Hyundai Ioniq je v ČR: Electric od 849 990 Kč, dojezd 280 km

Hyundai Ioniq je dostupný už také v ČR. Na webu Hyundai je možné si ho nakonfigurovat a objednat. Zástupce Hyundai potvrdil, že auta budou k dodání v polovině listopadu.

Rychlonabíjení elektromobilu Hyundai Ioniq Electric je možné výkony 50 kW (30 min) a 100 kW (23 min). Provozní hmotnost elektromobilu je 1420 kg.
foto: Hyundai

Prozatím jsou v Česku k dispozici vozy Hyundai Ioniq Hybrid a Hyundai Ioniq Electric. Verze Plug-in přijde v polovině příštího roku.

Ioniq Hybrid stojí od 699 990 Kč. Cena elektromobilu Hyundai Electric začíná na 849 990 Kč. Hybridní model využívá 1,6l spalovací motor Kappa GDI doplněný o 27kW elektromotore a 1,56kWh li-pol baterii. Celkový výkon je 141 koní, max. rychlost čistě na elektřinu je 120 km/h.

Ioniq Electric je vybaven 88kW elektromotorem a lithium-polymerovou baterií o kapacitě 28 kWh (využitelných) a výkonu 98 kW. Podle webu umožňuje ujet „bez emisí až 280 km na jedno nabití“ při průměrné spotřebě elektrické energie 11,5 kWh/100 km.

ZAJÍMAVOST: Hustota energie li-pol akumulátoru Hyundai Ioniq Electric je 104,9 Wh/kg. Palubní nabíječka má standardně výkon 6,6 kW, tzn. že se auto dobije za 4,5 hodiny.

Okamžitě dostupný maximální točivý moment 295 N.m elektromotoru s největším výkonem 120 koní je přenášen prostřednictvím jednostupňového redukčního převodu. Vůz dosahuje nejvyšší rychlosti 165 km/h.

Jako doplňkové vybavení si lze zakoupit stupeň výbavy EV Ultimate za 150 000 Kč. Ten obsahuje asistenty, vyhřívání předních sedadel, vyhřívaný volant a spoustu dalších vychytávek. Cena auta tím poskočí na bez desetikoruny rovný milion korun.

Akumulátor je v případě verze Ioniq Electric integrovaný do konstrukce podvozku, kde snižuje těžiště vozu, což je zásadní pro kvalitní jízdní vlastnosti a citlivé ovládání vozu.

Všechny verze zcela nové modelové řady Ioniq sdílejí elegantní aerodynamickou siluetu inspirovanou přirozeným prouděním vzduchu s hodnotou součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,24, která je nejnižší ve své třídě.

Řidiči, kteří se rozhodnou pro Ioniq Plug-in, se mohou spolehnout na výkonné akumulátory li-pol s kapacitou 8,9 kWh, které umožňují dojezd více než 50 km s čistě elektrickým pohonem. Kombinace elektromotoru o výkonu 45 kW (61 k) a čtyřválce Kappa 1.6 GDI umožňuje dosahovat největšího celkového výkonu hybridní soustavy 103,6 kW (141 k).

Modely Ioniq Hybrid a Ioniq Plug-in jsou vybaveny šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou (6DCT), která se může pochlubit nejvyšší mechanickou účinností ve své třídě, díky ložiskům s nízkým třením a olejovou náplní s nízkou viskozitou.

Verze Hybrid, Plug-in i Electric mají synchronní elektromotor s trvalým magnetem, jehož díly byly optimalizovány snížením tloušťky komponentů jádra (elektrovodivý plech) až o 10 % a použitím měděného vodiče s pravoúhlým průřezem, aby se snížily ztráty jádra a mědi.

Důležitým hlediskem byly rovněž kompaktní rozměry, protože systém akumulátorů, uložených pod zadními sedadly, umožňuje využívat vnitřní prostor pro cestující a zavazadla, bez jakýchkoli kompromisů.

Ioniq Hybrid tak nabízí zavazadlový prostor o objemu 443 (VDA 211) až 1505 litrů (VDA 214) při sklopení zadních sedadel. To platí i pro modely Ioniq Plug-in a Ioniq Electric, které nabízejí navzdory větší sadě akumulátorů, rovněž velkorysý zavazadlový prostor.

IONIQ Hybrid a Plug-in používají víceprvkovou zadní nápravu s dvěma spodními rameny, která zvyšuje jízdní komfort. Relativně široké využití hliníku pro komponenty přední i zadní nápravy snížilo hmotnost o cca 10 kg v porovnání s konvenčním řešením.

Snížení hmotnosti každého spodního ramena vpředu o 2,3 kg ušetřilo 4,6 kg v přední části vozu, zatímco zadní náprava modelu Ioniq je o 7,14 kg lehčí (snížení hmotnost každého spodního ramena o 3,57 kg).

Hyundai Ioniq Electric je vybaven zadní nápravou s vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou, která ponechává více prostoru pro sadu akumulátorů li-pol s kapacitou 28 kWh, umístěnou pod zadními sedadly a v prohlubni pro náhradní kolo.

tisková zpráva

73 Comments on “Hyundai Ioniq je v ČR: Electric od 849 990 Kč, dojezd 280 km”

  1. Norma dojezdu elektromobilu
    Norma dojezdu elektromobilu podle NEDC znamená v řeči elektromobilsty NEDosáhnutelný Cíl. Reálný dojezd v normálním provozu (bez zjevné snahy o úspornou jízdu, s využitím klimatizace, ale samozřejmě mimo dálnice) je asi na úrovni kolem 65% údaje podle NEDC. Odskoušeno v praxi s Nissan Leaf i Renault Zoe. Dlouhodobý průměr spotřeby u Nissanu Leaf mám kolem 18 kWh/100km. Takže uváděná spotřeba Ioniqu 11,5 kWh/100km je čistý blábol.

  2. A ještě další asi
    A ještě další asi nevýhoda – CCS konektor 🙁 jestliže je rychlonabijecek málo, tak na ccs je jich ještě méně. Co si myslí zdejší uživatelé? Jezdil jsem Leafem až na Moravu a zrovna Vyškov nebo Valmez byly hodně důležité zastávky. A tam žádné CCS není 🙁

  3. ceny elektromobilu obecne
    ceny elektromobilu obecne dlouho zustanou nad cenama spalovacich vozu. dlouho znamena tak 10 let. co bude potom, nikdo nevi. je tu totiz jeden zasadni duvod. a to jsou celosvetove vyrobni kapacity baterii. v porovnani s celosvetovou produkci automobilu staci na par procent. gigafactory a jeste par jinych factory s tim moc nepohne. a pokud baterie zlevni zasadne, tak se stanou zajimavymi i pro jina odvetvi nez automobilovy prumysl, takze zasadne nezlevni 😉 pokud si tedy reknete, ze dojezd je pro vas dostatecny a doba dobijeni pouzitelna, porad to bude cena, ktera vam navratnost posune do nekonecna jak budete pocitat, tak budete pocitat. dotace zpusobi jenom to, ze stoupnou zisky prodejcum elektromobilu nic vic. znovu opakuji. ne samotna vyrobni cena ale vyrobni kapacity baterii jsou to, co bude ceny elektromobilu drzet vysoko. proto cisty elektromobil zustane dlouho jenom hrackou, pripadne statusovym vozem, pripadne vozem pro tech par stastlivcu, kteri maji takove najezdy, ktere jim umozni rozumnou navratnost a budou si moct takovouhle investici dovolit.

      1. ano vetsina z nich by se
        ano vetsina z nich by se nemusela vyrobit bubec. a taky velike mnozstvi by mohlo stat polovinu a udelalo by stejnou sluzbu. nakonec tady mame modni vlnu suv-cek a mnohe znich teren za svuj zivot neuvidi. ale z toho nevyplyva, ze kdyz se nekdo bude rozhodovat mezi elektromobilem a spalovacim motorem, nebude zvazovat navratnost. podobne jako kdyz se rozhoduje mezi dieslem a benzinem.

    1. to je otazka, ono totiz
      to je otazka, ono totiz Hyundai prodava i auta pod 2 miliony, jsou lide co bezproblemu koupi i vybavene grand SantaFe nebo Genesis, tedy auta mezi 1.2 a 1.8 miliony

      u Ioniq bude hodne rozhodovat to jak bude udelane a jak tedy bude pusobyt na vlastni oka, ruce a zadnici

      vpodstate pokud jsou lide ochotni utratit 5 mega za Teslu X ktera je kvalitou zpracovani interieru nekde na urovni aut za 250-300 tisic, tak proc by nemohli bejt lidi co utrati milion za elektrickej Hyundai

      1. Tesla X je úplně jiná
        Tesla X je úplně jiná liga, se kterou můžu jet bez větších problémů z Norska až třeba do Chorvatska aniž bych řešil dojezd, nebo nabíjení. Genesis je vlajková loď, kterou na silnici běžně nepotkávám. Hyundai Ionig bude dle mého podobnou vzácností na ulici jak Genesis. Odhadoval bych, že do ČR dovezou cca 5-10kusů a i tak budou jen na salónech jako předváděcí. Škoda,že není nikde statistika prodaných elektrických aut v ČR.

    2. Pár takových lidí asi
      Pár takových lidí asi bude, ale podle mého názoru je to prostě nastřelená cena, která půjde dolů. Osobně si hodlám pořídit i3 s větší baterií na firmu. Dostanu 200kkč dotaci, bude to bez daně a s trochou výbavy a slevičkou od známého dealera to pak vyjde kolem 600 kkč a to už za tu super káru dám. A navíc reálný dojezd kolem 200 km taky ujde.

        1. tim rozmachem mas namysly
          tim rozmachem mas namysly treba to ze nemaji kapacity na vyrobu tech baterek, takze co? sice bys mel v nabidce elektroauto, ale na jeho dodani bys mozna cekal delsi dobu nez na model 3 od Tesly, takze bys byl tam kde jsi ted 😉

          pokud chces nebrzdit elektromobilitu, tak zaivnestuj a postav tovarnu na vyrobu baterek 😉

          proc teda Tesla neudela nejake mestske levne EV velikosti bezneho hatchbacku s treba 40kWh baterkou a cenou do $20000, sak je to prece desne snadny, proc Tesla brzdi elektromobilitu tim ze prodava auta jen nad cenou $65000?

        2. Právě kvůli článkům
          Právě kvůli článkům Tesla se tomu nijak zvlášť nedivím. V této celkové kapacitě by baterie dostávala na 50Kw nabíječce už slušnou nakládačku a tak tu 11kW palubní nabíječku vidím jako docela slušný kompromis. Rychlodobíjení je dnes pro všechny technologie článků stále to „nejničivější“ zatížení. Akorát u tzv. robustních článků, které mají dnes už v podstatě nekonečnou cyklickou životnost je její signifikantní zkrácení akceptovatelné, neboť i půl nekonečna je pořád celkem dost.

  4. Já na to čekal, že to
    Já na to čekal, že to zase zamíchá kartami, že hned pobezim do krámu a konečně zahodim spalovak, ale auto velikosti Rapida a jen s 30kw baterií za Mega, je dobrý přestřel. Čím chtějí konkurovat levnějšímu Leafovi, který je lety odzkoušeny? Vždyť to jsou stejně velká auta. Za tyto peníze si to pořídí jen blázen, protože cena bude padat stejně jako u Leafa. Vždyť 30kw se nyní dá pořídit za 600 a to ještě na jaře stal 800.
    Nedá se svítit, poridim Leafa. Skoro bych mohl pořídí dva i pro ženu….

  5. Dokud na tohle budou dávat
    Dokud na tohle budou dávat dotace, tak se to bude prodávat i za milion 🙁 a vo vo vo tom to je.

    Nicméně v porovnání s přicházející novou řadou EV aut je to dost slabé. Snad se to s čím dál větší konkurencí nakonec podaří prodávat za normální peníze… dávám tomu tomu rok, maximálně dva!

    1. Ty čísla až na e-Golf
      Ty čísla až na e-Golf celkem sedí. Předně je třeba rozlišit tu specifickou hmotnost na úrovni článků a na úrovni celé baterie (tj. celá bateriová krabice). V druhém bodě je problém v tom jak si kdo udává celkovou vezenou energii. Jestli je to využitelná, nebo celková pak dále srovnání zkresluje.

      Nová 100kWh baterie oproti 90kWh určitě ztěžkla kvůli přidaným článkům, takže může mít tak 600kg a tedy těch 160Wh/kg sedí. Tabulka na úrovni celé baterie:

      Tesla 100kWh – 600kg* – 160Wh/kg
      Bolt 60kWh* – 435kg – 138Wh/kg
      SoulEV 30,5kWh – 275kg – 111Wh/kg
      Leaf 30kWh – 300kg* – 100Wh/l
      BMW i3 21,6kWh – 233kg – 95Wh/l
      e-UP! 18,7kWh* – 230kg – 81Wh/kg
      e-Golf 24kWh* – 312kg – 76Wh/kg

      * je odhad

            1. Jak jsem koupil, tak
              Jak jsem koupil, tak prodávám. I když o tom tak přemýšlím, tak na té konferenci mluvili o tom, že nepoužili žádnou novou technologii článků, což se ale nevylučuje s tím, že použili stávající technologii s vyšší kapacitou na článek a ještě to prostorově optimalizovali.

  6. Klasika, dojazd 280km ale v
    Klasika, dojazd 280km ale v akej norme. Pri tej baterii je to urcite NEDC, takze realny dojazd vychadza nejakych 180km.

    Ludia NEKUPUJTE TO!!! Nenechajte sa urazat vyrobcami aut. Usetrite si svoje tazko zarobene peniaze na poriadne EV a nie na taketo hracky. Verim, ze sa oplati pockat rok ci dva ci mozno aj tri. Pridu kvalitnejsie EV s podobnym cennikom ale podstatne lepsimi parametrami. Nezabudajte ze kupou takejto hracky iba utvrdite vyrobcu ze smeruje spravnym smerom.

    Podla mna ako EV totalny prepadak patriaci do minuleho desatrocia!!!

    1. No nevim co ocekavas v
      No nevim co ocekavas v blizke dobe? Auto za podobne penize, ktere bude i na pohodlne dalkove jizdy jen tak nebude, a na kratsi cestovani je to v pohode. Nez prijdou modely, ktere budou mit vyrazne lepsi parametry a bude k nim i stat potrebna infrastruktura, tak si v te dobe bude vlatnik ioniqa stejne uz vybirat nove auto….

  7. Cena je teda dost
    Cena je teda dost přemrštěná, na to, že jestli jsem to správně pochopil, tak v základu není nabíječka z normální zásuvky 230V? to je teda hnus velebnosti.

    Tohle auto podle mne přišlo s křížkem po funuse. Dnes většina lidí, co má milión na auto a uvvažuje o elektromobilu tak si šetří na auto s alespoň 50kWh baterií. Auto s beterii „jen“ 28 kWh, podle mne, nebude za tu cenu zájem. Ty auta už tu jsou např. Kia Soul, Leaf, další sek

    Jooo jiné kafe by bylo, kdyby za něj chtěli polovinu, tak jim lidi utrhají ruce. Ale stejně nemožnost dobití z běžný zásuvky? To je pěkně zabité auto. A jen kvůli tomu dát příplatek 200 tis, když to co je v něm většina vůbec nepotřebuje?

    Proč mám pocit, že elektromobili Hnujday nechce prodávat….

      1. Nepochopil jste to vy.
        Nepochopil jste to vy. Podivejte se na cas a datum kdy jsem psal prispevek. Pan Horčík níže napsal, že je to v článku nepřesně uvedeno.
        A i kdyz tam ta nabijecka je, nic to nemeni na tom, ze to auto prichazí s křížkem po funuse a s touto cenou to žádnou díru do světa neudělá.

        Neprskám, říkám jen co si myslím a podle mne je to na 85% pravda.
        Vetšina čeká na auta s větší baterii, které mají příjít na trh každou chvíli. Tak opravdu nevím kdo by byl tak hloupý a kupoval dnes tento produkt.

  8. Naopak v článku chybí že
    Naopak v článku chybí že za 60.000Kč je navíc Paket Efficiency

    LED hlavní světlomety
    Zásuvka pro rychlé dobíjení akumulátorů stejnosměrným proudem (DC)
    Tepelné čerpadlo pro efektivní vytápění a ochlazování interiéru bez snížení dojezdu
    Systém předehřevu akumulátorů

  9. V článku zcela
    V článku zcela zavádějící odstavec ********Jako doplňkové vybavení si lze zakoupit stupeň výbavy EV Ultimate za 150 000 Kč. Ten obsahuje 16″ litá kola, LED hlavní světlomety, zadní kombinované LED svítilny, dobíjení akumulátorů střídavým proudem (AC) z běžné elektrické zásuvky, dobíjecí kabel, asistenty, vyhřívání předních sedadel, vyhřívaný volant, 5 let záruky bez omezení ujetých km, 5 let asistenční služby, 8 let / 200 000 km záruka na baterii a spoustu dalšího. Cena auta tím poskočí na bez desetikoruny rovný milion korun.***********

    Většinu z toho obsahuje i základní výbava!!
    V základu 16″ kola z lehkých slitin, pneumatiky 205/55 R16
    Sada na opravu pneumatik
    Nárazníky, zrcátka s integrovanými blikači a kliky dveří v barvě vozu, tónovaná skla
    Ozdobné lišty v předním a zadním nárazníku a na bocích v kontrastní barvě (odstín závisí na barvě karoserie)
    Projektorové přední světlomety a LED světla denního svícení
    Zadní kombinované LED svítilny
    Dobíjení akumulátorů střídavým proudem (AC) z běžné elektrické zásuvky, dobjíjecí kabel
    Antiblokovací systém ABS + EBD + brzdový asistent BA
    Stabilizační systém VSM vč. protiprokluzového systému TCS
    Asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích – LKAS, asistent pro rozjíždění do kopce HAC
    Autonomní nouzové brzdění AEB s varováním před čelním nárazem FCWS
    Airbag řidiče a spolujezdce (vypínatelný), boční airbagy před. sedadel, okenní airbagy, kolenní airbag řidiče
    Imobilizér, funkce varovných světel při nouzovém brzdění
    Úchyty pro dětskou sedačku (Isofix)
    Výškově nastavitelné sedadlo řidiče a elektrická bederní opěrka
    Výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce
    Vyhřívání předních sedadel
    Výškově a podélně nastavitelný volant, elektrický posilovač řízení s proměnným účinkem
    Kůží potažený volant s vyhříváním, pro Ioniq HEV navíc kožená hlavice voliče převodovky
    Elektrická parkovací brzda s funkcí Auto Hold
    Přístrojový panel Supervision se 7″ barevným TFT displejem, regulace osvětlení palubních přístrojů
    Elektricky ovládaná přední a zadní okna (přední s jednotykovým ovládáním)
    Elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka
    Inteligentní klíč a startování tlačítkem, alarm, 2 klíče, automatické uzamčení vozu při rozjezdu
    Automatická klimatizace s funkcí auto. odmlžování a s ionizérem vč. chlazení schránky před spolujezdcem (pro Ioniq HEV dvouzónová)
    Monitorování tlaku v pneumatikách, funkce komfortního blikání – trojblik, digitální hodiny
    Nastavení intenzity rekuperace elektrické energie pádly pod volantem
    Systém nastavitelných jízdních režimů Drive Mode Select vč. režimu Sport
    Inteligentní adaptivní tempomat s funkcí opětovného rozjezdu ze stojící kolony a omezovačem rychlosti
    Zadní parkovací senzory a parkovací kamera s obrazem na displeji rádia nebo navigace
    Automatické světlomety a stěrače (světelný a deštový senzor)
    Čtecí lampičky pro přední sedadla a schránka na brýle, krytá kosmetická zrcátka ve slunečních clonách
    Asymetricky dělená, sklopná zadní sedadla 60:40, kapsy na opěradlech předních sedadel
    Osvětlení kosmetických zrcátek
    Středová opěrka rukou pro přední sedadla s úložným prostorem
    Osvětlení zavazadlového prostoru a schránky před spolujezdcem
    Kryt zavazadlového prostoru, fixační síť zavazadlového prostoru, 12V zásuvka v zavazadlovém prostoru
    Integrovaná navigace s 8″ barevným TFT dotykovým displejem
    + prémiový audiosystém Infinity (RDS+DAB, 8 reproduktorů vč. externího zesilovače a subwooferu)
    Bluetooth handsfree
    + podpora Android Auto, Apple Car Play, TOMTOM Live Services
    Bezplatné aktualizace mapových podkladů po dobu 10 let (1x ročně) v hodnotě 30 000 Kč
    Bezdrátové nabíjení mobilních telefonů (pouze pro kompatibilní přístroje podporující standard Qi)
    5 let záruka bez omezení ujetých km
    5 let asistenční služby
    5 let kondiční prohlídky
    8 let / 200 000 km záruka na baterii

    1. Dalsia zabavna automobilka.
      Dalsia zabavna automobilka.

      „Bezplatné aktualizace mapových podkladů po dobu 10 let (1x ročně) v hodnotě 30 000 Kč“.

      To je cca 1100 eur, cize v prepocte bude stat ta „bezplatna“ aktualizacia 110 eur. Za to sa da kupit smartfon s navigaciou a dozivotnymi bezplatnymi updatami. To snad zoberie iba hlupak.

    2. No podle výbavy se jedná o
      No podle výbavy se jedná o luxusní segment.

      To jen my socky koukáme na základní parametry.
      Ale třeba přijdou s 14″ koly, bez koženého volantu, s možností koupit si autoradio jaké chci, bez monitorování tlaku v pneumatikách.

      Když vezmu tuhle výbavu v základu a pokusím se s ní poskládat fábii, tak jsem na 700k.

    1. Ano, je z Koreje, která je
      Ano, je z Koreje, která je dneska světovým leaderem v elektrotechnice, elektronice a vyspělých technologiích… Věděl jste, že to byl Hyundai, který jako první na světě spustil sériovou výrobu aut s vodíkovým pohonem – Hyundai ix35 Fuel Cell? Mimochodem, jaký máte telefon? A televizi?
      No, a cena plně odpovídá vlastnostem a výbavě tohoto auta.

            1. 1) S tím „levnější než
              1) S tím „levnější než konkurence“ jste tedy hezky zaspal dobu!
              2) Ano, 3 modely jsou zmíněny, ale článek je pouze o EV Ioniq.
              3) Logiku mezi „je z Koreje“ a „není levnější než konkurence“ vidíte asi jenom Vy.

              A že se o tom nechcete bavit? Tak, s prominutím, neplácejte, když to pak nejste ochoten a schopen obhájit…

                1. Nový elektromobil za 500
                  Nový elektromobil za 500 000 Kč s reálným dojezdem 500 km tak brzy k mání nebude. Automobilky totiž uměle udržují prodejní ceny asi na dvojnásobku toho, kolik by měly stát, (při stejném zisku jako u spalováků) a vymlouvají se na vysoké ceny baterií, nízkou seriovost apod. Elektromobily s takovými paramtery zkrátka nabízet nemohou, neboť by se tím mnoho spalováků stalo neprodejnými. Celá část výrobní infrastrukury pro elektromobily nepotřebných dílů by se stala zbytečnou, ale bylo do ní investováno mnoho prostředků (např. motorárna ve Škodě MB za 2 miliardy Kč). Takže ceny elekromobilů klesnou až po době návratnosti těchto investic. Jedinou výjimkou může být Tesla, která není zatížena z minulosti výrobou spalováků.

                2. Já bych to udělal ještě
                  Já bych to udělal ještě chytřeji. Koupil bych si až auto co bude jezdit na vodu a bude stát pod 200.000 Ani o korunu víc!

Napsat komentář