I v roce 2021 jdou v Evropě auta do zásuvky na dračku!

Jan Horčík - 08 Březen 2021

Leden nového roku ukázal, že zájem o elektromobily a plug-in hybridy v Evropě neustává. Spíš naopak.auto plug-in hybrid Volvo XC40

Plug-in hybrid Volvo XC40 vstupuje do nového roku se skvělými prodejními výsledky.
foto: Volvo

Za leden 2021 bylo v Evropě zaregistrováno 112 000 aut do zásuvky (meziročně +50 %). Z toho 42 % byly elektromobily, které rostly výrazně pomaleji (+ 18 %) než plug-in hybridy (podíl 58 %, růst +85 %).

Celkový počet nově registrovaných aut přitom v lednu v Evropě meziročně klesl o neuvěřitelných 26 %. Podíl aut do zásuvky tak v lednu činil 14 %. Pro srovnání, před rokem to bylo 6,6 %.

Na první pozici žebříčku prodejů za leden 2021 se umístil plug-in hybrid Volvo XC40 (3543), těsně za ním elektromobil Renault Zoe (3520), třetí je Kia Niro EV (3121).

Skvělým prodejům elektroaut v Evropě samozřejmě pomáhá i stále bohatší nabídka. Například Tesla Model 3 (1499), Mercedes-Benz EQC (1354) nebo Polestar 2 (1297) se nevešly ani do první dvacítky nejprodávanějších, a přesto si připsaly slušné prodeje.

Jen v Norsku se během ledna podíl aut do zásuvky vyšvihl přes 80 %. Podíl čistě benzinových aut klesl na 5,0 %, resp. 6,2 % pro dieselové motory!

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Cipísek D

jj docela to vodsejpá ;)
https://kcc-hho.webnode.cz/

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Škoda Enyaq neujede ani 200Km dálničním tempem!

https://www.testyojetin.cz/elektromobilita/testovaci-ridic-prozradil-ze-skoda-enyaq-iv-60-neujede-v-dalnicnim-tempu-ani-200-kilometru?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=g8pFGgvlbf7-202103081407

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 27 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

Obrázek uživatele Cipísek D

všecko za otazníkem lze smazat ;)

testyojetin.cz/elektromobilita/testovaci-ridic-prozradil-ze-skoda-enyaq-iv-60-neujede-v-dalnicnim-tempu-ani-200-kilometru

...a 200km dálniční rychlostí je na suv dobrý skóre ;)

https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/vw-skoda-enyaq/

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Obrázek uživatele Marek_

Tak s využitelnou kapacitou 58 kWh to je při 130 km/h asi očekávatelný výsledek, aby tam zbyla ještě nějaká rezerva, ne? A ještě teď v zimě... Enyaq dává smysl s tou větší 77 kWh baterkou, tam bude mít dojezd cca. jako eNiro nebo malinko vyšší, uvidí se dle testů.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele runner42

No to je šok :-D A co si jako čekal od zástupce třídy elektrická mr*ka? Jako fakt se chlapci už proberte...

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

S Teslou 3 to neni vubec zadny problem. V DE jsem jel po dalnici casto pres 200 km/h a dojel jsem dal nez ta skodovacka almara. To je prave ten 10ti lety naskok Tesly pred ostatnimi. Akorat nekteri troubove vidi VW na stejne nebo vyssi urovni.

Obrázek uživatele runner42

Tady s tou podřadnou sockou moc nešermuj.

Kdo má trochu rozhled tak ví, že máme tři typy elektromobilů.

První typ je takové normálně vypadající auto, jen nikam nedojede. Tady se šetřilo na beterkách. Zástupce třídy e-Invalida je tahle škodovka.

Druhý typ dojede dokonce půlku co spalovák, ale sedíš v něm na dřevěné židli. Zástupce třídy e-Socka je Tesla.

Třetí typ vypadá jak první třída, dojede jako druhá třída a je signifikatní tím, že na něj nemá ani vyšší střední třída. Zástupcem této třídy e-Posh je Jag a Audi.

Dokážu trošku pochopit e-poše, ale majitelé inavalidů nebo socek jsou jen k smíchu.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Jak jsem psal, mate uroven sedmileteho devcete.

Obrázek uživatele runner42

Copak, realita nechutná? :-D

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Realita je to, co primo vnimam pri rizeni auta. Pak je tady tzv. modifikovana realita nejake behny, ktera vychazi z nenavisti, zavisti a jinych neresti. Ta vase modifikovana realita se mi dokonce hnusi.

Obrázek uživatele Cipísek D

někteří troubové přes teslý brejle nechtějí vidět rozdíl suv sedan

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Az budu jezdit TMY, tak vam to napisu. Kdyz Skodovka neumi vyrobit dobre BEV jako SUV, tak proc neudelali radeji sedan? Protoze to jsou bridilove a podvodnici. Skodovku jsem drive kupoval z presvedceni. Dnes ji z presvedceni bojkotuji.

Obrázek uživatele Cipísek D

těšíme se na podrobný recenze vašeho čínskýho TMY 2021 už aby to bylo

https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-y/

proc neudelali radeji sedan? na co? lidi raději bytelnější SUV. Skodovku sem nekupoval nikdy ale ENIAQA bych i přes ty bubny na zadních jako joo ujde ;))

https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/vw-skoda-enyaq/

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Pockam si na nemeckou TMY. Odhaduji, ze si ji koupim az 2022/2023. TM3 me vyhovuje, tak neni duvod ji prodavat. Ale ty pate dvere a vetsi kufr by nebylo spatne. Uvidim az s ni udelam zkusebni jizdu.

Obrázek uživatele Cipísek D

není možná že by až tolik evropskeho vlastenectví??
a kde je Teslí morální podpora prodeje tesla first ;)

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Obrázek uživatele Cipísek D

litr za 50 ?? ;))

https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/pohonne-hmoty-zdrazuji-jejich-odbyt-klesa-o-desitky-procent-pumpari-jsou-na-tom-hur-nez-pred-rokem.A210308_111908_ln-doprava_ceh

https://www.kurzy.cz/komodity/ropa-brent-graf-vyvoje-ceny/

vw 2030 = 3.000.000 (30%) fosilů ku 7.000.000 elektromobilů (70.00%)
vw 2025 = 7.000.000 (70%) fosilů ku 3.000.000 elektromobilů (30.00%)
vw 2021 = ??
vw 2020 = 10.000.000 (99%) fosilů ku 100.000 elektromobilů (1.00%)
vw 2019 = 15.000.000 (99%) fosilů ku 99.999 elektromobilů (0,66%)
vw 2018 = 12.000.000 (99%) fosilů ku 55.555 elektromobilů (0,33%)
vw 2013 = 9.730.000 (100%) fosilů ku 0 elektromobilů (0,00%)

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Tak cena ropy a počet spalovacích vozidel nemá tak významnou korelaci, aby se sní dalo argumentovat. Růst cen ropy leží v regulaci OPEC+ a Bidenova stopka pro těžbu z břidlic na federálních pozemcích v USA. Také je významný vliv stopnutím ropovodu z břidličných oblastí. Prostě redukce nabídky má vliv na cenu ropy! Za mne je to dobře, ropa holt bude zase za 70 až 80 USD/barel.

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, VW e-Golf
Přes 39.000 elektrických km a TESLA jedí a baterie nehoří :)

Obrázek uživatele Cipísek D

Bidenova stopka pouze pro nový vrty břidlic na federálních pozemcích USA... konečně taky
a opec je kartel

https://zpravy.magazinplus.cz/2257-ropa-po-utoku-v-saudske-arabii-prudce-zdrazuje-ceske-ridice-ceka-cenovy-sok.html

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zabery-ze-vzduchu-ukazuji-nicive-dusledky-utoku-na-syrske-ropne-rafinerie-146151

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Začínám mít pocit, že první elektrické auto co si v Evropě pořídím bude dovoz z Číny. A je mi z toho smutno.

Automobilky v Evropě mají pořád pocit, že elektrické auto = luxusní segment.

