Hyundai v Amsterdamu spouští službu sdílení aut – začíná se 100 elektromobilů Ioniq

Sdílení aut se ve velkých městech stává všudypřítomným trendem. Stranou nechtějí zůstat ani jihokorejci. V Amsterdamu rozjíždějí sdílení 100 elektromobilů Ioniq.

Hyundai Ioniq Electric je vynikající elektromobil, který v praxi bez problémů ujede 200 km.
foto: Hyundai

Služba sdílení elektromobilů Hyundai Ioniq Electric je přístupná na webu IONIQcarsharing.nl. Stačí se zaregistrovat a stáhnout si mobilní aplikaci pro Android nebo iOS.

Platí se 0,25 eur za minutu, 12 eur za hodinu nebo 60 eur za den. Každý tak zároveň získává možnost si levně a jednoduše vyzkoušet život s elektromobilem.

Ačkoliv služba sídlí v Amsterdamu, zákazníci s auty mohou jezdit po celém Nizozemsku. Hyundai se tak přidává k automobilkám jako Daimler či BMW, které už své služby sdílení aut provozují.

Nejdůležitějším hráčem je v tomto ohledu Daimler se svou úspěšnou celosvětovou službou car2go. Ta už v roce 2015 oslavila milion uživatelů.

tisková zpráva

15 Comments on “Hyundai v Amsterdamu spouští službu sdílení aut – začíná se 100 elektromobilů Ioniq”

  1. Hyundai v Amsterdamu spouští službu sdílení aut –
    Hyundai v Amsterdamu spouští službu sdílení aut – začíná se 100 elektromobilů Ioniq – tak teď už je jasné, proč se na Ioniqy tak dlouho čeká. Přednost dostali logicky fleetoví zákazníci, navíc sdílení aut. Jinými slovy pro Ioniq navíc zdarma reklama – lidi se poprvé svezou moderním elektromobilem a zrovna tím jejich. Copak si asi koupí, když se jim to bude líbit a sdílení jim stačit nebude? Dobrý tah od Hyundai.

      1. O tom mluví pan Hausenblas, že sdílením EV naopak obrovsky
        O tom mluví pan Hausenblas, že sdílením EV naopak obrovsky stoupne inovativnost, protože auto bude mít při vysokém ročním nájezdu životnost třeba jednotky let. Výrobci se tedy bojí poklesu prodeje jednotlivcům, ale vznikne velká poptávka po pravidelné výměně fleetu.

        1. Jen uvažuju – když je u nás 6 mil aut s prům. měsíčním
          Jen uvažuju – když je u nás 6 mil aut s prům. měsíčním nájezdem 1 tis. km, kolik je potřeba aut na nájezd 6 mld. km, když denně jedno auto najede 250 km, tedy 7,5 tis. km (taxi)? Bude tedy potřeba několikanásobně méně aut a přitom auta, která jezdí celý den, vydrží mnohem více km, než auto co 90% času stojí, protože je známo, že taxi najedou násobně více km, než běžný člověk, kterému se zpravidla rozpadá auto i stářím.

          1. Ach jo, zas ta mantra s dennim najezdem… Mozna to muze
            Ach jo, zas ta mantra s dennim najezdem… Mozna to muze fungovat pro „druhe auto na prilezitostne pouziti pro manzelku“, ale ne pro primarni rodinne auto, ze kterych velka cast pojede ve stejnou dobu (vikend). Resp. ta sdilena flotila by musela byt tak velka (a hodne casu stat), ze se to nevyplati.

            1. a mantra „druhé auto“ pre občasné“ použitie, …
              už za

              a mantra „druhé auto“ pre občasné“ použitie, …
              už za socíka (1980) sme mali, hoci mladá rodina DVE autá. po desaťročiach sme nemali pár rokov žiadne a mali sme aj tri autá – jedno kombi. a znova sme pri jednom.
              a môžem konštatovať, že po celý život by som nemohol použiť tzv „zdieľané“ – ani vo význame požičania si od rodičov, detí. pretože NIKDY nie je poruke, VŽDY je niekde inde/inokedy voľné. to je už jednoduchšie ísť na mhd, vlak, pešo, bicyklom.
              uvediem príklad – v bratislave, krásavici na dunaji majú 5*e-up! €35.00 na deň. ale k prevzatiu iba na jednom mieste, žiadne parkovacie predplatené, … čiže NEZMYSEL.

      2. 80% je hloupost, při větším nájezdu nebo denním
        80% je hloupost, při větším nájezdu nebo denním dojíždění do práce z delší vzdálenosti je sdílení nepoužitelné. Navíc auto Vám nestojí v garáži, když ho potřebujete, tak Vám ho musí někdo přivézt nebo si pro něj někam musíte zajet. U elektromobilů je alespoň výhoda, že nemůžete ničit motor, spojku, převodovku, …

        1. To říkám už dávno. Škoda je dojná kráva a peněženka
          To říkám už dávno. Škoda je dojná kráva a peněženka VW a ten z jejich zisků zacálovat jak pokuty a ztráty z Dízlgejtu tak i starší nepříliš úspěšnou bilanci matky.
          Teď, když se láme chleba vyplouvá na povrch ja se to vlastně má. :))))

Napsat komentář