Ionity zavádí jednorázové platby, cena za kWh je 0,79 eur

Evropská síť ultrarychlých nabíječek Ionity mění cenovou strukturu. Od 31. ledna se bude platit 0,79 eur za 1 kWh.

Nabíjecí stanice Ionity s nabíjecími stojany ABB
foto: ABB

Ionity se díky nové cenové struktuře stává jednou z nejdražších nabíjecích sítí v Evropě. Původně se platilo paušálně 8 eur za jakkoliv dlouhé nabíjení. To byla ale podle šéfa Ionity údajně jen „vítací fáze“.

V současné době má už Ionity přes 200 nabíjecích stanic a 860 nabíjecích bodů ve 20 zemích. Do konce roku 2020 má být hotovo celkem 400 nabíjecích míst ve 24 zemích.

Začátkem ledna si Ionity objednalo dalších 324 nabíjecích stanic ABB o výkonu 350 kW. Ionity je společným podnikem automobilek BMW, Daimler, Ford a Volkswagen Group (plus Audi a Porsche).

Michael Hajesch, šéf Ionity, sice po právu tvrdí, že je nová cenová struktura „transparentní“, ale zároveň je zatraceně drahá. Plné nabití 77kWh elektromobilu Volkswagen ID.3 Pro vyjde na 47 eur a vystačí reálně na 200 až 350 kilometrů (dle podmínek). Pro srovnání, nizozemská síť Fastned si v základu účtuje 0,59 eur za kWh.

tisková zpráva

175 Comments on “Ionity zavádí jednorázové platby, cena za kWh je 0,79 eur”

  1. Az budu nekde v blizkosti nabijecky Ionity, tak budu s Teslou
    Az budu nekde v blizkosti nabijecky Ionity, tak budu s Teslou nabijet proudem 6A. U Tesly se to da nastavit. Pri 2,4kW to nebude zase tak strasna cena. Jsem zvedavej co na to budou rikat ridici aut z konsortia Ionity az tam budou vsechny stojany obsazene Teslou. Budou cumet jako pitomci.

  2. Pro normální lidi,co nemají představu o spotřebě a ceně
    Pro normální lidi,co nemají představu o spotřebě a ceně provozu EV.

    Pro moderní naftu, nebo úsporný hybrid benzín si vynásobte cenu za jednu kWh el. energie krát tři a vyjde Vám cena litru benzínu.

    Příklad mám doma elekřinu levnou tj. noční proud za 2 Kč kWh
    takže jezdím jako bych kupoval do hybrida benzín za 6 korun litr. Pěkná představa, že jen je problém že mám nádrž jen na 12 litrů (u tesly na 20) a pokud jedu dál, koupím u EONu za 6×3=18 Kč litr, to už je horší jak LPG.

    Pokud pojedu na ryhlej EON 9×3=27 Kč, Ionity za 60 Kč …

    Takže ideálně mít EV s co největší baterkou a „tankovat“ doma.

            1. To pak jo, kolem baráku je ta ekonomika provozu OK, když má
              To pak jo, kolem baráku je ta ekonomika provozu OK, když má člověk doma el. za levno. Já jsem to tak odhadoval, ža pro moje jízdy bych naopak nabíjel většinou na cestách a v DE, takže bych jezdil za cenu skoro jako se spalovákem 🙂

              1. Přesně tak, kolem baráku najezdím 20 tis. km ročně, do
                Přesně tak, kolem baráku najezdím 20 tis. km ročně, do zahraničí létám. 6x ročně absolvuji cestu cca 400 km (na víkend tam a zpět), nabiju dvakrát po cestě a to je vše. To že se s BEV budou jezdit dálky za stejno možná i draže než spalovákem je holý fakt, ale zrovna tak mohu říct, že z Prahy do Ostravy dojedu vlakem rychleji, pohodlněji a levněji než autem.

      1. Jsou v tom paušálu nějaké jednotky jinak je to masakr.
        Jsou v tom paušálu nějaké jednotky jinak je to masakr. Stejně jako tu někdo psal že cena u čez bude 3,50 kč po registraci, ale zapoměl dodat,že cca 20 tis. Roční paušál tedy tolik kolik průměrný řidič s usporným hybridem ani neprojede.

        1. U novych aut od zminenych znacek je karta v cene auta.
          U cezu

          U novych aut od zminenych znacek je karta v cene auta.
          U cezu je v cene pausalu pocet kwh v hodnote pausalu zdarma. Kdo vybere cely pocet kwh, ten jaksi zadny poplatek neplati. Ten tarif za 3,50 se jmenuje Taxi a mate 500kwh. Za 4,50 je pocet predplacenych kwh 122. Jedna se o predplacene nabijeni. Tarif za 200 kc ma 36 predplacenych kwh za 5,50kc/kwh.

  3. mě se moc nezdá tahle věta z článku: Plné nabití
    mě se moc nezdá tahle věta z článku: Plné nabití 77kWh elektromobilu Volkswagen ID.3 Pro vyjde na 47 eur a vystačí reálně na 200 až 350 kilometrů (dle podmínek)….

    Pokud by měla 77kWh baterie vystačit na 200km, pak by ID.3 musel žrát cca 38kWh/100km a pokud by měl ujet 350km, potom by žral 22kWh
    Vím, že ID.3 není nic extra, ale takovou spotřebu snad mít nebude ani kdyby řidič sebevíc chtěl… 🙂

        1. Auta od ucastniku konsortia Ionity neplati a ani nebudou
          Auta od ucastniku konsortia Ionity neplati a ani nebudou platit sazbu 0,79 Eur/kwh. Maji sjednane hromadne tyto sazby:
          Hersteller:

          Audi: 0,33 EUR/kWh
          Porsche: 0,33 EUR/kWh
          Daimler: 0,29 EUR/kWh
          BMW: 0,30 EUR/Minute
          VW: 8,40 EUR/Ladevorgang
          Bei BMW/VW rechnen wir mit einer Änderung im Februar.
          Takze i VW bude mit sazbu kolem 0,30 Eur. Plna baterka 77kwh teda nebude stat 47 eur.
          Sazba 0,79 eur je namirena na ridice Tesly. Tak kdo tady lze a perli?

    1. A proč by to měla být tak zvláštní spotřeba? Je to
      A proč by to měla být tak zvláštní spotřeba? Je to nějaký průměr, nikdy nejde započítat všechny extrémy, jako např.
      iONIQ, který žere 11-13 kWh. Ale to je extrém, který jen tak nějaké auto nemá a jen při lehké až normální jízdě. S topením klimatizací, dálnice atd, spotřebu zvyšuje docela o dost.

      Například tady to mají pěkně popsáno:
      https://elektrickevozy.cz/clanky/jaka-je-realna-spotreba-elektromobilu

      Nissan Leaf od 15 kWh až do 30 kWh (od ekonomické jízdy až po jízdu v zimě -15 stupňů)

      To znamená, 22 kWh není nijak zvláštní spotřeba a odpovídá realitě, ne snům automobilek a reklamám.

      1. a o to přece jde. Jedná se průměr nikoli extrém. Ano,
        a o to přece jde. Jedná se průměr nikoli extrém. Ano, Leaf zvládne spotřebu třeba i přes 20kWh/100, ale taky kolem 10 pokud budu jezdit jen ve městě. ID3 je auto podobného charakteru tzn podobných spotřeb.
        Prosím nezaměňovat průměr a extrém, kterého lze dosáhnout.

    1. Presneji receno 6,31 Kc/kwh. Zrejme je cena stanovena v Eur a
      Presneji receno 6,31 Kc/kwh. Zrejme je cena stanovena v Eur a prepocitava se aktualnim kurzem na czk. Uz abysme meli Euro. Koruna je jen komplikace pro fungovani ekonomiky. Firmy musi mit porad nejaky polstar aby podchytily vykyvy a proto kalkuluji ceny v czk o neco vys. Proto je vetsina zbozi drazsi nez v okolnich statech.

