Hyundai Ioniq ujel 351,1 km na jedno nabití!

Hyundai Ioniq s dojezdem přes 320 km má přijít do dvou let. Už dnes se přitom jihokorejským inženýrům podařilo se stávající verzí Ioniqu (28kWh baterie) ujet rekordních 351,1 km!

Zaměstnancům Hyundai se s jejich elektromobilem Ioniq podařilo v rovinatém městě ujet 351,1 km. To znamená průměrnou spotřebu asi 8 kWh/100 km.
foto: Hyundai

Hyundai tvrdí, že elektromobil Hyundai Ioniq Electric zvládne podle NEDC 280 km. Většina elektromobilistů je k této hodnotě právem skeptická.

V samotné Jižní Koreji má Ioniq tamním ministerstvem životního prostředí certifikovaný dojezd 191 km. Hyundai se ale rozhodl dokázat, že auto zvládne víc. Během téměř osmi hodin proto najezdil v okolí Soulu 351,1 km!

Jezdilo se samozřejmě průměrnou rychlostí 50 km/h a bez zapnutého topení/klimatizace. Důkazem má být zrychlené video, kde je uejtí vzdálenosti skutečně vidět. Samozřejmě, mohlo se stříhat, ale tím by si Hyundai spíš uřízl pořádnou ostudu, takže videu věříme.

tisková zpráva

119 Comments on “Hyundai Ioniq ujel 351,1 km na jedno nabití!”

    1. Uff, jak to
      Uff, jak to přepočítáváte? Mně vychází 124 mil * 1,609 km = 199,559 km, což je přibližně 200.
      A tedy uznávám, že jsem se mýlil, čekal jsem <190 km...

      To nasvědčuje tomu, že deklarovaných 28 kWh bude zřejmě využitelná kapacita baterie a nikoliv nominální. Jinak by to odporovalo fyzikálním zákonům 😉

  1. Je ještě jedna cesta, jak
    Je ještě jedna cesta, jak udělat z dnešních záměrně zubožených parodií na EV docela dobré auto: zvýšit si kapacitu baterie sám. Kupodivu to jde, jen hledejte… Ty auta by totiž uż dnes měla být připravená na větší baterku, stačí ji tam jen strčit. Nijak zvlášť jsem po tom nepátral, ale minimálně pro Leaf, Soul a i3 by to mělo jít.

    Jinak od cen zpět k tématu článku – co udělá s dojezdem EV opravdivá zima, jsem se právě přesvědčil – kde jinde než v Rusku :-). Konkrétní fakta, čísla a postřehy najdete v předešlém článku o Ioniqu z 15.11.

      1. Chcel som tým povedať, že
        Chcel som tým povedať, že rok 2017 a elektromobilita bude inde ako sa tvári prezentovať Hyundai, Pride Zoe s 41kWh baterkou palubnou nabíjačkou Chameleon v základe min 22kW a cenou nižšou v 1/2017. Ďalej príde Opel Ampera-E s 60 kWh baterkou aj keď cena bude trochu vyžšia(možno nie) a to iste sa týka Tesla model 3 koniec r.2017. Je to slabá ponuka za tu cenu. Mala tam byť aspon 40 kWh baterka palubná nabíjačka aspoň 11kW a bolo by to OK..ale takto?…inak proti autu nič nemám.

        1. No ten ma podobnou
          No ten ma podobnou cenu(trosku mensi), podobny dojezd (trosku mensi) a je to dost stare auto z hodne pofidernym interierem. Porad nechapu v cem by mel byt ten problem pro IONIQ?
          To je jakoby zacal prodavat ford novy spalovaci focus a nekdo se pak pohorsoval, ze nema smysl zacit prodava novy focus, kdyz VW uz prodava za podobnou cenu a s podobnymi parametry golfa….

        2. Za 30000€ Leaf s 30kWh
          Za 30000€ Leaf s 30kWh baterkou opravdu neni, pokud dobre koukam na Slovensky cenik, tak 30kWh verze zacina na cene 33700€, za cenu 29050€ je verze s 24kWh baterii, nejdrazsi 30kWh verze pak zacina na cene 36100€. Ioniq u vas na Slovensku zacina na cene 34990€ za nejlevnejsi 28kWh variantu, nhelede na to ze ty auta jsou v rozdilnych tridach, Leaf spada do kompaktni tridy kdesto Ionoq do mid-size tridy, v Evrope asi jako rozdil mezi Golfem a Passatem

          Leaf je take vpodstate na konci sveho generacniho cyklu a jeho vybava je na dnesni dobu jiz celkem „slaba“, kdesto Ioniq svoji generacni stopu teprve zacina, startovni pozoce Ioniq je myslim velice rozumne nastavena a proste se behem dalsich 2-3 let dockame jak vetsi kapacity baterie tak i nejakeho faceliftu tohoto modelu

          ono jak je partno, tak i elektromobily ktere jsou tu delsi dobu na trhu si prosli zmenama i na technice samotne a nezmenila se jen ta nejsledovanejsi komponanta v podobe baterie

          1. To je základná cenníková
            To je základná cenníková cena. Ked máš dobrú vyrídilku vyjednáš lepšiu cenu. Známy si pred dotáciou vyjednal za visiu 24kWh s 6,6kW nabíjačku 27 000,- a ešte mal k tomu aj zimné pneu a nejaké drobnosti. Ak prídeš do Nissanu avyložíš im na stôl 30 litrov, tak niečo vymyslia aby si odtiaľ neodišiel, neboj.