To bude asi ten důvod proč prodeje v Číně začaly výrazně klesat - evidentně nedokáží pochopit že jejich cíle (nabídka) se rozchází s požadavky (poptávka).

Je mi z toho smutně úplně stejně. A z to arogantního ignorování poptákky, která tady je, ne že není. Ovšem ne po BEV za cca meloun kus.

Obrázek uživatele Marek_

Tak to už opravdu nevím, jestli to myslíte vážně nebo si děláte srandu :-)

---

Lexus GS 450h Premium

A vám se pánové zdá, že kdyby VW slevnil ceník BEV o 25%, tak do měsíce zkrachuje? To už by se ceny alespoň slabších verzí přiblížily tomu, na co byli lidi doposud zvyklí. Vždyť jenom tady na Hybridu čtu každých 14 dní PR článek od VW jak "už zítra" budou chrlit miliony BEV, tak kde je problém? Když vývoj nové MQB platformy a přestavbu fabrik plus investice do výroby baterek atd., rozpočítají na období třeba do roku 2030 ( to budou dle strategie Accelerate jen v Evropě vyrábět cca 70% krát 20mks/ rok 2018 =14mks, celosvětpově pak 70% krát 26mks/ rok 2020 =18m kusů)nemůže přece každé vyrobené auto stát takovou dardu. Ledaže by ty náklady chtěli umořit třeba za tři roky a ta vysoká vypočítaná cena jim ještě vyhovovala, protože to nechtějí vyrábět. Proč vlastně vyrábět něco, co je výrobně i technologicky jednodušší, uživatelsky příjemnější, a k přírodě i lidem okolo šetrnější a ohleduplnější než spalovák, že? Když můžeme do nekonečna vyvíjet vylepšení vad, které má z principu spalovací technologie a dobře na tom vydělávat, jako doposud. Tak ať nehrají PR divadlo, vysvětlí všem, včetně ouřadů v EK, nesmyslnost BEV a hotovo. Ty čínské BEV už brzy dorazí i do Evropy a já si třeba na něj ještě stihnu vydělat v tom skvělém fosilním automotiove, než nám zkrachuje. Jako zákazník přece nebudu škemrat o něco, co tady nechtějí vyrábět a koupím jinde.

Obrázek uživatele Marek_

A proč by VW snižoval cenu, když všichni ostatní jsou na tom +- stejně. Podívejte se, kolik stojí eNiro, Kona, el. Peugeoty, atd. Proč by VW šel cenově pod ně? To nedělal ani ve spalovacích autech, tak proč by to dělal v EV?

Čínské EV Evropu dobijí asi stejně tak jako čínské spalováky :-) Proč se teda už ta čínská EV sem nevozí po tisících. Co vím, tam to zkouší s nějakým předpotopným JAC, který tady má jednotky prodeju, nebo kolik. Pak pár kusů Zhi-do za půl mega homologované jako čtyřkolka. Kde jsou ty čínksé zázraky, když teda Čína je v EV tak vepředu?

---

Lexus GS 450h Premium

Souhlas.
Za chvíli tu lidi budou kupovat čínská EV, protože evropské automobilky to nechtějí.
Alespoň Korejci tady něco vyrábí a velice dobré, i když cena přizpůsobena evropské.
Za chvíli tu bude i Tesla a to bude zase jiná liga.
Nedávno jsem tu dával článek jak na tom se Škodovka s dojezdem!

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 27 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

Už jste řídil čínské auto?

---

Hele Vrchole.

Ano u nás jsem jel i Čínským EV.
Dále jsem sice neřídil ale jel jsem v něm přímo v Číně.
Jak hrozná kvalita to je mi nemusíš vůbec říkat.
Já reaguji na to, že lidi nechtějí kvalitní EV na velký peníz oni chtějí levné EV za jakoukoliv cenu!

