Hyundai modernizuje elektromobil Kona Electric, nově umí nabíjet třífázově 11 kW

Hyundai nedlouho po jeho uvedení na trh představuje vylepšený model Kona Electric pro nový modelový rok. Modernizovaný model Kona Electric bude dodáván od konce roku 2019.

Evropská poptávka po modelu Hyundai Kona Electric překonává očekávání. Zákazníci na tomto elektromobilu oceňují výkonný elektrický pohon, dlouhý dojezd a vzhled elegantního SUV.
foto: Hyundai

Elektromobil Hyundai Kona Electric je tak ještě atraktivnější, mimo jiné díky nově nabízeným prvkům výbavy, jako je nabíjecí kabel pro nabíjení třífázovým střídavým proudem o výkonu 11 kW.

Pozoruhodná celosvětová poptávka po verzi Kona Electric překonala dokonce i očekávání samotného výrobce. Hyundai reaguje na tuto obrovskou poptávku představením řady vylepšení tohoto velmi moderního SUV s nulovými emisemi.

Dalším užitečným prvkem výbavy nejnovějšího modelu Kona Electric je telematický systém Blue Link. Jeho prostřednictvím nabízí Hyundai na vybraných trzích služby pro síťově propojené automobily. Na českém trhu budou služby Blue Link v plném rozsahu uvedeny v průběhu roku 2020.

Řidiči si mohou pomocí aplikace Blue Link na chytrém telefonu spustit svůj vůz Kona Electric nebo zapnout automatickou klimatizaci, aby se za chladného, resp. horkého počasí interiér vyhřál, případně ochladil již před odjezdem.

Uživatelé služeb Blue Link mohou také na dálku odemknout dveře vozidla poté, co zadají kód PIN. Blue Link navíc poslouží i jako praktický diagnostický nástroj, který upozorní uživatele na jakoukoli potřebu servisu a údržby nebo řidiče informuje o místě, na němž vozidlo zaparkoval.

Standardní služba eCall je také vítaným pomocníkem pro cestující, kteří mají k dispozici manuální tlačítko eCall. V případě vážnější nehody, při níž jsou aktivovány airbagy, jsou však záchranné služby přivolány automaticky.

Zákazníci budou mít nyní na výběr další vylepšení v podobě nejmodernějšího satelitního navigačního a multimediálního systému s novým 10,25“ centrálním dotykovým displejem, jehož širokoúhlé grafické rozhraní umožňuje dělené zobrazování. Cestující vzadu si budou moci užívat novou funkci vyhřívání zadních sedadel modelu Kona Electric.

„Hyundai síťově propojenými vozidly s nulovými emisemi, jako je Kona Electric, potvrzuje, že je jedním z průkopníků čisté mobility, který neustále usiluje o uspokojování poptávky rostoucího počtu spotřebitelů, požadujících ještě ekologičtější automobily,“ říká Thomas A. Schmid, provozní ředitel společnosti Hyundai Motor Europe.

Kona Electric bude rovněž nabízet třífázovou nabíječku pro nabíjení sady akumulátorů výkonem až 11 kW. Pro řidiče kompaktního elektrického SUV to znamená ještě více flexibility v každodenním životě. Tato metoda nabíjení významně zkracuje dobu potřebnou k doplnění zásoby elektrické energie.

Zákazníci mohou používat veřejné nabíjecí stanice s třífázovým střídavým proudem nebo kompatibilní nástěnnou nabíječku pro domácí využití. Toto kompaktní SUV je díky možnosti ještě komfortnějšího a rychlejšího nabíjení mimořádně praktické pro jakýkoli druh provozu. Režim ECO optimalizuje provozní vlastnosti z hlediska maximálního využití kapacity akumulátorů s cílem prodloužit dojezd na maximum.

Systém řízení nabíjecího procesu přehledně poskytuje informace o očekávané době nabíjení a disponibilním dojezdu. Je-li zapotřebí pouze částečné nabití, nebo má-li být vůz Kona nabíjen ve specifickém čase, mohou si spotřebitelé snadno naprogramovat obě možnosti předem. Také tyto funkce lze ovládat prostřednictvím aplikace Blue Link na chytrém telefonu.

Hyundai neustále rozšiřuje progresivní produktovou řadu vozidel s hybridním a elektrickým pohonem, včetně palivových článků, která patří mezi klíčové faktory úspěchu této značky.

Kromě modelu Kona Electric mají ekologicky zaměření řidiči na výběr široké portfolio modelů pro budoucí mobilitu, které zahrnuje trojici elektrifikovaných modelů Ioniq (Hybrid, Plug-in, Electric), 48V hybridní verze modelu Tucson a Nexo s palivovým článkem na vodík.

tisková zpráva

84 Comments on “Hyundai modernizuje elektromobil Kona Electric, nově umí nabíjet třífázově 11 kW”

  1. Byl jsem si jistý, že jediné možné další EV auto pro
    Byl jsem si jistý, že jediné možné další EV auto pro mě (zatím mám jen Fiat 500e) bude e-Niro. Konu jsem vyškrtnul kvůli fakt bídnému vnitřnímu prostoru, ioniqa zase kvůli slabšímu dojezdu. Jenže dnes jsem se šel k dealerovi KIA projet (pouze hybridním) Nirem a ačkoliv je na tom prostorově výrazně lépe než Kona, pořád mi to přijde takové nějaké malé, zvláště ten kufr. Ach jo… Asi by se mi líbila e-Sportage nebo ještě lépe e-Sorento, což je by byl asi pro výrobce naprostý holý ekonomický nesmysl. Dokonce jsem dnes začal pošilhávat po Modelu S, i když jsem ho kvůli „tabletu“ vyškrtnul už dávno… jak se ale zdá, už je opět ve hře…

    1. To je sranda, jak někdo kdo jezdí Fiatem 500e lamentuje nad
      To je sranda, jak někdo kdo jezdí Fiatem 500e lamentuje nad vnitřním prostorem v Niru.
      Každý má rozdílné potřeby, tomu rozumím, ale jak se změní ty vaše, že vám doteď stačilo cinquecento a zničeho nic se nevejdete ani do auta této velikosti?

      1. Ony jsou dvě různé kategorie aut – malé přibližovadlo,
        Ony jsou dvě různé kategorie aut – malé přibližovadlo, ve kterém jezdíme v jednom, maximálně ve dvou (500e) a které využíváme na drtivou většinu kratších pojížděk kdykoliv a kamkoliv, ale rozhodně se s ním nevydáme z Brna do Prahy, natož pak na dovolenou. To ale není jeho úkol ani cíl. V jednom či dvou lidech je to naopak skvělý a docela i prostorný „nástroj“ a při sklopených zadních sedadlech v něm žena vozí i violoncello.

        Pak je tu totiž druhé, větší auto, kterým jezdíme vše nad těch cca 120 km, anebo slouží k převozu objemnějších věcí – tuto roli doposud plnil klasický benzínový ceed sw z roku 2013, kterému v příštím roce doběhne sedmiletá záruka a se kterým jsem toho už po Evropě sjezdili hromadu. A právě tohoto ceeda kombi bych rád nahradil něčím elektrickým. e-Niro je zatím nejlepším kandidátem – na samotný vnitřní prostor si ani tak nestěžuji, to spíše ten kufr mi přijde na rodinné dovolené poněkud slabší. V porovnání s ostatními EV je ale stále to nejlepší, co je na trhu (odhlédnu-li od malého bezvýznamného plus, které u mě KIA historicky má). Povšimněte si nicméně, že jsem v původním příspěvku zmínil spíše povzdechnutí nad prostorem než kategorickou diskvalifikaci e-Nira.

        Tím chci říct, že mé potřeby se nijak nemění, stále budou dva vozy, jedno městské přibližovadlo, druhé na delší trasy, jako např. služební cesty apod. – jen bych byl rád, aby obě auta byly EV, to je celé :-). S dojezdem 400+ si už mohu dovolit využívat EV i při práci.

