Izraelský startup Eviation Aircraft představil elektrické letadlo

Letošní pařížský aerosalon se pochlubil světovou premiérou elektrického vrtulového letadla izraelské společnosti Eviation Aircraft. Za stejnou cenu jako autobus uletí až 1111 km.

Omer Bar-Yohay, šéf izraelského start-upu Eviation, považuje svůj nový koncept za produkt určený pro budoucnost, ve které i letecká doprava musí reflektovat efektivitu a snahu o snižování emisí.
foto: Eviation

Izraelští inženýři chtějí už příští rok vyrobit prototyp třímotorového elektroletadla. Jeden motor je umístěn na konci ocasu, další další dva na konci každého křídla.

Cílem je maximální aerodynamická efektivita. První výrobní model firmy má dorazit na trh v roce 2020. Unese šest až devět pasažérů, plus 2,7 tuny baterií. Elektromotory dodá Siemens nebo Yasa.

Maximální vzletová hmotnost bude 5,4 tuny, max. cestovní rychlost 444 km/h. Cena letadla by se měla pohybovat kolem $2,6 mil. Už příští verze elektrického letadla společnosti Eviation má ale nabídnout svezení až 13 lidem a využívat hliníkové palivové články.

14 Comments on “Izraelský startup Eviation Aircraft představil elektrické letadlo”

  1. Vždycky mě pobaví když narazím při brouzdání na
    Vždycky mě pobaví když narazím při brouzdání na článek, kde se píše „Chystají již příští rok prototyp“ nebo dokonce „již příští rok se chystá uvést na trh“.
    Pak kouknu, že článek je 10 let starý a od jeho vydání se po daném projektu slehla zem.
    V tomto případě bych řekl, že se jedná o historický talent tohoto národa, vytáhnout z někoho prachy.
    Hezky to namalovali, zvizualizovali a nikoho ani nenapadlo, že by to snad mělo létat.

      1. Ono se z kysličníku hlinitého (Al2O3) dá zase Al vyrobit.
        Ono se z kysličníku hlinitého (Al2O3) dá zase Al vyrobit. V tom problém není, naopak, je to levnější než to těžit a vyrábět z rudy. Problém je v tom, že Al se vyrábí v obloukové peci v redukční atmosféře. Tj. obrovská spotřeba elektrické energie + CO2 (elektrody jsou uhlíkové). No třeba přijdou něco šetrnějšího. Stačí objevit ten správný katalyzátor. 🙂

  2. no týbrďo 2.700 kg baterií a 5.400 kg max … Když se to
    no týbrďo 2.700 kg baterií a 5.400 kg max … Když se to porovná s podobnou Cessnou…

    cs.wikipedia.org/wiki/Cessna_208_Caravan

    … tak ta má maximálku 4.000 kg …. no nevim, doufám že nástřik povrchu letadla bude ze solární barvy dobíjející baterky 😉

      1. V puvodním je také napsáno hliníkové, na netu žádné
        V puvodním je také napsáno hliníkové, na netu žádné spojení s e-Catem není, jenom s nějakýma zámořskýma firmama a jednou Izraelskou.

        Otázka je lže internet, nebo ty máš jenom kecy aby jsi ukazal jack jsi chytrej, ale jinak máš v hlavě….

        P.S. Nedohledával jsem zda exitují skutečně, ale fakt z E-Catem ani slovo, takže Josef jenom blbě kecá…

Napsat komentář