Jak fotovoltaika a baterie pomáhají přečkat výpadky proudu

redakce - 01 Listopad 2017

Víkendová vichřice znamenala výpadek proudu desítky tisíc domácností v Česku. Díky solární elektrárně a bateriím se tomu ale můžete vyhnout, jak ukazuje jedna praktická zkušenost.auto solární elektrárna panely na střeše domu

Střešní solární elektrárna v kombinaci s domácím bateriovým úložištěm mohou své majitele uchránit před výpadky proudu právě například při přírodních kalamitách.
foto: S-Power

Jmenuji se Jan Houžvička, bydlím v okresu Praha-východ a před necelým rokem jsem si pořídil fotovoltaickou elektrárnu. Rád bych se s vámi podělil o svůj nejčerstvější zážitek. Tento víkend, 29. října 2017, totiž Českou republiku zasáhla silná vichřice a na mnoha místech byl blackout. Nebýt fotovoltaiky, asi bychom to s rodinou tak komfortně nepřečkali.

Když jsem přemýšlel o tom, co od elektrárny vlastně chci, zaměřil jsem se na snížení ceny energií a na alespoň částečnou soběstačnost. Fotovoltaiku jsem bral i jako investici do budoucna.

Zároveň jsem uvažoval i o zabezpečení rodiny pro případ nenadálé události. I za cenu vyšších pořizovacích nákladů jsem zvolil systém společnosti S-Power s funkcí Back-up a bateriemi, tedy s funkcí záložního zdroje pro případ blackoutu.

Ale teď zpět k víkendovým událostem. Předpovědi hlásily silný vítr a ČHMÚ vydal výstrahu a doporučení nevycházet. I kvůli tomu jsem se rozhodl přepnout systém z běžného režimu do „Back-up“ modu.

V tomto režimu systém plní normální funkci, tedy pokrývá spotřebu domácnosti, ohřívá vodu v bojleru. Pouze po snížení výkonu FV panelů nevyužije akumulovanou energii z baterií pro běžnou spotřebu, ale baterie udržuje trvale nabité pro případ výpadku distribuční sítě.

V neděli před 5. hodinou ráno došlo k výpadku sítě. Mezi 10:30 a 12:10 veřejná síť fungovala, výpadek trval do 19:30 a další nastal v 20:10 a trval do pondělí do 3:20 hodin ráno.

Při výpadku zafungoval systém dle očekávání a kombinovaná lednice, samostatný mrazák, Wi-Fi, vybraná světla i zásuvky – vše fungovalo. I když bylo zataženo, s přibývající denní dobou rostl osvit, a tedy i výkon panelů. V dopoledních hodinách jsem si dovolil do „back-up“ fáze připojit další spotřebiče. Uvařili jsme čaj, kávu, mohli jsme sledovat TV zpravodajství.

Tyto skutečnosti a další zajímavosti je možné vyčíst i z přiloženého grafu. Od 8:20 hod již FV panely dodávaly dostatečný výkon a baterie se začaly znovu nabíjet a zároveň bylo možné připojení dalších spotřebičů.

V 10 hod „odpadl“ poskytovatel internetu. V 10:40 FV jsme měli opět plně nabité baterie. V 13:10 byl další výpadek veřejné sítě. 14:50 opět došla energie poskytovateli internetu. Ve 20 hod jsem měl v bateriích stále 80 % kapacity.

Druhý den ve 3:20 je obnovena dodávka z veřejné distribuční sítě a baterie mají 63 % energie. Protože je v pondělí jasná obloha, už v 7:30 FVE systém opět plně pokrývá spotřebu domácnosti.

Graf výroby elektřiny

Graf výroby elektřiny
foto: Jan Houžvička

Průběžně jsem na mobilní aplikaci (nepotřebuje připojení do internetu) sledoval stav FVE systému, aby se baterie nevybíjely příliš rychle, ale FV panely spotřebu pokryly. Kdykoliv v průběhu dne jsme dobíjeli telefony, notebooky.