            1. aha takze casem na Ioniq
              aha takze casem na Ioniq nepujde uplat stejna vyridilka? takze budeme merit dvojim metrem presne podle toho jak se nam to hodi? tak to pak ano 😀

              a uplatek je uzasna vec, takze ja tim ze mam v Hiunday znameho,respektive vlastni autosalon Hyundai, tak jsem schopnej si Ioniq sehnat se slevou 30%, jen to auto proste bude pak 6 mesicu stat na salonu, je to celkem bezna praxe kdy autosalon na sebe koupi predvadeci auto ktere musi mit vystavene, s porovnanim cen to ma ale pramalo spolecneho, tam proste plati cenik 😉

            1. zarazeni do tridy se lisi
              zarazeni do tridy se lisi krajina od krajiny, takze je vpodsttae zbytecne to resit, ostatne tridy se lamou o milimetry, je to proste „od-do“

              to ze je Leaf velkej rozporovat nebudu, velkej opravdu je, ale taky je to hnus co se interieru tyce, vezl jsem se v nem minulej tejden a opet se me osvezila vzpominka na jeho zvuk saliny 😀 doufam ze Ioniq bude na tom s projevem respektive odhlucnenim kabyny lip, pac kuprikladu elektricky Soul me prisel naprosto vpohode s odhlucnenim

              faktem je ze Leaf je proste „zastarale“ auto a je na konci sveho zivotniho cyklu, az vyleze druha generace tak to budou konkurenti, ted je to asi jako porovnavat minulou generaci Megana ktery se doprodava a treba novou generaci Focuse, stejny auta a jedno je proste levnejsi hlavne proto ze je proste jiz vybehovej model co ma nastupce

          1. Použijte mozek, vážení:
            Použijte mozek, vážení: Na rozdíl od všech ostatních, jejichž maržema jsou lidi nuceni chtě nechtě krmit tak akorát otevřené chřtány nenasytných akcionářů, u Tesly vím přesně, kam ty peníze ze zisku jdou: Ve světě, který dnes vyrábí celý dohromady kolem 30GWh baterií ročně, z čehož jen asi 15GWh jde do elektromobilů, oni za mè peníze stavějí fabriku, která má dělat snad až 150GWh ročně. A to jenom ta s číslem 1. Pokud chce někdo opravdu změnit svět dopravy a ne jen o tom kecat, musí začít stavět něco takového. Já vím, že na tu fabriku, co bude už za dva roky fungovat, jde hodně velká část z ceny toho auta. A víte co? MNĚ je to mnohem milejší, než krmit armádu akcionářů, o kterých mohu s jistotou tvrdit jen to, že už za rok budou chtít novou porci. Neboť tu letošní už sežrali.

            A pak je tu ještě jedno. E.M. začal prakticky z ničeho. Kdo jste, jako on, „neupletl z hovna bič“, vězte že nevíte co píšete. Já měl to (možná pochybné – nevím, nezajímá mne tahle filozofie) štěstí, že jsem to zažil, jaké to je, začít z nuly a vymyslet a vytvořit něco, co na tomhle světě dosud nebylo. A v rovině osobní, začít z kola značky Eska a dosáhnout na něco takového, jako Tesla. A právě pro tuhle zkušenost, kterou ovšem nejde sdělit všem (aspoň tedy já to neumím) Teslu rozhodně nepovažuji za předraženè auto. Ale snažím se akceptovat, že pro někoho, kdo nezažil totéž, co já, nikdy nebude svět dost dobrý.

            P.S.: Anglické přísloví praví „Nikdy nesuď druhého, pokud jsi nenachodil aspoň 10 mil v jeho botách“.

                1. ty vis jakou vybavu bude
                  ty vis jakou vybavu bude Tesla Model 3 mit? safra a co jeste ti vestecka krychle dokaze prozradit 😀

                2. Lidičky už se vzpamatujte,
                  Lidičky už se vzpamatujte, TM3 sice bude za 1,1-1,2mil, ale to bude bez jakýchkoliv příplatků za které jsou teslysti rádi a těžko se jich budou chtít vzdát. Čili Ioniq za mega je dobrá volba.
                  Nečekejte žádné zlevnění v roce 2018. To nebude ještě skoro nic. To teprve příjde 2020+. Buď čekejte 4-5 let, nebo kupte co je.

                3. Taky si to myslím. Ano,
                  Taky si to myslím. Ano, příští rok bude pár kusů Boltu, cca za 1,1–1,2 mega, ale jinak nic pořádného.

                4. nekteri fanousci Tesly
                  nekteri fanousci Tesly evidentne budou hodne zklamani, ale to jim nikdo nevysvetli, musej na to prijit sami casem 🙂 jak nekdo rikal/psal ze fanousci Tesly jsou jako nabozensti fanatici ci clenove nejake sekty, tak myslim nebyl daleko od pravdy

                  taky vidim vetsi rozmach elektromobility az na dobu kdy se do elektromobility poradne oprou automobilove koncerny, Tesla to jen rozhejbala, ale segment levnych aut by ji potopil, nema na nej proste zazemi, rozpocet ani „slabej“ brand k tomu vhodnej

                5. To neni sekta. To sou lidi
                  To neni sekta. To sou lidi co si umi dat 2 a 2 dohromady. Kdyz se podivas na to co delaji ostatni automobilky, at uz konkretne za EV ale i co planuji do budoucna, kolik maji naplanovanych Gigafactory, jakou maji vizi do budoucna, kolik R&D venuji na vyvoj EVm jakou maji filozofii a vedeni. Dojde ti ze proste Tesla je a dlouho bude jen jedna, proste totalne prevalcuje VSECHNY ostatni automobilky. Predpokladam ze se ti to zda jako kazani nejakeho fanatika, chapu. Bohuzel tohle se ted neda dokazat, nekeri lide vidi zkratka za roh a nekteri vidi sotva spicku svojeho nosu, tak to v zivote chodi. Pred 10ti lety nekomu vysvetlovat jak bude Apple jedna z nejvetsich firem na svete bylo taky smesne. Byl by povazovan za fanatika co si mysli, ze snad ten jeho pitomy iPhone nedokaze Nokia zkopirovat hned pristi rok za 1/3 ceny samozrejme.
                  Chapu ze to nevidis, chapu ze si myslis ze Tesla je jen jedna z mnoha cool aut a M3 bude jen dalsi cool auto,….mysli si to dal, popovidame si za 5-6 let. Me je to fuk, ja se tu jenom bavim 🙂

                6. Apple je rozhodně dobrý
                  Apple je rozhodně dobrý příklad. Prodává výrobky za násobek ceny běžných modelů konkurence, pouze špičkové modely konkurence mají cenu podobnou. Jeho podíl na trhu časem pouze klesá, aktuálně má pod 15%. Vidím jistou paraelu s Teslou 😉

                7. Jj applu je nejaky market
                  Jj applu je nejaky market share uprdele, kdyz ma profit share 91% zatimco samsung ma 14%! , ale hlavne ze ma samsung market share pres 20%. Zbyle splecnosti co delaji smartphony jsou ztratove se zapornym profit sharem, jesteze maji markt share skvelych cca 60+%! 😀 A vo tu prece jde! Prodavat co nejvic šuntu za co nejmenší cenu! No proste kdyz dva delaji jedno neni to totez. Taky tam vidim paralelu s teslou ikdyz u smartphonu se jedna uz o mature market a u Tesly market teprve vznika. Takze paralelu spis vidim mezi applem a nokii s tim ze automobilovy prumysl projde jeste obrovskymi zmenami v celem zpusobu uzivani aut a jejich vlastnictvi.

                8. Cituji : Dojde ti ze proste
                  Cituji : Dojde ti ze proste Tesla je a dlouho bude jen jedna, proste totalne prevalcuje VSECHNY ostatni automobilky.

                  Pokud podíl na trhu 15% se snižující se tendencí, je „totální válcování“ trhu, tak máme asi každý jiné představy o válcování. A on ten podíl klesá nejen relativně, ale i absolutně, viz zpráva za Q4:

                  Bohužel, Applu opět klesly meziroční tržby a tím samozřejmě i čistý zisk. Za čtvrtý fiskální kvartál prodal Apple celkem 45,5 milionů iPhonů, což znamená meziroční pokles, protože v loňském roce Apple prodal 48 milionů iPhonů.

                  Aby spíš Tesla časem nedopadla jako Blackberry.

                9. Jezismarja proc sem se
                  Jezismarja proc sem se zapletl do debaty zase s nejakym jelitem? Apple a Tesla byla jen pralela a ne ze Apple = Tesla. Ze budou mit stejny market share a profit,produkty a ja nevim co, asi budes i na tech iphonech zachvili jezdit a Teslu si s sebou brat do kapsy. Ano Applu klesly zisky z 9999 na 9998 zatimco ostatni maj 7…a co jako?! o tomhle vubec nediskutuju proboha ziveho pano na nebesich…jeden o voze druhy o koze, nesnasim internetove diskuze 🙂

                10. Nikto tu nechce podporovať
                  Nikto tu nechce podporovať americkú ekonomiku dobrovoľne z fanatizmu..ale inú voľbu nemáme, keď chceme auto s 300 – 500 km dojazdom…bez problémov nabiť za pol hodinku a jazdiť po celej Europe. Keby takéto niečo ponúkla napr. Škoda alebo VW tak všetci by sme radšej kúpili ich produkt a podporili miestnu ekonomiku…ale bohužial oni nás k tomu dokopali. Všetkých nás, čo chceme jazdiť ticho, skoro zadarmo (2€/100km)bez porúch, smradu a pohodlí EV….

                11. Rad si s tebou na toto tema
                  Rad si s tebou na toto tema popovidam za rok 🙂 Uz ted se smeju… kuli hlasce „Ioniq za mega je dobrá volba“ budes v te dobe chodit kanalama, uvidis 🙂

                12. Jo klidně se svezu tvouT3,
                  Jo klidně se svezu tvouT3, pokud se dožiju.

                13. Prosím ta aké príplatky
                  Prosím ta aké príplatky ma tesla?..tam si možeš priplatiť len za farbu, autopilot, koženné sedačky, otváracia strecha, ťažné..všetko veci ktoré mať nemusíš…inak je všetko v základe. Pozri si príplatky na taký BMW…to je ako enciklopédia…a cena sa môže zdvojnásobiť..

                14. No koneckonců můžeš
                  No koneckonců můžeš jezdit i na trakaři bez příplatků. Tak drahý auto bych chtěl pokud možno s lepší výbavou neb bude na spoustu let. U Tesly bych připlatil za autopilota, sound system a tažné.

                1. jo aha, odted se vybava
                  jo aha, odted se vybava zuzuje jen na zrychleni 😀 predpokladam panove ze dokud nebyla Tesla S tak vas vetsinou zrychleni vubec nezajimalo, a vemem v potaz i maximalku? asi radsi ne co, aby Telsa nahodou neprohrala

                2. Niečo ti Tesla urobila, ked
                  Niečo ti Tesla urobila, ked ti tak leží v žaludku? Alebo fanúšik, ktorý sa teší na M3, alebo majiteľ Tesly, ktorý je s ňou spokojný a presviedča všetkých, že je to najlepšie auto aké kedy mal a nelutuje peniaze, ktoré ho stála?
                  Máš z Tesly nejaký mindrák, to je očividné.

                3. Nechci se vám do toho
                  Nechci se vám do toho míchat, ale třeba pan Vondrák a spol. tu prosazují Teslu dost nemístně. Proti Tesle nic nemám, naopak. Ale způsoby prosazování Tesly některými fanoušky jsou za hranou. Uvědomte si, že kdyby všichni nadšenci podporovali jen tu správnou Teslu, tak tu máme elektromobilitu tak pro horních 10000.

                4. Možno to niekedy trochu
                  Možno to niekedy trochu preženie, ale chápem ho, že sa velmi teší na svoju T3.
                  Foktom je, že keby nebolo Tesly, tak máme elektromobily len pre nadšencov, ktorí sú ochotní zaplatiť trojnásobok ceny za auto s mizerným dojazdom. Ja by som tiež nekúpil nový Nissan len preto, že podľa mña za tú cenu nestojí, aj keď dojazd má takmer trojnásobný oproti môjmu starému ev. Jedine jazdenka za polovičnú cenu je dobrá volba. Tolko by mal stáť nový. Za T3 by som ale 40 000 dal, lebo si myslím, že tolko bude hodný.
                  Predpokladám, že Tesla bude vyrábať aj lacnejšie autá ako T3, to chce len čas. Tých horných 10 000 musí najskôr zaplatiť pre tých spodnejších. Tak to robila každá automobilka. Staré automobilky už si tým prešli, a napriek tomu dostupnejšie EV neponúkajú aj ked na to majú.

                5. Tesle fandim a to co udelala
                  Tesle fandim a to co udelala v oblasti elektromobility je uzasne, ale nejsem blbej abych prehlizel jeji nedostatky a vyzdvihoval jen nektere jeji vlastnosti, nekteri zde ale Teslu doslova uctivaji jako nejaky kult, lidi to pak spise od dane znacky odradi kdys videj jaci jedinci takovou znacku „obhajuji“

      2. No jedna uz uviedla, dalsie
        No jedna uz uviedla, dalsie min. dve sa chystaju a okrem toho je tu kazdu chvilu nejaky clanok o pripravovanom aute s dojazdom 400-500km. Aj samotny Ioniq bude mat v blizkej dobe vacsiu bateriu. Treba pockat a na tieto EV hracky sa vykaslat a investovat do normalnejsich EV s realnym dojazdom 300+km..

  2. Zdravím,
    už dlouho jsem

    Zdravím,

    už dlouho jsem přemýšlel o koupi EV, ale jsem zatím stále „nevěřící“ v ohledu na mé využití auta.

    V týdnu jezdím obvykle po městě kratší trasy – pro to by byl EV opravdu vhodný. Ale pak jedu na víkend do alp a na zátah třeba 1500km – se 3 5-10 min zastávkama by to s EV nešlo. A cesta by se tak protáhla o x hodin, což je nereálné, občas to je na knop s časem už teď. A navíc jezdím s úplně naloženou Octávií combi, což je další věc – úložný prostor. A opravdu nemám peníze na dvě auta, navíc v téhle cenové kategorii.

    Poslední věc je dobíjení. Bydlím v bytovém době (ne panelák) a parkuju cca 20m od domu na parkovišti, kde není samozřejmě elektřina. Jak bych asi auto dobíjel? Navíc v ČR bych se bál nechat auto na kabelu někde přes noc nebo u nákupáku (už vidím jak see budou krást kabely…)

    Vlastně v dnešní době neexistuje řešení pro takové cestování, pokud člověk není milionář a nemá na 2 auta.

      1. Nejbližší garáž od
        Nejbližší garáž od mého domu je cca 2km – to není moc dobré řešení. Navíc za cenu co bych dal za naftu na celý měsíc do Octy.

        Ano, jedno auto splácím a tak si pořídím druhé, to je nereálné. Stejně jako náklady na další věci jako je pojistka, STK, gumy a jiný spotřební materiál se zdvojnásobí. To si bohužel normální smrtelník dovolit nemůže.

        Napadlo mě snad jediné řešení – Hybrid. Ale to je polovičatá cesta.

        Dokud nebude reálný dojezd elektromobilů okolo 800-900km na jedno nabití nebo nebude nabití do cca 2-5 min, tak je to nereálné na dlouhé cesty. Škoda, rád bych jezdil zeleněji.

        1. Jste příliš kategorický.
          Jste příliš kategorický. To co uvádíte jako dlouhou cestu je sice běžné, ale z celkového počtu lidí kteří to opravdu potřebují je to strašně málo. I s EV se dají jezdit dlouhé cesty a lidi je také jezdí. Jen se trasa prodlouží o čas strávený na rychlonabijeckach.
          Dojezd 800 a více nebo nabíjení za 2 až 5 minut, to jste trochu přehnal.

          Ve vašem případě ale vidím jedinou možnost pokud opravdu chcete ev (neplette si to s tím jezdit zeleneji, ale jezdit pohodlněji, bez hluku,…).

          A to je pořídit si ev do města, to se dá relativně levně a na delší cesty si prostě auto půjčovat. Možná zjistíte že půjčit si spalovaka na delší cesty jednou za měsíc vyjde levněji než se o něj starat těch zbývajících 29 dní.
          Třeba Volkswagen nabízel pokud si koupíte e-golfa, to že vám spalovaka půjčí 3 krát do roka zadarmo.

          1. Ano, je to právě to
            Ano, je to právě to strávit na cestě 9 nebo 12 hodin. To si člověk rozmyslí. Ale chápu, někomu to nevadí. Připočítám-li k tomu fakt, že za cestu dá zlomek ceny.

            Další fakt je ten, že v celém Libereckém kraji kde žiji není jediná veřejná dobíjecí stanice (natož rychlodobíjecí).

            A proč jsem nadhodil taková čísla – jak dlouho člověk tankuje naftu / benzín do auta pro další cestu? Natankuju do 5 minut i se zaplacením a můžu opět zkousnout porci 1000km (ano, takový dojezd má moje octa když jedu rozumně). Nemusím čekat v lepším případě x desitek minut.

            Chápu, že EV je budoucnost, ale dokud nebudou vyřešeny základní mouchy, asi se to v běžných podmínkách nedá.

            Co se týče té garáže daleko, tak je rychlejší dojít do nákupního střediska / města pěšky , než jet EV, kdybych parkoval tak daleko. Ale budu o tom uvažovat až budu moct parkovat u domu společně s možností zde dobíjet. Zároveň až bude ve městě vůbec možnost kdekoliv dobíjet, byť i jen v nákupním centru nebo na parkovišti u centra města. Do té doby budu o EV jen snít.

            Díky za názory a některé typy (půjčení auta jen na potřebnou dobu mě nenapadlo – nejsem zvyklý).

                1. evmapa.cz povazuji za
                  evmapa.cz povazuji za „znamou mapu“, skoda ze jste o ni jeste neslysel… V tom Vrchlabi jsou dve a jedna z nich dokonce rychlonabijecka 😀 Hmm, ale je to tesne za hranici kraje, takze chapu proc jste o ni nevedel.

                  A kdyz uz jsme v tom, tak jsou udajne jeste nabijecky v: Liberec, Vratislavice nad Nisou, Desna (viz PlugShare, ChargeMap, OpenChargeMap — btw, tohle Vam taky prijde jako nezname mapy?)

                1. 🙂 to isto iste nemali! aj
                  🙂 to isto iste nemali! aj keď kolega každý pondelok potom, ako bol u rodičov vykládal, ako musel vyliavať benzín z nádrže, pretože mal zápornú spotrebu.
                  naviac – práve preto, že benzínky neboli otvorené FURT, nedalo sa ísť na spotrebu do nuly.
                  toto prirovnanie dnes platí pre väčšinu BEV. porovnávam, hodnotím, ale principiálne chcem BEV, dnešné benzínové si ale nechám.

                2. A kolik teda ty Skodovky
                  A kolik teda ty Skodovky zraly? Par jsme jich v rodine meli a pokud me neklame pamet, tak to kolem tech osmi bylo (samozrejme pri normalnim vesnickem jezdeni).

                3. Před 50 lety, to znamená u
                  Před 50 lety, to znamená u nás Škoda 1000 MB, která měla nádrž 32l, ne 40l. Můj otec měl nástupce Š100 a dost pečlivě si psal tankování. Dlouhodobá spotřeba (tedy cca 66 000 km – 1978-2004 – v zápisech jsou díry) vyšla na 8,76l/100km s velkým podílem města. Těch 8 l/100km tedy bylo reálných, ale dojezd 500 km ani omylem. Běžně tankoval po cca 250 km. Na druhou stranu dlouhá trasa znamenala např. Plzeň – Liberec, takže ten dojezd nebyl tak limitující.

        2. Doba EV teprve začíná a
          Doba EV teprve začíná a osobně bych chvilku vyčkal. Mezi tím si můžete u prodejců nějaké to EV na to dojizdeni půjčit. Půjčují i na týden a zdarma. :o) i3, leafa, egolf, eup, …

          Já to řeším taky ale s tím dobíjením to mám lepší i když chci nabijet někde ve městě zdarma a ne domácí za peníze.

          Zatím poslední verze je, ze počkám na EV z druhé ruky cca přelom 2017 a 2018 kvůli ceně a zapojím sdílení EV vs. spalovak v rámci širší rodiny. Vždy se někdo najde kdo mi půjčí větší spalovak na dovo a on bude jezdím mým EV. Už jsem měl půjčeno 5 EV a z rodiny jsou nadšený a táta, tchán, švagr nebo rada kamarádů si EV rádi na týden půjčí za jejich superba, sharana, berlingo, oktávku, tourana a nevím co ještě.

    1. Jste stejný vůl jako já
      Jste stejný vůl jako já kdysi… ;-). Ano, myslím ty přestávky na štrece. Jenže stačí jedna rána, a najednou máte času fůry, že nevíte, co s ním. A to pořád jen v tom lepším případě. Víte, hřbitovy jsou plné „hrdinů“….. Zkuste ty priority ještě přehodnotit. Když už ne kvůli sobě, tak kvůli dětem, eventuálně rodičům. Sumasumárum, jste mnohem cennější a důležitějśí, než si myslíte.

      Jinak řešením je TMS nebo TM3, pokud ty přestávky protáhnete o 10-15 minut (a sebe taky, abyste byl dlouho zdravej). A tu zásuvku u baráku jistě vyřešíte taky, nebo na to někoho pozvěte. To je jenom technická otázka, ta má snadné řešení. A ten kabel je, aspoň v autě, samozřejmě zamčenej.

      Jinak mohu doporučit půjčit si EV na pár dnů. Rychle vše pochopíte a přijdete na to, proč „ano“. Ale pozor – je to silně návykové….. 😉

      ….Já najel od konce dubna 58.000. Zdravím vás, toho času z Rigy.

    2. pre Vás je ideálny plugin
      pre Vás je ideálny plugin hybrid.
      Na EV rovno zabudnite, častejšie trasy nad 1000km sa aj v Tesla stávajú otravnými.

      Pluginhybrid má výhodu že po meste beháte celý týžden na elektriku (ak máte kde nabíjať: doma/práca) a ked idete dalej, frčíte ako hybrid.

      Ak nemáte možnosť denného nabíjania, tak kupujte „iba“ hybrid. Teraz je krásny hybrid CH-R, RAV4, Auris má aj verziu kombi….skrátka tam je výber veľký a aj cena normálna.

  3. cena je ok, pretoze dotacia
    cena je ok, pretoze dotacia 5000 z toho robi super karu a dobre peniaze. kto su vyjedna zlavu a ma moznost odpictu dph tak nie je o com.

    jedine ALE ostava baterka.
    28kWh po dialnici v zime vystaci tak na 110km. Nedojdem z Trencina ani do Blavy, cele zle.A kapacita bude rokmi iba klesat.

    Ludia nekupujte ev s baterkou pid 40kWh ak to nemate iba ako druhe mestske auto.

    dakujem.

    1. Nemyslim si ze by stym mal
      Nemyslim si ze by stym mal byt problem prejst z TN do BA rychlostou 110 kmh dokonca aj v zime , rozumej pri teplote cca -5. Leaf ma pri tej rychlosti spotrebu cca 20kw/ 100km pri horsej aerodynamike .A kurenia ma pri tej teplote spotrebu tak 3kwh a to je klasicke odporove ,tepelne cerpadlo by malo na tom byt lepsie. Ak pocitas s vacsou zimou napr -20 tka si tam das webasto ako poistku ,ale myslim si ze by to boli hodiny vramci roka ak by si ho vobec vyuzil.

      1. v našich končinách su
        v našich končinách su zimi pod -5 vzacnosť, to neriešim, raz za rok ist pomalsie možem.
        No aj pri teplote okolo nuly už je TN-BA adrenalinovy šport ak sa chcem aspon priblizit 130km/h po trnavu. Nasledne čo v BA s baterkou na minime? Hned na nabijačku, teda 30 min v dupe.

        Ja viem že sa to dá, ale tých obmedzení je pre mna skrátka veľa. Starých rodičov mám 140km a 199km daleko. Chodíme tam aj v zime na zabijačku. Brata mam 150km daleko, tiez chodim aj v zime. Všade sa budem musieť šuchtať a pridem neskoro. Nasledne si to ako dobijem? Cez 3fazovu nabijačku ako ma Zoe za 5 honid aby som mohol ist večer spat? NIE. Hyundai si musim nabijat celu noc aj ked spat neplanujem. Skratka je tych obmedzeni veľa a o letnej dovolenke k moru ani nehovorim, to pojdem na otcovom hybride RAV4.

        Proste Ioniq za cenu 30.000 Eur po dotacii mám reálny záujem, ALE musím to mať 40kWh baterku, do tej doby hold smola.

          1. to je dosť doležitá
            to je dosť doležitá správa. Vazne sa to da nabit na 3 fazovej zasuvke za 5 hodin? Bol som si ten Ioniq pozriet osobne a moc sami paci. idealne rodinne auto, len ta baerka je stale na hranici a pri 1,5 ročnom dietati je dolezite aby som jazdil dane trasy bez zastavenia.

            No idem si to niekde overit, lebo myslim že to tak nie je. využiva to len jednu fazu sa mi zda.

            1. Pozri ma palubnu nabku 7,2
              Pozri ma palubnu nabku 7,2 kwh z 3 fazovej zasuvky z jednej fazy pri isteni 32A das 7kwh (230V prud 30A) to mas za 4 hod cca 28kwh. kabel na to kupis za cca 300€. Este v lete som stretol chlapika z piestan na soul EV a ten nabijal len pomocou tohto kabla s cervenou 32A zasuvkou tvrdil ze za 4 hodky to ma. Aj ked nie som si isty ,ci nema menekes moznost nabijat 3 faz a tym padom lepsie rozlozit ten prikon na vsetky 3 fazy ale to by bol uz len bonus.

          2. tak som to pozeral a nemate
            tak som to pozeral a nemate pravdu. 3fazovo to vie nabijat iba cez wallbox alebo verejnu nabijaciu stanicu.
            Zo zasuvky uvadzaju nabijanie 12 hodin.
            wallbox a verejna nabijacia stanica 4,5hod
            rychlonabijačka 30min.

            jedine že by som kupil 4 wallboxi (sebe, bratovi a obom starým rodičom.

            😀

            no ak mi daju 3 wallbaxi zadara, idem do toho 😀

            1. Wallbox je len marketingovy
              Wallbox je len marketingovy tah, povie vam to kazdy skuseny elektromobilista. Dealer bude tvrdit vzdy opak.Tak je to aj pri leafovy dostanete 10A kabel (2200W) pritom mozte nabijat 16A (3500W) co je o tretinu rychlejsie. r-evc.com tu su tie kable.
              Stojim si za svojim ze je mozne nabit ioniq z 3faz zasuvky za 4 hod.

              1. no super, to ste ma
                no super, to ste ma potešili 🙂

                Ale aj tak nerozumiem k čomu je ten prenosný wallbox.
                Akože Zoe ho nepotrebuje, lebo ma nabijačku chameleon a tak si to auto nabíjate priamo z 3fazovej 5 kolikovej zastrčky?
                A ioniq potrebuje tento wallbox, lepo nemá nejaký systém riadenia aby využil všetky tri fázy???

                dakujem za vysvetlenie.

                1. Nektera auta odmitaji
                  Nektera auta odmitaji nabijet bez komunikace pres CP a PP pin. I ja sebou vozim krabicku, ktera ty signaly generuje, pricemz na konci kabelu je obycejny 5ti kolik.

        1. Co vlastně čekáte za
          Co vlastně čekáte za odpověď, když si stěžujete, že potřebujete jezdit v kuse 150,190,400,800km? Že vám tady někdo řekne tajný kód a prodejce v Nissanu nebo jiný otevře tajný sklad a tam bude EV s dojezdem 1000, dobíjením zdarma a cenou Fabie. Prostě si nestěžujte a jezděte dál svýma spalovákama. Za rok si otevřete tyto stránky a uvidíte, jestli už to pro vás je. (tipnu si že ne) Takže si pockejte na budoucnost nebo makejte ať si můžete koupit Teslu dřív. Nebo si vzpomeňte, že kdysi dojezd 250 nebyl problém, zavřený benzinky nebo fronty na nich taky ne. Stejně tak klimatizace a spousta nesmyslné výbavy kterou použiji jednou za rok, abych ukázal kamarádům, že na to mám. I kdybych jel 90km/h z Olomouce do Prahy a dvakrát musel dobíjet, pořád tam budu dřív než čímkoli, co se u nás prodávalo před 30-ti roky a ještě úplně fit.

  4. No dobry, jeste by to mohl
    No dobry, jeste by to mohl chvilema i cele vypnout a jen tlacit, nejlepe do kopce aby to pak nahore mohl zase zapnout a rekuperovat dolu. Za me proste stale plati…pockejte si na M3…. az ji zacnou prvni zakaznici dostavat do ruk, tak si budou ostatni trhat vlasy proc si nenasetrili a nepockali, uvidite. Koupit si toto za 900k jako dobry, ale dopytle kdyz budu moct mit M3 za 1.1k tak si sakra tech par tisic nasetrim navic a chvili to vydrzim.

  5. 28kWh : 351,1km x 100 =
    28kWh : 351,1km x 100 = 7,97kWh/100km. To je spotřeba, se kterou dokážu taky jet… po rovině na D11 z Prahy na HK, ve slipstreamu za autobusem Student Agency. Jinak ani omylem. Takže pokud platí stejné fyzikální zákony v ČR jako v jižní Koreji, tak ta uváděná hodnota dojezdu Ioniqu nemá žádný reálný význam.

  6. Budu se opakovat, ale r.
    Budu se opakovat, ale r. 2018 vypadá jako zlomový. Aspoň zatím podle prohlášení automobilek. Výběr e-aut bude už velmi slušný. Tyto průkopníci pak s cenou spadnou o desítky procent dolů a ojetiny na polovinu, což je myslím přesně ten zlom, kdy by se to mohlo začít šířit opravdu ve velkém.

    Jen vydržet.

    1. To se podle mě nestane, za
      To se podle mě nestane, za celou dobu co jsou Ev na trhu tj od roku 2011, nezlevnili naopak zdražují. Nyní jsou na ceně 800-900 tisíc. Bolt i model 3 budou stát 1,1 až 1,2 milionu. Automobilky se průběžného zlevňování bojí, proč přesně nevím, možností je víc.

      1. Možná máte pravdu. Tou
        Možná máte pravdu. Tou dobou do toho raději místo 40Kwh baterky strčí 60Kwh ale cenu budou pořád držet kolem mega. Každopádně aspoň tyhle vozy s 28kWh baterkou budou za polovic. Podobně jako se teď dá koupit starší Leaf za 300tis bez DPH, což je cena o který se dá uvažovat (jestli novej spalovák nebo jetej elektric). Takže za 3 roky až firmám skončejí leasing smlouvy a vyprší doba po kterou to musí vlastnit kvuli dotaci, tak by to mohlo stát podobně.

        Každopádně za díky za každé další auto na elektriku, aspoň bude větší výběr než dnes.

        1. „Každopádně za díky za
          „Každopádně za díky za každé další auto na elektriku, aspoň bude větší výběr než dnes.“

          To by neplatilo, kdyby tu nebyla Tesla. Jen díky Tesle to tu máme, jinak by se na takoví lidi jako ty fosilní teroristi vykašlali, historie je známá, takže to vlastně neplatí, vše závisí jen a jen na Tesle, na nikom jiném.

          Když padne Tesla, všichni okamžitě skončí a 50 let tu budou stále parodie na EV jako jsou dnes krom Tesly.

    1. Podle meho, snizeni
      Podle meho, snizeni rychlosti na 30 km/h muze akorat zvysit emise. Motor bezi v nejhorsim moznem rezimu, nema sanci se poradne zahrat a jezdi se na 2. nebo 3. stupen prevodu. Jen hlupaci muzou myslet ze to snizi emise.
      Kdyz jedu se spalovakem, pokazde se pokousim o rychlost abych mohl zaradit aspon 4. rychlost. Lepsi samozrejme 5. Ale to jedu uz 75 km/h a vic a oci mam na stopkach kde ciha nejaky dement s fotakem.
      Obracena situace je pri jizde s EV. Tam zadne podobne snahy necitim, jedu jak je nutne. U EV mestska rychlost na spotrebu nema skoro zadny vliv. S EV jezdim vic v pohode. Akorat je tezke dodrzet zvolenou rychlost. Diky bezhlucnemu motoru chybi zpetna vazba a tak je vzdy tendence pridavat. Muj Ion bohuzel nema tempomat, to by kolikrat pomohlo. Jinak Ioniq jasna volba po navyseni kapacity baterky.

      1. Jenže tohle jsou informace
        Jenže tohle jsou informace vytržené z kontextu. Nevím, kde se vzala tato zpráva, je však pravdou, že kdysi dělali nějaký pokus v kterémsi německém městečku kde zrušili světelné křižovatky a hlavní ulice a zavedli striktní třicítku a přednost zprava. Doprava se zklidnila, najednou nebyl problém s chodci a cyklisty a dokonce se zrychlil průjezd městem. Ono současný stav, kdy jsou světla každých osmdesát metrů zpomalí pohyb vozidel na mnohem méně než 30Km/h. V současné době je na internetu spousta hoaxů a vášnivých debat, ale informace v souvislostech aby pohledal. Pohybovat se po vnějším městě sedmdesátkou a v zelených vlnách a ve vnitřním městě třicítkou, to by mohlo být rozumné řešení. V Německu by mohli i dodržovat tu třicítku.

  7. s tim jak se Ioniq zacne
    s tim jak se Ioniq zacne dostavat vic a vic mezi lidi a otestuje to vice novinaru tak se zacnou objevovat testy s dojezdama ktere odpovidaji +- realite

    videu neni proc neverit, proste si vybrali disciplinu a „trasu“ ktera tomu autu vyhovuje 🙂

    podle me je tohle dalsi z aut ktere ukazou jak se bude EV darit borit mity o elektromobilite ktere prevladaji v urcitych komunitach „nevericich“ 🙂 dle me ideal pro taxikare

    1. Včera jsme měl možnost
      Včera jsme měl možnost sedět v Ioniqu a musím konstatovat, že pro taxikáře nebude ideální. Velmi málo místa na zadních sedadlech a to jak na výšku(z titulní fotky lze i odvodit), tak i pro nohy. Na místě řidiče jsem neměl dobrý pocit z přední kožené(odvětrávané) sedačky. Přišla mi celkem nepohodlná. Sedět v ní více jak hodinu bych asi nechtěl.
      Rozumně uvažující taxikář koupí velkou Toyotu Auris Touring v hybridu za poloviční cenu. Ten méně rozumný taxikář koupí za ty peníze Škodu Superba a to za stejnou cenu jako stojí Ioniq.
      Jadna z mála věcí na které si Hyundai dal záležet v Ioniqu je volant a pádla pro volbu rekuperace. Palubní deska je trošku lepší průměr. Zbytek auta bohužel již ničím neoslnil.

      1. Suhlasim so Samanom, ked
        Suhlasim so Samanom, ked postavim poti sebe 30kw Leaf v plnej vybave a Ioniq su za zhruba rovnaku cenu ioniq je krajsi ma lepsiu vybavu podla vsetkeho aj lepsi dojazd oba su po daotacii za cca 3Ok€
        + ioniq ma kvapalinou chladene AKU co je velke + pre zivotnost.
        PS Sam mam leafa a cakam na M3.

    1. dovolil bych si nesouhlasit
      dovolil bych si nesouhlasit že se ic nespotřebuje. Po městě jaksi nemohu zvětšiny plachtit, spíš jen rozjezd, pojezd a mizivá rekuperace, navíc klima pokud nechci v létě dýchat smrad, ted topení a o zamlžovaní v Leafu ani nemluvit – je dost tragický. Třeba je v Ionu řešený líp… Nicméně energeticky je to též horší, až nato že se nám s tím prostě jezdí líp..
      A jak jsem psal několikrát v tomto počasí k nule v běžném provozu a aby mi bylo trochu teplo/21-23st/ 100km s 24kw Leafem nedám ( léto se na 150 blížím)a to ještě nemrzne….

      1. kdyz srovnate popjizdeni v
        kdyz srovnate popjizdeni v kolone ve meste ve spalovaku a EV, tak jednoznacne vitezi EV. Spalovak bezi nonstop i kdyz treba 5 minut stojite. kdo vypina motor, nebo kolik aut ma start-stop. V kolone smrdi vsechny spalovaky kolem a to me vadi. Bohuzel i v EV musim cuchat jedy, ktere neprodukuji.
        Proti mlzeni mam male elektrotopeni 12V 150W. Malo zere a celni sklo nemlzi. priznavam, je to provizorium ale uskrovnim se rad ve prospech EV. e-Golf a mozna i e-UP maji elektricky vyhrivane celni sklo. MOzna i dalsi EV.
        Dnesni EV jsou na urovni jako spalovaky ve 40-tych letech minuleho stoleti. No a? Jsem stastny ze mam takove auto. A nikdy se nevratim k jedovatym spalovakum.

Napsat komentář