  4. Tak pokud by se tohle stalo před čtyřmi lety, byl by to
    Tak pokud by se tohle stalo před čtyřmi lety, byl by to velkej problém.
    Dnes je to zatím pouze o tom, nezastavit s malobaterkáčem u Ionity.
    Ten, kdo si koupí káru za 2,5 mega si rád za rychlejší nabíjení připlatí, bo prachy neřeší.
    Pokud vím, zatím jediná funkční stanice Ionity je v Berouně a v okruhu dvou kilometrů jsou další tři stojany a další dva co stojí ale zatím nejsou spuštěny (Moll).
    Takže důležitý je, že začínáme mít na výběr.
    Čas ukáže, zda se ostatní dodavatelé přizpůsobí Ionity či naopak.
    Pokud naopak, jen se potvrdí známá pravda, že nabíjet se má hlavně doma.
    Zkrátka doby, kdy jsme na všech několika nabíječkách čerpali elektřinu zadarmo, je pryč. No, alespoň jsme si to užili.

    Takže : NIC SE NEDĚJE, JEDEME DÁL NA PROUD 🙂

    1. „Ten, kdo si koupí káru za 2,5 mega si rád za rychlejší
      „Ten, kdo si koupí káru za 2,5 mega si rád za rychlejší nabíjení připlatí, bo prachy neřeší.“
      No pokud nezdědil, tak prachy řeší velmi, jinak by neměl na káru za 2,5 mega :).
      Nejprodávanější evropské BEV nad 2 mega je e-Tron. 300 km reálný dojezd, 95 kWh baterie, do plna tedy 1900 Kč a 100 nabíjení za rok dá při uvedené ceně skoro milion navíc.
      Jet třeba 150+150 km na firemní schůzku co vydělá 10 tisíc a dát skoro 2 litry za nabití už je 20 % příjmu dolů, to fakt není málo. Je to stejné jako by bylo v nabídce Shell V-Power za 35 Kč a Shell Ultimate-Power za 80 Kč, taky by se asi 2x rozmyslel i ten co má Ferrari 🙂

      1. Nevim jak pocitate milion navic. Zaprve 1900×100 je 190.000kc.
        Nevim jak pocitate milion navic. Zaprve 1900×100 je 190.000kc. To jako pocitate 5 let dohromady? Zadruhe vetsinou pojede snad kazdy z domova s plnou baterkou za 2,50kc/kwh, teda 250kc i se ztratami. A nakonec Audi ma sjednanou jinou cenu pro sve zakazniky. To same Bmw, DB a snad i Porsche.

        1. Omlouvám se, počítal jsem 5 let, ale zůstalo to jenom v
          Omlouvám se, počítal jsem 5 let, ale zůstalo to jenom v hlavě, nevím proč jsem nedokončil větu 😀
          No když ale každý své 2,5milionové auto nabije doma, malobaterkáče tam nepáchnou a většina bude mít sjednanou speciální cenu, proč tedy vytahovat na veřejnost 0,79 €/kWh a dělat si tak nejhorší možnou reklamu sobě a celé elektromobilitě? A proč tedy do toho prohlášení uvádějí, že cena je nastavená tak, aby se to vyplatilo, tak přeci musí počítat s tím, že to bude nějak rozumně vytížené při této ceně, nebo ne?

          1. Ja si myslim, ze se prodava mnohem mene bmw, db, audi a
            Ja si myslim, ze se prodava mnohem mene bmw, db, audi a porsche EV a ty Ionity nanijecky slouzi prevazne Tesle. Tak si rekli, ze Teslu vykopnou skrze cenu. S obycejnym EV nema cenu ionity pouzivat a kde je ionity je vetsinou i bezna DC nabijecka. Takze radeji si uriznou ostudu s cenou jen kdyz muzou delat potize Teslistum.

              1. Tezko rict zda ionity umi identifikovat konkretni auto jako
                Tezko rict zda ionity umi identifikovat konkretni auto jako Tesla Supercharger. Mozna to funguje s rfid chipem. Pak muze nabijet kazdy. Ale kde takovy chip ziskate kdyz mate Teslu a zadne Audi? Ja bych vzdy sel na SC nez ionity. Ale v nouzi asi bych to vyuzil.

      2. „No pokud nezdědil, tak prachy řeší velmi, jinak by neměl
        „No pokud nezdědil, tak prachy řeší velmi, jinak by neměl na káru za 2,5 mega :).

        V Česku žije přes 30 tisíc dolarových milionářů. Těch nedolarových bude daleko, víc. A rozhodně není pravda, že jsou to všechno zděděný peníze.
        Pokud se domníváte, že tihle lidé jezdí na firemní schůzku s vidinou zisku 10 tisíc, jste vážně mimo. V tom případě je vlastně vaše úvaha, z vašeho pohledu, správná.
        Ale takhle to fakt nefunguje.

      3. „Ten, kdo si koupí káru za 2,5 mega si rád za rychlejší
        „Ten, kdo si koupí káru za 2,5 mega si rád za rychlejší nabíjení připlatí, bo prachy neřeší.“ bo prachy řeší, ti největší bojáči jsou největší škrti (jak píše špeták) a Audi nabíjejí na ČEZ za paušál 🙂

  5. A tímto prave zabili rozvoj elektromobility. Na rovinu, znát
    A tímto prave zabili rozvoj elektromobility. Na rovinu, znát tyto ceny před půl rokem, tak EV nekoupim. Tyto ceny mě tak znechutily ze du zvracet. Chápu ze postavit síť nabijecek není levná záležitost, ale postavit benzínku též není a když ji postaví, stojí snad litr 50kc ?? Tak aby se jim benzínka rychle zaplatila ?? Je to investice jako každá jiná, přeju jim tvrdou odvetu !! Na Ionty nepachnu i kdybych měl nabijet o hodinu déle.
    Amen

    1. Nic nezabili, nezaslouží si pozornost, která je jim tady
      Nic nezabili, nezaslouží si pozornost, která je jim tady věnována.
      PROSTĚ IGNOROVAT a využít jen v případě záchrany života. K tomu budou dobrý.
      Ten, kdo má chuť tankovat benzín za 36 korun si prostě zajede k devíti křížům, no. Každej jinej natankuje jinde.

      1. No, i ty nejdrazsi benzinky muzou byt vyhodne. Treba kdyz jsem
        No, i ty nejdrazsi benzinky muzou byt vyhodne. Treba kdyz jsem jezdil na sluzebku vlastnim autem, tak jsem dostaval proplacenou naftu dle spotreby v technicaku. Ceska specialita. Samozrejme ze jsem jezdil za vetsi spotrebu. Tak jsem si to nahradit tak, ze jsem v zahranici vyhledal tu nejdrazsi benzinku co jsem nasel. Natankoval nejaky mensi pocet litru a tim prokazoval ceny pro proplaceni. Cezky system je ve vsem nesystemovy a tak clovek stravi mnoho casu to tem pitomcum co nas otravuji to nejak vratit. Samozrejme ze jsem tankoval shell super V-power diesel 🙂

          1. Jezdil jsem do zahranici a po dalnici melo auto vetsi spotrebu
            Jezdil jsem do zahranici a po dalnici melo auto vetsi spotrebu nez me stat/firma priznala. To snad znate, ze spotreba dle technicaku je nesmysl. Takze oni me okradali a ja to pokousel vykompenzovat. A kolegove v zahranici jen kroutili hlavou co ze to je za predpis. Oni jeli na dalnici 180km/h a ocekavali ze pojedu stejne rychle abysme byli soucasne na schuzce s klientem. Kdo neopustil ceskou diru, ten fakt nepochopi zdejsi bolsevicke navyky. Navic ceska firma za moji praci fakturovala znacnou sazbu i spesen a skudlili na vsem, jen abych se neobohatil.

        1. Dělám to tak stejně…
          V TP mám spotřebu 6,1 a to je

          Dělám to tak stejně…
          V TP mám spotřebu 6,1 a to je nesmysl, reál je 7,6. Takže vyjíždím s plnou nádrží natankovanou za 30,80, cestou do DE natankuji kolem 10-15 litrů na Rozvadově za 36,50 a dle toho se mi proplácí celá cesta. I když pak zase doma tankuji za 30,80. Ale je to prostě kompenzace za tu nesmyslnou spotřebu, jinak bych na tom tratil.

          Ptal jsem se, jestli to jde podle skutečnost, že natankuji před odjezdem plnou a pak budu během služebky dotankovávat, abych na konci měl zase plnou a z účtenek se mi proplatí cena. Ne, nejde to.

