Hyundai Kona Electric získal pět hvězdiček v testech hospodárnosti Green NCAP

redakce - 01 Prosinec 2020

Hyundai Kona Electric obdržel nejvyšší možné hodnocení od nezávislé organizace Green NCAP, která sestavuje žebříčky vozidel na základě jejich energetické hospodárnosti a emisí.Green NCAP je nezávislou organizací, která hodnotí automobily na základě jejich energetické hospodárnosti a emisí.

Green NCAP udělil malému SUV s výhradně elektrickým pohonem nejlepší dosažitelné hodnocení v podobě pěti hvězdiček. Green NCAP je nezávislou organizací, která hodnotí automobily na základě jejich energetické hospodárnosti a emisí.
foto: Hyundai

Hodnocení se určuje podle tří indexů – čistý vzduch, energetická hospodárnost a emise skleníkových plynů. Každý z nich přitom zahrnuje několik parametrů. Kona Electric získala jako vozidlo s nulovými emisemi nejvyšší hodnocení v kategoriích čistý vzduch a emise skleníkových plynů.

Ovšem mimořádně působivých výsledků dosáhla také v disciplíně energetické hospodárnosti. Kona Electric je ve skupině 24 vozidel, hodnocených v roce 2020, jedním z pouhých dvou modelů, které se mohou pochlubit nejlepším možným výsledkem.

Organizace Green NCAP ve své zprávě napsala: „Stejně jako u všech ostatních vozidel s výhradně elektrickým pohonem nemá tento vůz žádné emise výfukových plynů, což mu zaručuje maximální počet bodů v kategoriích čistý vzduch a skleníkové plyny. Samozřejmě také elektromobily musejí při své jízdě spotřebovávat energii, ale i zde zůstává hospodárnost modelu Kona v zóně, která přináší nejvyšší bodový zisk: <30 kWh/100 km.“

Kona Electric je druhým modelem značky Hyundai, který obdržel nejvyšší, pětihvězdičkové hodnocení. V roce 2019 udělila organizace Green NCAP pět hvězdiček také výhradně elektricky poháněné verzi modelu Hyundai Ioniq Electric.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Tak to asi Green NCAP nikdy nedostala do ruky Citigo IV má spotřebu minimálně o 25% menší, nebo to možná neberou jako auto ...

Tím bych si nebyl tak jistý:
https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/1289-Citigo.html?fueltype=5&powerunit=2
https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/19-Hyundai/1638-Kona.html?fueltype=5&powerunit=2

Když si k tomu připočtete 15ti% optimismus pal PC u Citiga, tak reálně ta Kona jezdí celoročně dokonce efektivněji.
Sice se to tady často trochu přehání, ale Korejci efektivitu umí.

Optimismus maji oba vozy, otazka je jestli pocitate spotrebu ze site, nebo pc.

Jak to ma sprint motor? Mam dojem ze skutecne natankovane palivo.

Mate pravdu 25% pri komfortnim topeni to nebude.Citigo nema tc ani za priplatek. Ale v lete mimo dalnici to bude jinak.

Ale u Citiga když vynásobíte spotřebu a ujeté km, tak prostě někde chybí 15% udávané kapacity, to jsem u jiného auta nezaznamenal.
Někteří tam udávají spotřebu ze sítě (mají to uvedené v popisu), ale drtivá většina podle mě odečtem z palubáku, což odpovídá i těm průměrným hodnotám.

Obrázek uživatele Ivo Pavera

A s jakou celkovou kapacitou u Škody CITIGOe vlastně počítáte?

---

VW E-Golf 35,8(31,5)kWh - 100.000 km (už je pryč)
Hyundai Ioniq Electric 28 kWh
skútr NIU M+ Sport 2 kWh

Tak všude se udává u Citiga netto kapacita 32,3kWh.

Pokud se v tom chcete šťourat, tak si projeďte to elektroforum.
Zkoušel jsem najít v rychlosti ten článek co byl asi 2-3 měsíce zpět tady (teda alespoň myslím, že to bylo tady :)), ale zatím marně.

Obrázek uživatele Ivo Pavera

Ano, to odpovídá.

---

VW E-Golf 35,8(31,5)kWh - 100.000 km (už je pryč)
Hyundai Ioniq Electric 28 kWh
skútr NIU M+ Sport 2 kWh

A co je spatne? Kapacita, nebo palubni pocitac? Resil jste to nejak oficialne? Selskym rozumem snad neni mozne, ze by tam dali mene clanku, nez je v prospektu.

Mozna tam trojclenka se spotrebou jak u spalovaku nefunguje. Podle me EV ani poradne nezna zbytkovou kapacitu baterky a vypne se radeji drive.

To mě zaujalo, kde se to dá vypozorovat? Teď jsem si to spočítal pro pár posledních jízd 150-180 km a vychází 31kwh do baterie na nule. To i vzhledem k tomu, že je soustavně pod nulou mi přijde odpovídající.

Na elektroforum.cz se tomu podivují sami majitelé. A myslím, že dokonce tady na Hybridu byl nedávno článek věnující se právě tomuto tématu a u Korejců jim vycházela ukazovaná spotřeba nejblíž realitě. Pokud si dobře pamatuju, tak nejvíc fabulovala TM3.

Chtěl jsem jenom kolegu výše vyvést z omylu, že Citigo je nějak extra úsporné EV. Když si porovnáte rozměry, hmotnost, výkon a kapacitu s tou Konou, tak vzhledem k faktu, že má Citigo reálně vyšší spotřebu, bych si ho nedovolil nazvat jako úsporné EV.

Já Korejce nějak extra nevyzdvihuji, mají jistě taky svoje masařky, ale efektivitu mají opravdu dobrou, nejen na pal. PC.

Na Citigu bere hodně topení, je to auto na krátké vzdálenosti a moc se nedá srovnávat spotřeba někoho kdo s tím jezdím v zimě trasy 10+10 Km s vyhřátím auta, třeba s konou kde e-luky za den ujede třeba 500 Km a tím jak jede pod výkonem, tak tepelné čerpadlo bere teplo z odpadního tepla z motoru a elektroniky.
Když by se s konou jezdilo po cukáčkách tak to taky bude topit spirálou, protože nebude k dipozici teplo z výkonové elektroniky.

Takže spotřebu je potřeba brát bez topení, protože topení je hodně individuální stačí nechat normálně nastavených 22 st a po pár Km z toho máte lázně a spotřeba je 2x taková. A topení je komfortní prvek nedá se přece z něho usuzovat efektivita vozu.

Já neřeším individuální spotřeby konkrétních uživatelů, za mě má ten spritmonitor nejrelevantnější dostupné informace o průměrné spotřebě konkrétního typu auta, protože je tam minimálně několik desítek různých uživatelů, kteří jezdí různě dlouhé trasy v různých podmínkách.
A upřímně z šetření na topení jsem já teda už "vyrostl", nevím jak ostatní, ale zdraví mám jen jedno a to mi za ušetřených pár kWh nestojí. Jezdit v autě za stovky tisíc s rozpálenou pr*elí v rukavicích a nudlema u nosu mi přijde fakt směšné.
S názorem, že se topení do spotřeby nepočítá, budete myslím dost osamocen.

Ale i jak jsem koukal na sprint motor tak tam ma citigo mensi spotrebu v prumeru, sice ne 25% ale ma.

V tomhle počasí opravdu moc úsporné není, dnes ráno ve sněhu po 40km ukazuje motor spotřebu 15.5 a klimatizace 4.9, a to jsem ho předtím předtopil na nabíječce. Ale spotřeba ke kapacitě baterky kterou ukazuje auto mi přijde ok co se výpočtu dojezdu týká, počítám tedy 32 využitelných.

Máte pravdu, já myslím že dost lidí vůbec nechápe jak funguje elektromobil a že teplo na topení se musí nějak vyrobit.

Já měl v pondělí v mrazu po 56 km spotřebu 16,3
z toho byl motor schodou okolností taky 16,3 topení 5,7 a rekuperace dodala 5,7

Doba jízdy byla 1:44 hodiny /cukačky/

takže tím pádem na 56 Km připadlo 3,192 kWh na topení toje průměrný příkon topení cca 1800W co je na tom špatně? Plný výkon topení je 5500W .

Bez topení by byla spotřeba 10,6 z chladnu na zimních pneu a trochu sněhu, na tu spotřebu by to nedal ani Ioniq

No jo, ale furt bylo/je citigo s e-upem jasný předobraz toho, jak by mělo/mohlo vypadat městské a příměstké úspěšné BEV včetně nejblíže je s cenou za nové vozidlo. Vše předtím vyřazovala cena a dojezd.

---

Cena byla dobra to uz ,ale neni pravda na sautu najednou pribylo hodne el citig ojetych ,ale drazsich az o 100 t.Kc nez byla cena noveho. Rekordmanem tam je bile za 588 tis. To je masakr.

Off..

https://oenergetice.cz/energetika-v-cr/nejvice-elektriny-vyrobily-loni-v-libereckem-kraji-fotovoltaicke-elektrarny

Cesku hrozi ztrata exportu elektriny. Jihoevropske zeme zacinaji masivne investovat do OZE. Ta bude levnejsi nez predrazene ceske jadro. I to muze byt duvod, proc Babis najednou zrusil tendr na JED. Od Recka az po Spanelsko je potencial zahltit celou Evropu levnou elektrinou.

Když se teď podívám na https://www.electricitymap.org/zone/DE?wind=false&solar=false Německo vítr a solár cca.10% uhlí43%, tak o ten export nemám strach, dokud se nenaučíme naakumulovat el.na delší období a hlavně na zimu tak ty JE budou v pohodě prosperovat.A ta dlouhodobá akumulace bude za desítky let.A to neberu v potaz vybudování nových přenosových sítí, viz problémy Německo sever-jih.To není jaho "hup na krávu a je tady tele".

V Dubaji dokoncili dalsi etapu z obri FVE ktera bude mit kapacitu 5000MW za 300 miliard Kc. To je jako 4 nove Dukovany. Nekde na jihu Evropy bude cena i vyteznost podobna. Jadro bude vypadat dost blede. Pokud se konecne budou budovat DC prenosy, tak to muze byt klidne v kabelu pod zemi. S tim asi nikdo problemy mit nebude. V Cine jsou uz DC trasy 3000 km dlouhe. AC tak dlouhe nelze delat.

Já jsem zastánce elektrické soběstačnosti, protože to je základ stabity.Te bohužel ohromný rozdíl mezi čínou a evropou co se výstavby týče, viz to německo.

Ja jsem take zastance elektricke sobestacnosti. Bohuzel jsme ale oba na ruznych stranach barikady. Ja jsem zastance obcanske sobestacnosti s domaci vyrobou a vy na strane narodnich monopolu. Asi ta vase vize neni uplne vhodna. Kdyby se Nemecko rozhodlo k narodni sobestacnosti dle vasi ideologie, mely by ceske elektrarny big problem.

Tak něco jiného je mít soběstačný dům, nebo zabezpečit velké firmy a infrastruktura státu(nemocnice atd.)Něnecko je soběstačné a docela dost elektřiny vyváží, hlavně když zafouká.

No prave kdyz v severnim Nemecku fouka, maji ceske elektrarny big problem a ptaji se bezradne po capkovsku kam s nim. S proudem samozrejme. On ten vitr v Nemecku destabilizuje ceskou sit. Ale ne ze sem proudi z DE, ale ze cesky neni kam prodat.

Pak to jde do zápornejh hodnot a např dlouhé stráně na tom vydělají slušný prachy, uhelný a plynový utlumí činnost, tak prosté, a trafa ohlídají nadbytek.Zbytečně to dramatizujete.

Zaporne hodnoty, myslite asi ceny, nejsou podle vas problem? Stejne jako vypinani elektraren? Jste loajalni CEZu az za hrob.

Ty přečerpavačky dostanou zaplaceno dvakrát za odběr a následně za prodej a pokud to trvá déle tak se utlumení zvláště u plynových el určitě vyplatí.Ten plk o čezu ani nebudu komentovat.https://oenergetice.cz/trh-s-elektrinou/zaporne-ceny-elektriny-se-rostoucim-vykonem-obnovitelnych-zdroju-objevuji-cim-dal-casteji

Nevim jak v Cezku, ale v DE je mozne OZE dalkove utlumovat. Pokud by to bylo i v cezke legislative, tak jsou tam asi jen spici panaci. Nebo to cezky poslanci zase zapomeli do zakona napsat? Tak ci onak nekdo nerozumi remeslu.

FVE na střechách umí ČEZ na dálku před HDO odstavit, cca před 14 dny mi to domontovali (příprava byla už dávno, jen ČEZ neměl správné spínače HDO).
Netuším, zda to vnutí i starším střešním FVE.
Pro malé FVE jim stačí možnost odstavit FVE, u větších pokud vím požadují i možnost regulovat výkon.

---

Hyundai Kona 1/2 roku (bylo - Nissan Leaf, 24kWh, 4 roky, 110.000 km)

Takze kdyz mame moznost vypinat FVE, tak ty zaporne ceny jdou na vrub zdrojum, ktere se nedaji jen tak vypnout. Takovym zdrojum se rika jaderne. JED a JETE.

Švédsko pravděpodobně v blízké době kvůli prudkému rozvoji větrné energetiky zažije poprvé situaci, kdy ceny elektřiny na denním trhu začnou v určitých hodinách klesat do záporných hodnot. Záporné ceny elektřiny se již řadu let vyskytují například na německém či českém denním trhu.https://oenergetice.cz/trh-s-elektrinou/ve-svedsku-by-se-vzoru-nemecka-ci-ceska-mohly-brzy-objevit-zaporne-spotove-ceny-elektriny

Ve Svedsku zatim zaporne nemaji a planuji odstavit jadro. Tim se to uvolni. Nemecke zaporne ceny maji jinou pricinu nez ceske. Pricina je hlavne ve spatne regulaci jadra. Ty vyrabi i kdyz elektrinu nikdo nepotrebuje. Jadro je v noci asi tak vhodne, jako zaoceansky parnik na vozeni housek.

Umíte číst?:::I přes postupné uzavírání jaderných elektráren pravděpodobnost výskytu záporných cen každým rokem roste,“ uvedl Christian Holtz, analytik ze společnosti Sweco. Technická, čim si v noci nabijete elektro jádrem nebo solárem?PS já solárům na budovách atd. fandím, ale na rozdíl od vás vidím i jejich slabiny, které fanatizmem neodstraníte.

FVE zrejme zdrojem zapornych cen nejsou, protoze ty se vyskytuji v noci. Problem spociva v nocni koprodukci jadra a VtE. Vitr v CR moc nevyrabi, tak jsme zase u jadra. Proto je nutne popohnat elektromobilitu aby to jadro melo odbyt. Hlavne v DE. Stavajici jadro at klidne bezi dal, ale nove je nesmysl.
Ze pravdepodobnost roste, znamena, ze realne zaporne ceny ve Svedsku nejsou a jen tak nebudou. A par hodin v roce by Svedy neprivedly na buben. Muzou to kompenzovat elektrinou z vetru za hubicku behem zbytku vsech hodin v roce. On totiz ten pomyslny vypadek v hodnote par korun je dobre vyvazen. Jak v CR, tak v DE, tak i ve Svedsku.

Pokud si myslíte, že tomu rozumíte více jak Christian Holtz, analytik ze společnosti Sweco, tak vám to nebudu brát.Auta přes den většinou jezdí takže soláry také nejsou bez další baterie ideální.

Vychozi bod byly zaporne ceny a ty jsou v noci.

Ty jsou i přes den, hlavně o svátcích, jako vloni o velikonocích.

Asi to nedělají, máte to v tom odkazu:::V Evropě se záporné ceny na krátkodobých trzích objevují zejména v Německu, které vzhledem ke své velikosti ovlivňuje i okolní trhy s dostatečnou přeshraniční přenosovou kapacitou, včetně České republiky

Ten clanek je z 2018. Od te doby instaloval CEZ fazova trafa na hranicich s DE a ty pretoky uz ridi tak, aby z DE neproudila elektrina na nas trh. Pokud stejne negativni ceny v CR vznikaji, tak je to z duvodu, ze Nemecko z CR v te dobe zadnou elektrinu neodebira ani Rakousko a tudiz ty zaporne ceny jsou z nadprodukce ceskych elektraren. A jelikoz jaderne nelze utlumit, tak mame ten salat se zapornou cenou. A az bude dalsi blok JED, tak nastane jeste vetsi problem. Kam s nim. Samozrejme ze se ten clanek da napsat tak, ze mame zaporne ceny diky OZE, ale fakticky jen diky nasim JE a nemoznosti exportu. Ale staly export nam nikdo nemusi zarucovat.
A jen tab by the go, ty fazova trafa na hranicich pouziva CEZ k omezeni nabidky levne energie na trhu a vyssim cenam. CEZ nas pekne chytil za koule.

Vy jste jak zaseklá deska, podívejte se na instalovaný výkon jednotlivých druhů výroby el. a , které z nich má největší nestabilitu, jaderky to určitě nejsou.Tady máte něco dalšího, je tam i graf:::https://oenergetice.cz/trh-s-elektrinou/ve-svedsku-by-se-vzoru-nemecka-ci-ceska-mohly-brzy-objevit-zaporne-spotove-ceny-elektriny

Existuje jednoduche reseni, lidi si koupi EV a budou v noci nabijet. Zadne zaporne ceny nebudou. V CR jsou zaporne ceny v noci. V CR je VtE jako safranu. FVE v noci nevyrabi. Kde se ty ceske zaporne ceny asi berou, kdyz CEZ skrti pretoky ve fazovych trafech z DE? Ano, ceske jaderne elektrarny nemaji dostatecny odber.

To je hezká vize, ale za jak dlouho tu bude např. 1 milion elektromobilů, aby to bylo alespoň trochu znát na odběru?Podle mě deset a více let.Kdy začaly záporné ceny, a nápověda JE tady jsou cca 40 let.Ad Německo instalovaný výkon: vítr 62GW, solár 52GW, uhlí 43GW, plyn 30GW a jádro závratných 8GW,tak se zkuste trochu zamyslet, je to na úrovni základní školy.

Jak nastartujete ekonomiku, aby byla kupní síla obyvatel dostatečná, aby si mohli nakoupit BEC dříve, než bude běžná cena nového BEV pod 500 tis Kč? A tím nemyslím prcka, ale auta, co zvládne plnohodnotný rodinný provoz. To moc nevypadá jako úkol pro montovny, ale spíš pro finalistu produktů s vysokou přidanou hodnotou a takových firem je v čr jako šafránu a ta největší vypaádá, že pod novým vedením jde řízeně do kytek

---

O CR se vubec nejedna. Kdyz bude v DE dostatek EV, tak se nebudou vyskytovat takove prebytky a tim padem budou mit i ceske elektrarny klidnejsi zivot. Cesko jen paberkuje na okolnich trzich a nema nejakou adekvatni silu.
Nebojte se ze VW necha dukatoveho oslicka Skodovku chcipnout. Ty narodni emoce se daji zrejme dobre zuzitkovat a lidi na to leti.

A vy si myslíte, že si to Němci, Rakušané, Francouzi, Italové, Španělé... můžou u dneska kupovat jako housky na krámě bez dotací? Nebo je možná spíš na místě adekvátní otázka, která země je schopná elektrifikovat se současnou kupní silou obyvatelstva, zvládnout ekonomický výpadek spalováků a přitom to nesponzorovat dotacemi?

---

Uz jsem to psal, elektrina je tuzemsky zdroj a finance nejdou z ekonomiky pryc. Usetrene miliardy za ropu zustanou v ekonomice a ty se prece musi nejak pouzit. Treba na nakup EV. Stat vybere vic dani a lide budou mit vic v penezence. Leda ze by ty penize co zustanou v ekonomice nekdo palil v kotli. Bohuzel, nebo bohudik si jinde ve svete budou muset obstarat vykonnou derovacku opasku, protoze budou muset delat dalsi diry na utazeni. S lyzovanim v pousti bude asi konec.

S tím lyžováním bych si nebyl tak jistý https://oenergetice.cz/elektrarny-svet/dubaj-zprovoznila-treti-fazi-solarniho-parku-vykonu-800-mw-nove-inovacni-centrum

To uz jsem daval sem vcera jako porovnani s drahou JE. Nevadi, opakovani matka moudrosti. S tou FVE muzou sice pohanet chladici agregaty, ale bez prijmu za ropu jim bude krucet v brise a na lyzovani nebudou mit naladu.

Pokud tam investují prachy z ropy, a těch mají dost, tak se můžou stát velkým vývozcem elektřiny a možná i toho vodíku, nebo jiných syntetických paliv, ta jejich poloha je slušná výhoda.A ta těžba ropy opravdu za dvacet let neskončí.Norsko si budoucnost také financuje z ropy.

Jenže s narůstajícím se počtem EV se bude zvyšovat i počet solárů a větrníků, takže ty výkyvy se budou spíše zvětšovat.Ad Německo instalovaný výkon: vítr 62GW, solár 52GW, uhlí 43GW, plyn 30GW a jádro závratných 8GW,tak se zkuste trochu zamyslet, je to na úrovni základní školy.

Kdyz bude elektriny z FVE moc a sit bude mit problemy, tak staci vypnout nebo utlumit odpovidajici kapacitu a vse je v poradku. U VtE je to trochu slozitejsi, ale jde to take utlumit. At klidne instaluji treba 10x tolik OZE. Az kapacita prekroci urcitou mez, bude lukrativni vyroba vodiku pomoci realnych prebytku.

Ta výroba vodíku elektřinou je plýtvání, a musel by to někdo dotovat, což je ve větším měřítku podle mě nereálné, navíc si nedovedu představit výrobu blízko zdroje někde ve městech, takže by se musely postavit nové sítě.To jsou reálnější bateriové nebo termální úložiště.

Zalezi na dimenzi. Ja mam takovou predstavu, ze by OZE vyrabela i v zime aspon 30% spotreby a tudiz by zbylych 9 mesicu v roce pokryla 100% spotreby od rana do vecera a jeste by zbylo dostatek elektriny pro ten vodik. Konvencni elektrarny by musely pokryt nocni spotrebu a 70% zimni denni spotreby. A nejake prechodne vykyvy.
Idealni sestava by byla, kdyby OZE vyrobylo behem roku tolik vodiku, ze by to pokrylo celou nocni a zimni spotrebu vodikovych elektraren.

Tušíte vůbec kolik by to celé stálo, jako vize hezký, ale já jsem v některých věcech realista.

Obrázek uživatele ozana

Jaderky jsou na baseload ne na vykrývání chybějící kapacity.

---

Свободy Алексею Навальнomy!

Sprosté debily ignoruji.

<30 kWh/100 km to je tabulka současně s kamionama? Nebo jaký osobák může brát více jak 30kWh na sto? Hummer s nejvyšším stupněm pancéřování?

A stejně je to blábol. Auto vypouší skleníkové plyny. Jen záleží na tom jakou skladbu energeticky má stát ve kterém nabíjí.

---

30 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele jurazhor

Auto vypouší skleníkové plyny.
tak leda když si řidič prdne a rychle otevře okno

---

jurazhor

A palivo v podobě elektřiny se bere kde? Roste na stromech?

---

30 tis km elektricky od roku 2018

Na střechách, kde jsou umístěny solární panely.

Tak to snad ví malé dítě ze školky..
Hlavně na stromech..
Slunce+voda= Listí a dřevo = Štepka=Elektřina

Tak asi většinově se EV nabíjí z OZE a doma ze slunce a vody.
U nás ČEZ garantuje, že veškerá elektřina do nabíječek z nich alespoň je a já nabíjím doma také ze slunce!
:)

Jinak k té tabulce, píší tam o SUV, vy to dávate do škatulky kamionů a sám píšete o osobním autě?!

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 25 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebNabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobile-station