Nová služba zpřístupňuje největší síť veřejných nabíjecích stanic v Evropě v partnerství se společností Digital Charging Solutions (DCS). S jedním účtem lze používat více než 175 000 nabíjecích míst v celé Evropě a téměř 350 v České republice.
foto: Hyundai
Společnost Hyundai Motor spustila službu Charge myHyundai, která umožňuje jednotný přístup k veřejným nabíjecím stanicím v celé Evropě. Majitelé vozů Hyundai s elektrickým nebo plug-in hybridním pohonem budou mít přístup k největší nabíjecí síti v Evropě prostřednictvím jedné karty nebo aplikace.
Další výhodou je snadná úhrada za odebranou elektrickou energii. Služba nabízí všem zákazníkům atraktivní tarify přizpůsobené jejich preferovanému způsobu nabíjení.
Hyundai poskytuje službu Charge myHyundai v partnerství se společností Digital Charging Solutions (DCS). Řidiči vozů Hyundai budou mít přístup k přibližně 175 000 nabíjecím místům se stejnosměrným nebo střídavým napětím po celé Evropě.
Uživatelé, kteří se rozhodnou pro službu Charge myHyundai, budou mít přístup k nabíječkám od hlavních provozovatelů prostřednictvím jediné platformy. Nabíjení bude díky tomu ještě jednodušší a snadnější.
Díky službě eRoaming mohou zákazníci nabíjet svá vozidla v celé Evropě, aniž by museli uzavírat další smlouvy s ostatními poskytovateli. Platby budou hrazeny na základě souhrnné faktury vystavované jednou měsíčně.
„Představením programu Charge myHyundai poskytujeme majitelům elektromobilů a plug-in hybridů Hyundai komplexní službu nabíjení elektricky poháněných vozidel, která kombinuje eRoaming s řešením pro snadné platby,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, odpovědný za marketing a produkt.
„Především majitelé našich elektricky poháněných modelů, jakými jsou IONIQ Electric nebo Kona Electric, budou těžit z přístupu do největší nabíjecí sítě v Evropě. Je to ukázka naší nepřetržité péče o naše zákazníky, a to dokonce i po zakoupení vozidla.“
Důvod, proč Hyundai spouští celoevropskou službu pro nabíjení
Pokrok ve vývoji akumulátorové techniky neustále prodlužuje vzdálenost, kterou dokážou elektromobility překonávat na jedno nabití.
Například Hyundai Kona Electric 64 kWh ujede na jedno nabití až 484 km. Jedná se tedy o praktický automobil nejen pro krátké jízdy po městě a každodenní dojíždění, ale i pro delší výlety a cestování na velké vzdálenosti.
V nadcházejících letech vzroste počet řidičů, kteří budou přecházet z vozidel poháněných spalovacími motory na elektromobily. Studie společnosti McKinsey ze srpna 2018 předpovídá, že poptávka po veřejných nabíjecích stanicích vzroste v následujících 10 letech o 35 %.
Jak funguje Charge myHyundai?
Jeden účet pro celou Evropu. Hyundai nabízí se službou Charge myHyundai svým zákazníkům s elektromobily a plug-in hybridy kompletní servis při používání veřejných nabíjecích stanic v celé Evropě díky tzv. eRoamingu.
Ta umožňuje řidičům elektricky poháněných vozidel používat vícero nabíjecích stanic bez nutnosti uzavírat další smlouvy s ostatními poskytovateli. Tato služba poskytne majitelům vozů Hyundai s elektrickými a plug-in hybridními pohony ještě více komfortu a pocitu jistoty především na delších a zahraničních cestách.
Nová nabíjecí služba poskytuje na svých webových stránkách veškeré důležité informace včetně specifikace produktu, tarifů, mapy nabíjecí sítě a správy uživatelského účtu, a to i v českém jazyce.
Charge myHyundai nabízí kromě toho i aplikace pro telefony s operačními systémy iOS a Android, které umožní inteligentní plánování trasy pro snadné nalezení nabíjecích stanic v cílové oblasti nebo podél trasy. Zákazníci mohou snadno vyhledávat dostupné nabíjecí přípojky pomocí informačního a zábavního systému vozu.
Klienti služby Charge myHyundai mohou mít do sítě DCS přístup také prostřednictvím jedné karty se systémem identifikace na rádiové frekvenci RFID (Radio-Frequency Identification) nebo aplikace.
V aplikaci dostávají uživatelé informace o cenách na nabíjecích stanicích v reálném čase a mají naprosto transparentní přehled o cenách nabíjecí služby. Namísto jednotlivých účtenek za každé nabíjení obdrží zákazníci jednou za měsíc souhrnnou fakturu za používání nabíjecí sítě.
Charge myHyundai bude uživatelům nabízet rozmanité sazby na základě jejich provozního profilu. Uživatelé s nízkým počtem ujetých kilometrů mohou platit za jednotlivá nabíjení bez měsíčního paušálního poplatku, zatímco řidiči, kteří nabíjejí své elektromobily nebo plug-in hybridy častěji, mohou kombinovat úhradu ceny za nabíjení s paušální platbou.
Pro všechny tarify platí, že nabíjení je komfortní, efektivní a jednoduché, se snadnými platbami a jednou přehlednou měsíční fakturou. Na českém trhu jsou zákazníkům k dispozici tarify Flex a Smart.
Zatímco první uvedený je určený především pro řidiče cestující na kratší trasy, kteří převážně nabíjejí doma, tarif Smart poslouží pro zákazníky nabíjející především na veřejných nabíječkách. Ceny dobíjení se liší dle zvoleného tarifu.
Čeští zákazníci mohou využít nabíjecí místa většiny českých poskytovatelů jako PRE, E.ON a dalších, k dispozici jim jsou také nabíjecí stanice projektu Ionity, jehož akcionářem se v nedávné době stala i společnost Hyundai Motor Group.
V současné první fázi projektu je cílem ověření technické funkčnosti služby, již nyní však probíhají jednání, která vyústí ve výhodnější tarify pro uživatele Hyundai, mimo jiné také v síti Ionity.
Digital Charging Solutions
Společnost Digital Charging Solutions GmbH (DCS) vyvíjí řešení pro nabíjení na zakázku výrobců automobilů a provozovatelů vozových parků, a řadí se tak v globálním měřítku mezi nejvýznamnější iniciátory přechodu na elektromobilitu.
DCS poskytuje výrobcům vozidel a provozovatelům vozových parků komplexní řešení s veškerými službami, která mohou nabízet pod svými značkami. Díky tomu mohou uskutečňovat své strategie v oblasti elektromobility, protože s integrovanými digitálními řešeními je nabíjení na nabíjecích stanicích snadné, bezpečné a komfortní.
Digital Charging Solutions se přitom může pochlubit nejrychleji rostoucí nabíjecí sítí, která zahrnuje již více než 172 000 nabíjecích přípojek na 30 integrovaných trzích včetně možnosti nabíjení v zahraničí.
Digital Charging Solutions GmbH je od začátku roku 2019 součástí společného podniku pro mobilitu, založeného koncerny BMW Group a Daimler AG. CHARGE NOW je služba společnosti DCS poskytovaná v rámci výše uvedeného společného podniku, který se snaží upevňovat pozici trvale udržitelné mobility na celém světě i prostřednictvím dalších aktivit na vertikálních trzích – REACH NOW, FREE NOW, PARK NOW a SHARE NOW.
A bude to mít taky oredraženej roaming jako má koncernový
A bude to mít taky oredraženej roaming jako má koncernový We charge nebo jak sa to taškaŕice jmenuje? :))))
Mám instalováno, ale zatím se platí více než u
Mám instalováno, ale zatím se platí více než u samostatných poskytovatelů a k tomu ještě měsíční poplatek, nebo jednorázový za každé spuštění nabíjení.
Jaké ceny máte u partnerských automobilek?
Tak jsem to cvičně taky nainstaloval ale ceny mě to ukazuje
Tak jsem to cvičně taky nainstaloval ale ceny mě to ukazuje jenom Ionity 21 Kč. Ostatní mi to zatajuje dokud se nezaregistruji. A to nemohu, nemám Hyundai, chce to VIN kód. Nemůžete někdo prozradit jaké ceny ukazuje třeba EON v té kategorii bez paušálu?
Jsou dražší, psal „Ivo“, který má tarif FLEX a slíbil
Jsou dražší, psal „Ivo“, který má tarif FLEX a slíbil článek, kde porovná se službou We Charge od VW, na což se těším.
Jsou to zoufalci, kteri chteji byt jako Tesla, akorat nemaji
Jsou to zoufalci, kteri chteji byt jako Tesla, akorat nemaji svoji sit nabijecek a chteji parazitovat na jinych. Mysli si ze jsme trubky a budou vydelavat na nasem nabijeni 😀 V CR mi staci karta EON za 6kc/kWh, CEZ za 7kc/kWh a v zahranici nabijim za 0,48E s kartou EnBW (13kc/kWh) Ceny jsou za DC nabijeni a za zadnou kartu neplatim pausal, neplatim za minuty nabijeni ani za start.
A ta cena 0,48E s kartou EnBW je u všech nabiječek, i u
A ta cena 0,48E s kartou EnBW je u všech nabiječek, i u těch 175 kW? Není to špatné, jako zákazník bych mohl mít tu lepší cenu 0,38 a bez paušálu 🙂
Ano, funguje to i na ultra rychlych a kartou pustite temer
Ano, funguje to i na ultra rychlych a kartou pustite temer kazdou nabijecku v Nemecku a Rakousku. Jestli mate elektrinu od EnBW, tak budete mit skutecne jeste lepsi cenu 0.38E/kWh.
Jo, takže za stejnou cenu, jedno jestli 50 kW nebo 175
Jo, takže za stejnou cenu, jedno jestli 50 kW nebo 175 kW.
Akorát na Ionity a Fastned to asi neplatí, resp ta cena je vyšší, ne?
Na ionity i fasned to funguje take. Mam to vyzkouseno. EnBW ma
Na ionity i fasned to funguje take. Mam to vyzkouseno. EnBW ma cenu vsude stejnou a uctuje vsude jen odebrane kWh, zadne pausaly, minuty, poplatky. To se mi na tom libi nejvic 😉
Aha… Takže i na Ionity a Fastned je ta cena 0,48eur za kWh?
Aha… Takže i na Ionity a Fastned je ta cena 0,48eur za kWh? To je pak slušné. Já měl za to, že u těchto to neplatí a ceny jsou vyšší.
Viz. co jsem napsal výše. U Fastnedu člověk nenabije za
Viz. co jsem napsal výše. U Fastnedu člověk nenabije za méně než 0,48 €/kWh (Maingau v DE) a na Ionity jsou nejlevnější pro auta co nabíjejí rychle Stadtwerke Bruchsal. EnBW tam nefunguje.
EnBW nefunguje u Ionity ani u Fastned. Ionity není v nabídce
EnBW nefunguje u Ionity ani u Fastned. Ionity není v nabídce EnBW od 04/2020 a Fastned tam nikdy nebyl.
Od 11/2020 účtuje EnBW poplatek od 5. hodiny nabíjení za každou minutu 10 centů.
Tak nějak jsem to měl taky načtené, proto jsem se divil…
Tak nějak jsem to měl taky načtené, proto jsem se divil…
Aha, tak sorry, nevedel jsem, ze to zrusili. Fasned jsem si
Aha, tak sorry, nevedel jsem, ze to zrusili. Fasned jsem si spletl s Enso. Maji stejne stojany :-/
Už mi chyběl pravidelný týdenní článek o další
Už mi chyběl pravidelný týdenní článek o další zeleňoučké kartičce do peněženečky pro elektroautíčkářské spotřebitelíčky.
Čekám na kartu, která poskytne fantastickou 70% slevu na elektřinu vozidlům Kia vyrobeným v EU s výrobním číslem které je prvočíslem, a to u všech stojanů orientovaných čelem k Říši, vyjma těch kde to neplatí, a to každou sudou neděli lichých měsíců s více jak 30ti dny.
Vsak to je presne on ne 🙂
Vsak to je presne on ne 🙂