    2. EV je pro lidi, kteří mohou nabíjet doma. Jednou za čas se
      EV je pro lidi, kteří mohou nabíjet doma. Jednou za čas se při delší cestě vyšší cena na rychlonabíječce přežije.
      Kupovat EV na nabíjet jen na veřejných nabíječkách je pro normálně uvažujícího člověka nesmysl.
      Navíc z pohledu elektrárenských společností je také lepší, když dobíjíte večer než někde na rychlonabíječce ve špičce.

      1. Kdo bydli nekde blizko nabijecky Cez nebo Eon, ten muze klidne
        Kdo bydli nekde blizko nabijecky Cez nebo Eon, ten muze klidne nabijet a nezruinuje ho to jako Ionity. Nabijeni mesicne 122kWh znamena u Leafa nejakych 700-750 km. Cena je pak 4,50kc/kwh. Pro panelakove obyvatele to je cena nizsi nez plati v byte. Kdo jezdi mene, ten da 5,50kc/kwh. I to je jeste dobra cena. Kdo jezdi malo, tomu bude stacit AC nabijeni Eonu za 3,00kc/kwh. Samozrejme nabijeni doma za 2,50 je nejlepsi. A pro ty, co zde tvrdi ze porad jezdi, tak pro takove je cena 3,50kc/kwh. No a kdo ma chatu bez pripojky elektriny, ten si ji muze vozit na chalupu v aute.

      2. „Navíc z pohledu elektrárenských společností je také
        „Navíc z pohledu elektrárenských společností je také lepší, když dobíjíte večer než někde na rychlonabíječce ve špičce.“
        Řekl bych že to bude přesně naopak a ty miliardové zisky elektrárenských společností budou z 99 % z velkoodběrů ve špičce než z domácích odběrů večer za cenu, která je tak možná za náklady, protože je to výhodnější než zastavit elektrárnu.
        Ještě markantnější rozdíl je, pokud je elektrárenská společnost zároveň vlastníkem nabíjecí stanice, kde je rozdíl v zisku za kWh klidně 20násobný.

        1. ono to tak právě není. Když to hodně zjednoduším, tak
          ono to tak právě není. Když to hodně zjednoduším, tak výroba a dodávky elektřiny hodně souvisí se stabilizací sítě tzn výrobce i provozovatel distribuční sítě mají velký zájem na rovnováze odběrů ve špičce a mimo ni. Přebytky elektřiny jsou jen v ČR cca 16TWh/rok, takže tohle je jeden z důvodů proč je elektromobilita podporovaná. EV je z cca 90-ti% nabíjen v noci a při rozšíření podstatně pomůže síť stabilizovat. A síť rychlonabíjecích stanic rozvoji elektromobility hodně pomůže, protože když si koupím auto a na cca 90% cest mi stačí domácí zásuvka, tak taky s tím EV budu občas chtít popojet někam dál a nechci si kvůli tomu držet doma ještě jeden spalovák na delší trasy.

          1. A není to tak, že je to výhodné pro „ČEPS“, ne však
            A není to tak, že je to výhodné pro „ČEPS“, ne však nutně pro „ČEZ“? Pro výrobce by to bylo výhodné tehdy, pokud by došlo k takovému nárůstu „noční“ poptávky, že by mohlo dojít ke zrušení nějakých vysokých/nízkých/nočních tarifů. Nejsem expert, ale řekl bych, že prodej elektřiny ve špičce s vyšším ziskem + stabilizace pomocí vlastních mechanizmů (omezení výkonu el., PVE, bateriová úložiště…) bude výhodnější než menší zisk večer, byť s výhodami, které popisujete.

            1. Kdyz ve firme vypadla linka s desitkami motoru, kazdy kolem
              Kdyz ve firme vypadla linka s desitkami motoru, kazdy kolem 100kW, tak se v siti zadny blackout nekonal. A kdyz se to zase nahazovalo, tak take nic. Akorat to zapinani bylo odstupnovane. Uz jen kvuli 15 min maximu. Trafacka byla na 22kV nebo 35kV pripojce.
              Jinak CEPS se stara o prenosovou soustavu 110kV az 400kV. Distribucni soustava s napetim od 110kV a mene je rozdelena na 3 distribucni uzemi. Problemy s pretizenim se spis odehravaji na distribucni siti a tam je CEZ, Eon a PRE.
              CEZ je teda vyrobce i distributor.

            2. Jedná se spíše o to, že večer v době malé spotřeby
              Jedná se spíše o to, že večer v době malé spotřeby elektřiny je možné tlačit elektřinu do přečerpávacích elektráren – část energie se ztratí nebo nechat běžet elektrárnu na prázdno nebo elektrárnu vypnout, což se ale nemusí vyplatit, protože dlouho trvá než se elektrárna rozjede.
              Takže pro zvýšený noční odběr nemusíte stavět novou elektrárnu a stačí nechat zapnutou tu stávající. Pokud dobíjíte ve špičce a takových lidí bude hodně, tak budete muset stavět nové elektrárny a to už něco stojí.

              1. Páni, moc děkuji. Ani jsem netušil, že dostanu tak
                Páni, moc děkuji. Ani jsem netušil, že dostanu tak komplexní vysvětlení celé problematiky od takového experta, který daný proces dokáže srozumitelně popsat a vysvětlit i takovému laikovi, jakým jsem já. Navíc je vidět, že máte opravdu všeobecný přehled zasahující do mnoha vědních oborů, které jste úžasně propojil v tomto obsáhlém příspěvku, který by mohl vydat i několik samostatných článků.
                Klaním se před vámi a vězte, že si již více nedovolím napsat svůj mylný názor, když tu okolo bude taková kapacita v oboru a věnuje nám všem tolik svého drahocenného nedělního času.
                Ještě jednou děkuji, že jste nejen mě, ale i všechny ostatní čtenáře, obohatil svými vědomostmi.

            3. no právě, ono to tak není. Vysoký tarif znamená vyšší
              no právě, ono to tak není. Vysoký tarif znamená vyšší cenu pro konečného spotřebitele, ne však vyšší zisky pro distributora. Na skutečné vysvětlení tady není prostor, ale berte to tak, že stabilizace energetické sítě je docela věda, stojí to obrovské peníze a na 100%-ní pokrytí rozdílu mezi špičkou a minimem u nás prostě neexistuje zařízení ani když vypnete a utlumíte všechny zdroje co utlumit a vypnout jdou. Zjednodušeně, každý spotřebič, který se dokáže spínat v době minim. odběru (ať se jedná o přečerpávací elektrárnu nebo akumulační kamna) provozovatel sítě vítá a aktuálně v jakémkoli množství. Nebude dlouho trvat a určitě se rozběhnou masivnější instalace velkokapacitních bateriových úložišť a jedna malá baterie je právě i v elektromobilu…:)

              1. Děkuji za vysvětlení. Já to všechno beru, chápu, že je
                Děkuji za vysvětlení. Já to všechno beru, chápu, že je vítaný každý odběr v době minima, jenom si stále nejsem jistý, že ta výhoda odběru v noci převáží odběr přes den (ve smyslu zisku). Co jsou ty obrovské peníze na porytí rozdílů? Třeba 7 miliard ročně mi přijde jako ohromná částka, ale když se to vezme k celkové spotřebě 70 TWh, tak je to desetník na kWh a to zas tak mnoho není (resp. je to méně než rozdíl vysoký/nízký tarif).
                Zajímá mě tedy ten balanc mezi potřebou (musíme mít nějaké množství zdrojů pro stabilizaci sítě, jinak síť zkolabuje) a výhodou (postavíme si bateriové úložiště do kterého to budeme ládovat za levno a prodáme za draho a stabilizace je jakýsi bonus) a já mám stále představu, že ta potřeba je naplněná (síť nekolabuje) a teď jde jen o to, jestli další stabilizace „zdarma“ (akumulační kamna) a sleva třeba 0,5 Kč/kWh za odebranou elektřinu je víc nebo míň než stabilizujeme si to sami za draho a zákazník žádnou slevu nedostane.
                Pokud to tedy pro distributora bude výhodnější a rozběhnou se masivnější instalace bateriových úložišť, znamená to, že můžeme být teď na hraně a dřívější výhody pro obyčejného zákazníka brzy skončí.

