Hyundai nabídne služby konektivity Bluelink ve všech svých autech

Hyundai plánuje rozšířit nabídku síťově propojených služeb Bluelink pro všechny modely. První vlaštovkou bude rodina modelů Ioniq.

Služby, zaměřené na zvyšování komfortu, bezpečnosti a praktičnosti, budou v Evropě postupně zavedeny během nadcházejících dvou let
foto: Hyundai

Hyundai vylepší zážitky evropských zákazníků z cestování automobilem nabídkou síťově propojených služeb Bluelink pro všechny své modely. Výrobce automobilů zahájí postupné uvádění těchto služeb na trh v modelové řadě Ioniq ve druhé polovině letošního roku.

V průběhu nadcházejících dvou let bude tato nabídka postupně rozšířena na celou produktovou řadu v rámci uvádění nových produktů na trh.

Konektivita hraje v moderní mobilitě zásadní roli. Nejmodernější systém Hyundai Bluelink proto kombinuje inteligentní automobilové a informační technologie s cílem poskytovat řidičům vozidel značky Hyundai ještě více komfortu, bezpečnosti a praktičnosti.

Síťově propojené služby Bluelink budou k dispozici všem zákazníkům, kteří zvolí nový palubní systém AVN, jenž je dodáván s 10,25“ dotykovým displejem s děleným zobrazováním.

Síťově propojené služby Hyundai

Síťově propojené služby Hyundai, jakými jsou například informace o počasí a dopravě, aktualizace parkovacích míst v reálném čase, jakož i informace o čerpacích a nabíjecích stanicích v blízkém okolí, používají telematický systém k přenosu dat v reálném čase.

Tato technologie umožní zákazníkům nepřetržité spojení s jejich vozy díky modemu a kartě SIM, které jsou součástí vozidla, společně s příslušnou aplikací, která propojuje vozidlo s bezdrátovou telefonní sítí a administračním rozhraním výrobce bez použití datového tarifu chytrého telefonu uživatele.

Hyundai nabízí řadu síťově propojených služeb prostřednictvím své dynamické technologie Bluelink, jež poskytuje zákazníkům významné přínosy v oblastech bezpečnosti, zabezpečení, ovládání, konektivity a služeb LIVE Services.

Pokud se zákazníci navíc rozhodnou pro satelitní navigační systém, jako je na přání dodávaný multimediální systém Hyundai AVN (Audio Video Navigation), budou na novém 10,25“ dotykovém displeji s děleným zobrazováním uváděny rozmanité užitečné informace.

Mezi podporované funkce patří také hlasové ovládání s využíváním cloudu a diktování SMS v šesti jazycích včetně porozumění hovorové řeči. Uživatelé díky tomu mohou vyhledávat cíle, jako jsou restaurace nebo čerpací stanice či servisy, pouhým hovorem se svým vozem.

Síťově propojené služby Hyundai Bluelink budou počínaje modelovou řadu IONIQ nabízeny na vybraných evropských trzích od druhé poloviny letošního roku a následně budou zaváděny do všech modelů značky. Během nadcházejících dvou let bude nabídka postupně rozšířena na všechny evropské trhy.

„Rozšířením našich síťově propojených služeb Bluelink do všech modelů Hyundai vylepšujeme zážitky našich evropských zákazníků z cestování automobilem, a to zejména v oblastech bezpečnosti a konektivity,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, odpovědný za marketing a produkt.

Jak funguje Bluelink?

Bluelink propojí řidiče se svým vozem prostřednictvím chytrého telefonu a aplikace Bluelink. Na základě toho si může více užívat cestování automobilem.

Díky funkcím Bluelink je život na cestách ještě komfortnější, praktičtější a bezpečnější. Aplikace umožní zákazníkovi kdykoli a odkudkoli kontrolovat stav svého vozidla, ovládat některé jeho funkce, sledovat jeho pohyb a na dálku odesílat příkazy.

Díky systému Bluelink může řidič svůj vůz ovládat, i když není v jeho interiéru. Aplikace umožňuje uživateli zamknout a odemknout dveře vozu z komfortu obývacího pokoje, nebo po práci cestou k parkovišti. Pokud uživatel zapomene vůz zamknout, bude mu do chytrého telefonu odeslána zpráva s upozorněním.

Zákazníci mohou pomocí funkce „Vyhledat můj vůz“ také dálkově lokalizovat svůj vůz v přeplněné oblasti pomocí mapy v aplikaci svého chytrého telefonu. Koncem roku 2019 bude též možné „Vyhledat můj vůz“ pomocí aktivace houkačky a světel vozidla. Diagnostický systém vozidla také může zkontrolovat důležité funkce a o výsledku informovat řidiče.

Aplikace Bluelink nabízí řadu užitečných funkcí v oblasti konektivity, které usnadní řidiči jízdu do nové lokality již před zahájením cesty. Uživatelé mohou vyhledávat zajímavé cíle a výsledky vyhledávání odeslat přímo do satelitního navigačního systému vozidla, který se tak nastaví dřív, než řidič nastoupí do vozu.

Funkce „Moje jízdy“ poskytuje klíčové parametry, jako je doba jízdy, ujetá vzdálenost, průměrná a nejvyšší rychlost, pro všechny jízdy zákazníka, který tak může analyzovat svůj jízdní styl. S funkcí „Vyhledat můj vůz“ uživatelé snadno lokalizují své vozidlo v neznámém prostředí, či na rozsáhlých a nepřehledných parkovištích.

Bluelink také zvyšuje bezpečnost silničního provozu. Do chytrého telefonu zákazníka odesílá zprávy s upozorněními, dojde-li k ohrožení zabezpečení vozidla, nebo když dveře zůstaly odemknuté. Standardním prvkem výbavy je nyní také eCall.

Kromě manuálního tlačítka eCall naváže tento systém automaticky spojení se záchrannými službami, aby byla zajištěna rychlá pomoc cestujícím v případě vážnější nehody, při níž senzory aktivují airbagy.

tisková zpráva

53 Comments on “Hyundai nabídne služby konektivity Bluelink ve všech svých autech”

  1. Mě by spíše zajímalo, zda se nějaká varianta téhle
    Mě by spíše zajímalo, zda se nějaká varianta téhle aplikace dostane i do sesterské KIE… jmenovitě pošilhávám po eNiru a zrovna tam mi absence preconditioningu na dálku, když jsem v zásuvce, docela schází. A druhou otázkou pak je, zda by bylo možné podporu mobilní aplikace doplnit i dodatečně, protože předpokládám, že kusy, co se tu začnou v roce 2020 dodávat, to asi ještě mít nebudou.

    Stejně je škoda, že nedávají do eNira ten nový infotainment, jako má PHEV Niro nebo e-Soul… velká škoda…

    1. Na webu kia.cz uvádí u eNira „Stav nabití akumulátorů se
      Na webu kia.cz uvádí u eNira „Stav nabití akumulátorů se zobrazuje na přístrojové desce, nebo jej můžete zjistit na dálku pomocí aplikace, která Vám umožní také dálkové ovládání nabíjecího procesu.“ Tak možná že nakonec bude i ty ostatní funkcionality mít, to by bylo fajn, protože bez toho si to také již dnes nedovedu představit.

      1. Já mám právě tak trochu z webu kia.cz rozporuplné
        Já mám právě tak trochu z webu kia.cz rozporuplné pocity… na produktové stránce Nira je například možné si zobrazit eNiro i v červené barvě, ale v konfigurátoru to už nejde. Když jsem si zkoušel kdysi konfigurovat Ceeda III, barvy tam také létaly jak poplašené. Katalogy Nira jsou zase tak trochu kombinací HEV, PHEV a BEV a není jasné, která informace se váže k čemu. V pondělí si půjdu eNira projet, ale popravdě řečeno mám dojem, že většina dealerů tradičních značek do podrobností až tolik nevidí a nezřídka ta přicházím s mnohem rozsáhlejšími znalostmi, když už ne zkušenostmi, s daným vozem. Tak snad budou vědět…

