Hyundai Ioniq vyvrací předsudky o hybridních vozech

Hyundai představil doma v Jižní Koreji model Hyundai Ioniq, který bude uveden na trh v roce 2016. Vůz bude nabízen ve verzích s plně elektrickým pohonem, jako hybrid i jako plug-in hybrid. Jako první varianta přijde na trh Ioniq Hybrid.

Modely IONIQ Hybrid a Plug-in hybrid jsou vybaveny šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou (6DCT), která se může pochlubit nejvyšší mechanickou účinností ve své třídě, díky ložiskům s nízkým třením a olejovou náplní s nízkou viskozitou.
foto: Hyundai

TISKOVÁ ZPRÁVA

IONIQ Hybrid reaguje na rychle se měnící životní styly zákazníků zcela novým přístupem k hybridnímu vozidlu, protože nabízí nejen nejnižší spotřebu paliva ve své třídě, ale i radost z jízdy s pohotovými reakcemi a atraktivní design, což je jedinečná kombinace, která nebyla dosud v hybridních vozidlech realizována.

„Představení vozu je začátkem nové budoucnosti mobility a ukázkou naší touhy přinášet světu technické inovace. Hyundai Motor se hodlá stát globální dvojkou na trhu ekologických vozů a do roku 2020 představí více než 22 ekologických modelů,“ řekl Moon-Sik Kwon, viceprezident výzkumného a vývojové střediska Hyundai Motor.

IONIQ Hybrid je vybaven nově vyvinutým, speciálním čtyřválcovým motorem Kappa 1.6 GDI a elektromotorem o výkonu 32 kW (43,5 k), který je napájen vyspělým akumulátorem typu Li-Poly. Celkový nejvyšší výkon hybridního poháněcího ústrojí činí 103,6 kW (141 k) a maximální točivý moment 265 N.m.

„Při vývoji modelu IONIQ jsme využili všechny naše technické kapacity. Hybridní pohon s nejvyšší hospodárností ve své třídě je ekonomicky výhodný a zároveň zůstává skutečným automobilem, který poskytuje radost z jízdy, moderní design a dynamické jízdní výkony,“ dodal.

Nově vyvinutá šestistupňová dvouspojková převodovka (6DCT) zaručuje pohotový přenos hnací síly a hladké řazení. Výsledkem je potěšení z jízdy s vynikajícími hodnotami spotřeby paliva.

Silueta modelu IONIQ ve stylu kupé se vyznačuje aerodynamickým tvarem, který je doplněn aktivními a pasivními aerodynamickými prvky. Díky tomu bylo dosaženo vynikající hodnoty součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,24, s níž je IONIQ řadí mezi vozy s nejlepší aerodynamikou na trhu.

IONIQ vychází vstříc různým životním stylům zákazníků nabídkou celé řady vyspělých prvků komfortní, praktické a bezpečnostní výbavy, včetně systémů Apple CarPlay a Android Auto v oblasti konektivity, které uspokojí potřeby naprosté většiny uživatelů chytrých telefonů.

Informační 7“ displej TFT umocňuje technicky vyspělý charakter přístrojové desky a zobrazuje řadu digitálních přístrojů ve vysokém rozlišení, včetně několika displejů, které jsou specifické pro hybridní verzi.

Provozní vlastnosti modelu IONIQ, zkonstruovaného na exkluzivní nové platformě, jsou podobné běžným kompaktním vozům, díky hybridnímu poháněcímu ústrojí s pohotovými reakcemi. Jízdní komfort, ovladatelnost a odhlučnění splňují nejvyšší nároky, včetně požadavku na tiché a komfortního cestování na dlouhé vzdálenosti.

Dlouhý seznam technicky vyspělých prvků výbavy modelu IONIQ zahrnuje velký počet inovativních řešení z oblasti aktivní a pasivní bezpečnosti, které chrání řidiče a cestující.

Elektronické systémy, mezi něž patří autonomní nouzové brzdění AEB (Autonomous Emergency Brake), asistenti pro jízdu v jízdním pruhu LKAS/LDWS (Lane Keeping Assist System / Lane Departure Warning System) a sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection) s funkcí RCTA (Rear Cross Traffic Alert), která upozorňuje na vozidla přijíždějící vzadu ze stran, poskytují řidiči významnou podporu v úsilí ještě intenzivněji přispívat k zabraňování nehodám.

V případě nehody jsou cestující chráněni sedmi airbagy včetně kolenního airbagu pro řidiče, jakož i optimalizovaným skeletem karoserie, v němž mají 53% podíl vyspělé vysokopevnostní oceli. IONIQ se tak vyznačuje vynikající tuhostí, která je zárukou ještě vyšší úrovně bezpečnosti i skvělé ovladatelnosti s pohotovými reakcemi.

Označení nového vozu odkazuje na jeho charakteristické vlastnosti. Ion je atom s elektrickým nábojem a tato část názvu poukazuje na chytrou kombinaci elektrifikovaných pohonů tohoto vozu.

Druhá část označení vychází z anglického slova unique a symbolizuje jedinečnost nabídky, která demonstruje ekologické zaměření značky Hyundai a touhu poskytovat zákazníkům největší možnou úroveň aktuálních technologií.

Q je znázorněno v logu tohoto vozu, jako vizuální průlom, který potvrzuje svěží nový přístup tohoto vyspělého modelu s nízkými emisemi.

tisková zpráva

20 Comments on “Hyundai Ioniq vyvrací předsudky o hybridních vozech”

  1. Dobrý den,
    když jsem tento

    Dobrý den,

    když jsem tento článek přeletěl poprve, chtěl jsem kritizovat jeho kvalitu. Pak jsem si všiml, že většina textu je napsaná pod nadpisem „Tisková zpráva.“
    Jde mi o to, že z dlouhatánského textu jsem se vlastně dozvěděl jen základní parametry elektromotoru, celkové parametry pohonu vozu, jaký typ převodovky je ve voze použitý a jaký má vůz součinitel odporu vzduchu.

    Ale když si přečtu např. odstavec „Informační 7“ displej TFT umocňuje technicky vyspělý charakter přístrojové desky a zobrazuje řadu digitálních přístrojů ve vysokém rozlišení, včetně několika displejů, které jsou specifické pro hybridní verzi,“ tak se dozvím jen o velikosti displaye, jeho technologii a šmitec. Nevím, jaké má rozlišení, k čemu všemu slouží. Zbytek odstavce jsou totiž jen bláboly s nulovou informační hodnotou. A v tomto duchu je většina textu v tiskové zprávě.

    Omlouvám se za kritiku, na hybrid.cz chodím rád. Ale právě takovéto články mě odrazují. Můj názor je takový, že by možná stačilo pod odrážkami napsat informace, které zatím byly poskytnuty a dát odkaz na celou tiskovou zprávu.

    Petr Kočiš

    1. ja si myslim, ze prave
      ja si myslim, ze prave toyota vi co dela. udelat elektromobil neni az takova veda a kdyz si o to trh rekne, nebude to pro ni problem. technologicky je to podmnozina plugin hybridu. o elektromotor, spalovaci motor a planetovou prevodovku mene a vetsi baterky. vodik je take elektromobil, akorat s jinyma baterkama. … s tim designem s vama souhlasim. ale toyota to nikdy moc neumela. cest vyjimkam.

  2. Jak už bylo řečeno v
    Jak už bylo řečeno v jiném odkazu tohoto fóra: petrol se nevzdává lehce svých obchodních zájmů. Bude prostě pořád otravovat svým čmoudem a olejema a jinýma nesmyslama jen aby si udržel přemrštěné zisky. Proč neudělat nějaké jednoduché vozidlo ve velikosti Octavie, do podvozku zabudovat 60 – 90 kw baterii bez zbytečností a poslat to mezi lidi? Prostě pořád ještě budeme koukat a čichat na tzv.Hybridy a pořád je v tom 2x víc ptákovin které se můžou podělat. V jednoduchosti je síla.

    1. Nekde jsem cetl jaky strach
      Nekde jsem cetl jaky strach z premeny na EV maji dodavatele automobilek. Skoro vse co dnes dodavaji nebude potreba. Nemaji ani ty spravne zamestnance. Misto strojaru budou potrebovat elektroniky a energetiky. Vsechny ty drahe masiny budou k nicemu. Navic ve strojarine se lehce rozlisi mezi dobrym a spatnym vyrobcem. V elektronice to uz neni takovy kumst, to muze udelat Cinan lepe nez Nemec. Naskok evropskych vyrobcu se ztrati, Evropa uz nebude automobilova velmoc. Takze i toto jsou duvody proc v Evrope EV-mobilita moc nekvete.

      1. Na tom něco bude. Co je to
        Na tom něco bude. Co je to současná automobilka? V podstatě motorárna, stádo subdodavatelů… jo, a marketing. A když jim teď ta motorárna bude k ničemu, tak nám zbude… Docela si dokážu představit, že ‚někdo‘ bude dodávat takový ‚elektrocar kit‘. Motor, accu a elektroniku. A tomu support pro vývojáře, jak správně tu elektroniku naladit. Jeden až dva celosvětoví výrobci. Možná dokonce nějaký univerzální ‚scateboardy’…

        Stejně by mě zajímalo, kolik dílů v BMW se skutečně vyrobí v BMW…

        1. Složitost je relativní.
          Složitost je relativní. Pokud je dobře navržený a dimenzovaný ten elektropohon a drží baterie, celkem tam nemá co odejít. Konkrétně v Priusu není žádná mechanická spojka ani stupňová převodovka, takže kromě toho, že se nemůžou podělat nebo opotřebovat, netrpí motor rázy při rozjíždění a řazení a elekronika mu nedovolí ani trápení v neoptimálních otáčkách. Není divu, že pak takový hybrid spolkne půl milionu km jako nic.

Napsat komentář