Hyundai Ioniq dostane pro rok 2019 lepší výbavu, dojezd zůstane stejný

Automobilka Hyundai ohlásila, že pro rok 2019 dostane úspěšný model Hyundai Ioniq ve všech verzích lepší výbavu.

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid i nadále kombinuje benzínový čtyřválec 1.6 GDI o výkonu 77 kW a elektromotor o výkonu 45 kW. Celkový výsledný výkon činí 104 kW (141 k)/256 Nm. Dojezd na elektřinu je reálně mezi 40 km a 50 km.
foto: Hyundai

Hyundai, prozatím alespoň v USA, představil změny v modelové řadě Hyundai Ioniq (všechny verze, tedy Electric, Hybrid i Plug-in hybrid) pro rok 2019. Specifikace se nemění, takže výkony i dojezdy zůstávají stejné.

Novinkou je detekce únavy řidiče, automatická dálková světla a především funkce automatického brzdění s detekcí chodců. Auto vás také upozorní na vyjetí z pruhu a dokáže vás v něm případně udržet.

Hyundai dále vylepšil infotainment, který nyní vládne pokročilým server-based hlasovým ovládáním a vyhledáváním HERE. Díky aplikaci Blue Link bude možné startovat nebo ukončovat nabíjení auta přes Amazon Alexa nebo Google Assistant.

Hyundai Ioniq 2019 bude v amerických dealerstvích k dispozici od letošního léta a podobně tomu nejspíš bude i na starém kontinentu.

Všechno výše uvedené je samořejmě chvályhodný posun. Největším problémem modelu Ioniq, zejména Hyundai Ioniq Electric, ovšem i nadále zůstává jeho nedostupnost. Snad jihokorejská automobilka konečně pochopí, že by výrobu auta měla navýšit opravdu radikálně.

tisková zpráva

50 Comments on “Hyundai Ioniq dostane pro rok 2019 lepší výbavu, dojezd zůstane stejný”

      1. No můj osobní názor je, že ten hlavní problém proč
        No můj osobní názor je, že ten hlavní problém proč Hyundai nechce Ioniq prodávat je, že to s technikou Ioniqu trochu přepískl. Celá elektrovýzbroj Ioniqu je bez debat velmi kvalitní, ale patrně také bude díky tomu velmi drahá, takže za cenu v podstatě odpovídající Leafu musí generovat jen velmi malý profit. To s nedostatkem baterií je pouze výmluva.

        Oproti tomu elektrická výzbroj Leafu byla vždy ořezána až na kost, tj. velká, těžká, má při nejlepším průměrnou účinnost a zřejmě koncipovaná tak, aby se rozsypala hned po doběhnutí záruky. Ale na druhou stranu je díky tomu také velmi levná a Nissan má díky tomu na každém prodaném voze hodně slušnej vejvar. Mimochodem tento přístup není důvod proč do Nissanu kopu na každém kroku. Tím důvodem je to že se s touto prokazatelně podprůměrnou technikou prezentují jako technologický lídr v oboru a především pro tu drzost tvrdit jak na elektrovozech strašně prodělává a vyrábí je tak pro nás z čistého entuziazmu.

        1. Možný to je. Já ty jejich prohlášení vždy beru s velkou
          Možný to je. Já ty jejich prohlášení vždy beru s velkou rezervou. Speciálně o tom jak se jim to nevyplatí.

          Zde například Němci dospěli k závěru, že Tesla M3 se dá vyrobit za 28 000 $.
          18 000 $ materiál a logistika
          10 000 $ práce

          https://electrek.co/2018/05/31/tesla-model-3-teardow-material-production-cost/

          No a Elon pak potvrdil, že to možné je, při výrobě 10 000 kusů aut za týden.

          Pak někdo na FB v diskuzi spekuloval, že vlastně rozebrali dražší model a že by tedy ten levnější model mohl být na výrobu ještě levnější.

          btw Na takový Mirai musí Toyota nejspíš doplácet ještě jednou tolik než za kolik to prodávaj.

      1. Za 1,5 roku uz budem mat usetrenych 4500,- € pohodlnou
        Za 1,5 roku uz budem mat usetrenych 4500,- € pohodlnou jazdou v Ioniq-u uz teraz vybavenom najmodernejsimi technologiami 😉

        A z casu na cas si uzivam aj sportovych vlastnosti tohto auta (pozn.: a to ma stale najslabsi motor medzi EV, teda ak nepocitam Zoe).

  1. Pane Horčík, jde opravdu o informaci pro ČR?
    Vozidla s Blue

    Pane Horčík, jde opravdu o informaci pro ČR?
    Vozidla s Blue Link se u nás z jistých důvodů neprodávají (máme tam jiné „INFO“ tlačítko) a nevěřím, že se to od 2019 změní. Uvedené novinky v plné verzi jsou všechny krom aut. přepínání světel. Myslím, že jde pouze o přilepšení výbavy pro jiný trh.
    Když jsem před měsícem IONIQa kupoval, bylo mi řečeno, že pro rok 2019 by měla v ČR být i verze s 39 kWh baterií. Je ale možné, že HYUNDAI přehodnotil situaci.

    1. Myslel som, ze BlueLink, je len ina obdoba niecoho podobneho
      Myslel som, ze BlueLink, je len ina obdoba niecoho podobneho ako „Smart zasuvky“, t.j.:

      – pripojim auto na WiFi/internet (co uz Ioniq vie aj teraz)
      – sparujem ho s aplikaciou BlueLink napr. v mobile (ako je to pri tych Smart zasuvkach)
      – Na serveroch BlueLink (tu pisu, ze Amazon Alexa nebo Google Assistant) su naprogramovane funkcie pre ovladanie nabijania Ioniq-a
      – Vyberiem si v alplikacii co chcem, ta to povie serveru a ten cez WiFi posle prislusne nastavenie mojmu autu.

      A to by mohlo byt realizovatelne aj cez obycajny softwarovy upgrade.

        1. Nieco ako BlueLink Admin mi naslo a aj som si ho nainstaloval,
          Nieco ako BlueLink Admin mi naslo a aj som si ho nainstaloval, len sa mi to nepodarilo sparovat s mojim Ioniq-om.

          Ta appka vyzera dokonca, ze je urcena pre monitoring parametrov auta, aj ked skor spalovaku – ma tam parametre ako „Oil pressure“…

          A spristupnit nejaku appku aj pre ine krajiny je vecou len formalneho uvolnenia na GooglePlay.

            1. Ano, akurat ze Ioniq sa vie uz teraz pripojit na Internet

              Ano, akurat ze Ioniq sa vie uz teraz pripojit na Internet
              – cez domacu WiFI,
              – pripadne ked spravim z mobilu pristupovy bod („tzv. HotSpot“),

              Oboje som uz vyskusal. Preto som tu niekde uviedol paralelu so „Smart zasuvkou“, ktorej presne nieco take (konektivita na domacu WiFi) plne postacuje na jej vzdialene ovladanie.

  2. Kdyz jsem kupoval Teslu tak take nemela treba automaticka
    Kdyz jsem kupoval Teslu tak take nemela treba automaticka dalkova svetla. Ted uz je ma a auto jsem kvuli tomu menit nemusel.
    Doufat, ze i ostatni zavedene automobilky prijmou tento pristup je nejspis naivni, kdyz si prave na tomto systemu vybudovali svuj byznys, kterym se (krome mizerne zivotnosti svych produktu) snazi nutit zakazniky neustale utracet za nova auta.
    No tak nezbyva nez verit, ze se najde dost blaznu Musku, kteri se nebudou bat vybudovat automobilku novou.

    1. Auto high beams – AP1 nebo AP2? Protoze u AP2 mi tahle vec
      Auto high beams – AP1 nebo AP2? Protoze u AP2 mi tahle vec prijde, ze to udelali, jen aby to tam bylo a dalo se to odskrtnout, ale proti AP1 tak 30% funkcnost. Hlavne teda rychlost reakce – naprosto bezohledne k protijedoucim autum (pozde prepina na tlumene), ale taky to zda se nereaguje na koncova svetla aut jedoucich stejnym smerem…

    2. Jenže tohle jde dělat jen přes univerzální nástroje,
      Jenže tohle jde dělat jen přes univerzální nástroje, které pak často nestojí za moc. Naplánovat auto, které má všechny možné funkcionality, povypínat je a pak je postupně aktivovat, až jsou vyladěné, sice jde, ale standardní automobilky tohle asi nedají, tedy ladění funkcí auta za pochodu a jejich testování na řidičích.

    3. No jo, na druhou stranu opravdu se děsím nechat si updatovat
      No jo, na druhou stranu opravdu se děsím nechat si updatovat brzdy přes internet – když se podívám, jak fungují dálkové aktualizace a lazení operačních systémů a to nejen u počítačů, ale i obráběcích a testovacích strojů… jako u komfortních funkcí, které v nejhorším nepůjdou čert to vem, ale to, co je o bezpečnosti a zároveň striktně podléhá normám a homologaci to fakt neee…

      1. Já jsem teda myslím hodně paranoidní a navíc skeptický k
        Já jsem teda myslím hodně paranoidní a navíc skeptický k vývoji softwaru obecně. Stačí se podívat jak fungují Microsoft nebo Androidí produkty. V tomhle se, ale nějak nebojím. Software se dá dělat pořádně. Například bankovním systémům také většina lidí důvěřuje a denně používá internet banking nebo nejrůznější aplikace a přitom tady jde o nemalé peníze a ty jsou pro spoustu lidí až na prvním místě.
        Že Elon umí tyhle systémy dělat dokázal na PayPalu, a vzhledem k tomu pod jakým drobnohledem ta automobilka je věřím, že by si netroufli odfláknout něco na takových zásadních systémech jako jsou brzdy. A těch aut už jezdí takové množství, že kdyby jo vědělo by se to dřív než se to projeví právě mě. Tady je trochu výhoda, že dostáváme aktualizace s drobným zpožděním. 🙂

    4. Jednu peknu aktualizaciu na Ioniq-u uz spravili.
      Aj ked to

      Jednu peknu aktualizaciu na Ioniq-u uz spravili.

      Aj ked to bolo len pocas standardnej pravidelnej navstevy servisu.

      A aj ked slo „len“ o viac „user friendly“ ovladanie telefonu, takze teraz uz vybrat akekolvek telefonne cislo z histori volani bez toho aby som pustil ruky z volantu 🙂

      Ale ukazali, ze to v principe vedia robit 🙂

                1. Jste sběratel?
                  – BMW i3
                  – 2x Kia Soul EV
                  – IONIQ
                  – nepsal

                  Jste sběratel?
                  – BMW i3
                  – 2x Kia Soul EV
                  – IONIQ
                  – nepsal jste někde, že máte i LEAF2?

                2. Leaf jsem měl zapůjčený.
                  Ioniq momentálně 4ks.

                  Leaf jsem měl zapůjčený.
                  Ioniq momentálně 4ks.

                3. Držím palce, na taxi je EV super věc, akorát nechápu
                  Držím palce, na taxi je EV super věc, akorát nechápu proč má majitel kvůli směšné částce obstaven obchodní podíl eco taxi už 2 roky.

                4. Zajímavé, nicméně je se potřeba zeptat majitele.
                  Zajímavé, nicméně je se potřeba zeptat majitele.

                5. holomócké eko taksi! 🙂
                  holomócké eko taksi! 🙂

        1. Objednával som na konci Marca 2017. Povodne som mal čakať
          Objednával som na konci Marca 2017. Povodne som mal čakať do Decembra 2017. Nakoniec som si ho preberal už začiatkom Októbra 2017.

          Aktuálnejšie info pre Čechy Vám dá Lada_iMiev, ktorý si kúpil Ioniq-a pred nedávnom a už spomínal, že má info o dalších dvoch nových kusoch k odberu v Čechách .

Napsat komentář