        Ale díky za reakci, každá naděje se počítá 🙂

              1. Mohl jsem už dnes… nemít domluvený oběd s manželkou.
                Mohl jsem už dnes… nemít domluvený oběd s manželkou. Mohl bych i zítra, pozítří nebo v sobotu, nebýt s manželkou na prodlouženém víkendu. Že já z toho začnu vyvozovat nějaké závěry, safra? 🙂 Na druhou stranu, nejet s manželkou na ten víkend, pravděpodobně bych si toho e-Nira nikdy v budoucnu ani koupit nemohl… 😀

                1. Jojo. Za vším hledej ženu 🙂
                  Jojo. Za vším hledej ženu 🙂

              2. Tak jsem zpátky z projížďky e-Nira. Pokusím se nějak
                Tak jsem zpátky z projížďky e-Nira. Pokusím se nějak srovnat myšlenky, budu postupovat víceméně od jednoho k druhému, jak projížďka probíhala.

                K dispozici jsem měl na asi půl hodiny e-Niro 64 KWh (dále jen pro účely srovnání jako BEV). První dojem zvenku je identický, když člověk přijde k HEV. Přední maska je v pohodě a modré akcenty na spojleru apod. to auto lehounce odliší od HEV, ale žádná divočina. Nezkušené oko nepozná rozdíl. Dvířka na nabíječku v přední masce sice mohou na někoho působit ne zcela esteticky, ale k auto jednoduše patří a nijak rušivě nepůsobí. Nabíjení využívání CCS, tedy horní Menekkes Type 2 pro nabíjení doma či na pomalých nabíječkách, dolní pak pro rychlonabíjení přes DC. Rychlost nabíjení jsem pochopitelně neměl možnost za tak krátkou chvíli vyzkoušet.

                Vnitřní prostor jsem měl možnost si vyzkoušet na HEV už dříve a byl jsem nadšen – na to, na jakém půdorysu auto stojí, je tam místa opravdu královsky, včetně zadních sedadel a místa nad hlavou. Mám 182, takže nevylučuji, že vyšší lidé by měli problém, ale vzhledem k tomu, že mám zatím ještě malé děti (12 a 9), je to pro mě bezvýznamný parametr. Tradiční perfektní byly opěrky na předních sedadlech – skutečně jsem zatím nezažil v žádném jiném autě tak pohodlné opěrky hlavy.

                Velkým otazníkem byl pro mě kufr. Z mých starších komentářů se dá vytušit jakási averze k trendu elektrifikovat pouze SUV či crossovery, protože je to módní záležitost. Ideálem pro mě by byl klasický kombík, ale na to asi zatím elektromobiloví výrobci neslyší. Nicméně, z Bjornových videí jsem měl jakousi představu o prostornosti kufru, ale chyběla mi nějaká vlastní zkušenost. Takže tedy – rozměrově je kufr identický s HEV, naopak je výrazně větší oproti PHEV, který z povahy vozit s sebou oba pohony logicky vyžaduje více místa. Kufr je sice kratší než u běžného kombíku, ale na výšku je tam docela dost místa a také pod podlahou se dají dát nějaké věci (zejména když člověk vyhodí polystyrénový držák na drobnosti).

                Ale pojďme za volant. Tlačítek je tu enormně mnoho. Kromě „bezpečnostních funkcí“ vlevo dole pod volantem, kde je VESS, sledování jízdních pruhů nebo regulace síly osvícení apod., je tu samozřejmě volant, který je posetý minimálně deseti dalšími tlačítky pro ovládání telefonu, rádia a tempomatu, a pak klasický středový panel. Oproti ostatním verzím Nira je samozřejmě přepracovaná středová konzola, která obsahuje kruhový volič „převodovky“, ruční brzdu, vytápění volantu a sedadel (v mnou zkoušeném autě chyběla ventilovaná sedadla, což je zvláštní, protože všechna videa, co jsem na internetu viděl, tuto funkci měla) a další, standardně očekávané funkce. Nastavení sedaček bylo manuální, ale řekl bych, že to nikomu nevadí, v mém ceedu sice mám elektrické nastavení, ale bylo mi za těch 6 let vcelku na nic (tedy přesněji řečeno, bylo fajn po odpočinku na odpočívadle stiskem jediného tlačítka vrátit vše do původního nastavení, ale zde u EV chápu jakousi potřebu snížit celkovou hmotnost).

                Neměl jsem moc času zkoumat do podrobností infotainment vozu, v podstatě jsem viděl jen základní obrazovku s přehledem o dojezdu, ta půlhodina byla skutečně málo… Jednalo se o 7″ displej, ale slečna -prodejce hovořila o plánovaném faceliftu interiéru, který má dorazit pro auta objednaná až od prosince tohoto roku. Vozy objednané nyní (a dodané začátkem příštího toku) tedy nebudou obsahovat nový, rozšíření 10″ infotainment se split-screenem, jako má například e-Soul. Při couvání jsem zaznamenal absenci 360″ pohledu, ale kdoví, možná u novější verze tato funkce bude…

                Ale pojďme už nastartovat. Že není motor slyšet je normální, kabina auta, které stálo celý den v cca 28° na slunci se vychladila velice rychle, zvuk z reproduktorů byl příjemný, ani přebasovaný, ani výškové chrastítko. Mě ale samozřejmě zajímalo hlavně chování auta. Tak předně jsou tu různé režimy. Většinu cesty jsem odjel v režimu Eco, kdy mě zajímala rychlost reakce na plyn (máme tomu vlastně stále ještě říkat plyn?) a samozřejmě míra rekuperace. Ta je nastavitelná pomocí pádel pod volantem a je možné ji měnit ve čtyřech stupních, 0-3. Na nule vůz jednoduše plachtí, nerekuperuje a má smysl patrně jen z kopce dolů, kde opravdu nechci brzdit. S rostoucí úrovní rekuperace vrací auto do baterie postupně více a více energie. Při nastavené úrovni č. 3 je už rekuperace velice agresivní a míra regenerace je opravdu velká. Podařilo se mi takto jet opravdu jediným pedálem, po chvilce si člověk na takto silnou rekuperaci zvyknul a brzdu jsem pak za celou dobu použil prakticky až jen při samotném parkování.

                Ukazatel dojezdu mi přijde velmi přesný a reálná vzdálenost, kterou jsem v různých režimech ujel, odpovídala snižujícímu se dojezdu. Reakce na plyn v Eco režimu je řekněme trochu vlažnější, než na co jsem zvyklý ve Fiatu 500e, ale není divu, jedná se o dvě zcela různá auta, různé velikosti, různé výkony, různé váhy a různé jízdní režimy. Zatímco 500e je poplatný svému „dárci“, tj. Fiatu Abarth, e-Niro je pohodový rodinný crossover, který v Eco režimu šetří. Samotné pružné zrychlení je ale i u Eco perfektní a dalece převyšuje schopnosti běžných benzínů podobné kategorie. Režim Normal je pak ve všech režimech o něco dravější. Třešničkou na dortu je pak režim Sport, kdy jde auto za plynem okamžitě a nezřídka končí prudké přišlápnutí zapískáním kol. Zkoušel jsem sprint z 0 na 100 a i ve třech lidech byl výsledek výborný. Jistě, není to Tesla se svými 3-4 sekundami, ale něco takového snad ani člověk při běžném provozu tak jako tak nevyužije. Niro BEV sází na pohodlí a klid – a na rozdíl od zmíněné Tesly disponuje nepřeberným množstvím úložných prostorů, schránek, kapsiček a podobně. Zrovna toto mi například na Modelu S vadilo – že si člověk nemá v podstatě ani kam dát třeba PETku s vodou. O způsobilosti Tesly pro děti ani nemluvě. V případě Nira BEV jde o plně family-friendly auto. Mimochodem, ve středové konzole mezi předními sedadly se nachází zezadu zásuvka na 220 V.

                Rozepsal jsem se, až hanba, ale jsem si vědom, že na spoustu oblastí nezbyl čas. Rád bych si vůz prolezl celý přes víkend, ale bohužel nemám nyní tu možnost, snad později, až budou tato auta na našich silnicích (a salonech) častější. Jednalo se o jedno z novinářských vozů, které tento prodejce (Pemm Brno) používá při propagaci v rámci Letních Shakespearovských her. Rád bych si prolezl celý infotainment, proklikal si všechny možnosti a seznámil se s detaily auta, ale jak už jsem psal – tak snad příště.

                Závěrem ještě informace o mobilní aplikaci. V danou chvíli nic takového neexistuje a i když se Hyundai prsí svým Bluelinkem, KIA zatím nemá nic. Zavedl jsem řeč na aplikaci KIA Uvo, která by dle slov slečny mohla někdy dorazit, ale ani importér zatím ještě nemá jasné stanovisko, co všechno v ČR bude dostupné a co nikoliv. Osobně od prosincového faceliftu očekávám, že bude zahrnovat více než jen novou obrazovku infotainmentu, ale to asi v tuto chvíli nedokáže potvrdit či vyvrátit nikdo. Funkce vzdáleného preconditioningu mi v danou chvíli sice docela schází, ale uvidíme, co přinese budoucnost. Na vychlazení jsem si zvykal u všech svých dosavadních vozů, v případě zimy je tu naopak vyhřívaný volant a sedadla.

                Takže můj závěrečný verdikt – KIA e-Niro je perfektní auto, prostorné, příjemné na řízení a s rozumným dojezdem, který z něj snadno dokáže udělat první auto do rodiny. Cenovka není nízká, ale v porovnání s konkurenty, jako je Ioniq nebo Kona nabízí výrazně více prostoru a osobně bych hodnotil i jejich užitnou hodnotu výrazně výše. Nebýt plánovaného faceliftu, od kterého si slibuji docela hodně, byl bych si i auto objednal už nyní, abych mohl od ledna jezdit. Takto lze předpokládat objednávku nejdřív na přelomu roku, a tedy dodávku kolem léta. Za mě rozhodně zatím nejpříjemnější EV, kterým jsem doposud jel.

                (nemám už čas si to po sobě teď číst, omluvte, prosím, případné chyby, překlepy či nedokončené myšlenkové pochody, jen jsem to sem chtěl rychle hodit)

                1. Auto přes milion s velikostí kufru Fabie jako první auto do
                  Auto přes milion s velikostí kufru Fabie jako první auto do rodiny??
                  Tak určitě. 😉

                2. Že ty jsi ten kufr neviděl – ani u Fabie, ani v Niru,
                  Že ty jsi ten kufr neviděl – ani u Fabie, ani v Niru, přiznej se :-).

                3. Co jsem koukal na čísla, tak objem kufru v litrech je někde
                  Co jsem koukal na čísla, tak objem kufru v litrech je někde uprostřed mezi krátkou Fabkou a kombi. Skoro na litr přesně to, co mám v Lexusu s výhodou, že to je HB a ne sedan a sedačky jdou i sklápět, což je super. Mě by to stačilo, ale my jsme jenom dva 🙂

                  Dobrý popis, vypadá to na slušné auto, už docela použitelné EV. Akorát, bohužel, zabíjí to ta cena 🙁

                4. Velmi pravděpodobné tím zabíjí i Soul, který bude o 300
                  Velmi pravděpodobné tím zabíjí i Soul, který bude o 300 tisíc dražší než současná verze, tedy nesmysl.

                5. Cenové politice u e-Soulu taky nerozumím. Chci říct –
                  Cenové politice u e-Soulu taky nerozumím. Chci říct – motorově, baterkově a technologicky to sdílí stejný základ jako e-Niro. Ale celé je to vměstnané do menší kastle. S cenou okolo 1M by mi to přišlo proporčně více v pořádku (tedy v případě 64 kWh baterky).

                6. No já si raději počkám tak, jako jsem si počkal v 90tych
                  No já si raději počkám tak, jako jsem si počkal v 90tych letech na levnější Nokii místo 3kg telefonu za 50 tis. 🙂

                7. A Caterham Seven 420S má jak velký kufr?
                  A Caterham Seven 420S má jak velký kufr?

                8. Máte dojem, že bude plnit roli prvního auta do rodiny? 😀
                  Máte dojem, že bude plnit roli prvního auta do rodiny? 😀 😀 😀

                9. Je to auto nad milion, tak jaký má ten kufr? Jen jsem chtěl
                  Je to auto nad milion, tak jaký má ten kufr? Jen jsem chtěl nadnést, že na velikosti (kufru) zas tak nezáleží. Každý si kupujeme auto nejen podle svých potřeb (velikosti kufru například), ale i podle svého přání, pro svou radost. My si kupujeme elektromobily, protože z nich máme radost, tak si kupte 420S, protože z něj máte radost a nekažte nám radost z Nira :-). Mimochodem, to eNiro bych si taky rád koupil, dojezd naprosto v pohodě, pohodlí také, výbava také. Doba, kdy si elektromobilem sjedu k moři do Bulharska se blíží a dovedu si představit, že to může být i eNiro.

                10. Mně se Kia Niro taky moc líbí ale přiznejme si na rovinu
                  Mně se Kia Niro taky moc líbí ale přiznejme si na rovinu kupovat si Kiu v ceně luxusně vybaveného Mercedesu střední třídy mně přijde už trošku moc.

                11. Pro mě je luxusně vybavený Mercedes střední třídy
                  Pro mě je luxusně vybavený Mercedes střední třídy naopak zcela nezajímavý vůz – když si odmyslím vzhled, který je velmi subjektivní, je tu řada jiných argumentů. Tvarem karoserie počínaje, není to elektromobil a „hogofogo efektem“, že je to Mercedes, konče. Mně eNiro perfektně sednul. Rozměrově, pocitem z interiéru, uspořádáním, prostorem – ale hlavně tím, že je to EV.

                  Nemyslím si, že lidé, kteří uvažují o crossoverů, budou chodit prohlížet sedany do Mercedesu, a naopak. Každý takový vůz má jednoduše své publikum.

                12. Máte pravdu, kdo bude chtít benzínové SUV, nechť si
                  Máte pravdu, kdo bude chtít benzínové SUV, nechť si klidně koupí GLB. Ano, vypadá to solidně – a mít to v sobě elektromotor a baterky, bylo by to bezva. Ale od toho je tu už EQC s cenovkou 2M… Jinými slovy, nemít eNiro baterky a elektromotor, byli bychom cenově někde na ceně HEV, případně níž. A naopak, mít GLB baterky a elektromotor, bavíme se o 1,6M či podobně.

                  Ale všechno není jen otázkou ceny… radost z EV je radost z EV :-).

                13. EQB bude 2021 tak uvidíme, já jsem tím chtěl vyjádřit
                  EQB bude 2021 tak uvidíme, já jsem tím chtěl vyjádřit jen nespokojenost s cenovou politikou Kia. Niro HEV stojí od 650 tis, PHEV od 1 mil. tedy 10 kWh baterie + palubní nabíječka stojí 350 tis. Oproti tomu u EV verze stojí 22 kWh baterie 50 tis. ( Verze 42 kWh versus 64 kWh), no není to nesmysl?

                14. Máš pravdu, že tam jsou značný cenový disproporce,
                  Máš pravdu, že tam jsou značný cenový disproporce, tlačený zřejmě nějakou podivnou cenovou politikou, aby si lidi určité modely raději nekupovali. Rozdíl mezi krátkou a dlouhou baterkou u EV je toho typickým příkladem.

                  Nicméně mně osobně cena 1.2M přijde s ohledem na dojezd, vybavenost a prostornost v pořádku – i s ohledem na konkurenci.

                15. Hlavně v Německu nabízí od každého EV modelu 3 verze, u
                  Hlavně v Německu nabízí od každého EV modelu 3 verze, u nás jednu a to ještě nejdražší.

                16. Zrovna mám ve druhé záložce otevřenou konfiguraci e-Nira
                  Zrovna mám ve druhé záložce otevřenou konfiguraci e-Nira z Rakouska – mají čtyři výbavové stupně: Titan, Silber, Gold a Platin. Nejdražší z nich stojí 49590 € a obsahuje prakticky všechno. Příplatky jsem vykouzlil už jen barvou laku (600 €) a panoramatickou střechou (500 €). Podtrženo sečteno, 50690 €… bohužel se mi z rakouské KIE nepodařilo stáhnout seznam všech prvků výbavy, takže nemohu posoudit, v čem všem se od té české liší…

                17. Taky netuším rozdíly ve vybavení každopádně nyní se
                  Taky netuším rozdíly ve vybavení každopádně nyní se dodává ve starém designu se 7″ LCD, nový facelift bude co nevidět, takže kdoví co ještě udělají s cenou. Kolem 51 tis EUR bude stát Mercedes EQB. Původně jsem se díval na Mercedes EQA, který bude kolem 1 mil., bohužel, zřejmě bude rozměrově shodny se současným A180, což je hrozně nízký auto, ale dojezd a spotřeba bude nejlepší ze všech Mercedesů. Věřím, že až příští rok vypadne z VW (Škoda apod.) cena aut kolem 700-800 tis., tak s Kia bude muset s cenou polepšit. Klidně se Soulem vydržím do 2021, dlouhé trasy prakticky nejezdím a těch pár cest 200 km dám v pohodě.

                18. Díky moc, Potvoro. Napsals to moc hezky. Mrzí mně jenom ty
                  Díky moc, Potvoro. Napsals to moc hezky. Mrzí mně jenom ty neodvětraný sedačky. To je pro mne jediný mínus oproti luxusnímu mercedesu vyšší třídy, který jsem včera prodal. Niro si koupím a spousta lidí to nepochopí. Ale to nevadí.
                  Zbavil jsem se posledního čmouda a už jsem jenom ELEKTRO !!!
                  Asi to byly auta z Prahy – Modřan , tak je doženu tam.
                  Díky a ať to jezdí.

                19. Myslím, že ve všech videích, co jsem zatím na youtube
                  Myslím, že ve všech videích, co jsem zatím na youtube viděl, byly ty sedačky odvětrávané… bylo by vážně fajn, kdyby tomu tak bylo i zde… když jsem si na stránkách KIA.cz stáhnul na konci konfiguráku podrobný rozpis výbavy, odvětrávaná sedadla tam pravda nebyly. Ale třeba se v tam v rámci toho faceliftu opět dostanou – doufejme a přejme si :-).

                  Zajímavost ještě k barvám – konfigurátor na stránkách nabízí pouze 7 barev, ale když se podíváš na produktovou stránku e-Nira, v části „Prohlídka v rozsahu 360°“ ukazuje i jiné barvy – například červenou, která by se mi moc líbila. Je mi jasný, že jsou to rendery a ty snesou hodně, ale kdyby se dala objednat některá z těchto barev, bylo by to vážně fajn. Jinak to holt zase bude nějaká šedivá nebo černá, ještě uvidím.

                  Ať ti to taky dobře jezdí!

  2. „Vyhledat můj vůz“ pomocí aktivace houkačky a světel
    „Vyhledat můj vůz“ pomocí aktivace houkačky a světel vozidla.
    🙂
    Znáte někoho, kdo to v reálném životě používá??

    Z těchto tzv chytrých fičurin mi nejvíce vyhovuje aplikace Wase, která vždy upozorní na překročení rychlosti a případné problémy na cestě.
    Na tohle nemá Hyundai technologické odborníky??

          1. Takže teď jsou k dipozici i informace od Waze v navigaci
            Takže teď jsou k dipozici i informace od Waze v navigaci Google? Když teda někdo nahlásí problém přes Waze, objeví se to i v Google? Nebo je to jenom jedním směrem, od Google do Waze?

            Pokud by to bylo na obě strany, tak je to super, stejné informace, pak by šlo už jenom o to, na co je uživatel zvyklý, prostředí app. Já používám Google navigaci a musím říct, že v posledních letech se hodně zlepšila přesnost dopravních informací, zácpy a zdržení.

            Vestavěná navigace v autě se na toto nechytá, to by musela být vestavěná přímo od Google. nebo brát od nich informace… což by bylo fajn.

  3. Off topic: Chlapci, nevíte jak to dopadlo s tím klukem co v
    Off topic: Chlapci, nevíte jak to dopadlo s tím klukem co v Praze provozoval Taxi s Teslou S? Snažil jsem se o něm něco najít na googlu a nějak nenašel.

    A ještě dotaz druhý. Není mezi vámi majitel Tesly S co podniká ve svatebním byznysu a má švýcarskou značku a potom člověk vlastnící sklenářství, který má Teslu S polepenu svítivě zelenou fólií s reklamou na svou firmu?

    1. V Leafu je vetsi kufr a velkou vyhodou je autopilot, ktereho
      V Leafu je vetsi kufr a velkou vyhodou je autopilot, ktereho hodne casto pouzivam hlavne na dalnici. Velky problem Leafu je vsak prehrivani baterie, takze Leaf rozhodne nemuzu doporucit jako prvni auto do rodny. Dlouhe cesty nad 300km musim dobijet pouze vykonem 20kW tzn. jen v rozmezi 60-95% kapacity bagerie, kdy Leaf nabijeci vykon sam omezi 🙁 Maximum, ktereho jsem timto systemem ujel je 600km. Pak se baterie prehreje a je potreba auto min. na 4h odstavit.

        1. Autopilot u Nissanu je vlastně to co píšete, tzn. udržuje
          Autopilot u Nissanu je vlastně to co píšete, tzn. udržuje vozidlo na dálnici a na lepších silnicích 1tř. uprostřed pruhu. Navíc je tento systém funguje i v koloně tzn. při jakékoliv rychlosti. To u jiných značek tak běžné není. U jiných značek musíte jet rychlostí min. 50km/h. Navíc při rychlosti pod 20km/h ani nemusím každých 30s hýbat volantem, tzn. auto jede v koloně úplně samostatně. Dále mám info např. z Opelu, že tento systém sice zareaguje při vybočení, tzn. zařadí auto zpět do pruhu, ale když auto necháte řídit, tak jezdí od pruhu ke pruhu, lehce kličkuje. To u Nissanu není tzn. drží auto krásně uprostřed.

          1. Takže oproti KIE NIro, Hyundai Ioniqu to umí navíc jen to
            Takže oproti KIE NIro, Hyundai Ioniqu to umí navíc jen to že při rychlosti do 20 Km/hod nemusíte držet volant? Tak to mě připadně název autopilot poměrně nadnesený. Sem myslel že to na dálnici alespoň umí objet kamion, pokud to jen s ním srovná rychlot, tak to je o ničem.

            Ostatně jsem u Niro nezkoušel pouštět v malé rychlosti volant, možná to také nebude třeba držet. Jestli to bere v potaz ujetou vzdálenost třeba kilometr, tak při dvacítce to celá věčnost

      1. Právě proto váhám, kudy dál z Leafa 2014. TM3 je přece
        Právě proto váhám, kudy dál z Leafa 2014. TM3 je přece jen pro rodinný rozpočet velká rána. Trošku lepší už je to u Kony / eNira, ale dost pravděpodobně to díky ceně vyhraje Ioniq. Smutný příběh je, že ten nový vlastně nabíjí hůř než ten starý a ještě smutnější je, že se 64 kWh baterka do Ioniqa asi nevtěsná. To by byl parádní požírač kilometrů.

      2. Divím se, že když auto neplní technické podmínky, že to
        Divím se, že když auto neplní technické podmínky, že to výrobci prochází. Já bych to předal právníkovi, ať řeší s výrobcem opravu nebo vrácení peněz. Chápu že Nissan našel nějakou kličku, jak se z toho vylhat, ale holt musí se jít k soudu.

          1. Jasně, prostě s lidmi trochu vyjebali zmíněním v návodu.
            Jasně, prostě s lidmi trochu vyjebali zmíněním v návodu. Mě by to docela štvalo, přestože už prakticky 200km v kuse jedu 6x za rok, tyhle technické nedokonalosti mě opravdu vadí, prostě nabíjet 40 minut na Vystrkově, když nabíjím 20 minut by mě štvalo, zvláště když i Čínani v levném autě JAC iEV7S mají vodou chlazené baterie.

Napsat komentář