Jaguar učí robotická auta jak to udělat, abyste se za jízdy nepozvraceli

redakce - 06 Srpen 2020

Autonomní vozy budou naprogramovány tak, aby svou jízdou předcházely příznakům nemoci z pohybu tzv. kinetózy.Průkopnický výzkum autonomních vozidel je součástí strategie společnosti Jaguar Land Rover. Ta se snaží dosáhnout nulového počtu nehod a eliminovat dopravní zácpy.

Průkopnický výzkum autonomních vozidel je součástí strategie společnosti Jaguar Land Rover. Ta se snaží dosáhnout nulového počtu nehod a eliminovat dopravní zácpy.
foto: JLR

Automobilka Jaguar Land Rover připravuje průkopnický software, který upravuje řízení autonomních vozů. Měly by se tak snížit příznaky takzvané nemoci z pohybu. Díky této vychytávce bude svým zákazníkům i v budoucnu poskytovat maximální možné pohodlí.

Inteligentní software kombinuje více než 30 000 reálných a virtuálně simulovaných testovacích kilometrů pro výpočet hodnotících parametrů jízdy. Díky pokročilému strojovému učení pak může automobil optimalizovat svůj jízdní styl na základě dat získaných z každého ujetého kilometru flotily autonomně řízených vozů.

Tato technologie může být využita ke zdokonalování autonomní jízdy každého automobilu značek Jaguar a Land Rover. Současně zůstane zachována individuální charakteristika každého modelu.

Takzvaná nemoc z pohybu, nebo také kinetóza, postihuje více než 70 % lidí. Často je způsobena situací, kdy vizuální vjemy nesouhlasí s tím, co člověk cítí prostřednictvím středního ucha, kůže nebo těla.

Typickou situací je čtení při delší jízdě v automobilu. Faktory, které k vyvolání cestovní nevolnosti přispívají, jsou zrychlování, brzdění nebo také pozice v jízdním pruhu. Nový systém může během autonomní jízdy tyto faktory zohlednit a tím předcházet vyvolání kinetózy u pasažérů.

Výsledkem celého projektu je skutečnost, že inženýři jsou nyní schopni vyvinout ještě lépe fungující asistenční systémy (ADAS) určené pro budoucí modely Jaguar a Land Rover. Jmenovitě jde o adaptivní tempomat nebo asistent jízdy v pruzích.

„Mobilita se rychle mění. K dosažení našeho cíle v podobě nulových nehod a eliminace dopravních zácp budeme muset využít sílu autonomních vozidel. Řešení problému cestovní nevolnosti v autonomně řízených automobilech je klíčem k obrovskému potenciálu, který tato technologie dává pasažérům. Ti pak budou moci využít čas strávený na cestách ke čtení, práci, nebo relaxaci,“ řekl Dr Steve Iley, Jaguar Land Rover Chief Medical Officer.

V éře po pandemii COVID-19, kde se objevuje nová definice toho, co je normální, se očekávání zákazníků od individuální přepravy mění. Důraz začíná být kladen na bezpečnost a čistou mobilitu.

Jaguar Land Rover vyvíjí nové technologie a materiály, které splňují tato očekávání již pro současné automobily tak, aby pomáhaly zlepšit pohodu cestujících. Jde například o systém Driver Condition Monitor nebo antimikrobiální bezdrátové dobíjení různých zařízení.

Navíc prvky typu chlazení sedadel, ambientního osvětlení a širokých možností nastavení sedadla prokazatelně snižují pravděpodobnost vzniku nemoci z pohybu.

Značky Jaguar a Land Rover nabízejí napříč portfoliem svých modelů systém adaptivních tlumičů pomáhající eliminovat nízkofrekvenční pohyb od vozovky, který může vést k nevolnosti.

Díky úpravě nastavení každých 10 milisekund je cestujícím poskytován prvotřídní komfort a zároveň zůstává zachována dynamická DNA každého modelu Jaguar i Land Rover.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Tomáš

To je zajimavy a jiste uzitecny vyzkum. Znam dost lidi kterym by to pomohlo.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Mně se přestalo v autě dělat blbě, když jsem začal řídit.. jakmile neřídím, zase je mi blbě...jsem naprosto nevhodný adept pro autonomní auta

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Tomáš

Každej jsme jinej ale dá se i na tohle zvyknout. Ale zase je otázka jak rychle a jak kdo.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Omyl... V kufru autonomniho auta kinetoza Peaka nedostane....