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 27 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

To se mýlíš - lidi předně chtějí rozumně kvalitní auto za rozumnou cenu a pokud jim vedle sebe stojí Kona za 600 v naftě a eKona za mega, tak prostě šáhnout po tom levnějším. Většině lidí je totiž typ pohonu u pr.. pokud mají blízko svého či svého bydliště rychlý zdroj energie, doveze je to bez zbytečných zastávek kam chtějí, je to dostatečně pohodlné, bezpečné, spolehlivé, komfortně vybavené a vejde se to do jejich nákupního a provozního rozpočtu. Ono narovinu, kolik lidí z populace řeší svoje emise? A kolik z těch, co je řeší jsou ochotni a můžou si dovolit nízkoemisní produkty - kdyby totiž myšlenka, co tak parádně proklamuješ, tak má FVE aspoň třetina rodinných domů, bydlím v obci, která je na příjem obyvatel jedna z nejbohatších v okrese a je tu na 7,6 procetech střechách FV E, 1 Tesla, asi tři BMW i3 a dva 24kWh Leafy, mimochodem tu Teslu vlastní člověk, co má ještě dva AMG Mercedesy a jezdí převážně s nimi.

To, že lidi chtějí nutně ev a ještě k tomu za jakoukoli cenu je především následek, že přání je otcem myšlenky. Dřív než to budou lidi chtít, tak jim to bude silou legislativně vnuceno.

---

Existujici BEV za pul melounu VW zariznul. Co na tom nechapete.

Obrázek uživatele Marek_

Pochybuji, že myslel pidi nákupní tašku za půl mega :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele runner42

Ano, a taky poptávka po nových pražských 2+kk 60m2 bytech za 500 tisíc Kč. Ale ty svině stavební firmy to prostě nechtěj pochopit. Je mi z toho smutno.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Obrázek uživatele Marek_

Pokud by někoho zajímala celá statistika prodejů, nejenom tento nicneříkající slohový výtvor, tak tady to je přehledně. Jen škoda, že tam u každého modelu není i srovnání s loňským lednem.
https://ev-sales.blogspot.com/2021/02/europe-january-2021.html

A pro zajímavost, drastické propady v Nizozemí, kde je vidět jak velký vliv na prodeje má podpora EV, dotace a pod.
https://ev-sales.blogspot.com/search/label/Netherlands

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele runner42

Tak jste se pochválili, že se na milionovém trhu v krizi prodalo o 7 tisíc elektromobilů víc než loni a jednou tolik plugin aut, které nikdo nenabíjí.

Bravo :-D

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Preco by pluginy nikto nenabijal?

Obrázek uživatele runner42

Z plug-in hybridů, co mají klienti z firem hrajících si na eko (korporát), to nenabíjí nikdo.
Doma za svoje nebudou dotovat firmu, v práci není kde a po cestě není důvod ztrácet čas.
Jen to vozí jako extra zátěž.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Nuz tak potom nech si to riesia firmy, ze maju drahu dopravu. Asi su potom dost bohate nato aby rozhadzovali peniaze.

Btw. ktore firmy to su nech do nich neinvestujem, ked si nevedia strazit naklady.

To je dobrá zpráva pro ty, kteří si takový plug-in koupí jako ojetý. Baterie bude skoro jako nová.

Obrázek uživatele runner42

No spíš naopak, permanentně vybitá baterka stárne nejrychleji.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Baterka se dobiji i pri jizde na spalovak. Vase znalosti jsou na urovni raketove techniky. Ale sedmileteho ditete.

Obrázek uživatele Marek_

A není to závislé od toho, jaký režim má ridič nastavený? Třeba u režimu hybrid by se to mělo chovat podobně jako klasický hybrid bez možnosti nabíjení. Akorát teda, že ta baterka je větší, tak nějaký rozdíl tam bude. Ale pokud má řidič nastavený jiný režim? Bude ta baterka i tak pravidelně dobíjená, třeba rekuperací nebo od motoru?

---

Lexus GS 450h Premium

Akorát pokud zrovna nesjíždíte nějaké sedlo v Alpách, tak tu baterku v plug-in nemáte šanci dobít do plna a v podstatě ani tam.

Příklad 2 tuny vážící auto má potencinální energii na 1 metr výšky :
2 000 * 10 * 1 = 20 000 J.
Vezměme baterii 10 kWh což je energie 10 000 * 3 600 = 36 000 000 J.
Jak vysoký kopec potřebuji abych tuto baterku dobil ?
36 000 000 / 20 000 = 1800 metrů převýšení při 100% účinnosti.

Výsledek pokud plug-in nedobíjíte zvenku, tak cca 90% baterky vozíte jen jako zátěž.

Behna psal o permanentne vybite baterce. To by znamenalo, ze bude permanentne mit SoC mene nez 20%. Zastanci PHEV tvrdi, ze pri kazdem zpomaleni dobiji rekuperaci a tudiz je spotreba hluboko pod obycejnym spalovakem realita. Tak nekdo zjevne lze.

Tady má někdo problém s pochopením psaného textu.
PHEV samozřejmě rekuperuje a protože má větší baterku tak dokonce lépe než jen HEV. V mém HEV s baterkou o kapacitě 0,75 kW se mě povede baterku plně dobít tak že už není kam rekuperovat a nahodí se brzdění motorem i v ČR, protože mě na to stačí cca 200metrů výškových (100% potenciální energie nepřevedete na elektřinu). Nicméně baterku v PHEV jak je vidět z výpočtu výše rekuperací nemáte šanci dobít do plna. Budete rád když dobijete občas 10%.

A teď je otázka na jaké úrovni nabití si auto u PHEV baterku samo udržuje. A tady se obávám, že protože u PHEV se výrobci "musí" chlubit kolik to na elektřinu ujede, tak se budou snažit vybít baterku co to bezpečně půjde. Takže by mě nepřekvapilo vybití k 10% nominální kapacity. Pro porovnání HEV Corolla začne nabíjet při 28% nominální kapacity. A protože v PHEV nemáte šanci dobít jízdou nějaký významné procento, tak při nenabíjení klidně může baterka dlouhodobě oscilovat kolem 10-20%.

Na druhou stranu u PHEV nepotřebujete tolik cyklů a pojede to i s baterků na 50% kapacity, takže v reálumůže být nakonec jendo v jakém bude baterka stavu.

Zkuste mi prosím někdo vysvětlit jak je to s tou rekuperací u PHEV. Moje Zoe rekuperuje při silném brždění i 50 kW takže do baterky valí 1C. Kdyby měl PHEV rekuperovat stejně účinně tak do té malé baterky by musel valit 10C. Jak to, že to vydrží a nevybuchne? Nebo to brzdí jenom trochu?

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp + VtE 1kW

Mam takovou predstavu, ze rekuperace muze byt stejna, jako vykon na pohon Emotoru. Takovy moderni PHEV ma Emotor s vykonem 80-100kW. Takze by baterka mela umet zvladat i hodne vysoke proudy i kdyz je mala. Zrejme to muze fungovat protoze se jedna jen o kratke episody. Na dele trvajici vysoke proudy to asi neni stavene, protoze PHEV nemaji DC nabijeni. Outlander ma Chademo jako jeden z mala. Asi se jedna o jine baterky nez u BEV.

Asi to budou trochu jiné baterky. Nebo tam pomáhá nějaký superkondenzátor.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp + VtE 1kW

Tak nevím jak ostatní ale Prius PHV i ten nejstarší nabije rekuperací do plna.

Na netu se nekde pise, ze PHEV se dobiji i pri jizde se spalovacim motorem. Nebo kdyz je prazdna baterka, tak se dobiji i pri volnobehu. Domnivam se, ze vyrobci si tu baterku pohlidaji aby neumrela podvyzivou. Takze vase i plkani behny jsou nanic. Ovsem nejlepsi by bylo, kdyby se k tomu vyjadril nejaky realny uzivatel PHEV.

To umí nejnovější Prius PHV ale musí se přepnout do módu k tomu určeném.

