Hyundai v Jižní Koreji startuje předobjednávky elektromobilu Kona

Jan Horčík - 24 Leden 2018

Hyundai doma v Jižní Koreji rozjel předobjednávky na elektromobil Hyundai Kona. K dispozici bude s bateriemi o kapacitě 39,2 kWh a 64 kWh (240 km/390 km).auto elektromobil Hyundai Kona Electric

Elektromobil Hyundai Kona Electric už je v Jižní Koreji možné předobjednat, první dodávky mají začít do poloviny letošního roku.
foto: Hyundai

Jižní Korea dlouho čekala na svůj elektromobilní boom. Ten přichází s novinkami jako je Chevrolet Bolt, ale zejména blesk z čistého nebe jménem Hyundai Ioniq Electric. Dalším podobným zablýsknutím bude nejspíš i nový Hyundai Kona.

Podobně jako u Boltu, i v případě Hyundai Kona dodává pohonný systém a baterii společnost LG Chem. Elektromotor má výkon 150 kW. Dojezd baterií 39,2 kWh/64 kWh je 240 km/390 km dle jihokorejského měřícího cyklu, který se podobá velmi přesné americké normě EPA.

Cena elektromobilu Hyundai Kona Electric je v přepočtu 33 000 eur, resp. 36 850 eur za verzi s větší baterií. Plně elektrická verze auta je kupodivu o něco větší, než ta vybavená benzinovým motorem (výška +5 mm na 1555 mm a délka +15 mm na 4180 mm).

Hlavním konkurentem pro Konu bude tedy nejspíš Chevrolet Bolt. Narozdíl od něj ale přichází Kona s několika technickými vychytávkami. Předně, využívá modernější články NCM 811, což by mělo ve výsledku znamenat až o 150 kg lehčí baterii.

To by se mělo odrazit i v nižší spotřebě. Podobně jako využití tepelného čerpadla pro vytápění kabiny. Auto nabídne také adaptivní tempomat.

První dodávky elektromobilu Hyundai Kona v Jižní Koreji mají začít už v první polovině tohoto roku. Do Evropy se auto dostane ještě letos. Tohle vypadá na další pecku. Těšíte se?

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Pepa

SUV - je označení pro vzhled,nebo to znamená pohon 4x4?
Za tu cenu by to byla slušná díra do světa!
Karoq je za 600000,- Kč s 1.5 TSI,neumím si představit řidiče s měsíčním nájezdem do 3000 km co by neupřednostnil elektro pohon.

---

Pepa

Pane Horcik, je cena v prepoctu 33 000 eur, resp. 36 850 bez DPH, alebo s DPH?

Mne sa zda, ze to skor vyzera na cenu bez DPH ... Logicky by to odpovedalo cene s DPH mierne vyssej ako ma teraz Ioniq.

---

20000 km s Ioniq Electric

Konečně další velkobaterkáč za celkem rozumnou cenu a k tomu jako rozumnej doplněk verze s menší baterkou. V SUV balení, to už bude neodolatelné. Velkobaterkovýho Bolta GM v Evropě zařízlo takže s dvouletým zpožděním je tu další pokus vo normání elektroato. Kolik jich vyroběj? 10 nebo 20 tisíc?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

To je fajn! Že by IONIQ mohl cenově spadnout? :) Vůbec bych se nezlobil!

Pozitivní zpráva, ale aby pak dostupnost nespadla ze 12ti měsíců na 24.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Dostupnost je řízena výrobou. Pokud se v Evropě zvedne zájem o tyto vozy, výroba zvedne produkci. Teoreticky čekačka nemusí být tak dlouhá. V Nošovicích to mohou montovat a nemusí dovážet. Ale abych pravdu řekl nevím kde vyrábí současné modely IONIQ

Ioniq je vyrabany v Juznej Korei. 6 mesiacov cakacka (4 na vyrobu a 2 mesiace transport).

Objednaval som na konci Marca 2017, povedali, ze bude koncom roka 2017, dodali mi ho prvy Oktobrovy tyzden.

A dostupnos je riadena kapacitou tovarni na vyrobu bateriek (ta ista LG Chem v Korei ich vyraba aj pre Chevrolet Bolt ...)