že by už Svědci Elonovi a ekologističní inkvizitoři už tak nesnášeli realitu a kritiku svého Holy grail, že by začali odstraňovat nepohodlné ve stylu Vita Corleone?..no vlastně jen by tím dokázali, že jsou analogií inkvizice v minulosti.. :D

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

až na to, že ti nedošlo, že nejdřív musí udělat autonomní auto, takže toto celé naprosto nyní zbytečné, i kdyby to dodělali k dokonalosti, protože autonomní řízení Jaguár tipuju, bude mít tak 10 let po Tesle, a to ještě se nakonec rozhodne zkopírovat kódy Tesly, a to Tesla bude skutečně autonomní jízdu mít nejdřív tak za 5 let, takže to je jako připravovat skafandr na let do jiné sluneční soustavy :)

takže jsi jim to ubohé PR sežral i s navijákem, priorita této funkce je hluboko pod čarou mezi ostatními funkcemi EV :)

Tak ted jste me dostal. :-)

1) Uz jste nekdy videl, ze ekdo kopiruje dostatecne slozity kod, treba ze by nekdo zkopiroval kod Windows? Kopiroani kodu neni Ctrl + c a Ctrl + V, to jej musite pochopit a kolik milionu radku dokazete zabsorbovat a pochopit za 5 let? :-)

2) Autonomni rizeni je reseno neuonovymi sitemi, tam s ekod nekopiruje. Ta se max kopiruje topologie neuronove site, ale to tam nejak nestaci, protoze pak prichazi zdlouhave a na vstupni data narocne uceni stejne jako narocne vyhodnoceni a na jeho zaklade pripadna uprava te neuronove site.

Mel byste trosku vic studovat, kdyz uz chcete delat arogantniho machra, jinak jste jen za arogantniho "yntelygenta".

1) ty jsi opět tak hloupoučký, že ani opět nevíš, že Tesla chce dát kódy zdarma :)

2) máš velmi omezené pochopení, konstrukce neuronek je právě to know how, naučit je jen otázka času či výkonu výpočetní jednotky, když znáš tu správnou konstrukci, navíc je to kombinace neuronek a fuzzy logiky, samotné neuronky jsou nepoužitelné v realitě, sám jsem neuronky vytvářel v kombinaci s genetickým programováním, podřadný to troubo :) Kombinace neuronek (druhy neuronek, typy neuronů) a fuzzy logiky a jiných podmínečných nástrojů a větví pro řešení komplexního problému, jako je samořízení, je to největší know how... to ani nevíš, nevzdělaný troubíčku, že :)

hošíku, ty ani nevíš jak jsi opravdu velmi hloupoučký a velmi podřaňoučký, to totiž nevzdělané děti a hloupoučcí lidé nikdy neví :)

Vždycky, když někomu dojdou argumenty, začne se navážet do předchozího diskutujícího v osobní rovině. To je věc, kterou nechápu. Zvláště u vzdělaných lidí mi to přijde ještě markantnější. A při tom bylo co říct, viz. informace v bodě jedna o uvolnění SW -> to je zajímavé.

add 2) Nesouhlasím s tvrzením, že naučit je jen otázka času a výkonu. Především je to otázka dat, ze kterých učit. A získat dostatečně velkej balík dat není vůbec levná sranda, v případě automobilů. Už jste někdy nějaká data osobně sbíral?

1) ano, Pavlíček K nezná nic, proto jen uráží, já dal plno konkrétních informací, on opět nedal skoro nic, jen omezené znalosti jako obvykle :)

2) když máš k dispozici knihovny a konstrukce neuronek a dalších podmíněčných pravidel, pak už jen zbývá se učit, tedy jen čas a výkon. Získat data je také jen otázkou času, nic složitého (kdo chce mít autonomomní řízení, tak prostě nainstaluje kamery a už jen nahrává). Jistě, příprava dat také něco vezme, ale to není ta nejodbornější část, černá práce je to. Nejdůležitější jsou zkušenosti stavby celého systému neuronek a pravidel dle evoluce průběžné zkušeností vývoje, to je to nejhodnotnější, a to chce dát Tesla k dispozici, co jsem pochopil (možná ale jen binárně, což by byl problém, to nevím, to neřekli).


10% sleva na produkty EVmotionNabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?