Manželka potřebuje telefon k výkonu své práce a dobíjela jej asi třikrát – od rána nepřetržitě telefonovala. Od pozdních odpoledních hodin jsme si mohli i rozsvítit.

Primárně používám LED osvětlení. Po noci byla baterie v dostatečné kondici. I kdyby výpadek trval déle, baterie by se dobily. A málem bych zapomněl – přitápěli jsme si krbovými kamny.

Byla to má první zkušenost s FVE a delším výpadkem sítě. Trvala s přestávkami zhruba 24 hodin. Pokud nastane obdobná situace v budoucnu, budu schopen FVE systém využít ještě lépe. Ale už teď po této zkušenosti můžu říct, že rozhodně nelituji, že jsem si za fotovoltaickou elektrárnu připlatil a pořídil si ji i s funkcí záložního zdroje.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bozinku, to jsou mi ale nesmysly. Mam si poridit fotovoltaickou elektrarnu, abych preckal vypadek proudu. To je preci hloupost. Pro napajeni ledniky a mrazaku mi staci benzinovy zalozni zdroj cca 2kW, dtto osvetleni, protoze mam vsechno LED. K tomu dva kanystry 40l benzinu, co mohu mit koupeny a obnovovat jej spotrebovanim v aute. PS: A ta demagogie ohledne telefonovani je naprosto demenentni, svedci o tom, ze ekomagorove ziji v jinem svete a naprosto nevnimaji realitu kolem sebe. Pokud by ty BTS nemely zalozni agregaty, tak by mohli telefonovat akorat tak .... To jak ta slovenska ministryne, co nepotrebuje elekrinu, protoze se muze divat na televizi i pri svickach, stejny IQ level.

Obrázek uživatele Radovan

Máte si ji pořídit proto, aby jste žádné výpadky neřešil. Jako nouzovka je benzínový generátor fajn, ale až spálíte těch Vašich 40L benzínu, na který se jen pro výrobu v rafinerii spotřebovalo 52 kWh elektřiny, dnes v ČR z +-50% z hnědého uhlí, tak budete dělat co? Poběžíte k benzínce, která je bez elektřiny nedokáže načepovat? FVE s baterií je o tom, přiblížit se soběstačnosti. Nebo ji mít.

P.S. To s tou slovenskou ministryní je vtip nebo to fakt řekla? Pak je to jako bohužel u nás, dej blbci funkci a vymysli lejstro....

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele ozana

Spletla si televizi s loutkovým divadlem.

---

Jezdím na proud, najeto 75 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No podle uvedeného dodavatele je cena systému: 13ks panelů - 3,38 kWp, a akumulátor PylonTech LiFePo4 4.8 kWh 320K kč s daní s tím že múže být až 100K dotace. Takže tato byla asi o kousek dražší

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ročně dám za elektřinu cca 8tis. Hypoteticky dám ČEZu ty peníze za 40let. S dotací bych je ČEZu dal za 28let. Furt mám pocit, že nejlepší je tu elektřinu ze soláru pouštět rovnou do auta, protože za benzín ty peníze utratím cca za 6-7let a to moc nejezdím.
Konkurovat ČEZu baterkama nelze, elektřina ze zásuvky je moc levná, ale jezdit na elektřinu ze zásuvky v kombinaci se solární elektřinou už mi dnes smysl dává.
Budoucnost je elektrická.

Obrázek uživatele Michelin

Mesicne vas stoji elektrina 666Kc? To svitite svickama, perete na valse a sem pisete z mobilu, ktery si nabijite v praci?

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Malá chybička ae vloudila. Loni vyúčtování 6691,-Kč předloni 7111Kč..
Donutil jsem se podívat do vyúčtování. :-) Slunce faktury neposílá.

Obrázek uživatele Michelin

Nojo, já mám tři malé děti, takže u nás se denně pere, suší, myje nádobí a vodu ohříváme také elektřinou. Tu spotřebu snad ani nebudu uvádět, hrůza. A letos k tomu ještě přibylo nabíjení auta, které se nezastaví...

O FV také vážně uvažuji, ale potřebuji něco s třífázovým měničem, který dokáže dodávat do každé fáze podle zátěže, k tomu ještě nějaké inteligentní řízení co s přebytky a ideálně se mi jeví pořídit manželce elektromobil, který by mohl sloužit jako uložiště. Ona tolik nejezdí.

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jojo sušit prádlo elektřinou je velmi ekologické :-))))) naše babičky se bohužel musí obracet v hrobech když vidí ty dnešní ekologické "hospodyňky"

Obrázek uživatele Michelin

Moje babička v 87 letech seděla u počítače, hrála Solitaire a posílala si s námi emaily.
Byla nakloněná všemu novému. Jako první ze statistiky kde pracovala jezdila přes půl země s kufrem děrnejch štítků zpracovat je na tehdejším "počítači".
Myčku nádobí i sušičku nám upřímně přála.

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Sušení ničí oblečení i planetu a ze sušičky ještě k tomu leze myslím ozon a jiný sajrajty.
Stačí víc vyždímat, rozvěsit a pak to rychle doschne.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Michelin

Nojono. To by jsme vazne mohli jeste sedlat kone a prat na kameni v potoce. Take by to bylo pro planetu lepsi. Kdyz perete kazdy den a nemate za spatneho pocasi kde susit tak to neni zase tak jednoduche.
Az budete mit tri deti tak to poznate.

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Chvili mi vo tom vyprávěj, já jsem ze tří dětí ;)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Michelin

No vida. Tak nejmíň taky tři, ubývá nás... :-)

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Btw. pro mě za mě si sedlej koho chceš, ale měl bys vědět, že "vejfuky" sušiček nejsou narozdíl od aut úředně regulovaný takže ti vesele prskaj do tvýho životního prostředí solidní množství karcinogenů jako jsou acetaldehyd a benzén, které se nacházejí jak v pracích prostředcích tak i v těch srajdách do sušiček. Dobrou chuť.
http://www.empowher.com/cancer/content/your-dryer-polluting-much-car
To, že se o tom nemluví neznamená, že to neexistuje. Cigára taky donedávna doporučovali i lékaři ;)

A taky nějak jsem si nevšiml, že by špatný počasí bylo 365 dní v roce :))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Josef

Tři spárované 5kW Studery, k tomu bych koupil 600V MPPT regulátor Morningstar Tristar a napojil na to celé FVE pole. K tomu baterkové pole aspoň tak 30 kWh. Pak jeden řídicí prvek, který to všechno zkoordinuje, a je to. Samozřejmě neuvádím panely, ten regulátor zvládne při správném zapojení na střeše až 30 kW.

Obrázek uživatele Michelin

No vidim, ze mam co studovat.

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Proč 3 5kW měniče a proč spárované? Co myslíš tím spárováním? Jak se párují 3 věci dohromady?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele ozana

3 fáze pootočené o 120°

---

Jezdím na proud, najeto 75 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.

Jo aha už to chňápu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jako ve Švédsku :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A třeba celkem dobrý tarif??

Obrázek uživatele ozana

Já platím za byt zálohu 640Kč a za nabíjení v garáži 470Kč měsíčně.

---

Jezdím na proud, najeto 75 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.

Obrázek uživatele M.Krupka

V garáži máte samostatný tarif d27d? Jen pro zajímavost.
Jak se tváří ČEZ na tento tarif v bytě?

Obrázek uživatele ozana

Nemám, nakonec jsem si spočítal, že se mi to nevyplatí (nová elektrorevize), když tam nabíjím obvykle jen 1x týdně.
Ale požádáno o d27D jsem měl a nebyl to problém. Jen nebyl rozvaděč připraven na instalaci HDO (nebylo tam místo).

