Italové poprvé od 60. let nakoupili víc jízdních kol než aut

Britská BBC informuje, že v Itálii se v roce 2011 poprvé od roku 1964 prodalo víc jízdních kol než automobilů. Může za to údajně zhoršující se ekonomická situace země. Celkem se prodalo 1,75 mil. kol. se ale prodalo jen o 2000 kusů méně. Statistická odchylka?

Jízdní kola jsou v Itálii čím dál tím oblíbenějším dopravním prostředkem. Prodej aut už čtvrtý rok za sebou klesá.
foto: Hybrid.cz

Zatímco v prodej nových automobilů pomalu oživuje, v Evropě je tomu naopak. Itálie zaznamenala např. během května 2012 meziroční propad o 14,26 %. Přitom už v roce 2011 se propadly o 10,8 % na 1,74 mil. aut. Klesly tak už čtvrtý rok za sebou.

Pro někoho je to ale dobrá zpráva: pro prodejce jízdních kol. Poprvé od roku 1964 se jich totiž v roce 2011 prodalo víc než aut, byť o pouhé 2000 kusů. Důležitější než konkrétní čísla je ale samotný trend. Ten bude nejspíš i nadále pokračovat.

Celkové prodeje nových aut v letošním roce mají v Itálii dosáhnout 1,37 mil. aut, tedy o téměř 400 000 méně než minulý rok. Nejvíce biti budou pochopitelně domácí automobilky, především Fiat, který si doma drží asi 31 % tržní podíl.

Obdobně ale klesají prodeje aut i v dalších zemích. Výsledky za letošní první půlrok to říkají jasně. Např. Francie – 1 048 982 (2011 – 1 225 084, -14,4 %), Itálie – 814 179 (2011 – 1 014 258, -19,7 %), Belgie – 285 116 (2011 – 326 445, -12,7 %), Španělsko – 406 070 (2011 – 442 212, -8,2 %), Švédsko – 142 633 (2011 – 157 042, -9,2 %), Portugalsko – 53 404 (2011 – 91 859, -41,9 %).

BBC, Reuters

3 Comments on “Italové poprvé od 60. let nakoupili víc jízdních kol než aut”

    1. Už dorazilo.A rozhodně ale
      Už dorazilo.A rozhodně ale za to ty auta nemohou.Prodej automobilu je nejmarkantnějšim ukazatelem pro širokou veřejnost než prodej masa nebo chleba.A je to tež reklamnim ukazatelem pro společnost a režim,že na tuto kratochvili jeji poddani ještě maji.Za Tomaše Bati motorizace ve Světě nebyla na takove urovni a masovosti jako je dnes,američane se museli spokojit s Fordem T a Batovymi cvičkami.Dnes by do nich nevlezli ani nezaměstnani.Automobilovy prumysl je take nejjistějšim pracovnim odvětvim,kde tolik ztrata zaměstnani nehrozi jako v jinych oborech.Jen mě neni jasne kde na to ti lide berou penize.

  1. V rámci systému, který je
    V rámci systému, který je založen na dluhu, může jít ekonomický vývoj časem nazpátek.

    V Řecku dnes velké množství obyvatel přestalo používat auta a vrátili se k užívání kol…

    Velké poplatky za užívání silnic, velké daně, vysoká cena benzínu a oprav nutí Řeky ve velkém počtu, aby přestali používat auta. Podle řeckého úřadu pro vládní statistiku se počet aut na řeckých silnicích snížil dva roky za sebou o více než 40 procent. Mezitím se prodalo o 200.000 kol více, což je o čtvrtinu více, než v předešlém roce.

Napsat komentář