Hyundai Fuel Cell mezi deseti nejlepšími motory

redakce - 12 Prosinec 2014

Motor s vodíkovými palivovými články Hyundai Fuel Cell se zařadil mezi desítku nejlepších pohonných jednotek na světě v tomto roce. Rozhodli o tom redaktoři odborného motoristického časopisu WardsAuto World, který žebříček nejlepších pohonných jednotek už od roku 1995 každoročně sestavuje.auto Hyundai Tucson ix Fuel Cell auto na vodík

Auto na vodík Hyundai Tucson ix Fuel Cell
foto: Hyundai

TISKOVÁ ZPRÁVA

Motor Fuel Cell, který se v Evropě montuje do populárního modelu ix35 a v zámoří do jeho obdoby Tucson, byl do žebříčku Ward‘s 10 Best engines zařazen jako vůbec první agregát svého druhu. „Hyundai Fuel Cell je skvělým technologickým úspěchem a znamená velký pokrok ve vývoji vozidel s nulovými emisemi,“ uvedl Drew Winter, šéfredaktor časopisu.

Podle něj vývojáři značky odvedli skvělou práci, když dokázali nejmodernější automobilovou techniku, kterou si lze v současnosti představit, zakomponovat do prostorného rodinného vozu.

„Výsledkem je velmi podařené auto. Pohon je mimořádně tichý a má skvělý dojezd 265 mil (426 km). Navíc můžete dotankovat během několika minut místo hodin jako u elektromobilů na klasické baterie,“ dodal šéfredaktor.

auto Hyundai Tucson ix Fuel Cell auto na vodík

foto: Hyundai

Hyundai Fuell Cell účinně nahrazuje běžné akumulátory používané v elektromobilech tím, že vyrábí elektrickou energii z vodíku pomocí elektrochemického procesu, při kterém nedochází k jeho spalování a celá soustava je bez jakýchkoli pohyblivých částí.

To, že se nový motor Hyundai dostal do prestižního žebříčku nejlepších motorů potvrzuje nejen průkopnickou roli automobilky v oblasti vývoje nových technologií automobilových pohonů, ale i to, že Hyundai patří mezi výrobce kvalitních automobilů se špičkovou technikou.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

nechapem. Tesla S musi byt predsa spolahliva, spolahlivejsia ako bezne Benzinove a dieslove agregaty. Nema sa tam co pokazit ved to je elektromotor...dobre mozno nejake elektricke poruchy sem-tam sa vyskytnut mozu, ale nemyslim ze by to bol az taky nejaky velky problem. Stava sa to aj v inych autach-benzin ci nafta. Problemy s elektrickymi kablami budu stale, a vzdy je tu jeden zakon, ktory hovori: Nic nevydzri vecne! No nemyslim si ze Tesla by pytala take nehorazne peniaze za nieco co sa moze az tak kazit. Musela tie svoje auta predsa testovat v roznych podmienkach. Vzdy sa auta testuju, kym sa pustia do predaja. Jedninou nevyhodou je asi to ze nema prevodovku a ten elektromotor musi ist na vysoke otacky-tym padom, teplo a väcsie opotrebenie vsetkych casti v elektomotory. Jedina cesta je v tom ze elektroauta s elektromotormy musia dostat prevodovku-najlepsie automaticku-suchu ako ma VW Group - Direkt schalt Getriebe - DSG.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ak vodik nebude vyrabany lacno a bez narocnosti na elektriku, tak vodikove auto nedava ziaden zmysel. Mozno pre autobusy/tiraky na dlhe trasy. Ale osobakom je vacsia baterka omnoho vyhodnejsia.

Obrázek uživatele Radovan

Tak teď už jen tu infrastrukturu s výměnnými stanicemi na vodíkové články nebo čerpačkami vodíku a směle do toho. Pak můžeme dotankovat v řádu minut místo desítek minut. Ne hodin, zde pan šéfredaktor odborného motoristického časopisu WardsAuto World trochu zaspal dobu, páč mu asi unikly CHAdeMo a Sueprcharger. Ale stane se, když si vezmu nejmenovaného fanatického nepřítele elektromobilů z autorevue.cz, tak tento šéfredaktor se jeví jako skoro fanatický příznivec vodíku.

Ovšem každá alternativa je vítaná a bude na ní, zda si vybojuje své místo na slunci. Nezatracoval bych ji. Přivítal bych ovšem průhled vozem, zda tam ona slavná vodíková technologie nezabírá opět stejnou porci místa, jako v nedávném článku o VW Passat CNG. A kde ve srovnání s elektřinou opět jaksi vozíme prostorový a hmotnostní balast.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Také bych to viděl podobně až na to, že pokud se týče balastu, ono ta asi nemá tak velkou baterii, takže se to asi vyruší. Jinak pokud se týče nejmenovaného redaktora, tak alespoň naznačte... :-)

---

hariprasad

Obrázek uživatele Radovan

Omlouvám se serveru autorevue.cz, byl to Petr Miler z autoforum.cz viz třeba článek o Tesla Motors http://www.autoforum.cz/zajimavosti/tesla-ma-potize-i-v-norsku-1-100-vozu-trpi-problemy-s-motorem-a-prevodovkou/. Citace "Nedá se říci, že by Tesla v posledních měsících prožívala zrovna šťastné období. Tedy ona vysloveně šťastné období neprožívala nikdy, neboť se už dekádu pohybuje v obrovských ztrátách, jejichž kumulovaná výše atakuje hranici 30 miliard Kč. Navzdory tomuto stavu, který zřejmě vstoupí do učebnic ekonomie, se tváří jako veleúspěšná firma, která na zelené louce postavila továrnu chrlící novátorská auta, která všichni chtějí a konkurence jim je jen závidí. Realita je ale trochu jiná.
Na volném trhu nefunkční byznys drží nad vodou jen dotace všeho druhu, automobilka nevmyslela nic, o co by někdo stál třebaže to dává zadarmo a její Model S má problémy s krátkodobou i dlouhodobou spolehlivostí. Její nabíjení není tak efektivní, jak se traduje a momentálně od firmy raději všichni dávají ruce pryč - Daimler, Toyota nebo BMW. Elon Musk si ale dál žije svůj sen a pohádkaří i o prodejích a kde kdo mu to kupodivu stále „baští”...................."

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Tak to je opravdu brutální kritika. Pán má hodně vyhraněný názor asi tak, jako já na jaderné elektrárny. :-) Děkuji za odkaz, je tam pětiminutové video o Tesla Roadster, které se mi dost líbilo.

---

hariprasad

Tak vodíkové auto je z principu elektromobil s vodíkovým článkem jako range extenderem. Akorát je otázka, kdo by chtěl kupovat drahý elektromobil na vodík, který se nedá dobíjet, ale musí se tankovat za vyšší cenu než benzín u speciální infrastruktury, která neexistuje.

Přesně tak, je to pořád primárně elektromobil. Baterie s elekromotorem je fundamentální součást pohonného systému. Jaký použije extender je na volbě zákazníka. :-)

---

hariprasad


Nabíječky elektromobilů Circontrole-stationVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Sleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto Live