypanec do uhelnych (davno odsyrenych) elektraren sice pekny, ale krapet out off time.

                Co se tyka autopilota, tak prani je otcem myslenky. Nesmite verit kazdemu slintu co kdo napise. Ve skutecnosti nikdo nevi kdo ridil. A uprimne vsichni se shoduji, ze to bylo ve vysoke rychlosti, pritom podle fotek bych se divil kdyby na takovem miste nebylo nejake rychlostni omezeni. No a autopilot Tesly od urcite verze dodrzuje rychlost… To je samozrejme zase pouze ma bohapusta spekulace.

                1. naftu tankuji na pumpě do kanystrů pro pracovní stroje a
                  naftu tankuji na pumpě do kanystrů pro pracovní stroje a taky jsem v životě nepoužíval ty igelitové rukavice, ale beru že spousta lidí používá rukavice i na mytí nadobí (včetně mojí manželky), prý je JAR velká žíravina… , prostě ta dnešní omladina nic nevydrží, mě můj děda málem proplesknul, když jsem si chtěl omýt čerstvě vytaženou mrkev z jeho záhonu, prý správný sedlák musí za rok sníst pytel hlíny jinak je to srágora

                2. To je pekna hlaska s tou hlinou. 🙂 To si musim
                  To je pekna hlaska s tou hlinou. 🙂 To si musim pamatovat.
                  Bohuzel uz nezijeme v dobe nasich dedu, kdy jeste nebyla priroda otravena.
                  Moje mama neni mlada schoulostivela generace a prece s ni jezdim po onkologiich, a to co tam v tech cekarnach vidim… Obavam se, ze uz jsme prekrocili Rubicon.

                3. njn dneska spousta věcí stojí za ho….
                  Země potřebuje

                  njn dneska spousta věcí stojí za ho….
                  Země potřebuje více Musků, rozhodně nepotřebuje už další Kellnery, Bakaly apod.. takových už má spousty co jen hromadí další miliardy na svojí hromádku a Země jim je u prdele

                4. Smutne je, ze ti co jsou timhle nejvice ohrozeni (ja jsem se
                  Smutne je, ze ti co jsou timhle nejvice ohrozeni (ja jsem se na cisty vzduch z toho mesta uz odstehoval a ty snad “kvalitnejsi” produkty si muzu dovolit, neco malo si i vypestujeme) voli prave tyhle hrabise, jejichz hraboferty nas tu nejvice travi, jelikoz v nich vidi buh vi proc nejake spasitele.

                5. Já mám chronickou rýmu a vod pistole vod benzínu mi
                  Já mám chronickou rýmu a vod pistole vod benzínu mi smrděla ruka pěkně dlouho.
                  Za tydlety kecy, že má člověk vydržejt dejchat nějaký chemikálie kopu lidi rovnou do zadele, speciálně když k tomu nutěj svoje děti. Si myslej že jsou frajeři, ale místo toho jsou to naprostý blbci. V 80. jsem dělal na stavbě sídliště Stodůlky a podlahář co měl hlasivky rozleptaný vod chemoprénu mi říkal “ hele mladej to si zvykneš…“ Sám jsem v mládí strávil 5 tejdnů na ORL a to co jsem tam viděl nikomu nepřeju. To samý když jsem jezdil za mámou na plicní jak mi zdevastovaná vod chemoterapie vyprávěla jak tam kolem ní umíraj mladý lidi tak to byl taky silnej driják. Dneska na jakoukoliv práci s lepidlem, spreji a barvama beru nitrilový rukavice a polomasku s uhlíkovým filtrem. I když je vyvětráno vzdycky mě to kopne když si masku sundám a uvědomim si kolik jsem se za celej živo nadejchal sajrajtů. Sajrajtu už jsme v životě vystavený neustále a třeba u epoxidů pokud to překročí určitou mez dojte u organismu k supersenzitivitě a pak už se k chemikáliím nemůžete ani přiblížit. Spousta chemikálii ani nesmrdí, ale škodí taky. Dneska už si i truhlaři berou masku s filtrem na PP3 filtrem na mikročástice a to maj všude daný pořádný odsávání.

                6. Pekne jste to rozvedl. Takhle to snad pochopi kazdy.
                  Pekne jste to rozvedl. Takhle to snad pochopi kazdy.