                1. Kolik je to v Česku netuším, ale v Austrálii se jedna
                  Kolik je to v Česku netuším, ale v Austrálii se jedna bateriová farma (100 MW/129 MWh) zaplatila za 3 roky.

                  TADY je to podrobněji.

                  Klíčové a ceněné jsou hlavně rychlost a přesnost frekvenčních služeb.

                2. víte, ty stabilizační náklady se dnes do velké míry
                  víte, ty stabilizační náklady se dnes do velké míry kompenzují přetoky elektřiny do zahraničí. Jak jsem už psal, přebytky jsou aktuálně v čr cca 16TWh/rok a na kraji kolapsu proto rozhodně nejsme, ale musíme být moc rádi za současnou energetickou politiku Rakouska a Německa, kdy utlumují své en. zdroje popř. to plánují a vrhli se na vítr atd, který ta úložiště vyloženě vyžaduje. Ten systém tzv. nočního proudu a jiných motivací pro spotřebitele tu bude ještě hodně dlouho.
                  Navíc s EV se dost počítá jako s miniúložištěm pro špičky a odběrová minima (po rozšíření) a také jako stabilizační zdroj pro siť nízkého napětí, kde zejména na koncích větví síť dost kolísá atd atd atd… Prostě potenciál je hodně velký… 🙂

  6. From January 31, 2020 onwards, direct customers pay according
    From January 31, 2020 onwards, direct customers pay according to the following pricing scheme:

    Customers pay per kilowatt hour (kWh)
    No contract
    No hidden cost
    EURO zone countries* EUR 0.79
    United Kingdom GBP 0.69
    Switzerland CHF 0.79
    Poland PLN 3.50
    Croatia HRK 6.20
    Denmark DKK 6.20
    Norway NOK 8.40
    Sweden SEK 8.70
    Czech Republic CZK 21.00
    Hungary HUF 280.00

    All prices include local VAT.

  7. Po tomhle bestialnim zdrazeni by plna baterka Liface 62kWh
    Po tomhle bestialnim zdrazeni by plna baterka Liface 62kWh stala nabit v Japonsku 5952 jenu. A za to ujedete asi 370km. Me stoji 45l nadrz (plna) v podstate to samy ale ujedu na to temer asi 870km.

    A to se „vyplati“.

    Ze tu neni jeste s komentari „bezec42“. Mozna umrel na zachvat smichu a ani bych se nedivil. Vim ze existujou plany kte je to pak levnejsi ale musite se upsat na rok za poplatek a kazdej nejezdi po dalnici tak casto aby se mu to vyplatilo.

    Takze se bude skudlit a E-trony budou nabijet na 50kW nabijeckach?

    Pro zajemce o situaci v Japonsku zde: https://blog.evsmart.net/nissan-leaf/zesp3-annoucement/ .

    Par znaku pro lepsi pochopeni tabulky planu.
    円 japonsky jen
    月 mesic
    分 minuta

    Chapu ze vystavba ty site neco stoji ale zase jako moc chytry rozhodnuti mi to nepripada.

    1. Vas dotaz jste zadal spatne. Z nasich kapes sla 0%. Z
      Vas dotaz jste zadal spatne. Z nasich kapes sla 0%. Z nemeckych kapes zrejme vetsi obnos. Z evopskych penez mozna take. Ale jelikoz CR je cisty prijemce dotaci, tak nase prachy tam nesly. Nase kapsy mame uzavrene podle stareho ceskeho prislovi:Co je nemecke, to je i nase a co je nase, do toho nikomu nic neni.

      1. Naopak, dotaz je položen správně akorát 99 % občanů ČR
        Naopak, dotaz je položen správně akorát 99 % občanů ČR stále nepřemýšlí jako Evropané, ale jen v rámci své hromádky hnoje a nevidí dál než na konec svý králikárny. Já přemýšlím jako Evropan. 😀
        Posun paradigmat ještě nenastal.
        Ano ptám se na peníze evropských daňových poplatníků.

        1. Vyjadrujte se precizneji. Pisete penize evropskych danovych
          Vyjadrujte se precizneji. Pisete penize evropskych danovych poplatniku. Myslite i tech ze Svycarska, Liechtensteinu, Norska, Ukrajiny, Beloruska, Moldavska ci dokonce ruska? Pravdepodobne ne. Kdyz pisete „z nasich kapes“, tak otevirate celou plejadu moznych definici, ci kapsy tim oznacujete. Ja vam odpovedel na ty kapsy, o kterych jsem se domnival, ze byste mohl minit. Avsak, jako lisak jste napsal neco, kde byla kazda odpoved spatna.
          Ted naoplatku. Jakou castkou prispivate do naseho rozpoctu?

          1. Omlouvám se za nedorozumění. Já si jedu v tom módu, že
            Omlouvám se za nedorozumění. Já si jedu v tom módu, že všichni zde od začátku vědí že IONITY je striktně EU záležitost (+ Švajc, Norsko a Chorvatsko) a to dokonce ještě z 99 % čistě jen západní Evropa tudíž logicky myslím EU státy a ne žádný Rusko či jinej evropskej „balkán“ včetně Polska nad kterýma IONITY vohrnuje nos narozdíl vod Tesly. Viz než výmluvná mapa na jejich stránkách.
            https://ionity.eu/en/where-and-how.html

            Kolik já hodím do rozpočtu nevím – DPH z nákupů a služeb, poplatky za kolky, úřední výkony, pokuty, dálniční známku, soc., zdrav. pojištění + pár tisíc na dani z příjmu, to vše odevzdám státu. Kolik je to do kupy nevím, ale možná někde existují nějaké odhady kolik která sociální vrstva přispívá do rozpočtu.

            Myslím že nejvíc vymezovat vůči tomu kam jdou peníze z jejich kapes by se mohli, na rozdíl od plebsu, největší plátcí daní což je v našem připadě třeba Škodovka. Ale v tomhle připadě je IONTY zrovna i její kšeft a krom toho to má se státem pochystaný jinak skrze různé miliardové pobídky apod. vyfikundace. 😉

              1. No pokud ses nechal ovlivnit některou z reklam který jsem
                No pokud ses nechal ovlivnit některou z reklam který jsem dělal, tak jsem spíš z vašeho rodinnýho rozpočtu něco ukrojil, ale na 100 % ti zaručeně dost ukrojila jedna politická který jsem bohužel kdysi pomoh vyhrát volby. Efekt motýlých křídel… ;-)))

  8. Ak si to stavajú za vlastne peniaze, je to v poriadku…..ale
    Ak si to stavajú za vlastne peniaze, je to v poriadku…..ale ak na to dostali peniaze z EU, teda od nás všetkých, t.j. aj od majiteľov iných značiek….tak to v poriadku nie je, a mala by si na to EU komisia posvietiť a adekvátne zareagovať…

    1. Ano, počítáš špatně. Viz. níže. Tyto ceny bude platit
      Ano, počítáš špatně. Viz. níže. Tyto ceny bude platit třeba majitel Tesly (ad hoc), ale nikoliv Audi BMW apod. Záleží co bude mít za nabíjecí kartu. Maingau aktuálně 0,35, eins eMobil je také levné.

      Ale každopádně je to naprostá hloupost, ceny by měly být prostě plošně stejné (bez ohledu na nabíjecí kartu), ale tak EU to za pár let zreguluje jako Roaming na mobilech.

      1. Tak to asi nepočítám, i když bych vzal tu cenu co
        Tak to asi nepočítám, i když bych vzal tu cenu co píšeš, kterou jistě každej nedostane a je tam jistě nějakej paušál.

        Tak je cca 9 Kč x 18 Kwh=162 korun na 100 Km
        Ioniq hybrid bere kolem 4 litrů 4*33=132 Korun a jako bonus v zimě nemrzneš.

        Ale kolem komína je EV samozřejmě fajn a tak to i zůstane a to je dobře.

