Hyundai Kona Electric v USA: dojezd 415 km, spotřeba 120 MPGe

Jan Horčík - 21 Srpen 2018

Elektromobil Hyundai Kona Electric konečně získal v USA oficiální nálepku dojezdu a spotřeby. Drtí i americkou konkurenci.auto elektromobil Hyundai Kona Electric

Hyundai Kona Electric
foto: Hyundai

Hyundai Kona Electric se zatím vyrábí pouze ve své silnější verzi se 64kWh baterií. Ta má v Evropě oficiální hodnoty dojezdu na 546 km NEDC/482 km WLTP.

V USA uděluje oficiální nálepku dojezdu organizace EPA, obdoba ministerstva životního prostředí. Její odhady jsou často realističtější, než ty evropské.

EPA hodnota dojezdu pro Hyundai Kona Electric je 258 mil (415 km) a spotřeba 120 MPGe (ekvivalent k ujetým mílím na galon paliva s tím, že je určeno, že 1 galon benzínu = 33,7 kWh).

Nejbližším konkurentem Hyundai Kona Electric je Chevrolet Bolt. Ten má spotřebu 119 MPGe a dojezd 238 mil (383 km) na jedno nabití.

V Česku se Hyundai Kona Electric 64kWh prodává za cenu od 1 059 990 Kč. Jde o subkompakt s rozměry délka 4165 mm, šířka 1800 mm, výška 1565 mm a rozvor 2600 mm.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hm Kona patří mezi mé favority a ten dojezd je parádní, očekával jsem nižší a tohle opravdu mile překvapilo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Auto je to velice pěkné a ten dojezd? Parádní. Už jen počkat, kdy v česku bude pořádná infrastruktura a hurá do ní. Velmi povedená práce od Hyundai.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dojezd 415 km na elektromobil celkem slušný, hlavně že to netráví lidi kadmiem :D

Neboj Hjůndaj lidi otraví nedostatkem těhle aut. Jen v Norsku maj přes 20 000 objednávek, ale oni vyroběj jen 12 000 Kon pro celý svět :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Kona bude s celosvětovou produkcí omračujícých 12 000 kousků drtit leda tak starou belu... bohužel.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele kayaker

Dobrý den, úplně to sem nepatří, ale potřeboval bych poradit s baterií na Mitsubishi I-Miev. Stará baterie lev50 vydrží údajně 1000 cyklů, lev50n jako náhrada od cca 2013 pak 5000 cyklů.
Teď mi ale prodejce sdělil, že tam je lev50d a nikde o ní nemůžu nic najít. Nevíte někdo prosím?

Obrázek uživatele Josef

Google uvádí lev50d na jedné stránce s autodíly. Nikde jinde. Hádám, že v tom mají bordel. Ono totiž existují ještě další verze baterií, ale v Japonsku.

Obrázek uživatele kayaker

Přesně, na nějaké ruské stránce s autodíly jsem to viděl, ale není z toho nic zřejmé... A v Japonsku měli lepší baterky SCIB nebo tak nějak od Toshiby. Ale jen pro Japonsko.

Obrázek uživatele Josef

Jo, to jsou LTO baterky. Ale měly menší celkovou kapacitu. Rychleji se však nabíjely a s životností byly nekonečné.

Jsou ty lev50 k něčemu, nebo jim taky rychle odchází kapacita?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Josef

Jak se to vezme. Záleží na použití.

V autě nebo stacionární v baráku. Tŕeba ve srovnání Leaf a Tesla baterkama.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prodejci se většinou v tom sami ani nevyznají. Vždycky, když s nimi řeším baterky, tak jsou bohužel dost mimo. U iOnů / c-zerů/ I-Mievů mi tvrdí, že u auta rok výroby 2013, najeto 20 tis. km má baterie kapacitu 99%. Nemají k tomu diagnostiku a baterky bohužel neumí změřit (a to je problém nejen dealerů, ale i oficiálních servisů!)

píchněte auto na diagnostiku a podle počtu článků poznáte, zda je tam nová baterie (80 článků) nebo stará baterie (88 článků)

nikdy jsem neslyšel nic jiného než LEV50 / LEV50N

Už si nejsem jistý, ale nebylo to tak, že iMiev má i u nové baterie 88 článků? Narozdíl od evropských sourozenců, pro které platí výše uvedené?

Mělo by to snad jít poznat podle VIN. Akorát nevím přesně, jak. Zkuste sem napsat VIN ... bude stačit 10 znaků.

Obrázek uživatele kayaker

JMBLDHA3WCU002435
JMBLDHA3WCU001712
JMBLDHA3WCU002428

Zkoušel jsem dohledat, o jaké datum výroby se jedná. Bohužel někdo uvádí, že tato informace ve VIN není a jediná jistá informace je rok výroby 2012 = C.

Našel jsem ale i stránky, které pro dané VIN uvádí i datum výroby: https://www.vindecoderz.com
ale nevim, odkud to tahá (nebo si vymýšlí) :-) Pro Vaše VIN bohužel starší modely.

Obecně platí, že do 5/2012 se jedná o starší baterie LEV50 a poté o nové LEV50N.

Obrázek uživatele kayaker

Dobrý den, mám tři vin kódy. Můžu vám to poslat prosím na mail?

Obrázek uživatele kayaker

ráno zjistím

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je dost možné. Tak to se pak omlouvám za mylné info.

Má neznalost pramení z toho, že nejčastěji přijdu do styku s iOnem a C-zero, s iMievem zcela ojediněle.

Obrázek uživatele kayaker

Moc děkuji za odpověď. Zítra tam (do Německa) zavolám a snad to bude ta 80-ti článková baterie...

Určitě to bude 88 článků. MiEV 80 nemá, to pouze jeho ochuzené sestry. U MiEVa se s lepšími bateriemi prodloužil dojezd.
Dle uvedených VIN jde o starší vozy, kde možná budou ještě starší baterie...

Obrázek uživatele kayaker

díky za info, takže ani jeden z nich neberu.

Mám MiEVa od 9/2014 a koupil jsem si nového IONIQa...
Pokud by jste měl o MiEVa za rozumnou cenu zájem, napište mi kontakt.

Obrázek uživatele kayaker

zájem bych měl. jean.alesi@email.cz

Obrázek uživatele Josef

Kona vypadá celkem zajímavě. Jako 3letá ojetina to bude asi celkem kauf. Jestli teda půjde někde vůbec koupit.

Kolik je ta spotřeba ve fotbalových hřištích?

Pomalu se to rozjizdi. Brzy prijde vetsi Kia Niro EV se stejnou elektrifikaci. A 2019 konecne TM3 i v Evrope.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

2019 přijde snad i Sion <3

Už ta Kona vypadá zajímavě. Cena vysoká, ale ne už ve srovnání s konkurencí.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC Groupe-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilProdej pneu 100% onlineBUS2BUS

Newsletter