                7. KUKU ty jsi starej chabrusák když furt sedíš u PC, malými
                  KUKU ty jsi starej chabrusák když furt sedíš u PC, malými dávkami různých jedů si vypěstuješ imunitu,ukazují to na Prima Zoom, Surikaty to dělají úplně běžně, ale pokud s tím děláš 8h denně 5 dní v týdnu tak to je jiná, doufám že u PC máš taky nějaké rukavice, z klávesnice se mohou do těla uvolňovat taky škodlivé chemikálie, z myši taky, wifi taky pokud možno nepoužívej!! a chytrej mobil už vůbec ne

                8. No, takove karcinogenni latky treba vypestuji pekny karcinom a
                  No, takove karcinogenni latky treba vypestuji pekny karcinom a to si pak imunita uzije.

          2. Asi si trochu nerozumíme, pokud chcete něco porovnávat, tak
            Asi si trochu nerozumíme, pokud chcete něco porovnávat, tak porovnávejte porovnatelené. Je to úplně stejné, jako kdyby jste porovnával BMW 520i a BMW M5 – cenový rozdíl velký. Takže pokud chcete porovnávat škodu superb, musíte vzít tu nejsilnější verzi 280 PS a ta stojí v základu 1.165.000,- Kč – s výbavou asi úplně stejně jako jetá Tesla, ALE musíte k tomu připočítat náklady na palivo, které má Tesla již v ceně vozu za 1,3 mega, takže ten, kdo si to umí spočítat zjistí, že superb je dražší. A čím déle si ho necháte, tím vás bude stát více peněz na palivu – příklad – při nájezdu 200 tis Kč Vás bude u Superbu stát benzín minimálně 600 tis Kč – u Tesly 0 Kč. Takže asi tak, aby to bylo alespoň trochu srovnatelné …..

          1. Jo poznám, například mezi veterány bychom takových našli
            Jo poznám, například mezi veterány bychom takových našli spoustu.

            Ale netuším co to má společného s mým příspěvkem. Psal jsem o vysokých kilometrových nákladech u snad jediného elektromobilu na světě, použitelného i na delší cestování. Použitelného, ale stále ještě s omezeními, které jsou pro mnohé lidi zvyklé na schopnosti spalováků dost nepřijatelné.

            1. Veteránů s nájezdem >120 tisíc km za cenu byť jen
              Veteránů s nájezdem >120 tisíc km za cenu byť jen pořizovací + inflace budou v ČR malé jednotky kusů, pokud vůbec nějaké, rozhodně ne spoustu.
              Jinak mě třeba stálo současné auto 6,5 Kč/km (ztráta hodnoty + opravy + polatky + palivo), pořizoval jsem za 30 tisíc. A když jsem to neřešil já, jistě se najde hromada lidí, co neřeší 14 Kč/km když dají za auto 100x víc.

              1. To je asi možné, ovšem myslel jsem to jinak. Tesla je
                To je asi možné, ovšem myslel jsem to jinak. Tesla je jediný trochu použitelný elektromobil ale náklady jsou u něj bohužel neúměrně vysoké už kvůli ztrátě hodnoty.
                Hromada lidí potřebuje cestovat stovky kilometrů v kuse ale nepotřebují k tomu čtyři sta koní výkonu a stovku za tři vteřiny. Takže v Tesle by si připláceli milióny zbytečně za něco co nepotřebují, jen aby někam dojeli. A seriózní alternativa holt není

    1. Patříš tedy do většiny racionálně smýšlejících
      Patříš tedy do většiny racionálně smýšlejících motoristů. Vaše úvahy jsou tedy většinově správné. Ale aby sis ty i mnoho jedinců ze tvé většiny mohl vůbec někdy (tedy pokud bys chtěl) EV koupit, musí zde být pidimenšina nadšenců, kteří jsou ochotni a schopni zaplatit vývoj EV. A této menšině byste vlastně měli poděkovat. Jsem rád, že v tomto případě se mohu hrdě nazývat menševikem, a ne bolševikem.
      Tím jsem ostatně nebyl nikdy !!!!

      1. S tou první části zcela souhlasím a děkuji vám, pane!
        S tou první části zcela souhlasím a děkuji vám, pane! Jsem vděčný za každého šílence, který podporuje EV.

        S druhou částí nemohu polemizovat. Nejsem politik. Neumím lhát ani mlžit. A jako technika mne zajímají jen fakta. A jsem spíše pravičák než středař.

    2. elektromobily se skoro neservisují, jsou to defakto nový
      elektromobily se skoro neservisují, jsou to defakto nový auta 2014/5 zajed se s nimi někdy o prázdninách každý rok za 2kila projet 😉

      safaripark.cz/cz/o-zoo/novinky/zoo-dvur-kralove-predstavila-novy-projekt-e-safari-na-podporu-provozu-elektromobilu

Napsat komentář