Elektromobil Hyundai Kona Electric má univerzitnímu Centru ENET pomoci ve výzkumu v oblasti chytrých technologií, konkrétně v testování možností využití elektromobilu jako dalšího akumulačního prvku, například pro napájení spotřeby rodinného domu.
foto: Hyundai
Tým Centra ENET disponuje unikátním laboratorním zázemím a fundovanými odborníky, kteří se zabývají vývojem bezpečné a spolehlivé platformy zajišťující energetickou soběstačnost a surovinovou nezávislost.- Zdejší pracovníci mají dlouholeté zkušenosti v oblasti rozvoje elektromobility a vůz Kona Electric bude testován jako další zástupce segmentu s vyšší kapacitou akumulátorů.
„Model Kona EV v současné době představuje bezkonkurenční nabídku disponibilní kapacity bateriového úložiště a tomu úměrnému dojezdu při současném vysokém standardu nabízených technologií v atraktivním nadčasovém designu,“ uvedl ředitel Centra ENET profesor Stanislav Mišák z Fakulty elektrotechniky a informatiky VŠB a dodal:
„Naším cílem je propagovat elektromobilitu v České republice jako moderní způsob dopravy a pokusit se také upozornit na jednoznačnou potřebu rozvoje infrastruktury nabíjecích stanic.“
Elektromobil Hyundai Kona Electric je vybaven elektromotorem o výkonu 150 kW. Vozidlo je prvním zcela elektricky poháněným malým SUV na evropském trhu a nabízí výjimečně dlouhý dojezd až 482 kilometrů podle zkušební metodiky WLTP.
„Hyundai je dlouhodobě na světové špičce v oboru alternativních pohonů a spolupracuje s mnoha vědeckými pracovišti po celém světě. Jsme proto rádi, že se prostřednictvím našeho vozu můžeme podílet na univerzitním výzkumu i v České republice,“ vysvětlil Jan Pohorský, specialista komunikace Hyundai Motor Czech.
Odborníci z Centra ENET se soustředí na méně obvyklé využití elektromobilu. „Chceme prověřit možnosti užívání elektromobilu nejen v režimu dopravního prostředku, ale také jako další možnosti akumulace elektrické energie ve spojení s obnovitelnými zdroji, a tím zvýšit efektivitu jeho využití a snížit tak dobu návratnosti počátečních investic,“ uzavřel profesor Mišák.
Jen pro pořádek včera zabírala ta Kona na VŠB-TUO místo
Jen pro pořádek včera zabírala ta Kona na VŠB-TUO místo u nabíječky VŠB-TUO a nenabíjela. Holt pyšný velkobaterkáč 🙂
Pokud chcete vyzpovídat pana profesora v konfrontaci s europoslancem panem Tošenovským, máte možnost v pátek 18.1.2019 11-12 hodin v Ostravě-Porubě, VŠB – Technická univerzita Ostrava, 17. listopadu 2172/15, Ostrava-Poruba, Rektorský salonek – NA178 (aula). Panelová diskuze Regulace emisí CO2 z aut. Moderátor Adam Váchal (redaktor Hospodářských novin).
v rozvinuté zemi jako je Japonsko …. :))))))) dobrej
v rozvinuté zemi jako je Japonsko …. :))))))) dobrej ftip
idnes.cz/auto/zpravodajstvi/ghosn-carlos-manzelka-vazba-vezeni.A190114_231507_automoto_fdv
a komu to jejich zkoumání co přinese ??? Na VŠB už
a komu to jejich zkoumání co přinese ??? Na VŠB už spotřebovali hodně peněž a co z toho ? Samotná výuka je nedostačující. Pokud vyvinou metodu např. jak auto využít jako zásobarnu energie pro dům, měli by umožnit využití svých poznatků v praxi a né si co vyzkoumali či spíš nevyzkoumali nechat pro sebe.
Mýlíte se Anonyme. Už dávno vyzkoumali. Jak to udělat s
Mýlíte se Anonyme. Už dávno vyzkoumali. Jak to udělat s prvním Nissanem Leaf a vystavovali to mj. na Infothermě Ostrava 2017 https://www.elektroprumysl.cz/alternativni-energie/tecomat-foxtrot-efektivni-instalace-pro-elektromobilitu (která bude v dalším ročníku příští týden http://www.infotherma.cz/). Ale nikdo se toho jaksi nechce výrobně a prodejně pořádně chopit. Ostatně legislativní energetický odpor k čemukoliv, věšenému na veřejnou síť, sloužící ke snížení zisků energetik ve prospěch spotřebitele, je u nás dostatečně známý. Vůbec celý ekosystém samovýroby elektřiny a elektromobility je zajímavý – Jak na energetickou soběstačnost? Pomohou elektroauta a Tetris, ukázali vědci z Ostravy https://www.elektrina.cz/energeticka-sobestacnost-domacnosti-s-pomoci-elektromobilu-a-tetrisu-s-energii
No nechce, když mu to ekonomicky nevychází(kolik lidí by
No nechce, když mu to ekonomicky nevychází(kolik lidí by si to koupilo?). Další věc je, jak je to s homologací, splňuje baterka z auta v autě, normy pro domácí stacionární úložiště? Dneska je jedna věc, že to technicky jde, druhá, že to splňuje patřičnou legislativu.
Jelikož školu platíme, tak co kdyby zkoumala s GPL
Jelikož školu platíme, tak co kdyby zkoumala s GPL licencí? Prostě tak abychom mohli výsledky výzkumu využít dle svého uvážení. Ne ho pouze koupit v mikrořadiči zablokovanému proti přečtení….. Kdy už konečně pochopíme kdo co platí? Za veřejné peníze dělat výzkum pro soukromníky…… ať se dou bodnout. Ono by to bodlo i těm studentům kdyby mohli v CV uvést že jeho řešení problematiky využívá iks instalací po celém světě.
Bohuzel, tak to asi chodi vsude (krome ryzich akademiku).
Bohuzel, tak to asi chodi vsude (krome ryzich akademiku). Alespon, co jsem slysel od znamych, co zustali v akademicke sfere. Skola/granty zajisti zakladni prijem (min nez by dostali v komercni sfere, ale na zivobyti to staci) a zaplati drahy hardware a na nem se ve „volnem case“ (pracovni dobe) jedou soukrome ksefty.
Ten Tetris mě docela zajímá ale kromě videoukázky tam
Ten Tetris mě docela zajímá ale kromě videoukázky tam řekli jen že stojí 900,- ale je to vůbec v prodeji ?
To je otázka na výrobce, už je to nějaký pátek, co se
To je otázka na výrobce, už je to nějaký pátek, co se tím chlubili.
Beztak to „jen“ rozloží spotřebu tak aby neběželo vše
Beztak to „jen“ rozloží spotřebu tak aby neběželo vše naráz 😉
Tzn – utlumit klimu při náběhu pračky, potom okno pro vaření a večer auto. Žárovka kalamitu nespustí.
Univerzita taky může svůj výzkum nechat patentovat a
Univerzita taky může svůj výzkum nechat patentovat a vydělávat.
Ale tohle bude spíš hlavně učební pomůcka pro studenty.
Bohužel s tímto už moc neprorazíme. V Japonsku to běžně
Bohužel s tímto už moc neprorazíme. V Japonsku to běžně prodává Mitsubishi spolu s minidodávkou Minicab a miniautem iMiew pro živnostníky http://www.ev-life.com/about_ev/v2h.html. A to včetně toho Power boxu, kdy auto slouží kdekoliv jako elektrárna http://www.ev-life.com/.
Ano, až tak hluboko v …. s elektromobilitou v Evropě jsme.
Ten Minicab do Prahy na rozvoz… a vlastně kamkoliv.
Ten Minicab do Prahy na rozvoz… a vlastně kamkoliv.
Je naprosto geniální, malý a velký zároveň. A to
Je naprosto geniální, malý a velký zároveň. A to množství doplňků k němu, paráda. Jen ta zadní sedadla nic moc, ale pokud by byla stejná jako přední, koupil bych si to na popojíždění místo Iona. Nemají to kluci japonský nikde nafoceno, ale mám dojem, že se ta sedadla, proto tak spartánská, dají složit do prohlubně na nohy a máte rovnou dvousedadlovou dodávku cargo.
Tady je hned nekolik
Tady je hned nekolik fotek:
j-spec.com.au/lineup/Mitsubishi/Minicab/MiEV/id-B91
„Libi“ se mi ten vyrez po výfuku na zadním nárazníku 🙂
žeby dalším generacím přinese směr vývoje? Je to
žeby dalším generacím přinese směr vývoje? Je to univerzita, ne nějakej učňák. Cílem vysoké školy je naučit posluchače myslet bez omezení. Aby byli schopni přinést nový pohled na vědění. Opakuji není to učňák nějaké montovny ze kterého musí padat peníze. Jako učňák by opravdu byla ku..vsky drahá, ale na vzdělávání lidí v myšlení které je mimo dnešní představivost se ty peníze hodí a v budoucnu se lidstvu vrátí. Už mne srdí ten přízemní vlezdoprdelismus šéfům nadnárodních korporací kteří na sbíjení palet potřebují inžinýra se znalostí dvou světových jazyků. Vždyť přeci i skladní ve výdejně si povinně musí přečíst Vergilia v originále.