---

Jezdím na proud, najeto 75 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.

mám dvojgeneračný barák, vodu ohrieva elektrický bojler pre 5 osôb a dovolím si tvrdiť že spotrebovávame omnoho viac elektrickej energie ako by sme hypoteticky mohli keby si každý za sebou vypínal TV a svetlo keď v danej miestnosti nie je. Účet za mesiac 2k Kč, takže si myslím že dosiahnuť spotrebu v hodnote 666 Kč/mesiac pre malú rodinu, pár či jednotlivca nebude až taký problém.

Třeba žije sám.
Když jsme na byt byli 3 tak to bylo cca 1100,- měsíčně. Teď už to na sólo tak horké není (šacuju to 600-700).
(tj. v paneláku)

---

Leaf mi stojí na parkovišti, zatím... Boo
Najeto: Londýn-Praha (cca 1000km?)

Obrázek uživatele tvkuba

Zdravím, mám podobnou zkušenost asi měsíc zpátky, nepamatuji si datum, ale byl to čtvrtek a jelikož jsem byl služebně v Praze a ne zrovna na chatě, která se ocitla po vichřici bez proudu, tak si na ty telefonáty od tchýně pamatuji velice dobře.
V krbu zatopeno, čerpadlo jede a vesele topí a ejhle, proud nikde. Volá mi tchýně do Prahy, jako že nejde elektrika. Já, že ať okamžitě vybere popel a všechno žhavé z krbu, jinak budeme lítat. Od kolegy jsem si půjčil osobák a jedu, co mi D1 z Prahy na sjezd na 15.km dovolí. Po hodině, co nejde proud, už vytahuji z garáže 2 starší baterky z elektroskůtru, zapojuji na ně měnič a připojuji čerpadlo od krbu. Na teploměru je 78 st. C, je to dobrý, teplota jde dolů, jsme v poho.
Příště už to budu muset zařídit jinak, protože by se to nemuselo taky podařit. Jinak to kluci šikovní zapnuli po 2,5 hodinách.
P.S.:baterky nestály nic, dostal jsem je ke skůtru, za měnič jsem dal asi 1 tKč, takže nic závratného.

---

TvKuba alias elektroblázen z vlastní vůle...:-)
8 let na e-skůtrech, nově 52 500 el. km. a nový Emax 90Li!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To seš teda Kuba. Takovéhle systémy musíš mít dělané tak, aby byly bezpečné.
Pokud nemáš na čerpadle ups, musíš tam mít ventil, který teplou vodu pustí do odpadu.
Já mám systém vlastní konstrukce, který funguje samotíží zcela bez potřeby elektřiny.

Obrázek uživatele Josef

Nemáte tam náhodou přetlakáč? Ten by to kdyžtak vypustil ven a nic by nelítalo.

vypustiť vodu z obehu nie je dobré riešenie - výmeník v kozube sa vymení/opraví pomerne jednoducho, relatívne s nízkymi nákladmi.
problém sú automatické kotle - tam by prepálenie výmeníka BEZ VODY vyšlo draho (nový kotol). preto výrobcovia volia chladenieň, treba veľa studenej vody ...
a záloha vyradená od počítača pre niektoré čerpadlá nevyhovuje. na stavebných fórach je o tom veľa príspevkov.

Obrázek uživatele tvkuba

Samozřejmě že tam je přetlak. ventil, ale kdo by chtěl ve vestavěné krbové vložce řešit vypuštění poloviny směsi v podstatě na zem, že? Takže vlastně mám štěstí, že jsem to zatím nemusel řešit.

---

TvKuba alias elektroblázen z vlastní vůle...:-)
8 let na e-skůtrech, nově 52 500 el. km. a nový Emax 90Li!

Obrázek uživatele Josef

No tak ono by to bylo asi celkem nepříjemný, to jo. Já myslel, že šlo o kotel. Ve vestavěný krbový vložce by to bylo hodně nepříjemný :-)

Obrázek uživatele tvkuba

Naštěstí to dělal odborník a ne já, takže v pohodě. A od příštího roku tam bude stát vozíček s baterkami a měničem, který si když tak připojí tchyně sama. :-)

---

TvKuba alias elektroblázen z vlastní vůle...:-)
8 let na e-skůtrech, nově 52 500 el. km. a nový Emax 90Li!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na oběhové čerpadlo úplně stačí pořídit standardní UPS, jaká se používa u PC. Mám to tak v kotelně u solárního ohřevu. Čerpadlo nežere víc než cca 100 Watt, takže dobře dimenzovaná UPS to vydrží cca 2-3 hodiny, co bohatě stačí ,aby krb chcípnul.... Cenově UPS tak 3 tiskary...

Obrázek uživatele Radovan

Hlodá ve mně červíček podezření, že jste z tchýně chtěl udělat létajícího Čestmíra a nevyšlo to :-)
(tentokrát, ale příště už si za to bude moci sama, protože to nezapojila včas)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

TO je reklama - přece poslední věta říká, že zdroj je TISKOVÁ ZPRÁVA, jen chybí uvést, jakého dodavatele těch solárů ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stejnou službu vykoná zařízení a zlomek ceny. Například měnič v autě, nebo benzínová centrála.

Zase další reklama převlečená za článek.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Myslím, že blackout se ještě nekonal. Mít dobrý pocit za stovky tisíc - no mít na účtě milióny pak to asi moc neřešíte. Ale i tak - není výhodnější centrála? Už jen proto, že může mít výkon nepřetržitý a dostatečný. Pokud mi jde o nezávislost. A pokud mi někdo řekne, že s baterkama jsem nezávislý- i v okamžiku kdy pořizují nové???

Obrázek uživatele Radovan

Je hezké fungovat na vlastním dřevě a mít topení vyřešeno samotíží. Pak nepotřebujete elektřinu. Ale to je tak všechno.
Pokud nemáte k elektrocentrále dost paliva, tak jste nahraný a bez elektřiny. Nejbližší benzínka Vám totiž bez elektřiny neprodá nic a těžko budete moci do podzemních nádrží spouštět bandasku na provázku.
Ostatně tohle radili o víkendu řidičům - ať dotankují do plna na první pumpě po cestě, může to být nadlouho poslední funkční pumpa.
A ještě to palivo v zásobě v garáži v kanystrech musíte obměňovat, aby nestárlo. Když tedy odhlédnu od požárních předpisů, které dovolují myslím max. 5L. Prostě vše má svá pro a proti.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Určitě máte v lecčems pravdu. Ale proč hned benzín? Dobře se skladuje plyn nebo i vodík i když tam to bude dražší. Ale máme k dispozici statisíce co jsme ušetřily za nákup panelů, baterek a měniče, tak proč nejít do vodíku.

Podle mne je v ČR solár s baterkou ekonomický nesmysl. Ale i tak jsem rád, že si to lidi kupují a tím pádem nám tu trochu čistí vzduch (přeneseně).

Já mám zákazníka také na východě Prahy a předloni popadaly dráty od namrzlého ledu a 3 dny nebyla elektřina on vydržel 2,5 dne jen na baterie a z panelů, po 2,5 dnech mu došly i baterie, ale za 2 hodiny už fungovala i síť.
Letos jsme mu navyšovaly panely a uvažuje i o navýšení baterií.
FV - 3kWp, baterie Li-Iom 11 kWh, měnič 1f 5kW.

Jinému zákazníkovy jsme dodělali teď HFVE, 3 dny před letošní vichřicí a ani nepoznal, že ve vesnici nešla 3 hodiny elektřina, až když koukl ven, tak bylo všude černo!
Jen on svítil jak perníková chaloupka!