        1. Nabíjet za 9kč /kWh budou jen neštastnici na cestách a
          Nabíjet za 9kč /kWh budou jen neštastnici na cestách a opravdu jen v případě nejvyšší nouze.. Takže počítat 162kc na 100km je totální nesmysl
          Důležitý je roční nájezd a roční spotřeba kWh a kolik to celkem stálo, a při domácím nabíjení nikdy nebude mít EV konkurenci..
          A s dalším zlevnovanim FVE panelů a baterií to bude levnější a levnější…
          Jeden jediný 330W FVE panel totiž za rok vyrobí „benzín“ na cca 2200km
          V benzínu těch 2200km stojí cca 5000Kc
          Takže 1panel s mikromenicem se při výrobě „benzínu“ pro EV zaplatí za pouhý 1 rok…
          Lidem to postupně časem dojde….

            1. Tak zatím jsou EV moc drahá…
              Nicméně každé auto má

              Tak zatím jsou EV moc drahá…
              Nicméně každé auto má střechu a už i teď si prukopnici můžou hodit na zahrádku 1 FVE panel 330W s mikromenicem komplet cena cca 5000Kc a ze Slunce natankovat „benzín“ na 2200km 🙂
              Tak návratnost 20let není až tak špatná, vodní elektrárny se staví ještě s delší návratnosti…
              Ale místo 2kW by to chtělo aspoň 2MW a stabilní podmínky pro investování minimálně aspoň jak to funguje v Německu a ne tady v čezku..
              ČEZ se ale logicky s uhelnymi barony bude bránit malovýrobě zuby nehty, ale když to už teď zvládají i černoušci v Africe, tak to časem zvládnou i našinci.. Ale zatím je pohodlnější sosat el ze zásuvky…
              Navíc víme jaké klacky hází pod nohy lidem ČEZ, eru a spol…
              Prostě je elektřina na určité věci ještě hodně levná… A na jiné (topení) brutálně drahá…
              A dokud se FVE panely s mikromenicem nebudou běžně prodávat v baumarktech a velkých Elektro tak bude v čezku mít malovyroba stop stav který tu je od roku 2010…tj už 10let… Snad nebude trvat 100let

              1. FVE na autě je vymyšleno, asi se to nakonec povede a Sion se
                FVE na autě je vymyšleno, asi se to nakonec povede a Sion se začne prodávat v roce 2022.

                https://sonomotors.com/en/sion/

                Se solárním panelem a mikroměničem vyrobím měsíčně cca 25 kWh energie a ušetřím 50 Kč, takže návratnost níže uvedeného řešení bude 10 let.

                https://www.solarniexperti.cz/solarni-systemy/fotovoltaika/fotovoltaicka-elektrarna-fve-o-vykonu-26-kwp-na-klic/

                Mohu si pořídit i samotný FVE panel s výstupem 12V, dát si ho na lodžii v bytovce, nabíjet 12V baterie, každý den odnést k autu a pak to měničem v ceně 5 tisíc cpát do auta na parkovišti 🙂 Návratnost nějakých 30 let nikoho nezastaví.

                1. 1*
                  Já jsem ale v klidu, věřím že jednou přijde doba, kdy

                  1*
                  Já jsem ale v klidu, věřím že jednou přijde doba, kdy se vyplatí tahat ty nabité baterky do auta, na chatu, atd

                  Ostatně už teď to v malém měřítku dělá mládež… A všude sebou tahají powerbanky
                  Takže bych si to představoval, že v autě bude v kufru zásuvka, do kufru hodím nabitou baterku (obří powerbanku) zapojím a budu vědět že mám např 100km dojezdu navíc..
                  Úplně stejné řešení jako je u mobilů a powerbanky….
                  Prostě jen trošku větší powerbanka která bude maximálně vážit 5 až 10kg, lehčí verze pro ženy… 🙂
                  Možná se to jeví jako utopie… Ale čas ukáže….
                  Rozhodně různé chemické sloučeniny na anody a katody neřekly poslední slovo…
                  Nebo Li-on baterie je svatý grál a bude dominovat i za 10,50,100let?
                  Kdyby sloužil ČEZ lidem, naší zemi tak by povinně montoval lidem elektroměry se zpětným chodem a sám prodával FVE panel s mikromenicem na konci ukončený normální zastrckou aby to lidi mohli strčit rovnou do zásuvky a při nízkém odběru elektřiny točit elektroměr nazpátek…

                2. Ja bych doporucoval spis privesny vozik z vetsi baterkou pro
                  Ja bych doporucoval spis privesny vozik z vetsi baterkou pro delsi jizdy. Bezne by stacila mensi lehci baterka v aute a na vylety s vozikem z pujcovny. Asi to automobilky tusi a pro jistotu prodavaji EV bez tazneho zarizeni.

                3. Taky dobrý řešení, navíc ta baterka ve vozíku by se
                  Taky dobrý řešení, navíc ta baterka ve vozíku by se podstatně snáze nabijela pomocí FVE…
                  Možná se ty vozíky s baterií prosadí dříve než přenosné obří powerbanky…
                  Chataři, řemeslníci, různé prodejní akce všude kde není rozvodná síť nebo tam kde chtějí za kWh premrstenou cenu…
                  Např nabíječky ionity 🙂
                  Půjčovna vozíků s nabitou baterií…

                4. Pred 20 ti lety jsem zvazoval jiny projekt. Privesny vozik s
                  Pred 20 ti lety jsem zvazoval jiny projekt. Privesny vozik s elektromotorem a baterkou. Pro urcite jizdy bych vozik zapojil k spalovaku a jezdil na elektrinu. No nic z toho nevzeslo a dnes mam 3 EV. Pokrok nezastavis.

                5. Takže elektromotor v privesnem vozíku by táhl auto? Trochu
                  Takže elektromotor v privesnem vozíku by táhl auto? Trochu nechápu princip..
                  A kde by byl volant?

                6. Tlacil. Uplne normalni zapojeni ke kouli vzadu. Neco jako
                  Tlacil. Uplne normalni zapojeni ke kouli vzadu. Neco jako autobus harmonika. Ten ma pohon v zadni jednotce.

                7. Já už to mám lipol baterka 6kWh do kufru měnič 3kW a
                  Já už to mám lipol baterka 6kWh do kufru měnič 3kW a dojezd
                  o 50km víc.

                8. To ma zaujíma. Ako to máte urobené, nejaké podrobnosti by
                  To ma zaujíma. Ako to máte urobené, nejaké podrobnosti by ste nemohli napísať?

                9. Vozím to jen když nemám jistotu, že dojedu
                  něco jako

                  Vozím to jen když nemám jistotu, že dojedu
                  něco jako kanystr kdybych zůstal někde viset.
                  Ale zatím jsem nepotřeboval.
                  Měnič dává 230V/13A a za jízdy to nabíjet nejde.

                10. Už som dúfal, že máte vymyslené DC riešenie za jazdy.
                  Už som dúfal, že máte vymyslené DC riešenie za jazdy. Bolo by to aj efektívnejšie s vyššou účinnosťou konverzie. Zatiaľ všetky možnosti, čo som našiel sú neúmerne drahé.

                11. Tu na webe niekto pred casom spominal, ze si urobil pridavnu
                  Tu na webe niekto pred casom spominal, ze si urobil pridavnu bateriu do miev-trojcata, pripojenu priamo na 400VDC. No sposob pripajania/odpajania externej baterie bol dost zlozity, pretoze napojenie baterie mal urobene mimo povodnej baterie, kde je cca 400V napetie len v case ked je auto zapnute. Pripajat, alebo nechat pripojenu externu bateriu na 400V DC zbernicu v case, ked je auto vypnute sposobi chybu, mozno az fatalnu.

                  Ak na mojom i-MiEV-e klesne kapacita baterie pod 75%, chystam sa rozmontovat bateriu a vyviest z nej cez nejake rozumne istenie a rozumny prierez vodica + a – baterie pre pripojenie externej baterie. Pripajanie/odpajanie externeho bloku sice bude musiet tiez byt postupne – najprv cez vyrovnavaci odpor, no potom uz bude mozne nechat externu cast stale pripojenu. Externa cast musi mat svoje BMS. Kapacitu nemozno zvysovat extremne, mozno 10% nad uroven povodnej kapacity baterie – aby sa z toho nezblaznilo BMS v aute.
                  Idealne by bolo vytiahnut z baterie nielen celkovy + a – , ale aj kazdy medziclankovy kontakt a pouzit externe clanky s podobnou chemiou aby balancing zabezpecilo BMS v povodnej baterii. To by bolo elegantne riesenie… No bolo by pracne a tiez nie uplne bezpecne. Zrejme by uz potom bolo efektivnejsie vymemit clanky v povodnej baterii za nove s mierne vecsou kapacitou. V i-MiEV-e sa clanky daju vymenit jednoducho, clanky su len priskrutkovane, prepoje su tiez len skrutkovane, nic v baterii nie je pobodovane, potmelene ani polepene. Na vymenu clankov je aj kompletny dielensky predpis od Mitsubishi. Vecsina novsich EV ma baterie nerozoberatelne a vymenit sa daju len cele bloky.

                12. Napiš na google Zusatzakku 8 kWh netto a najdi si
                  Napiš na google Zusatzakku 8 kWh netto a najdi si články.

                  Je to ale v němčině a je tam podrobný návod na vw e-up
                  i s obrázky.
                  Podle mě by to šlo i s imiev trojčatama.

                13. To je prave riesenie zapojenia externej baterie do 400VDC
                  To je prave riesenie zapojenia externej baterie do 400VDC zbernice aktivnej len pri zapnutom aute. To urcite nechcem, ma prilis vela negativ. Nabijat externu bateriu v odpojenom stave osobitnou nabijackou je hlupost. Riesenie musi byt jednoduche, prevadzkovo bez akychkolvek cinnosti navyse.

                14. Panove, co se stane s baterkou a kabely pri bouracce? To asi
                  Panove, co se stane s baterkou a kabely pri bouracce? To asi neresite ze budete mit v kabine poletujici kabely 400VDC. Bud posadka nebo zachranari na to muzou sahnout. Take neresite riziko pozaru atd. Videl jsem vyhoreleho Leafa na yt. Pan pridelal dalsi baterku ale spoje casem dostaly trochu vyssi odpor. Kdyz proudi stovky amper, to je pekny ohynek. Ne nadarmo v zadnem EV je vsechno napeti v kabine jen 12V.

                15. Vše musí být řádně upevněné a baterie v zašroubované
                  Vše musí být řádně upevněné a baterie v zašroubované upevněné masivní krabici.

                16. Samozrejme je to len hobby zalezitost, no na trojcatach to nie
                  Samozrejme je to len hobby zalezitost, no na trojcatach to nie su 100vky amper, ale maximalne jedna 100vka, pretoze auticko ma len 35kW motor a pridavnu bateriu by som dal kapacitne max 25% povodnej a teda istil maximalne 32A. No je jasne, ze vymena clankov je lepsie riesenie. Mam teraz po 6-tich rokoch (ale maly najazd – len 25 tis, bola to predvadzacka) degradaciu len cca 15%, takze to nie je otazka blizkej buducnosti a mozno to ostane v teoretickej rovine. Kapacita mi postacuje aj v zime, pretoze kurenie mam poriadne zaizolovane a teda spotrebu kurenia asi polovicnu voci nezaizolovanemu. Navyse zimy su cim dalej tym teplejsie….

                17. Takové věci doporučuju dělat jen lidem kteří opravu
                  Takové věci doporučuju dělat jen lidem kteří opravu vědí co dělají, Už jen tvrzení že ION má motor 35kW značí o tom, že pořádně autu nerozumíte (bez urážky).
                  Motor dává ve špičce až 50kW. Takže tam teče přes 150A.

                18. Preco hned invektivy nesuvisiace s problemom…
                  150A nie su

                  Preco hned invektivy nesuvisiace s problemom…
                  150A nie su stovky, vykon trojciat 49kW je len v spicke max. 30 sekund. Nikto na doraz na trojcatach nejazdi, lebo by nikam neprisiel. Kurenie 5kW i-MiEV-a (ostatne trojcata kurenie len 2,5kW) by mohlo teoreticky pridat na 54kW, ale stale to nie su stovky amperov.

                19. Dobre citanie na dlhe zimne vecery… pre mna trosku za
                  Dobre citanie na dlhe zimne vecery… pre mna trosku za ciarou smerom k hazardu… ale ako zabavka dobre.

                20. Kam date pojistku 32A? Na vystupu do menice smerem k motoru? A
                  Kam date pojistku 32A? Na vystupu do menice smerem k motoru? A vite ze proud se muze chovat uplne jinak nez to myslite? Vnitrni odpor baterky je hodne nizky a vas pack bude mit urcite jiny odpor nez ta originalni. Proud se rozdeli ne podle kapacity baterek, ale podle vnitrnich odporu a rovnovaha se dostavi v bode, kdy proud x vnitrni odpor je na obou baterkach stejny a odpovida celkovemu napeti. S vasim mericim zarizenim asi nezmerite ani ten vnitrni odpor baterek v klidu. A co teprve pri ruznych teplotach, stavech SoC a spousta dalsich parametrech. Neni to auto na tuzkove baterky.

                21. Tak zkusit zapojit přídavné baterie stejného napětí jak
                  Tak zkusit zapojit přídavné baterie stejného napětí jak je v autě
                  paralelně i s BMS. Možná to nabíječka vezme.

                22. BMS se nezblázní. Vím o týpkovy co si připojil do IONa
                  BMS se nezblázní. Vím o týpkovy co si připojil do IONa druhou baterku, kterou vymontoval z jiného a normálně s tím jezdil a měl téměř dvojnásobný dojezt.

                  No, akorát nevím jestli taková práce kvůli přidání pár km dojezdu za to vůbec stojí. Nutnosti to nějak z auta neustále vyndavat kvůli nabíjení a další věci co se budou muset vyřešit konče omezením už tak malého kufru.

                  V létě je dojezd OK. Největší bolest je zima. Na to stačí instalace bufíku.

                  Pokud už řešit špatné baterie v IONu, tak jedině formou náhrady LEV50 za nějaké jiné baterie s vyšší kapacitou. ION podle manuálu sběrnice umí adresovat až 60Ah. Originál 50Ah mají asi 45Ah.

                23. 1***
                  To gratuluji…
                  Nešel by sepsat článeček s pár

                  1***
                  To gratuluji…
                  Nešel by sepsat článeček s pár fotkami a technickými daty, myslím, že spousta lidí by vám velice podekovalo…
                  50km dojezd navíc je moc fajn,

                24. Staci poridit UPSku s vykonem odpovidajicim nabijecimu kabelu
                  Staci poridit UPSku s vykonem odpovidajicim nabijecimu kabelu 10A/230V a prislusnou baterku. Samozrejme ze to nefunguje pri jizde, ale je to nabijeni jako ze zasuvky. Teda pojizna elektricka zasuvka. Nebo si poridte elektrocentralu, vyjde to lacineji. Ale smrdi to.

                25. Tak třeba to Tonymu funguje i za jízdy, pochybuji že když
                  Tak třeba to Tonymu funguje i za jízdy, pochybuji že když mu dojde elektřina tak to pak dobíjí z těch lipolek, snad to vysvětlí všem…

                26. Ja stále rozmýšlam nad nejakým step-up DC-DC meničom zo
                  Ja stále rozmýšlam nad nejakým step-up DC-DC meničom zo 48V na 400V a napájať s tým trakčnú baterku za jazdy. Ak by mal človek čakať na nabitie výkonom 3kW, tak to veľmi zmysel nedáva, ale počas jazdy by to bolo sakra poznať.
                  Tiež som zvedavý, čo nám prezradí Tony.

            2. 1) Na panely jsou dotace a navratnost je pod 10let
              2) Lidi v

              1) Na panely jsou dotace a navratnost je pod 10let
              2) Lidi v bytovkach muzou normalne na parkovisti nabijet. Nebo si snad myslis, ze v tech bytovkach neni elektrina? 😀 Nejde natahnout k parkovisti?
              3) 99% nabijim doma za 2.30kc/kWh, takze jestli 2x za rok potkam Ionity, tak jim tech 21kc/kWh klidne zaplatim 😉

                1. Dotace je nejhorsi vec? Kdyby nebyly dotace, tak polovina
                  Dotace je nejhorsi vec? Kdyby nebyly dotace, tak polovina rubliky topi uhlim a nafta stoji 50kc/litr. To by bylo podle vas OK? Probudte se chlape. Doba, kdy vse vyresi neviditelna ruka trhu je DAVNO pryc, penez je nadbytek a je NEZBYTNE podporovat nove technologie. Kolik vam je? 80 let?

                2. Ano, bylo by to OK, když na něco nemám, tak to nekupuju.
                  Ano, bylo by to OK, když na něco nemám, tak to nekupuju.

                3. Bez dotaci sve matky by porozene dite neprezilo. Nove
                  Bez dotaci sve matky by porozene dite neprezilo. Nove technologie by bez dotaci od statu, ci jinych subjektu neprezily.

                4. Trochu si pletete dotace a subvence.. Dotace do soukromého
                  Trochu si pletete dotace a subvence.. Dotace do soukromého sektoru, kde si např. známé postavy z české politiky sanují ztráty ze svého špatného podnikání je zcela něco jiného. Proč si může obyvatel Šibřiny u Prahy pořídit dotaci na BEV a vedle soused v Kolodějích musí zaplatit plnou cenu? Proč zkrachoval majitel hotelu na Vysočině, když si někdo postavil o kousek dál hotel z dotací? Příkladů je hromada. To že se třetina dotací rozkrade už nemá smysl zmiňovat.

                5. Pripady zneuzivani dotaci prece nemuzou byt duvod pro zruseni.
                  Pripady zneuzivani dotaci prece nemuzou byt duvod pro zruseni. Je nutne to zneuzivani omezit. Jinak bysme museli treba zrusit platebni karty, protoze je tu a tam nekdo zneuzije.

                6. Omezit to rozkrádání nejde, dobrý nápad se prosadí
                  Omezit to rozkrádání nejde, dobrý nápad se prosadí sám, pokud něco soukromém sektoru nefunguje bez dotace, je to špatně. Tohle rozdávání peněz z našich daní je nesmysl. Byl jsem 2x svědkem přípravy velkých zakázek z dotací a nechci s tím nic mít společného. Ať si klidně města a obce staví pro občany cokoli, ale do soukromého sektoru bych dával pouze sociální projekty a každá faktura by byla pod drobnohledem. Co je to za nesmysl, že jedna firma postaví výrobu toustů za své a druhá se 100 mil. dotací a přitom je oba prodávají za stejnou cenu a ten bez dotaze „krvácí“?

                7. Mira korupce je v Cezku velka. Vemte severske staty, tam je
                  Mira korupce je v Cezku velka. Vemte severske staty, tam je korupce okrajova zalezitost. EU je postavena na slusnych lidech. Postkomunisticke staty to jaksi narusuji. Ale lepsi kdyz EU prispiva vychodnim statum, nez by tam byl bordel jako na Ukrajine. To by se prenaselo do cele Evropy. Muzeme si libat pozadi, ze jsme ve spolku slusnych lidi.

                8. Jaké slušné lidi máte prosím na mysli?
                  Ty co tam nechali

                  Jaké slušné lidi máte prosím na mysli?
                  Ty co tam nechali natahat migranty , čímž uzurpují vlastní občany? Nebo ty , kteří žijí z našich milardových divident?
                  A to co se teď děje s elektřinou , vymasleli asi taky ze slušnosti..

                9. Nez vas klepne, kouknete se radeji na dnesni uspesny test
                  Nez vas klepne, kouknete se radeji na dnesni uspesny test SpaceX a zachranneho modulu. Pristi let bude uz s posadkou k ISS.

                10. Ano natištěných bezcenych peněz je dostatek….
                  Jediný

                  Ano natištěných bezcenych peněz je dostatek….
                  Jediný výsledek je extrémní cena nemovitostí, pozemků a trvalé znehodnocování úspor lidí…

                11. Penize jsou mazivo aby ekonomika neskripala. Pokud se nekde
                  Penize jsou mazivo aby ekonomika neskripala. Pokud se nekde vyskytne skripani, je nutne misto promazat. Jednotlivec ma samozrejme jine naroky na funkci penez nez celek vsech obcanu. Bez zasahu statu do mnozstvi obeziva by vase penize uz nemusely mit vubec zadnou cenu. Viz 20. leta minuleho stoleti.

                12. Co bylo v 1920?
                  Nemyslím si že stát má patent na rozum a

                  Co bylo v 1920?
                  Nemyslím si že stát má patent na rozum a spíš mi přijde že místo promazávani tam sype písek….
                  A už vůbec si nedokážu představit, že bych mohl žít na dluh, mít klidné spaní a ještě by mi to beztrestně procházelo…

                13. 1929 nejvetsi hospodarska krize co svet zazil. Chleba stal
                  1929 nejvetsi hospodarska krize co svet zazil. Chleba stal miliardy. I to byla pricina WW2. Stejne jako stat ma pravo na ozbrojene slozky a pravo vydavat zakony, ma pravo vydavat potrebne mnozstvi penez a regulovat spolecnost. Anarchie neni zrovna kloudne reseni. Stat funguje dobre kdyz existuje stabilni prostredi. Naopak spekulantum vyhovuje nestabilni prostredi. Tam se da vydelat nejvic penez. Zajmy a chovani statu musi byt jine nez ekonomickych subjektu. Ridit stat jako firmu je destabilizujici chovani. Ale jako chytak pro pulmozky dobry.

                14. Takže krize z nadvyroby… Kdy se palila pšenice…. Bez
                  Takže krize z nadvyroby… Kdy se palila pšenice…. Bez komentáře… To může vymyslet jedině člověk…
                  Ale jelikož neznám skutečné loutkovodiče..
                  Přenechám diskuzi zkušenějším…
                  Jen si tak říkám hladomory a pálení pšenice…. Asi to těm státům to řízení moc dobře nejde…

                15. Chovani miliard subjektu nelze vzdy predpovidat. Vzdy muze
                  Chovani miliard subjektu nelze vzdy predpovidat. Vzdy muze dojit k nerovnovaze trhu a tim spolecnosti. Problemy se muzou multiplikovat a jedine direktivni zasah statu muze nerovnovahu vybalancovat. Regulacni okruhy existuji v technice a musi fungovat i v ekonomice. Bez regulace je vyvoj nejednoznacny. Oproti tomu se jedinec chova prevazne egoisticky. Hleda vzdy svuj prospech, casto v neprospech spolecnosti. Paradni priklad jsou devizovy spekulanti. Cilene spekulace s menou muzou znicit menovou stabilitu, ktera pak prinese velky zisk. Stat neni firma.

  9. Se v Ionity ale totálně zbláznili? To je 2-3x držší než
    Se v Ionity ale totálně zbláznili? To je 2-3x držší než na Tesla Superchargeru. V ČR stojí 1 kWh na supercharegeru do 7 Kč. Nevím kolik v DE. Ale i tak to vypadá jako pomsta novopečeným majitelům elektromobilů od VW, Fordu, BMW a Mercedesu za to že si u nich koupili elektroauto a ještě by ho chtěli drze nabíjet na jejich „firemní“ síti dobíječek. My vám ještě ukážeme, jak je ekonomické jezdit ve fosilu!! 🙂

    1. Audi, BMW a další poskytují vlastní nabíjecí kartu. U
      Audi, BMW a další poskytují vlastní nabíjecí kartu. U Audi je cena na Ionity 0,33 kWh (měsíční paušál 17,95 €). Roční cena tedy 5600 CZK.

      Při dobití 300 kWh za měsíc na Ionity je ta částka za kWh 0,39 € (když rozpočítám paušál do kWh).

      Supercharger v DE stojí 0,33 €/kWh (+- 1-2 centy). Rakousko je na ~0,27 a Francie ~0,24.

      1. Hmmm….
        Mám běžnou platební kartu a na ni koupím

        Hmmm….
        Mám běžnou platební kartu a na ni koupím benzín/naftu za přibližně stejné peníze u kdejaké pumpy bez nějakých paušálů a rozpočítávání. I natankovaný odjet do pěti minut není problém… E-přibližovadlo mi přijde spíše jako koníček, než zařízení pro běžné užívání. 😉

        1. No jo, nezahraješ si ale každý den bojovku kde a za kolik
          No jo, nezahraješ si ale každý den bojovku kde a za kolik nabít, jestli vůbec dojedeš, aby sis s sebou nezapomněl vzít vaťák a sněhule…. Též si nezahraješ na tom úžasném teslím tabletu poslední verzi porntetris…. Suma sumárum – jízda fosilem je těžká nuda :-).

        2. Myslím, že s Teslou v některém ze států, kde jich už
          Myslím, že s Teslou v některém ze států, kde jich už jezdí trochu více a tím pádem je i více superchargerů, to tak hrozné není. U superchargeu mimochodem platí ještě lepší varinata než katra. Nabíječka auto samozřejmě rozpozná a částku si strhně automaticky z navedené karty a účet za elektriku ti dojde jen jednou za měsíc. Na displeji v autě vidíš cenu aktuálního nabíjení v dané měně – tzn. u nás v Kč.

        3. a s tou kreditkou si taky nacepujes ten benzina naftu za
          a s tou kreditkou si taky nacepujes ten benzina naftu za podobne penize doma, na chate u nekterych sepermarketu kde je nabijeni prozatim treba i zdarma a tak?

          nevim nevim, me prijde ze nejvice kWh me pripada na nabijeni doma, a to cca 90% a benzin ani naftu si doma za 4 koruny fakt nenatankuju, tak nejak nemam ani ropnej vrt ani na zahrade rafinerii, asi delam nekde schybu teda 😀

  10. Kdyz se na „zapadnim“ foru zminim ze doma mam 1kWh za 10 centu
    Kdyz se na „zapadnim“ foru zminim ze doma mam 1kWh za 10 centu vcetne vsech prenosu tak me tam pomalu kamenuji 🙂 v Nemecku maji bezne doma 30-40 i na nabijeckach.. takze dvojnasobek na 350kW nabijeckach je asi „akceptovatelne“…
    U nas je vsak stale bohuzel slabsi kupni sila…

    1. V Německu mám čistou cenu za el. 30 centů/kWh. Celková
      V Německu mám čistou cenu za el. 30 centů/kWh. Celková cena je pak 60, protože mám malou spotřebu (kolem 430 kWh ročně), takže ta paušální měsíční platba za elektroměr se na tom dost podílí.

      Majitel EV bude mít jistě lepší sazbu, ale i tak je to podstatně dražší než v ČR.

      1. Spravne bychom meli mit vsichni na fakturach taky polozky
        Spravne bychom meli mit vsichni na fakturach taky polozky provoz (kominove filtry a jaderne palivo+skladovani atd.) a take likvidace uhli/JE.
        Nyni to totiz platime vsichni ale ne z faktur za teplo/elektrinu ale dani.

        Kdyby pak byla volba, jestli jen fosil/jadro nebo jen ciste OZE tak by dost mozna vychazelo
        OZE levneji… :-/

        1. Tady se ale jedná o čistě příspěvek na OZE. U nás
          Tady se ale jedná o čistě příspěvek na OZE. U nás platíme asi 0,5 Kč/kWh za soláry. V Německu platí za soláry a větrníky mnohonásobně více a ještě firmy si vyjednaly vyjímky, takže obyčejní lidé platí jak mourovatí. Stává se, že větrníky vyrobí tolik energie, že ji Německo prodává zadarmo do okolních států. Majitelům větrníků ale za elektřinu zaplatí normálně. My můžeme využívat v těchto případech energii zadarmo, ale zaplatí to obyčejný němec v cenách elektřiny.

          1. Vsak jo, OZE by se melo rozdavat z dani, stejne jak se rozdava
            Vsak jo, OZE by se melo rozdavat z dani, stejne jak se rozdava napr. rekultivace krajiny po tezbe uhli… 🙂
            Anebo jestli to chteji dat do faktur jako ted tak by tam mela byt i platba fosil/JE.

            Radeji bych mesicne priplatil abych mel jen OZE, ale taky at jsou podminky srovnane a je to ferove, at si odberatele ciste fosil/JE plati komplet provoz a likvidaci taky sami.

            Samozrejme ten vylobovany tunel do r.2010 vykupny cen z OZE je totalny nesmysl. Dnes FVE dava smysl i bez jakychkoliv dotaci a to i pri 10centech /kWh. Kdybychom meli bezne 40centu a vice, tak je navratnost FVE neuveritelne rychla 😀

              1. Na uzemi CR zhruba vychazi produkce z FVE na 1kW instalovaneho
                Na uzemi CR zhruba vychazi produkce z FVE na 1kW instalovaneho vykonu cca 1MW rocni vyroby.. problem je ze v lete moc, v zime malo a v noci vubec 🙂 .. pro letni klimu a dva EV (kdy se jeden vzdy pres den nabiji z prebytku) to dava naprosty smysl. Smysl zacinaji davat uz i velmi levne pouzite baterie kdy se v dostatecne velikosti FVE (10kW+) a baterii da temer vetsinu roku jet v ostrovnim rezimu, idealne poloostrovnim. (CEZ to ale nevidi rad – co kdyby to udelali vsichni 🙂

                1. Nad 10 kWp je potřeba licence a je s tím spojená zbytečná
                  Nad 10 kWp je potřeba licence a je s tím spojená zbytečná administrativa.

                2. Hranice 10kW plati pri pripojeni k siti. U ostrovnich FVE toto
                  Hranice 10kW plati pri pripojeni k siti. U ostrovnich FVE toto omezeni neplati. Akorat je sporne, zda ostrovni FVE s dobijenim akumulatoru ze site je nebo neni ostrovni FVE. Jako vse v ceskych zakonech neni jednoznacne. Existuje blabol o galvanickem propojeni a kazdy to vyklada uplne jinak. Zakony v CR delaji naprosty laikove a pak to tak vypada. i ten pojem hybridni FVE je vsemozne pouzitelny. Muze spravce site zakazat nabijeni akumulatoru ze site a ja si odeberu z aku energii pro muj menic, ktery se siti neni nikterak propojeny? A to jen kdyz nestaci slunicko s nabijenim akumulatoru.

                3. GridFREE s dobijenim aku jen ze slunicka je vpodstate bez
                  GridFREE s dobijenim aku jen ze slunicka je vpodstate bez pripojeni k siti – nikdy nic nedodava do site.. Limit by mel byt tedy 20kW ? -> to je ciste teoreticky soucet max. vykonu vsech panelu dohromady, nebo teoreticky soucet maximalniho vykonu vsech menicu? Co kdyz je polovina FVE na jihovychod a polovina na severozapad? (sever a jih nikdy nevyrabi maximum soucasne, ale je to vice rozlozene do celeho dne). pozn. severozapad se moc nevyplati, je to jen drobna pomoc do zatazenych dnu..

                  20kW uz je pekna porce vykonu, to by mohlo dat az cca 170-180kW/den, to uz utahne i neco jako Tesla Megapack 🙂

                4. Limit se pocita podle panelu. Uredniky nezajima ucinnost,
                  Limit se pocita podle panelu. Uredniky nezajima ucinnost, soucasnost ci neco jineho. Oni umi jen secist Wp z panelu. Nekdo muze mit myslenku vzit nejvykonnejsi panely a nalepit nejhorsi nalepky.
                  GridFree funguje ale jen ve spojeni se siti. Neumi generovat vlastni frekvenci. Je to umysl aby pri vypnuti site a opravach nedostal servisak kopanec odkud by to necekal. Antiislanding.
                  Ja bych chtel ostrovni menic s aku, ktere by se nabijelo prednostne ze slunicka a kdyby to nestacilo aby si to zbytek pricucavalo ze site. No a ted je otazka, zda to je nebo neni ostrovni fve.

                5. To bude polo-ostrovni 🙂
                  Existuji menice, ktere jsou odpojene

                  To bude polo-ostrovni 🙂

                  Existuji menice, ktere jsou odpojene od site dokud je dostatek energie z FVE a/nebo baterek, umi se ale behem nekolika ms pripojit na sit kdyz je potreba vice energie nez umi dodat FVE+baterka dohromady.

                  Urednika zajima tedy i panel ve sklepe pripadne panel namontovany obracene (tmavou stranou dolu 😀 ..achjo

                6. Není. Limit je 20 kWp, kdy se musíš registrovat jako
                  Není. Limit je 20 kWp, kdy se musíš registrovat jako výrobce a jsou s tím ty formální blbosti, co musíš vyplňovat.
                  My jsme právě zarazili výkon na střeše na 19,97 kWp, abysme nepřekročili 20.

Napsat komentář