          1. Viděl jsem už řadu srovnání, ale toto konkrétní ne.
            Viděl jsem už řadu srovnání, ale toto konkrétní ne. Díky za něj. I tak ovšem musím konstatovat, že bych se i v tento moment rozhodl pro e-Niro oproti Koně. Mně se zkrátka design Hyundaie nikdy dvakrát nelíbil, ať už šlo o „souboj“ Sorento-Santafe, Ceed-i30 nebo v tomto případě Niro-Kona (na obranu Hyundaie ovšem musím uvést, že ix35/Tuscon se mi líbil víc než Sportage). Předchozí generace SantaFe vypadala hezky, ale stávající nová mě nechává zcela chladným.

            Toho Ceeda mám rovněž v plné výbavě, patrně jsme ho kupovali ve stejnou dobu (a tedy i s ultralákavou nabídkou servisu na 7 let zdarma, které s radostí využívám dodnes :-)). Jenže kdykoliv do něj teď usednu, není to už ono – elektro mě změnilo.

      2. jen tak mimochodem / vidím,že máte v záhlaví uvedenou
        jen tak mimochodem / vidím,že máte v záhlaví uvedenou nějakou vazbu na ecotaxiolomouc: včera odpoledne jsem se zastavoval na nabíječce McDonald Olomouc a nabíjel tam Ecotaxik – bílomodrý Ionic. Dle info z displaye nabíječky přijel nabíjet s 90%, za dvě minuty měl 94% a nabíjení se vyplo, ovšem auto na nabíječce stálo připojené už před mým příjezdem a když jsem odjížděl (po cca 25-ti minutách), tak tam stále připojené ještě stálo a řidič nikde….

            1. Jste malá firma a silné ovlivňujete zaměstnance. Ve
              Jste malá firma a silné ovlivňujete zaměstnance. Ve velkých firmách prakticky nikdo EV nechce. Tam je standard diesel za 650 tis. Podívejte se v jakém stavu odevzdávají lidé elektroauta po půjčení v C4W, mají k tomu většinou nulový vztah.

              1. To je krasna fabulace, ze nejak ovlivnuji zamestnance.
                Treba

                To je krasna fabulace, ze nejak ovlivnuji zamestnance.
                Treba tim jak casto v praci chybim, protoze jsem v servisu. Uz jsem tu daval k lepsimu, jak mi jeden z nich v reakci na precteni clanku, ze Tesla hleda zamestnance pro Prazsky servis rekl “se asi prihlasim, uvidime se castejc”.
                Hmmm, to je urcite ovlivnuje aby touzili po ev…
                Ne. Proste jsem jednomu z nich, ktery to chtel koupil Ioniqa, ostatni se svezli a uz ho chteji taky.

                1. Když má majitel l elektroauta tak to ovlivňuje samo o
                  Když má majitel l elektroauta tak to ovlivňuje samo o sobě. Mým zaměstnanců by se to taky líbilo ale mají smůlu, proč jim dávám 120000 na dopravu a ať si koupí co uznají za vhodné. Koukám vy máte ale smulu s těma autama, s tím Audi jste taky byl pořád servisu. Holt jim s těmi nájezdy dáváte pořádně zabrat.

                2. To si me asi pletete. Audi jsem nikdy nemel.
                  To si me asi pletete. Audi jsem nikdy nemel.

                3. měl jsem pocit, že jste do tesly přešel z Q7 možná to
                  měl jsem pocit, že jste do tesly přešel z Q7 možná to bylo jiné SUV. Tenkrát jste si stěžoval, že jste do toho narval šílené peníze do oprav, proto jste zvolil Teslu X.

                4. Ne to tu psal nedavno nekdo jinej.
                  Ne to tu psal nedavno nekdo jinej.

                5. To jste psal v době, kdy jste koupil TMX, ale není
                  To jste psal v době, kdy jste koupil TMX, ale není důležité co to bylo, prostě jste s tím byl pořád v servisu a stálo to nevím snad 150 tisíc opravy.

                6. Tak to spis byli jednotlive pribehy nasi flotily. Tehdy jsem
                  Tak to spis byli jednotlive pribehy nasi flotily. Tehdy jsem daval asi nejvice k lepsimu prihodu jak se nam pridrelo u Yetiho railove cerpadlo, poslalo do nafty spony a menila se cela palivova soustava. Ve znackovem servisu za to tehdy chteli 130tis. bez DPH.

