Hyundai Kona Electric: stálice elektromobilního trhu

Elektromobil Hyundai Kona Electric se v Česku nejen prodává, ale odnedávna také vyrábí. Nejde sice o nejprodávanější model, ale stálici, o které se rozhodně vyplatí přemýšlet.

Hyundai Kona Electric se dobře prodává po celém světě a odbyt je podle všeho limitován stále především výrobou.
foto: Hyundai

Elektromobil Hyundai Kona Electric si po 32 000 najetých kilometrů chválí také Robert Llewellyn, hlavní postava pořadu Fully Charged. Více ve videu:

Cena elektromobilu Hyundai Kona Electric začíná v Česku na 849 990 Kč pro základní verzi auta s 39,2kWh baterií. Za verzi s 64kWh baterií zaplatíte minimálně 1 049 990 Kč (s aktuálním zvýhodněním 50 000 Kč).

Přesně před rokem si auto prošlo modernizací, která do základní výbavy vyšší verze přinesla především třífázovou palubní nabíječku o výkonu 11 kW. Docela nedávno pak magazín Top Gear vyhlásil elektromobil Hyundai Kona Electric za „Nejlepší malý rodinný vůz“.

Hyundai aktuálně nabídnul majitelům několik tipů, jak se mají o své elektromobily dobře starat. Elektromobilním pardálům jsou tyto věci dobře známé, začátečníci je ale mohou ocenit.

Jde samozřejmě primárně o starost o baterii. Hyundai radí nikdy nevybíjet pod 20 % a naopak jen výjimečně, při dlouhých cestách, nabíjet přes 80 %. Taktéž je podle automobilky vhodné auto vždy parkovat ve stínu.

Pro zajímavost, aktuální květnové prodeje Hyundai Kona EV na vybraných evropských trzích (aktuální počet, celoroční počet, celoroční pořadí): Německo – 371/1618/14, Francie – 351/1180/8, Norsko – 443/1951/4.

vlastní

54 Comments on “Hyundai Kona Electric: stálice elektromobilního trhu”

      1. 🙂
        Je jasny ze neco jineho je odepisovat to z dani a neco

        🙂
        Je jasny ze neco jineho je odepisovat to z dani a neco jineho divat se jak to brutalne ztraci hodnotu. Uprimne kdysi jsem taky podnikal ale to bylo par programu. Na koupi Kony by to stejne nestacilo.
        S tim PHEV jsem zatim spokojenej.

        1. Ono to vypadá na první pohled hrozná částka, nicméně,
          Ono to vypadá na první pohled hrozná částka, nicméně, pokud člověk prodá stávající auto pro třech letech řekněme za 500 tis. a dá ji na akontaci, pak měsíční splátka bude kolem 8 tis. měsíčně bez pojištění a to už není tak hrozné. Oproti spalováku, kde člověk palivo za např. 8 tis. měsíčně, je to pak pohoda.

          1. Ono je to dany taky tim ze ja doted kupoval jen ojetiny.
            Ono je to dany taky tim ze ja doted kupoval jen ojetiny. Suzuki Alto manual ctyrkolka za 330 000 jenu. Slouzilo bez poruchy 6 let. Pak Toyoya Spacio (verso) rv 1997, koupeno 2007 za 470 000 jenu. No a pak ten Prius PHEV v roce 2017 za 1 260 000 jenu. Ceny vcetne DPH a technickou na 2 roky a veskerejma poplatkama. To uz sem vahal, auto pres milion. 🙂
            To pak kdyz vidite Leafa 62kWh za 4.3 milionu tak se protaceji panenky. Ale uz jsou k mani mirne jety za 2.7 mil. jenu. Dobre to klesa. Silene me stve ten Rapidgate. Minimalne do ty 62kWh verze ho meli dat.

            1. Samozřejmě investice do auta je nejhorší co může být a
              Samozřejmě investice do auta je nejhorší co může být a základ je koupit za dobou cenu, tedy zpravidla o 25-30% níže než je listová cena, tedy nějaké lehce jeté nebo se zajímavou slevou pak už to ekonomicky vychází lépe, když se auto prodává. Ano u nás je průměrná cena kupovaných aut fyzickými osobami 200 tis. Kč, tedy úplně jinde než je cena i nejlevnějších BEV.

          2. 8000 Kč měsíčně za palivo ? Živíte se jako taxikář ?
            8000 Kč měsíčně za palivo ? Živíte se jako taxikář ? To je nějakých 250-300 l paliva, tedy nějakých 4-5 000 km měsíčně. To většina lidí v ČR najede za půl roku. To rozhodně není dobrý příklad na výpočet výhodnosti EV auta.

            1. To záleží hodně na spotřebě, já měl průměr přes 10
              To záleží hodně na spotřebě, já měl průměr přes 10 l/100km a při nájezdu 2500 km/měs to při 32 Kč/litr bylo jak píšu. Dnes je cena paliva už jinde. Když se podíváte tady na uváděné nájezdy Tesel za 9 měsíců, tak jsem úplný břídil 🙂

            2. Já najedu tak 9000km ročně. Mě se to při současných
              Já najedu tak 9000km ročně. Mě se to při současných cenách ev nemůže vrátit ani omylem. Bohužel. Navíc v Japonsku kde bydlím stojí kilowatt asi 27 jenů. Noční proud nemám, bydlím v najmu. Někde, kde mají třeba přehrady je ta elektřina o dost levnější.

            1. Lidi říkají, vždyť si to dáš do nákladů, stejný
              Lidi říkají, vždyť si to dáš do nákladů, stejný nesmysl. Lidi si myslí, že člověk vydělá milion a koupí si za milion auto a je to v pohodě, nějak si neuvědomují, že to celé zdaní a když auto prodá, tak to zdaní znova.

        1. Něco takového, nebo pro chlazení tam bude, jak koukám na
          Něco takového, nebo pro chlazení tam bude, jak koukám na fotky z inzertních serverů, tak EV má dokonce i o pár cm výše celou podlahu vzadu, takže lidí musejí v zadu sedět s kolenama víc u brady, asi to nevadí s tímhle stejně asi nálokdo bude jezdit delší trasu a s lidmama v zadu už vůbec.

          Jen mě fascinuje jak vznikají takový legendy někdo plácne naprostou blbost a najednou má niro tunel na kardan.

          Kona nenvím jestli tam něco má, ve spalovací verzi je i 4×4 takže teoreticky kardan má, ale zase má moror napříč, takže převodovka v interiéru nehrozí.

      1. Taky si říkám že něco kupovat rok starého co stálo
        Taky si říkám že něco kupovat rok starého co stálo někde na louce nebo na poli je blbost a než to dodělají a bude to koupitelný tak to bude tak 2023. Myslím že tak 30 procent lidí tu objednávku zruší až se začnou objevovat první fotky někde trávou zarostlých aut, oprštěných a opálené Sluncem 🙂

                1. Snad není problém ji odpojit, pokud tam vůbec je.
                  Snad není problém ji odpojit, pokud tam vůbec je.

            1. jenže to auto nemá nulovou spotřebu, Octavia Scout MY 2007
              jenže to auto nemá nulovou spotřebu, Octavia Scout MY 2007 se mi vybila za tři týdny venku a to nebyli žádný tuhý mrazy.
              a i ta trakční baterie ztrácí kapacitu když auto stojí … 1-2% týdně, ale ajdíčko už tam stojí 1/2 roku

            2. Olovena baterka je po 3-4 mesicich prazdna a sulfatuje. Tim se
              Olovena baterka je po 3-4 mesicich prazdna a sulfatuje. Tim se snizuje vydrz a zivotnost. Li baterka je mnohem robustnejsi, protoze samovybijeni je mnohem mensi. Predpokladejme, ze VW nakoupil externi inteligenty a baterky odpojili.

            3. Souhlasím, že auta nemají 12V baterie a ta trakční
              Souhlasím, že auta nemají 12V baterie a ta trakční baterie vydrží poměrně dlouho nabitá. Nicméně pokud člověk objedná auto za 1.2 mil., tak doufá, že nestálo půl roku nebo rok na dešti a Slunci někde na poli a má SW, který bude bezvadně fungovat. Jsem zvědav na první recenze a problémy, protože nikdo nedokáže otestovat auto tak, aby vychytali všechny bugy v SW apod. Navíc je na nové platformě, se kterou je minimum dlouhodobých zkušeností. Když si kupuju nějakou dražší novinku, tak první verzi vynechávám.

    1. Já si trochu rejpnu, není lepší si zrovna pro Vás koupit
      Já si trochu rejpnu, není lepší si zrovna pro Vás koupit mírně jeté, nebo předváděcí Niro PHEV třeba z Německa? S Vaším nájezdem by jste to měl stejně jak elektromobila a na dálku to jezdí na 4 litry. A jak jste psal ideální je koupit 20-30% pod ceníkovou cenou , což se u čistého EV nepodaří. Mít konu 64 kWh za 600-700 tis. tak to byla jiná… Ale milon + dát za konu kde spalovací začíná na 400 tis. je totální blbost, to auto za to nestojí je to normální nízkonákladové auto, jen dojezd je na současné špičce.

      Ono rozdíl v ceně aut by byl někde 400 tis. a rozdíl v provozních nákladech 0,5 Kč Km ve prospěch čistého EV oproti PHEV takže návratnost čistý elektriky je v horizontu 500 000 Km +

      1. PHEV nechci, spalovací motor už opravdu nekoupím. V té
        PHEV nechci, spalovací motor už opravdu nekoupím. V té výbave co je Kona EV Prémium tak stojí spalovací benzínová verze s automatem 680 tis. Kč. Samozřejmě údržba PHEV a EV je cenově dost jinde, rozdíl tak 6 tisíc na každé prohlídce.

        1. Chápu , ten spalovák je na prd, ideálníní by bylo PHEV na
          Chápu , ten spalovák je na prd, ideálníní by bylo PHEV na vodík, ale bohužel tu nejsou plničky.

          Jinak KIA není Mercedes, tam nestojí roční prohlídka celého vozu včetně výměny ani těch udávaných 6 tisíc. Za prohlidku NIRA HEV, PHEV (cena ja stejná u obou protože mají stejný pohon) dáte ty levné roky 2500, ty sudé 3500, jendnou za tři roky je i filtr motoru, tak to je 4500,-.

          Jednou za deset let/150 000 Km se mění svíčky jsou speciální a mení se 10 litrů kapaliny do chladiče a meničů prohlídka deset tisíc. Ale ta kapalina se měni i v EV+kapalina chlazení baterek, ta v PHEV není protože se chladí vzduchem .

          Kolik Vás stojí servis SOula, počítám 2000 Kč ročně a ob rok kdy se mění kapalina v brzdách 3000 Kč.
          Spalovák je do 150 tis. Km dražší jen o olej v motoru 1500 Kč ročně a jednou za tři roky vzduchový filtr.

          1. Jenže vodíkové auto typu Mirai nebo Nexo je šíleně
            Jenže vodíkové auto typu Mirai nebo Nexo je šíleně drahé včetně drahého provozu (vodík je dnes o 30% dražší než benzín).

            Kia ani Hyundai nejsou už levná auta a prohlídky kolegyně na i30 platila v Praze kolem 8 tis. Kč. Výměna brzdového obložení a kotoučů stojí cca stejně jako u Mercedesu třídy C. Třeba oprava předního nárazníku Kia s čidly stojí podobně jako u Mercedesu, takže i díly jsou šíleně drahé, prostě si tím vybírají 7 let záruky. Samozřejmě mluvím o cenách v Praze. Mohl bych jet 200 km na prohlídku někam jinam, ale ten ztracený den taky něco stojí.

            Soul údržba stojí ročně kolem 1000 Kč, kabinový filtr si měním sám, protože jednak ho má Kia předražený o 400% a jednak nepoužívají uhlíkový.

            1. Ceny jsou jaké si se servisem předem dohodnete, ale z
              Ceny jsou jaké si se servisem předem dohodnete, ale z principu že jste psal, že PHEV má servis dražší o 6000 Kč je prostě blbost, když oproti EV se mění jen olej v motoru, jen nemáte spalovaci auta rád, já to chápu tak je nemusím ,ale propagovat EV za každou cenu?

              Jinak na vodík jsem myslel dobíjecí hybrid, takže na vodík by jezdil jen na delší trasy a tam bych 30% navýšení ceny oproti benzínu klidně dal (nemusel by tam být hlučný spalovák a neměnil by se olej). Počítám že by ten vodíkový hybrid časem nemusel být nutně dražší než čisté EV protože by měl baterku jen cca 20 Kwh.

      1. u Hyundai se takove slevy davaji celkem bezne, ale to lidi
        u Hyundai se takove slevy davaji celkem bezne, ale to lidi vesmes zjistej az kdys si tam s prodejcem neco konfiguruji 🙂

        u elektromobilu to zatim nehrozi, ale u dealeru Hyundai je celkem oblibena metoda na zajimave ceny, ze delaji najednou vetsi objednavku nejakeho modelu jakoze na vozy na sklad, a na ne maj prodejci sakra dobre ceny, k takovym autum se ale da dostat vesmes jen coby klient na ktereho maji cislo a nebo email, protoze pak rozesilaj sms s nabidkou takovych aut, malokdy se daj ty auta i nejak konfigurovat, proste jsou to bud plne palby, nebo v nejzadanejsi vybave, tedy jakoze ukazkova auta na showroom, tam neni zadnej problem pak se slevou treba 25-30% z cenikove ceny

        a podobnej cenovej benefit se da urcite ocekavat na objednavky na 20-30 a vic aut naraz, takze sehnat dalsich 29 lidi co chtej Konu-E a zkusit kontaktovat primo Hyundai CZ s takovou objednavkou

Napsat komentář