Žádný majitel nemusí nic přepínat, vše je nastavené tak, že se samo přepne!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky by se mi něco takovýho líbilo, trápí mě hlavně menší a kratší výpadky už to bude 10 let co tu proud nešel několik dní.

Zjistil jsem že se to dá krásně řešit i bez drahých a nevzhledných solárních panelů, navíc když nejde proud, tak je na 90% tak hnusně že nesvítí a hlavně nejde proud v noci kdy stejně nesvítí.

Ten zázrak se jmenuje hybridní ostrovní měnič (je to taková větší UPS) a k tomu nějakou baterii, protože ta baterka je v klidu (u solární elektrárny neustále cykluje) tak tam i olovo vydrží 10 let.

Jsou to ,ale peníze, vyjde to tak na 100 tis. cca 1/3-1/4 té představené elektrárny.

Jo má to i vstup na centrálu na dobití baterek když nejde proud více dní, nebo když je verze s baterií na 12V a máte auto někde u baráku pod přístřeškem, tak se dá nastartovat a připojit kabely na baterku a dobíjet jí z auta a nemusíte řešit že se budete starat o starou centrálu na kterou není jinak využití.

Nebo se dá připojit na 12v baterii "nastartovaného elektromobilu" měnič má výkon kolem 1KW.

Dokonce jsem zjistil že jsou dobíječky které umí i stejnosměrné napětí 90-400V takže by to šlo napojit na CHADEMO rovnou,ale nevím kde sehnat "levně" konektor když by někdo věděl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Také nemusím přepínat, ale...
FVE také nemusím přepínat. Kapacitu baterie stadardně využívám pro běžný provoz domácnosti. Nabití baterie tedy v průběhu dne kolísá a ráno může být pro celodenní provoz nedostatečná. Tedy jsem systém preventivně přepnul do "back-up" režimu, kdy je baterie stále plná. Teprve při výpadku distribuční sítě začne systém "vysávat" z baterie.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Článek pěkný a zajímavý, ale tahle věta mě trošičku nahlodává.

"Manželka potřebuje telefon k výkonu své práce a dobíjela jej asi třikrát – od rána nepřetržitě telefonovala. Od pozdních odpoledních hodin jsme si mohli i rozsvítit."

Jaký telefon potřebuje při pouhém telefonování nabíjet 3 x za 24 hodin? Pokud pouze telefonuji, tak je spotřeba telefonu minimální, display je v poloze u ucha vypnutý a žádné další funkce krom telefonu nejsou potřeba. V takovémto stavu dávají kdejaké smartphone klidně i 5 až 5 dní provozu na nabití.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud máte vypnuté fce jako wi-fi, bluetooth... a netelefonujete, pak ano 5-7 dní je reálných. V momentě kdy běží jen jedna z nich se o dva dny oberete a pokud máte, jako hodně lidí, v proovzu všechny a navíc aktivně telefonujete, spotřeba je opravdu velká a za den, i bez telefonování, jenom chodem bezdrátových sítí, které emitují pakety při snaze se spojit, za den vyberete baterii. Pokud si nevypnete mobilní data, pak telefon bude vysílat vyšším výkonem než při čisté telefonii aby se lépe spojil s vysílačem. Pak je možné, třeba i s opotřebením baterie, že se musí nabíjet často.

Obrázek uživatele Radovan

Každý telefon hezky otestuje cesta vlakem Ostrava-Praha a zapnutá mobilní data. Nejenže po cestě má problém telefon najít na mnoha místech i jen signál telefonní, mobilní data bývají tragédie. Takže se snaží a snaží pořád dokola, až baterku usmaží.
Ale zkuste si jen na noc vypnout mobilní data a synchronizaci, nechat jen hovory a SMS, a porovnat úbytek na baterce s nocí, kdy to vše pojede. Jsou to desítky procent.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

P8 Lite má jen 2000 mAh a musí se nabíjet často, natož, když se nějak používá. Pokud budu pořád muset telefonovat, nebudu ho mít pořád u ucha a budu mít minimálně sluchátka nebo jinou vychytávku. Fakt, tohle je telefon o ničem. V krámě říkali něco jiného.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den.
Výdrž nového telefonu je asi delší. Ale i telefony mají nějakou životnost. Pokud tedy máte starší telefon, který při běžném používání vydrží cca den, tak zvažujete jeho výměnu. Ano manželky telefon je zralý na výměnu. I výrobcem uváděná MAXIMÁLNÍ doba hovoru není neomezená a ne vždy dosažitelná.

Právě, že je nový. Prý dobrý poměr cena - výkon. Vůbec si to nemyslím.

Díky za tento článek! Přesně na tohle jsem myslel celou neděli, když foukalo a 24 hodin byla cena za MWh minus 50 Euro.

O podobnem systemu uvazuji jiz ca. rok. S vypadky site bych nemel zase takovy problem, jako s mikrovypadky, kdy muze dojit k poskozeni elektronickych spotrbicu. Takto me uz odesly monitor, 3 elektronicky rizena obehova cerpadla na topeni, kamerovy system, ridici system u tepelneho cerpadla a dalsi male drobnosti. CEZ se se mnou nebavil, pry at prokazu jejich zavineni, mam dolozit znalecke posudky atd. jednoduse chovani ceskeho neurvalce. Hrozne rad bych takovou sobestacnou FVE chtel tem nabubrencum ukazat muj prostrednicek.

P.S. kdyz jsem byl v Nemecku, vyhorel mi u maleho radia zdroj, protoze doslo k prepeti. sami prisli a vyzvali me k vyplneni skodneho protokolu. Do mesice jsem dostal nahradu. I tak se muze zachovat elektrarensky gigant.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

není na mikrovýpadky účinný ten svodič přepětí za 100Kč co se dává k pc a elektronice? mě se to osvědčilo i na průmyslovou elektroniku (SIEMENS LOGO které běží 24h/365 dnů, po bouřce klasika díky přepětí vyhořela napájecí část, nevýhoda toho přepěťového chrániče je při každé malé bouřce to vyhodí centrální chránič (vyřešeno motorovým samouspouštěčem od EATONU), nicméně silný blesk zničil i tlakovou sondu na 24V= která je samostatně chráněna svodičem od Dehnguard, a kabel uložený v zemi v KG trubce to taky pěkně roztrhalo izolaci na několika místech, ale to byl přímý úder blesku do buku cca 10m od kabelu, jinak zatím ťuk ťuk na dřevo

P.S. chování německých distribučních společností snad nemá cenu ani komentovat, sice si nechají všechno pěkně zaplatit ale oproti čezu nebe a dudy, navíc v Německu jsou i stovky malých regionálních distribučních společností a také s tím nemají problém, prostě germánský naturel, slovanský čez to nikdy nedohoní

Mikrovypadky myslim nekolikrat po sobe kratke vypnuti a zapnuti site. Deje se tak kdyz treba nejaky strom spadne na draty. nekdy to je 5-10x v hodne kratke dobe (2-5 vterin). Spinane zdroje to nejak nemaji radi. nejlepsi by asi byl stykac ktery je sepnuty napetim na vystupu. pri 1. vypadku by odpadnul a vse za nim bylo bez napeti. Nebo hlidac prepeti, podpeti a vsech fazi. Uz jsme take meli jen jednu fazi a napeti L-N 400 V. Sit k nam do mesta vede lesy a tak je vzdy problem.

Obrázek uživatele Josef

Ta baterie asi nebude moc velká, ale stačí. Tipuji něco kolem 7–10 kWh.

Bylo by možné doplnit parametry celého systému (baterie, fv panely)?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Parametry sytému jsou:
18ks FV panelů o výkonu 4,68kWp.
Akumulátor Li Ion 6,5kWh.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Zjišťujeme.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

nezapomente na cenu.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% online

Newsletter