Plugin hybrid má několik různých režimů, obvykle něco jako čistě elektrický, sportovní a "něco mezi". Můj hybrid (Captur) pracuje primárně jako elektromobil a sekundárně se zapojí spalovák. Auto vždy nechává 20% baterie jako systémovou zálohu (již nelze využít čistý EV režim), protože bez zapojení elektro jen čistě na spalovák by auto vůbec nešlo provozovat. Při poklesu baterie na provozní zálohu přebírá hlavní tíhu pohonu kol spalovák, který přebytkem výkonu současně dobíjí baterii (podle režimu více či méně) a auto se chová jako klasický nenabíjecí hybrid, jen má větší buffer. Spalovákem lze dobít maximálně na 40% kapacity, víc už jen kabelem. Dojezd na čistý EV je kolem 40km, na delších cestách umí auto využít navigaci k optimálnímu rozvrhu pohonu. Na krátkých trasách se při nabíjení před jízdou chová jako čistý EV. Kdo nechce nabíjet nebo jezdí dlouhé trasy, tomu bych PHEV nedoporučil.Jako služebák to má jen samé nevýhody, doma za svoje to nikdo nenabije.

Diky za info. Takze zvasty behny o permanentne vybite baterce jsou jen zvasty.

Ja som ešte od neho nič normálne nečítal, takže aj bez nejakého pátrania mi bolo jasné, že je to chujovina.

---

145 000 km na elektróny
Z toho 50% z FVE

U PHEV můžete ručně spustit dobíjení, ale to nikdo soudný dělat nebude. V tu chvíli pak to auto žere asi o 50% víc a ten kdo je liný auto dobíjet, tohle rozhodně zapínat nebude. Ono vůbec je to nesmysl, protože celková spotřeba pak vyjde vyšší a zóny kde na spalovací motor jet nesmíte zatím neexistují, takže neexistuje důvod vyrábět si elektřinu cíleně cestou.

PHEV umí zapnout udržování aktuálně nabité úrovně ± pár procent. To možná občas někdo zapne, ale opět asi ne ten, kdo to nafasoval jako služební a je líný to nabíjet.

Dobíjení při vybíté baterce si zapíná HEV i PHEV, ale jak jsem spočítal výše, zatímco HEV bude cyklovat ve výrazně větším rozsahu, tak PHEV se nemá v tomto režimu šanci nějak výrazně dobít.

Bylo by fajn přičíst si zkušenost někoho z PHEV, nicméně fyzikální zákony se mezi HEV a PHEV nijak neliší, takže lze chování i spočítat.

PHEV se po vyčerpání baterie na hranici kolem 20% začne chovat jako klasický nenabíjecí hybrid. Dobíjet baterii cíleně spalovákem víc než je nutné nedává smysl, jezdí se v hybridním režimu a až je příležitost, nabije se až na nbíječce. Kdo vůbec nenabíjí a jezdí s tím jen jako s hybridem, ten výhodu čistě elektromobilní schopnosti nevyužívá a zaplatil za ni zbytečně. Stejně tak se PHEV nehodí tomu kdo jezdí denně dlouhé trasy, na nich PHEV ztrácí efektivitu, k tomu není určen. PHEV je výborný pro městský a příměstský provoz, kde jezdí primárně na baterii, přičemž jednou dvakrát za rok díky spalováku v pohodě dorazí na hory nebo k moři.

Pochybuji, ze pujde umyslne odstrihnout baterku od dobijeni treba rekuperaci. To by musel byt konstrukter uz saboter. Ale snad nam to vysvetli nekdo kdo phev ridi.

Baterka nejde vyřadit ani zabránit nějaké formě dobíjení.

Obrázek uživatele runner42

Ano, dobíjí, ale málo.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Jolanda42 nám zapoměla dodat že spalováky šly o cca 20% dolů. To se ale nehodilo že?

Bravo

Obrázek uživatele runner42

Ano, spalovacích aut se kvůli krizi prodalo o 200 tisíc méně.

Dovoluji si ale upozornit, že menší prodeje spalovacích aut znamenají pro automobilky menší potřebu prodávat (a subvencovat) prodej elektromobilů, tak se moc neradujte.
Nezapomeňte, že prodeje elektromobilů nestimuluje tržní poptávka, ale regulace závislá na prodejích spalovacích aut.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebe-stationVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil