Hyundai nabídne SUV elektromobil s dojezdem 320 km

Už letos přijde na trh první elektromobil značky Hyundai jménem Hyundai Ioniq. Připravena má ale i další auta – třeba s dojezdem až 320 km.

Novinka Kia Niro, nové SUV/crossover s (plug-in) hybridním pohonem, bude v roce 2018 doplněna o SUV elektromobil značky Hyundai. Společně s elektromobilem Kia Soul EV tak bude mít Hyundai, majitel značky Kia, velmi zajímavé portfolio elektrických aut.
foto: Kia

Na autosalonu v Pekingu automobilka Hyundai oznámila, že do roku 2018 uvede na trh plně elektrické SUV s dojezdem kolem 320 km. Auto bude postaveno na zcela novém podvozku, nepůjde o odvozeninu Hyundai Ioniq nebo Kia Niro.

Nový podvozek bude naopak navrhnut exkluzivně pro plně elektrický pohon. Vypadá to tedy, že jihokorejský gigant Hyundai/Kia se chce v oblasti elektromobility konečně pořádně rozlétnout.

Nové SUV bude skvělým doplněním nenápadného, ale kvalitního a zaslouženě úspěšného elektromobilu Kia Soul EV. To by také měl už brzy potkat facelift, podobně těm jako je nejnovější verze Nissan Leaf s 30kWh baterií nebo BMW i3 s 33kWh baterií.

14 Comments on “Hyundai nabídne SUV elektromobil s dojezdem 320 km”

  1. Kde vezmou baterky na
    Kde vezmou baterky na nemaloseriovou výrobu? Nebo jinak – kolik automobilek musí oznámit dojezdy nad 250km aby se začalo uvažovat kde na to vezmou baterky? Tesla je relativně jasná ta si šolichá to svoje, ale co ostatní se svými excelovskými grafy? Cena kolem míče až takový problém není. Odečtete 300tis za palivo a jste na ceně spalováku,ale ten pseudo autopilot v Tesle by to chtělo taky.

    1. Z elektry na náměstí?
      Z elektry na náměstí? 🙂
      Nejspíš asi na světě nejednou všechny linky na daný typ baterií naplno, takže růst třeba o nějakých 10% lze zajistit v krátkodobém horizontu. Postupné rozšiřování linek pak během několika málo let.
      Pokud se shodný typ používá v jiných vozidlech, nebo linky produkující jiný, podobný typ a schopné produkovat právě typ pro EV, je možnost že pro větší lukrativnost budou upřednostněny baterie pro EV a ostatním zbude přechod na typ jiný, momentálně levěnšjí. Ale je zase otázka kolik by takto bylo baterií uvolněno a kolik by stál přechod na jiné nabíječky. Na straně spotřeby většinou problém nneí, pokud je dodržen nějaký slušný proud.

    2. To vás vůbec nemusí
      To vás vůbec nemusí zajímat jde ty baterie vezmou. Protože lidi kteří plánují výrobu jakehokoli auta vědí sami moc dobře že pro výrobu elektromobilu potřebují i baterii.

      Nesudte ostatní podle sebe. Vy evidentně když něco plánujete tak vás nezajímá z čeho to uděláte a nejdřív koupíte zařízení stroje a pak se divíte že na díly nemáte dodavatele. :-)))

    3. No kde, treba od vyrobcu
      No kde, treba od vyrobcu baterek? Vyrobcu, kteri jsou schpni vyrobit baterku do auta je relativne dost a vsichni intenzivne rostou a buduji nebo planuji budovat dalsi a dalsi vyrobni kapacity (jen vcera tu byl clanek napriklad o samsungu).
      Opravdu jsou i jini vyrobci baterek do aut nez Panasonic+Tesla… jen netreba podlehat prilis marketingu tesly…..

      1. Ja bych s jasanim pockal, az
        Ja bych s jasanim pockal, az SC bude pro T3 – podle me nebude, resp. bude za poradne mastny priplatek (mozna i vic, nez bylo u S), protoze nemuzou pripustit, aby „verni“ zakaznici s autem za nekolik milionu stali ve fronte se „socko-mobily“…

        A i kdyby nakrasne byly, tech 6 stojanu na D1 v patecni/nedelni spicce (cca 30 tisic aut, pokud se dobre pamatuju) odbavi nejakych 50 aut a to jsem jeste optimista, ze kazdy bude nabijet jen pul hodiny.

        1. SC bude aj pre TM3, ale
          SC bude aj pre TM3, ale sotva iba tak v cene základného modelu. To by sieť SC musela byť o hodne hustejšia.
          V prípade ak bude SC často plne vyťažený, je nepravdepodobné, že by nepridali ďalšie stojany/nové SC. Ten problém asi zatiaľ v SR/ČR nehrozí 🙂

Napsat komentář