                7. Bohužel s vaším nájezdem dnešní spalováky to prostě
                  Bohužel s vaším nájezdem dnešní spalováky to prostě nedají ani ty 4 roky natož více.

                8. Proto uz je nekupujeme.
                  Jestli to daji elektroauta se dozvime

                  Proto uz je nekupujeme.
                  Jestli to daji elektroauta se dozvime uz brzy. Mam najeto 123tis.km

          1. jasně – nic se nedělo, navíc tam jsou čtyři stání a dva
            jasně – nic se nedělo, navíc tam jsou čtyři stání a dva nabíjecí stojany.
            Jen mi to přišlo zvláštní, že si někdo připojí auto k rychlonabíjecímu stojanu při 90-%, stojan nabíjí cca 2min. a řidič jde třeba na hodinu pryč, při tom okolo je poloprázdný parkoviště

            1. Tak ještě jinak. Jak poznáte, kolik % bylo nabití baterie
              Tak ještě jinak. Jak poznáte, kolik % bylo nabití baterie při počátku nabíjení, když jste to neviděl? Stojan vám to neukáže, vidíte jen čas nabíjení a dodané kWh.
              A tvrdíte že za 2 minuty měl 94%. To je taky nesmysl. Tak rychle nenabíjí ani Ioniq na 100kW nabíječce, umí polovinu a to ještě jen okolo 50%. Při 90% už jede mnohem pomaleji.
              Takže jste možná viděl druhý auto nebo kdo ví co.
              Jinak tam klidně necháme auto stát i půl hodiny po nabití. Všechny naše auta DC kabel po nabití 83%-94%(Soul, Ioniq) odemknou a stojany jsou tak šikovně umístěné, že je dostupných 7 míst, ze kterých se dá nabíjet DC kabelem. Takže nikoho neblokujeme.

              1. máte pravdu, stojan to neukazuje. Ovšem vidíte na něm, že
                máte pravdu, stojan to neukazuje. Ovšem vidíte na něm, že byla dodána cca 1kWh a nabíjení trvalo asi 2 min a v nádrži máte ve finále 94%…
                Jinak, nikdy jsem netvrdil, že jste někoho blokoval. O kousek výše uvádím, že je tam místa dost a stojany jsou dva atd. takže z tohoto pohledu to je ok, jen jsem se podivil, proč někdo dá na rychlonabíječku téměř plně nabité auto a nechá ho tam stát tak dlouho. Když už, tak je podle mě lepší to tam píchnout na Mennekes – ten Vám to došťouchá za tu dobu do plna. To je celý

              1. Díky za pro mě novou informaci, že po minutě dojde opět k
                Díky za pro mě novou informaci, že po minutě dojde opět k zamknutí.
                Omlouvám se, ale není tomu jak píšete, když naopak není v autě stisknuté tlačítko AUTO? Já když toto tlačítko mám stisknuté (svítí kontrolka), tak po ukončení nabíjení se kabel odemkne a zůstává odemčen a lze jej odpojit (tak by to asi mělo fungovat, ale mám zase obavu z odcizení kabelu.).

      1. Ale kuš :-). Teď ale seriózně – tuhle jsem přemýšlel,
        Ale kuš :-). Teď ale seriózně – tuhle jsem přemýšlel, proč se dělají jen malá auta, sporťáky, anebo suv… proč někdo neudělá nějaké MPV nebo klasický kombík… to by byly auta pro lidi… prolezl jsem tunu nejrůznějších přehledů apod. a s šokem zjistil, že asi nejvíc se mému „ideálu“ blíží VW ID Buzz. No ale uvidíme časem, odvětví EV začínají brát konečně i velké automobilky vážně, tak třeba se dočkám :-).

  2. Garaž.cz Čínský autosalon elektromobily
    Šanghaj autoshow:

    Garaž.cz Čínský autosalon elektromobily
    Šanghaj autoshow: Automobilka, která má elektromobilitu vyřešenou komplexně!
    https://www.televizeseznam.cz/video/garaz/sanghaj-autoshow-automobilka-ktera-ma-elektromobilitu-vyresenou-komplexne-63914594?dop_ab=6&dop_source_zone_id=1&dop_req_id=TUf5zobT5yh-201905090604&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=boxik&utm_campaing=_var

          1. No pro me je to jeste horsi, i3 me na 80% cest vyhovuje a
            No pro me je to jeste horsi, i3 me na 80% cest vyhovuje a nemam s nim za 8 mesicu jediny problem ale chtel bych neco s vetsim dojezdem ale: Hyundai ani Kia se me ani trochu nelibi, Nissan s novou baterii bude asi taky pruser a nad teslou stale vaham jelikoz ja opravdu potrebuju jezdit a ne resit servis.
            Tak a ted babo rad 🙂 🙂

                1. Ale treba to budu muset prekousnout jelioz uz se k nicemu co
                  Ale treba to budu muset prekousnout jelioz uz se k nicemu co tankuje naftu nebo benzin nechci vratti 🙂

                2. To bude asi nějakej vir co se šíří z elktroaut. 🙂
                  Jinak

                  To bude asi nějakej vir co se šíří z elktroaut. 🙂
                  Jinak než, že jsme onemocněli se to nedá vysvětlit, protože jsem tu totiž ráno četl, že jsme masochisti.

                3. tak to nás je víc 🙂 včera jsem koukal na video z
                  tak to nás je víc 🙂 včera jsem koukal na video z autosalonu že Šanghaje a ukazovali tam Nio ES6 a ES8, parametry a vzhled celkem fajn na to že to je Čína, ale takových (parametricky) aut se v EU jen tam nedočkáme ;(

                4. Njn. Tak holt počkat až brambora přijde s i4.
                  Njn. Tak holt počkat až brambora přijde s i4.

      1. No, 5 pasažérů přes 400 km už stejně asi nedoveze, pokud
        No, 5 pasažérů přes 400 km už stejně asi nedoveze, pokud by to mělo být trochu svižněji, aby pasažéři nedostali z dlouhého času ponorkovou nemoc. 🙂
        Baworák to sice má od 2013, ale každou chvíli nefunkční, takže bych to (jako majitel i3) moc na světlo nevytahoval. 🙂

    1. Toť otázka… Všechno jde, když se chce.
      Kdyby to byla jen

      Toť otázka… Všechno jde, když se chce.
      Kdyby to byla jen otázka přehrátí softu, myslím, že by se o tom už někde psalo. V autě musí být port na SIMku, což asi není…
      Pak je otázka placení provozu (nová auta to mají asi 5 let zdarma).

      Nedávno jsem byl na garančce, kde mi nahráli nový software, frimware i mapy. Kromě ale asi dvou ikon (nabíječky online, které stejně nic nezobrazí), jsou tam jen maličkosti. Mohli přidat alespoň ovládání % konce nabíjení jako má stávající Kona, ale bohužel nepřidali.

  3. Pro mě je tohle auto symbolem dobrého elektromobilu. Dojede
    Pro mě je tohle auto symbolem dobrého elektromobilu. Dojede to daleko, bude v tom vcelku pohodlí a náklady na kilometr jsou ještě nižší než u Leafa. Takže mi chybí ještě něco málo přes milion a už ho mám v garáži. 🙂

      1. Dost mi to připomíná Škodu Yeti. I na ni se dá zvyknout.
        Dost mi to připomíná Škodu Yeti. I na ni se dá zvyknout. Je jasné, že Model X je oproti tomu obrovské auto, ale to je přece jen jiná kategorie. Mrzí mě, že Ioniq je i po inovaci s relativně malou baterkou, tomu kdyby dali stejnou jako je v Koně, je to úplně úžasné auto. Niro vypadá lepší a větší, ale vypadá to, že si ho ještě nějakou dobu nekoupíme.

                1. Jj. To je des. Stesti, ze to neni pro me, ale pro zamestnance.
                  Jj. To je des. Stesti, ze to neni pro me, ale pro zamestnance. 🙂

                2. Zaměstnancům stačí Dacia na plyn. Stejně to zkurvěj.
                  Zaměstnancům stačí Dacia na plyn. Stejně to zkurvěj.

                3. Mame dva Roomstery Praktiky na plyn. Po ctvrt milionech km
                  Mame dva Roomstery Praktiky na plyn. Po ctvrt milionech km zerou litr oleje na 600km. Ty budeme prave vyrazovat az dorazi eNira.

                4. No vidiš a když tu Dacii po 250 tis zahodíš tak 1 Km=1Kč
                  No vidiš a když tu Dacii po 250 tis zahodíš tak 1 Km=1Kč

                5. eNiro mi ušetří na palivu a servise po 250tis.km nejméně
                  eNiro mi ušetří na palivu a servise po 250tis.km nejméně 500tis Kč. Po odečtení dotace ho pořídíme za asi 590tis., takže za pořizovací korunu na kilometr to vyjde po 295tis.km. Jsem přesvědčen, že tou dobou stále ještě nebudou na odepsání jako ty Roomstery.
                  A to ty Roomstery takhle vychází jen proto, že jsou to ještě starý předkrizový kousky. Když dneska koupím Dáčii tak se těch 250tis.km ani nedožije. Jednu (Dokker) už taky máme. Například turbo jsme u ní měnili po 60tis.km.

                  PS: Když započítám ještě radost, kterou tím udělám zaměstnancům, tak není co řešit. 🙂

                6. Jedna z nevýhod dotace je , že to auto nemůže používat
                  Jedna z nevýhod dotace je , že to auto nemůže používat zaměstnanec pro soukromé účely a to ani oficiálně když se bude danit % pořizovací ceny.

                7. To nevadí. Tyhle auta používají jen v práci.
                  To nevadí. Tyhle auta používají jen v práci.

                8. Ok ja jsem treba jen zivnostnik a mit auto jen na praci je
                  Ok ja jsem treba jen zivnostnik a mit auto jen na praci je dolela luxus.

      2. Je to malé a údajná kůže je jak plast. Interiér palubky
        Je to malé a údajná kůže je jak plast. Interiér palubky samý tvrdý plasty a docela smradlavé. Tedy opravdu dost. Típek, že to bude fakt problém objednat. Dodací lhůta cca 9-12 měsíců. No stejně to nechci, po tom co jsem viděl. Ale zase někteří zde jsou nadšení. Každému co jeho jest.

              1. Tak ten pristup servisu po zkusenostech s Nissanem a vlastne
                Tak ten pristup servisu po zkusenostech s Nissanem a vlastne ted uz i Teslou zase neprekvapuje me.
                Me kdyz prodavali toho predvadeciho Leafa, tak mi taky tvrdili, ze baterka je jako nova, ze pry mi ji zdiagnostikuji. Pak mi dali car papiru se slovnim hodnocenim, ze je ve vyborne kondici… Pro jistotu ani jedine cislo. Doma jsem to pripojil a SOH po 10tis.km 90%…

                Rapidgate, ktery se mel dat zmirnit podle PR prohlaseni Nissanu softwarovym upgradem take nemam do dnes vyreseny. Nahrali novejsi soft po cemz se nezmenilo vubec nic a od te doby krci rameny, ze udajne cekaji na vyjadreni ze zastoupeni, ktere neprichazi a asi uz nikdy neprijde.

                1. Uvidím jak se bude můj Soul chovat, stejně chci příští
                  Uvidím jak se bude můj Soul chovat, stejně chci příští rok koupit (objednat) Mercedes, takže určitě nenajedu více než 80 tis. km.

                2. A kolik mate najeto a jak je na tom baterka ted?
                  Mam za to, ze

                  A kolik mate najeto a jak je na tom baterka ted?

                  Mam za to, ze Kia i Hyundai pouzivaji Lipolky, ktere by meli byt odolnejsi?

                3. No právě, obě automobilky používají cca stejnou
                  No právě, obě automobilky používají cca stejnou technologii. Pravda, Soul nabíjí v jakémkoli počasí maximálním možným příkonem (dle nabíjecí křivky).takže s Li-Pol je maximální spokojenost.

Napsat komentář