Hyundai chce mít do roku 2025 na trhu 11 elektromobilů

Jihokorejská automobilka Hyundai chce být lídrem v elektromobilitě. Do roku 2025 bude mít v nabídce 11 elektromobilů i robotická auta.

Výkonný viceprezident Chung oznámil ve svém novoročním proslovu hlavní obchodní cíle společnosti Hyundai pro rok 2020
foto: Hyundai

Společnost Hyundai dne 2. ledna slavnostně přivítala nový rok 2020 ve svém sídle v Soulu a představila své priority v oblasti inovací i strategické směřování pro dosažení trvale udržitelného růstu v roli průkopníka transformace v různých průmyslových odvětvích.

Chung ve svém novoročním proslovu označil za hlavní cíl koncernu HMG „stát se průkopníkem, schopným definovat pravidla trhu“. Tento cíl je vůdčím principem komplexní transformace koncernu HMG, efektivně realizované již od roku 2019 a pokrývající všechny oblasti od rozsáhlých investic a partnerství až po provozní činnosti na mikroúrovni.

Poukázal na pokračující úsilí koncernu HMG o další upevňování vedoucího postavení v budoucích odvětvích, jako je elektrifikace, autonomní jízda a služby pro mobilitu, ale také o zvyšování kvality veškerých podnikových činností, a to ve všech sektorech.

„Chci znovu zdůraznit, že konečnými příjemci veškerých našich snah o transformaci a inovaci koncernu Hyundai Motor Group musejí být naši zákazníci. Jejich spokojenost při používání našich produktů a služeb zůstává stěžejní hodnotou a opravdovou výhodou našeho koncernu,“ poznamenal Chung.

Chung vyjádřil své názory na hlavní smysl podnikání společnosti Hyundai. „Evoluce mobility přinesla lidem čas pro ještě kvalitnější, šťastnější a radostnější život.“ Ve svém novoročním projevu pro rok 2020 zmínil také plán aktivního hledání nových technologií a projektů, které mohou poskytnout chytrá řešení pro mobilitu, zaměřená na člověka, a to v široké škále oblastí, včetně robotiky, městské letecké mobility UAM (Urban Air Mobility) na základě použití osobních létajících vozidel PAV (Personal Air Vehicles) a řešení pro chytrá velkoměsta, jejichž vývoj bude pokračovat společně s automobilovými inovacemi.

Zajištění budoucího vedoucího postavení v průmyslu

„Díky rychlému rozvoji technologií a sítí se v uplynulých letech staly mnohé sny každodenní realitou a tento trend je v automobilovém průmyslu urychlován,“ řekl Chung o zaměření technologických inovací koncernu HMG.

Hyundai se podle plánů zaměří na zajištění vedoucího postavení v oblastech elektrifikace vozidel, rozšiřování vodíkového „ekosystému“ a komercializace autonomní jízdy a současně bude progresivně rozšiřovat svou nabídku služeb pro mobilitu.

„Pro upevnění našeho vedoucího postavení v oblasti elektrifikace vozidel plánujeme vyrábět do roku 2025 celkem 44 elektrifikovaných modelů, včetně 11 elektromobilů, a to díky rozšíření vývoje platforem a klíčových komponentů pro elektromobily,“ vysvětlil Chung.

Produktová řada elektrifikovaných modelů koncernu HMG zahrnovala v roce 2019 již 24 modelů a do roku 2025 bude rozšířena na 44 modelů, včetně 13 modelů s hybridním pohonem, šesti modelů s externě nabíjitelným hybridním pohonem, 23 elektromobilů, napájených akumulátory, a dvou elektromobilů s palivovými články.

Nabídka elektromobilů bude do roku 2025 rozšířena na 23 modelů z loňských devíti modelů. První model, zkonstruovaný výhradně pro elektrický pohon, bude uveden na trh v roce 2021. Hyundai zavede nový systém vývoje platforem pro elektromobily. Tyto platformy budou používat modely, jejichž prodej bude zahájen v roce 2024.

Koncern HMG bude v letošním roce pokračovat ve zvyšování prodeje elektrifikovaných modelů. Nabídku bestsellerů v segmentu SUV, jakými jsou modely Kia Sorento, Hyundai Tucson a Hyundai Santa Fe, rozšíří o hybridní a externě nabíjitelné hybridní varianty.

„Konkrétně v segmentu elektromobilů s palivovými články, v němž se můžeme pochlubit celosvětově bezkonkurenčními technologiemi, urychlíme náš rozvoj poskytováním systémů palivových článků zákazníkům nejen z automobilového průmyslu, ale také z ostatních odvětví,“ poukázal Chung. „Navíc budeme ještě intenzivněji budovat vodíkový ekosystém a jeho infrastrukturu na základě spolupráce s partnery z celého světa.“

Koncern HMG uzavřel v roce 2019 smlouvu se společností Cummins Inc., globálním lídrem v oblastech motorů a generátorů. Jejím účelem je společný vývoj a komercializace elektrických pohonů a pohonů s palivovými články, které budou kombinovat systém palivových článků Hyundai a elektrických pohonů, akumulátorů a řídicích systémů Cummins.

Koncern HMG zahájí v letošním roce vývoz systémů palivových článků pro společnost Cummins a vstoupí na americký trh. Poté bude následovat trh evropský. HMG plánuje dodávání systémů palivových článků pro odvětví dopravy – pokrývající vozidla, plavidla, kolejová vozidla a vysokozdvižné vozíky – a pro odvětví energetiky – pokrývající výrobu a uchovávání elektrické energie.

Do roku 2030 bude dodávat přibližně 200 000 systémů palivových článků ročně na celém světě. HMG současně v Koreji vybuduje výrobní kapacity pro 500 000 elektromobilů s palivovými články ročně.

Koncern HMG posílí svou spolupráci s partnery v Koreji, mezi něž patří Hydrogen Energy Network (HyNet), i se zahraničními partnery, včetně společnosti Saudi Aramco, s cílem rozšířit infrastrukturu vodíkových a nabíjecích stanic.

Koncern HMG navíc rozšíří svou strategickou spolupráci se spřízněnými podniky na celém světě za účelem vybudování vodíkové infrastruktury. „V odvětví autonomní jízdy, které je základem vývoje budoucích vozidel, dosáhneme nejvyšší světové konkurenceschopnosti díky bezpečnostním a technologickým inovacím našeho amerického společného podniku se společností Aptiv. Naším cílem je komercionalizace této technologie v roce 2023,“ řekl Chung.

Koncern HMG urychlí vývoj softwaru pro autonomní jízdu a jako lídr automobilového průmyslu uvede v blízké budoucnosti na trh vozidla s technologií autonomní jízdy úrovní 4 a 5 podle klasifikace SAE.

Platforma pro autonomní jízdu bude vyvinuta do roku 2022. Koncern HMG bude provozovat autonomní vozidla ve vybraných regionech v roce 2023 a komerční výrobu zahájí ve druhé polovině roku 2024.

„V rychle se rozvíjejícím odvětví služeb pro mobilitu, včetně sdílení jízd a služeb individuální přepravy, založíme zahraniční společnosti v hlavních regionech, jakými jsou USA, Evropa a Asie, v letošním roce zahájíme plnohodnotný provoz a postupně budeme rozšiřovat nabídku,“ řekl výkonný viceprezident.

Hyundai spustí letos program sdílení vozidel v Los Angeles prostřednictvím loni založeného poskytovatele služeb pro mobilitu MoceanLab. Služba sdílení vozidel umožní zákazníkům snadný pronájem a vracení osobních automobilů v Los Angeles bez jakýchkoli omezení.

Ve významných regionech Ruska rozšíří HMG letos nabídku vozidel ve svém programu předplaceného používání automobilů, který byl poprvé spuštěn loni v Moskvě. Koncern HMG rozšíří spolupráci s poskytovateli platforem pro mobilitu, do nichž strategicky investoval. J

edná se například o společnosti Grab a Ola. V Indii spustí nové služby pro mobilitu ve spolupráci s firmou Ola a v jihovýchodní Asii začne nabízet přepravní služby pomocí elektromobilů rozšířením dodávek společnosti Grab, která je největším poskytovatelem služeb pro individuální přepravu osob v tomto regionu.

Koncern HMG loni dodal společnosti Grab 200 SUV Hyundai Kona Electric pro přepravní služby v Singapuru a letos rozšíří svou nabídku do dalších významných jihoasijských zemí, jako je například Indonésie.

Výkonný viceprezident také řekl, že koncern HMG bude vyvíjet nové technologie a příležitosti k podnikání v oborech, jakými jsou robotika, systém městské letecké mobility UAM (Urban Air Mobility) na základě osobních létajících vozidel PAV (Personal Air Vehicle) a rozvoj chytrých měst společně s automobilovými inovacemi.

Společnost Hyundai nedávno zveřejnila fotografie svých řešení pro budoucí mobilitu, založených na propojení osobních létajících vozidel PAV, vozidel pro specifické účely PBV (Purpose Built Vehicle) a center Hub, což jsou vzletové, resp. přistávací platformy pro PAV, ale současné také místa pro příjezd/odjezd vozidel PBV a místa pro společenské aktivity. Tyto koncepty jsou součástí vize mobility, zaměřené na člověka, kterou společnost Hyundai představí na veletrhu CES 2020.

Společnost Hyundai založila „poradní skupinu pro velkoměsta, usilující o blaho lidí“ a organizuje různé diskuse o budoucnosti velkoměst, jejichž cílem je definovat nové hodnoty, v nichž bude hlavní roli hrát člověk. Hyundai také uskutečňuje projekt, který zkoumá možnosti strukturální a politické transformace budoucích velkoměst do roku 2050.

Celkové plánované investice koncernu do budoucího růstu v průběhu nadcházejících pěti let dosáhnou 100 bilionů KRW (1,95 bilionu Kč). Každoroční investice se v porovnání se současným stavem významně zvýší na 20 bilionů KRW (390 miliard Kč).

tisková zpráva

18 Comments on “Hyundai chce mít do roku 2025 na trhu 11 elektromobilů”

  1. „Pro upevnění našeho vedoucího postavení v oblasti
    „Pro upevnění našeho vedoucího postavení v oblasti elektrifikace vozidel…“
    Takže co jsme již četli (pokud jsem na někoho nezapomněl) – Hyundai je lídr, Nissan je lídr, Renault je lídr, Volkswagen je lídr, Toyota je lídr a BMW je lídr, jenom chudák Tesla se krčí v koutě.

  2. To jsou fakt trapny a smesny keci 😀 Ani jsem to nedocetl, to
    To jsou fakt trapny a smesny keci 😀 Ani jsem to nedocetl, to se fakt nedalo. Samy maretingovy vychloubani a jejich elektromobily se temer nedaji koupit, dodaci lhuta je snad rok. Chteji byt lidr v technologiich a jejich elektromobily nemaji ani moznost ovladani pres mobil. To je smesny az TRAPNY co nam to tady Hyiundai vypravi za pohadky. Jsou to fosilni ubozaci, kteri doufaji, ze jejich ropacky kary budou prodavat co nejdyl a nas, elektromobilisty uchlacholi temahle kecama. Tesla je prevalcuje, to uz je jasny. Jedinou sanci maji a sice vyrobit levny, rodinny elektromobil. Premiovy segment elektromobilu uz Tesla ovladla a ma takovy naskok, ze uz je do 10ti let nikdo nedozene.

        1. Myslite spatne. Na EV Hnujdaj je dlouha cekaci doba kolem 12
          Myslite spatne. Na EV Hnujdaj je dlouha cekaci doba kolem 12 mesicu. Lidi nekupuji jen nejlacinejsi veci. Kdyby tomu tak bylo, byla by Dacia nejvetsi automobilka v Evrope. Nekdo da jen za elektrony vic nez prumerny Cechacek za cele auto. Dopral jsem si Teslu 3. Kdyby byla Tesla X trochu mensi, koupil bych ji. Bohuzel pro zdejsi provoz je mene vhodna. Cesi delaji jednu velkou chybu. Premysli cely zivot jak na vsem usetrit. Jinde ve svete premysli vic o tom, jak vydelat vic penez. To je ten rozhodny rozdil, proc jsou platy nizsi nez u zapadnich sousedu.

Napsat komentář