---

20000 km s Ioniq Electric

Super děkuji za info! Alespoň vím co mám čekat pokud se rozhodnu pro nové a nevezmu předváděčku :)

Dostupnost EV je nejvíc závislá na kapacitách továren na baterie a ty nejsou kdovíjaké, když s nima dokáže zamávat i jedna zakázka megabaterie pro Austrálii. Reálnou čekačku na IONIQa tu lidé zmiňovali kolem 1 roku.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Ja jen, ze ho mam v planu koupit a cekacka rok je docela... opruz... :D

Tak vyrobni kapacita baterii se take zvysuje ne? Myslim ze LG a Pnasonic hlasili, ze zvedaji produkce. Ale ruku do ohne za to nedam :)

A vi se kde se vyrabi? Dovoz Korea?

To zvýšení je takového rázu, že je pro to potřeba stavět Gigatovárny. Na to nějaké zyvšování produkce ve stávajících továrnách nestači. Zatím nemám pocit že by nějaký gigtovárny přibejvali, to jsou spíš jen malý továrničky, který sotva pokryjou produkci pár tisíc kousků.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty malé nové továrničky třeba v Polsku a Maďarsku, byla každá minimálně od začátku na baterie pro 50 000 velkých elektroaut ročně.

Třeba nás překvapí :)

Obrázek uživatele Vasek ION

TAK co koupime si tu KUxDU ??

www.autoforum.cz/bleskovky/hyundai-kona-se-jeste-ani-nezacalo-prodavat-a-uz-se-muselo-prejmenovat/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V Portugalsku by sa asi dost špatne predával:D

Stejně jako tydle brejle u nás :D
https://www.hovenvision.com/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

... ma napadol taký sloganík: Bez HOVEN ho.no uvidis...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

raději bez hoven :D

Pecka to bude, ale jestli jich na celou Evropu dodaj jen 5000 jako IONIQu tak to bude jen další nedostupnej výsměch s čekací lhůtou víc jak jeden rok. Takže k odběru 2019, 2020? ;D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Obávám se stejného přístupu jako v případě Bolta a Ioniq. Tedy výroba řádově tisíce kusů ročně a reálná dostupnost žádná.

"Jižní Korea dlouho čekala na svůj elektromobilní boom. Ten přichází s novinkami jako je Chevrolet Bolt, ale zejména blesk z čistého nebe jménem Hyundai Ioniq Electric."

Naprosto žádnej boom se nekoná. Když chcete ukojit 50 milionů Korejců 2000 Boltama, který loni vyprodali během hodiny a elektrickým IONIQem, kterého vyrobili neuvěřitelných 7000 pro celý svět v první várce, tak je to celý akorát k pláči na to jaké jsou to kolosální automobilky. Myslím že letos se GM doslova plácne přes kapsu a mimořádně Korejcům dodá fenomenálních 5000 Boltů. To není boom, ale naprostej výsměch a házení droptů od gigantů, kteří by údajně mohli vyrábět bambiliony elektroaut a smést konkurenci z povrchu, kdyby chtěli. Evidentně nechtěj, zřejmě maj pocit že 2000 objednávek za den není dostatečnej zájem proto aby vstali z postele.

Chevrolet Bolt Sold Out For All Of 2017 In South Korea
https://insideevs.com/chevrolet-bolt-sold-2017-south-korea/

GM says it will deliver 5,000 Chevy Bolt EVs to South Korea this year (2018)
https://electrek.co/2018/01/16/gm-chevy-bolt-ev-south-korea/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Ještě před pár lety se tam prodávaly stovky kusů ročně, od ledna do října 2017 to bylo 10 000 kusů za měsíc. To by mohl být boom, ne?

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Těch 10 tisíc nebylo za říjen ale do ledna do října, to je trochu rozdíl :)

Obrázek uživatele Jan Horčík

Pravda, v rychlosti jsem to přehlédl, pardon za zmatení. Komentář jsem upravil.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Joe

No to je fakt.... Juknul jsem na prodeje EV za rok 2017. Najít pěkou stránku, kde by byli solidní tabulky a ne je nom kecy byla celkem řehole. Ale tohle je solidní:

https://evobsession.com/electric-car-sales/

Je nutno kliknout na záložku YTD 2017

Celkově je stránka velice přehledná - hlavně je tam rozbor prodeje na třech hlavních trzích. USA, Čína a Evropa.

Celkem šokující je údaj o prodeji EV za 2017 v Číně v počtu 490750 kusů ...

Z výsledků plyne v celku známý fakt že první housle hraje aliance Renault Nissan a Tesla .... (teda vyjma Číny kde je výrobců mraky (v přehledu uvedeno jenom 20 výrobců, přičemž zbytek co se nevešli do tabulky vyrobil za rok 2017 celkem 132592 (!) EV.

Podrobné prostudování stránky zabere tak 1-2 hoďky. Večer sa na to vrhnu. Uvítám , když na to bude mít víc diskutujících čas....:-)

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 22 kw. Elektromobilista čekatel....:-)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No nevím, mě se zdá že v Jižní Koreji žádná velká obchodní limitace není, a za tu nedotovanou miliónovou cenu se tam toho prostě víc neprodá.
Každej kdo elektrické auto od Hyundaie opravdu chce si ho v ČR a nejspíš i Koreji může normálně za tržní cenu koupit.
Zároveň i podle rozdílu cen ve velikosti baterií to vypadá, že v baterkách už problém není, a vysoká cena bude spíš způsobená malosériovou výrobou.
Z čehož zároveň plyne, že nastoupení velkého množství automobilek do elektra s mnoha různými modely rychlé snižování cen bude naopak brzdit.
Takže sázka VW 2020 na jednu univerzální elektrickou platformu pro všechny své masové osobáky byla správná, s elektrikou zaspali a blbě pod vlivem krátcemyslících markeťáků investovali jen ve sporťácích.

Tak znova, všech 2000 Boltů po 42 000 $ vyprodali za den, tím bylo pro rok 2017 vyprodáno a ty máš pocit se tam víc elektrik neprodá.

“General Motors Korea began taking Bolt orders on March 17 for an initial allotment of 400 vehicles. Those cars sold out in less than two hours, and by the end of the day, GM had received nearly 2,000 orders.”
"Pricing for the Bolt in South Korea starts at 47.79 million won (US $42,254)"

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já píši Hyundai, ale i u toho GM se nejspíš většina korejských zájemců, kteří se už rozhodli elektro koupit, přihlásila hned ten první den, takže nějaké obří množství neuspokojených kupujících, co by museli čekat víc jak půl roku, což je běžné i u objednávání některých fosilů, nakonec nebylo.
Ale je pravda, že jsou automobilky nadměrně prolezlé předraženým merketinkem, a neschopně používají regulaci prodeje aut s málo pružnou výrobní kapacitou jednodušeji flexibilním určováním cen.

Dedukce jak noha :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Joe

150 kg úspora hmotnosti baterie? Pecka.... Tohle krásně zvýší dojezd. Korejští výrobci EV maj výhodu, že na baterie si zajedou přes ulici do LG chem resp. Samsung SDI. Bohužel evropský vývoj v tomhle velice mírně řečeno pokulhává.... O revolučních HE3DA zatím ticho po pěšině ..... safra.

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 22 kw. Elektromobilista čekatel....:-)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No tak to vypadá hodně zajímavě. První elektrické SUV s cenou pod milion. Výkon 150 Kw je velmi pěkný. Netušíte někdo zda to bude nabídnuto s pohonem 4x4?

Kona a SUV? Leda tak v dětském balení. Je to pidi auto, Soul je vedle něj velký bratr a to mam v podstatě pidi kufr. Rodinný auto ani náhodou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neelektrická Kona se nabízí ve verzi 4x4. Moje otázka zněla zda bude toto dostupné i elektrice. Rozměry Soulu by mi stačily, a Kona je podle specifikaci dokonce o chlup větší. Ale jak říkám, to není pro mne důležitý parametr. Zajímavé je, že se jim na tak malém malém půdorysu podařilo postavit vozidlo, které by i u nás v horách mohlo jezdit i v zimě bez anxiety range s dvojnásobnou kapacitou oproti sesterskému Soulu.

Přesně, chtělo by to 4x4, ale o tom si asi budeme muset nechat jen zdát... :(

60kWh baterie za 36k ecek? Jeste letos? No sem s tim, to opravdu vypada zajimave.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ten obrázok sa mi nejak nezdá. Electric nemá chladič a vyzerá spredu podobne ako ioniq

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V Hyundai to vzali za správny koniec. Za túto cenu s väčšou batériou to nebudú stačiť vyrábať. A keď to náhodou bude mať ťažné, tak idem do toho na 100%

plus ~25 kWh za priplatok 3850 eur? Tesla ma $9000 pre Model 3, pekne...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Cim viac konkurencie tym skor sa rozhybu aj "nasi". Takze ano tesim sa.

Obrázek uživatele ozana

čo si si nakoniec kúpil?
koňa!

:)

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

Obrázek uživatele Michelin

Tesime! Diky bohu za Teslu a Asii. Tem se nekeca, ale Kona. :-)

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter