Hyundai Kona Electric prvním elektromobilem na Mount Everestu

redakce - 16 Leden 2020

Elektromobil Hyundai Kona se vydá na nejvyšší horu světa, slavný Mount Everest. Cílem cesty, dle očekávání, ale nebude vrchol samotné velehory. Elektromobil Hyundai Kona Electric by měl dojet do základního tábora, který leží v nadmořské výšce 5 180 metrů.

Elektromobil Hyundai Kona Electric by měl dojet do základního tábora, který leží v nadmořské výšce 5 180 metrů.
foto: Hyundai

Trasa, po které Hyundai Kona Electric pojede, bude přibližně 700 km dlouhá a kvůli sněhové, místy spíše ledové pokrývce i nezpevněnému hornatému povrchu budou podmínky pro vůz opravdu náročné. Dalším úskalím bude dojezd, kterým Kona Electric disponuje – necelých 450 km je totiž výrazně méně, než je celková vzdálenost, kterou je třeba ke zdolání trasy překonat.

Mount Everest navíc není nejjednodušším místem k nalezení nabíjecích stanic. K tomu všemu je třeba připočíst také extrémní klimatické podmínky, se kterými se elektromobil standardně vyrovnávat nemusí.

Hlavním cílem cesty modelu Hyundai Kona Electric do základního tábora Everestu je prokázat spolehlivost elektromobilů a zároveň propagovat elektrická SUV značky Hyundai na asijských trzích.

Elektromobil Hyundai Kona Electric nabízí zákazníkům dvě různé verze poháněcího ústrojí. Silnější varianta disponuje nejvyšším výkonem 204 k (150 kW), slabší základní verze pak 135 k (99 kW).

Kona Electric poskytuje také širokou škálu funkcí v oblasti konektivity. Například informační a zábavní systém integruje funkce navigace, multimediálního přehrávače a konektivity, včetně systémů Apple CarPlay a Android Auto, jakož i bezkabelové nabíječky.

Hyundai Kona Electric obsahuje také prvky aktivní bezpečnosti a asistenční systémy SmartSense –asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu s detekcí chodců, asistent pro sledování slepého úhlu včetně asistenta pro upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání, asistent pro jízdu v jízdním pruhu, asistent pro rozpoznávání únavy řidiče, inteligentní upozorňování na omezení rychlosti a asistent řízení v jízdním pruhu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Dejme tomu že ne-odtečkou nějaké peníze za nákup ropy.
Ale stejně tak státu přestane téct daň z PHM.

Je otázka jestli se to státu vyplatí. Nemám vstupní data na to abych si to troufl aspoň na hrubo porovnat.

---

19 tis km elektricky od roku 2018

Lidi, vy to stále nevidíte?? Greténi byli vytvořeni, aby díky lžím IPCC (což bylo už mnohokrát prokázáno, IPCC stáhla už spoustu "studií") a skrze méně vzdělané fanatiky byla navýšena cena elektřiny násobně, čímž 1 % "elit" (pedofilní bansteři) zajistí pokračování v kontrole 99 % lidí (otroctví). Vodík je jen propaganda pro hloupější, válku už dávno prohrál.

Proberte se!

Obrázek uživatele Kuk

Skoč si do zdi.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Uz delsi dobu premyslim, kolik ti je... dosel jsem k nazoru, ze podle vyjadrovani tak maximalne 16 let.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

tady je někdo optimista:-D

Obrázek uživatele Magy

no tak uz vies, preco vlady a rozne dotovane spolocnosti tak vehementne propaguju vodikovu mobilitu (aby stat neprisiel o tieto prachy).
Lacnu elektrinu ma dnes az do domu privedeny prakticky kazdy. Pripadne si ju kopec ludi pomerne lahko vyrobi samo. Tam stat uz nezarobi nic navyse.
Vyrobit vodik doma, spolu s uskladnenim a vsetkymi vecami okolo toho suvisiacimi je ale prakticky nemozne.
Za prve technicky (cela instalacia je extremne komplikovana a narocna), za druhe financne (ta komplikovana instalacia lacna nie je a ani nebude), za tretie je to z pohladu energetickej efektivity uplny nezmysel (konecna efektivita cyklu elektrina-vodik-elektrina je hlboko pod 20%) a napokon, asi malokto dokaze splnit prisne normy a obmedzenia ohladom vyroby a skladovania vybusnych plynov...

Takze ostava a aj ostane jedina moznost - kupovat ho za urcene ceny na vodikovych staniciach, tak ako su dnes benzinky. A tam bude za cenu, ktoru si urci vyrobca a ktoru stat este zhusta zdani.
Za mna je vymena fosilnej mobility za vodikovu v podstate z blata do kaluze a neriesi NIC.

Bansteři už chystají zdražování elektřiny skrze podvod řízených hloupých a nevzdělaných Greténů, že CO2 (nejlepší hnojivo pro rostliny) škodí, tedy jeho omezování. A zrovna v době, kdy EV začínají vyhrávat nad fosily v automotive, to je náhodička, že? Tedy neboj, cena půjde násobně vzhůru od nás všech k "elitám" skrze jejich pedofilní loutky (defacto všichni politici, proti kterým EU a USS nic nemá (tak ty podřadné psychopaty můžeš snadno rozlišit) a šéfové velkých firem korporací druhé kategorie.

Nejlepsi hnojivo pro rostliny je dusik, fosfor a draslik. K tomu potrebuji vodu. A hadejte, co dychaji ve tme :-)

spotrebni dane za uplne vsechny paliva cca 90 milaird rocne, z osobni dopravy je to jen nejakych 24-25 miliard (zdroj MF), zbytek pripada na lodni, leteckou, zeleznicni, nakladni a autobusovou dopravu
vcetne zbylych dani je to ke 120 miliardam rocne

nadruhe strane barikady jsou emisni povolenky kde cena neustale roste, zdravotnistvi, likvidace skod zpusobenych za prispeni fosilnich paliv, atd....

odhad... bylo by to sul nul, stat by to asi nijak zvlast nepocitil

jinak ropy se do CR doveze kazdy rok cca 8 milionu tun a na jeji zpracpvani tedy rafinaci se spotrebuje cca 19TWh elektriny kazdy rok

dalsi udaje se me hledat nechce

Snad jeste dodat, ze ropa se nepouziva pouze na vyrobu paliv, ale nemalou cast tvori vyrobky slouzici pro vyrobu od asfaltu, pres plasty az po kosmetiku a leky.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

já to jednou počítal a 95 % slouží jako PALIVO, tedy ropa se stane irelevantní a bude skoro zdarma za cca 50 let.

Prani otcem myslenky?

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

aaa, pán žije v minulosti a nechápe změny současnosti, více čti, pomůže:-)

Tak to mate nejaky zdroj pro sve tvrzeni. Tak prosim.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

jo, předpovědi mají vždy zdroje :-D
ty jsi opravdu trouba, říkám za všechny zde na rozdíl od ostatních na přímo :-)

To jsem si přesně myslel, silné řeči, ramena široké, že neprojde futrama. Argumentace nula.

Když někomu doporučujete něco o čtení, tak byste měl umět říci co. jinak buďte raději zticha, alespoň se neztrapníte.

I prognózy se opírají např. o základní výzkum, nebo vývoj v technologii. Pokud teda nejste Sibyla

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

dobře, dej mi věrohodný zdroj, že to bude opačně

ty jsi fakt trouba :-D

1*
Prognostici mají přece jako zdroj kristalovou kouli

Obrázek uživatele Kuk

Jo asi tak 5 %, zbytek se spálí a vyletí komínem. Co tam máš dál?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Anonym123

1. ropa a ropa, nie každá je vhodná na kozmatiku a lieky;
2. asfalt nie je primárny/prvým produktom pri rafinácii.

To mozna ne, ale pointa je takova, ze pokud je v rope jen 1% latky, kterou neumim nahradit jinak a bude po ni velmi silna poptavka, pak budu muset zpracovat 100 litru ropy, abych dostal 1litr potrebne latky a u toho vznikne 20litru "odpadniho" benzinu a 40 litru "odpadni" nafty.

Edit:
Abysme si rozumeli, ja nejsem nejaky fanaticky zastance ropy. Opravdu si myslim, ze je dulezite snizovat vybudovanou zavislost na ni. A to at uz kvuli redukci exhalatu, tak z hlediska geopoliticke zavislosti.

Jnom se snazim naznacit, ze to neni tak jednoduche a nahradou benzinu a to teprve zacina.

Vemte si, ze kilo nafty muze stat 14 korun bez zdaneni. Kilo vysokohodnotoveho polymeru vyrobeneho z ropy muze stat 200 korun (napr. peek).

Na tech 20% ostatnich produktu z ropy pravdepodobne visi srovnatelna ekonomicka produkce, ve srovnani s energetickym vyuziti.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Obrázek uživatele Anonym123

ten "benzín" vyrábali z hnedého novácko/handlovského uhlia pred IIWW vcelku úspešne.

to jiste, ale ja mluvim hlavne o tom ostatnim.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

no asi 1-3%, jo to je opravdu nemala cast, je tak slozite si na google zadat rafinace a podivat se na jednotlive casti a jake slozky pro jakou cast prumyslu pri rafinaci ropy a v jakych pomerech vznikaji?

tato "nemala" cast by se v CR dala pohodlne pokryt tezbou ktere probiha primo v CR, nojo i v CR se tezi plyn a ropa, kro by to byl rekl, rocne se v CR vytezi cca 140-150 tisic tun ropy, tedy cca 2% toho co se v CR zpracuje

Nevim odkud cerpate, ale zhruba 800tis. Tun asfaltu (10% dovozu ropy)se rocne spotrebuje jen na vyrobu vozovkovych smesi.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

opet zkus google a zjisti si z ceho se sklada a jak se vyrabi asfalt pro vozovky

lidi GOOGLE

Myslim, ze problemy se zpracovanim informaci mate spis vy.
zdroj viz nize.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Nevim kde vy cerpate, ale asfalt je smes drceneho kameni 95% a 5% bitumen. Pouze bitumen pochazi z ropy.

"Živice neboli bitumen je souhrnné označení pro organické kapaliny, které jsou vysoce viskózní, černé barvy a zcela rozpustné v sirouhlíku. Asfalt a dehet jsou nejčastější formy živic." ---GOOGLE

Obsah zivic v asfaltove smesi (to cemu se lidove rika asfalt je "asfaltova smes") se pohybuje 5-15% podle konkretni receptury a toho se v republice vyrobi pres 8 milionu tun. Cili potrebujete 800tis tun cisteho asfaltu (bitumenu) a ten se vezme z ropy.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

V nazvoslovi je uplnej bordel. Spravny pojem pro destilat z ropy je bitumen. Ted jeste jaky udaj mate. Nekde jsem cetl, ze se dovezlo 300+ tisic tun asfaltu ze zahranici. To muze byt bitumen, nebo uz hotova smes s 5% bitumen. Velke stavby v pohranici pouzivaji radeji dovezenou smes. Je kvalitnejsi, ve velkem mnozstvi a levnejsi. Takze udaje z webu je nutne videt kriticky. Date prosim zdroj na 800 tisic tun?

Obrázek uživatele Anonym123

"čistý" asfalt (nielen na cesty) sa vozieval z albánie.

Asfaltove smesi se v Cr vyrobi kolem 8 milionu tun.
https://www.denik.cz/ekonomika/vyroba-nizkohlucneho-asfaltu-v-cr-loni-dosahla-21-000-tun-20161011.html

U obsahu asfaltu jsem se sekl. delaji se sice i smesy s vyrazne vyssim obsahem zivice, ale spis pro specialni ucely a urcite ne na nase silnice.

Slovy kamarada, ktery dela sefa jedne obalovny:
"Mame receptury na 40 ruznych obalovych smesi zlepsujici unosnost, hlucnost, adhezi, odvod vody v zatackach, zasakovaci smesy, odolne zimnimu provozu atd. No na ceske silnice se objednavaji zasadne dva nejlevnejsi druhy"

Cili nekde kolem 400 tis tun.

Ono se 292 tis. tun dovezlo a 330tis. tun vyvezlo r.2018

TO ALE NENI VUBEC PODSTATNE puvodni prispevek, na ktery jsem reagoval, byl, ze krom benzinu a nafty je nafta vyuzita jen ze 3%. Coz je blbost, kterou jsem chtel demonstrovat na tom, ze jenom v asfaltu (zivici, bitumenu) je to o dost vice.

No pokud se podivam do zpravy MPO 2018 tak je tady

ostatnich produktu 22.6%

primarni benzin (nemotorovy benzin do chemickeho prumyslu) 10.6%

k tomu mame 6.2% dalsich energetickych vyrobku (lpg, topne oleje, letecke palivo...)

Motorovy benzin a motorova nafta celkem 60.6 %

Cili NEMALE procento je 39.4%

Strana 39
https://www.mpo.cz/assets/cz/energetika/strategicke-a-koncepcni-dokumenty/2019/8/Zprava-o-vyvoji-energetiky-v-oblasti-ropy-za-roky-2017-a-2018.pdf

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Obrázek uživatele Kuk

Několik % padne i na vlastní spotřebu rafinerie.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

A spousta se toho odpari do atmosfery. Kdo kdy projel kolem rafinerie ten to zna. Fujtajbl na kilometry daleko.

Tak ja jezdim kolem Vidne a OMV Schwechat nekolikrat do roka a kde nic tu nic. :/

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Mozna vyjimka nebo priznive vetry. Ja znam zase rafinerie v Essenu a kousek od Köln am Rhein. A ty jsou dost citit. Litvinov take, ale uz jsem tam dlouho nebyl.

Diky. V odkazu je dost potrebnych info.

A nemame technologie, kterymi dokazeme asfalt (asfaltovou smes) nahradit, nebo proste budememuset nadale ropu tezit a zpracovavat?

Alternativni povrch vozovky muze byt z betonu. Jeste existuje prirodni asfalt, ale ten je safra drahy. A za komancu se vyrabel dehet z uhli. Ale lidi z toho brzy umirali. Dehet je svinsto.
Kdo by ale rekl, ze se s asfaltem utesnuji nadrze na pitnou vodu.

Diky, dokazal bych svou otazku zobecnit. Je neco, kvuli cemu nutne potrebujeme ropu, nebo maji veskere jeho produkty alternativu (v nejke rozumne cenove mire, dejme tomu 100 % navrch)?

v dnesnim konzumnem svete ropu potrebujeme, ale pokud by se odmyslela ta cast s dopravou, zrejme by se celosvetove vystacilo s nejakymi 5% soucasne produkce, mozna i mene

proste a jednoduse se vetsina produktu z ropy vyuziva k doprave a k vyrobe elektriny, odpady nevhodne pro tyhle ucely se pak pouzivaji dale v prumyslu ktery ma ale vzdy aleternativy, povetsinou drazsi alternativy neb odpad je tak nejak levny a tedy levnejsi

Zdroj by nebyl k tomu 5% blabolu?

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

google děti ještě používat neumí? Ty jsi opravdu trouba ... možná ani eng neumíš, takže máš omezené znalosti, přitom to je možné nalézt snadno jen ve vyhledávači

Prosim poucte mne. Alespon jeden relevantni zdroj.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Ropa je z te zajimave stranky smes uhlovodiku. Uhlovodiky muzeme vyrabet synteticky z vody H2O->H2 +O2 a z CO2->C +O2. Nejjednodussi uhlovodik je metan CH4. Pak uz to zacina byt komplikovane. Ale da se syntetizovat skoro vsechno s velkym zdrojem energie treba z FVE. Jsou urcite snahy vyrabet power to fuel. Zatim nic moc efektivni vec. Dinosauri by to tak radi chtely aby mohly dal vyrabet spalovaci smradochy a mohly tvrdit ze jsou klimaticky neutralni. Oni jsou schopny v jedne vete naslibovat klimaneutralni synteticky benzin s pomoci FVE a pritom jeste tvrdit, ze BEV jsou spinava kvuli energetickemu mixu. Samozrejme ze na synteticky benzin je mnohonasobne vic potreba elektriny nez na vyrobu baterky a nabijeni. Takze pro synteticky benzin predpokladaji neomezene mnozsti elektriny z FVE a pro BEV predpokladaji stagnaci FVE na dnesni urovni. Dinosauri, co vic dodat. Asi vymrou.

Obrázek uživatele Magy

nie asi, ale urcite.
Ono s tou energetikou a roznymi palivami je v podstate velmi jednoduche. Co je fosilia, je produkt prirodzenych biochemickych procesov a fotosyntezy miliony rokov dozadu a po dlhe miliony rokov. My to dnes zo zeme tahame takou rychlostou, ze za dvesto rokov v podstate spotrebujeme tu slnecnu energiu, ktora sa prostrednictvom fotosyntezy ukladala do zeme miliony rokov. Z logiky veci vyplyva, ze tato "hostina zadarmo" nemoze trvat vecne.
Pestovanim repky olejnej alebo hocijakej inej technickej plodiny a jej premenou na akekolvek biopalivo sa nikam nedostaneme. Je to beznadejne pomale. Fotosynteza ma tragicku ucinnost (3-5%) a preto tento sposob nema sancu pokryt energeticke potreby dopravy pri tom mnozstve dopravnych prostriedkov, aky je dnes (a bude).
Dalsou alternativou je vodik. No hej, lenze na jeho extrakciu z akehokolvek media, ci uz fosilie alebo hoci len vody, je potrebna opat pomerne velka davka energie. Cely vodikovy cyklus spotrebuje asi 4-5 nasobok energie, ktoru nakoniec z toho vodiku ziskam. A preco by som mal von oknom vyhadzovat 80% elektr. energie kvoli vodiku, ak tu elektrinu mozem pouzit priamo hned v BEV? Takze opat slepa ulicka.
Ak si odmyslim atom a zatial neexistujucu fuziu, jedinou zmysluplnou alternativou vyroby energie aj do buducnosti je fotovoltaika, veterne a hydroelektrarne. Plus nejake drobnosti ako prilivove elektrarne, geotermalme a pod. Ale u vsetkych je vystupnou energiou najprv elektrina.
Ta sa dnes lahko prenasa aj na velke vzdialenosti s malymi stratami, lahko skladuje, lahko spotrebovava, je vybudovana infrastruktura, je to bezpecne, prakticke, pohodlne.
Tak preco by som mal doprdele este do toho montovat nejaky zbytocny vodikovy cyklus, ktorym neziskam absolutne nic, iba stratim 80% tej elektriny a este si narobim kopec problemov s manipulaciou extremne vybusneho plynu?
Ja toto tiez nejako nechapem, jedine ze tieto debilne alternativy presadzuju ludia a korporacie (ci vlady) len kvoli vlastnym ziskom a profitu. Iny zmysel ani vyhodu to nema.

Celý sektor energetiky se na spotřebě ČR podílí 11 procenty, tedy zhruba 8 TWh/rok, takže 19 TWh jen pro rafinaci je opravdu nesmysl.

Off:Az nekdo spocita kolik miliard zbyde diky elektromobilite v tuzemske ekonomice diky omezeni dovozu ropy, tak asi vsechny kecy o drahe elektromobilite razem ustanou. Mozna par trollu bude agitovat v zajmu ruskych tezaru. Ale budou to mít marne.
Tak doufám že nejaky ekonom z ministerstva nebo centrální banky něco vypracuje. Elektromobilni dividenda vynahradi násobně výpadek ze spotřební daně na PHM.

A můžeme začít zde: ČEZ dneska prodává přebytky TWh EE do zahraničí za cenu silovky, odhadem kolem 1kč za 1kWh. Oč více by ČEZ(potažmo stát získal) jejich prodejem v ČR k domácímu nabíjení eaut a ještě více prodejem na rychlonabíječkách(mnohonásobek ceny silovky).
Furt se brečí, že v aut.průmyslu zůstane jen polovina zaměstnanců, ale je třeba vidět, že nadruhé straně vzniknou zase další prac.místa navázaná na emobilitu.

Obrázek uživatele Kuk

Do zahraničí prodáme víc než spotřebujou všechny naše domácnosti.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Za prodeje elektriny do zahranici urcite nekdo kasiruje zprostredkovatelskou provizi. Stejne tak jako smejdi dostavaji provize za kazdeho naverbovaneho zakaznika, tak ten preshranicni prodej nejde bez zprostredkovatelu. At to byly listky na MHD v Praze, at to je nakup armadni vyzbroje, at to je cokoliv, vzdy nejaky kamarad zadavatele je uprostred a penize jdou pres nej a pokazde spadne neco do jeho kapsy. Bodejd by nekdo netlacil na dostavbu dalsich bloku Temelina. Cim vic se zprostredkuje, tim vetsi mamon. A kdo vi, zda ten prodej prinasi vubec zisk pro polostatni CEZ. Naklady pro stat a zisk pro par vyvolenych. V Cezku normalka a prosty lid jeste jasa.

Obrázek uživatele Kuk

To by moh vědět Šofr, ten je aktivním akcionářem ČEZu co se zajímá.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol